[NH] 26 karakters van hempfling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

[NH] 26 karakters van hempfling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 18:27

Heeft iemand het nieuwe boek van hempfling over die 26 karakters al gelezen. Wat vinden jullie ervan?


klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:16

een geweldig boek, ik dacht dat hier al gesprekken over waren, maar dat kan ook op www.natuurlijk-ruiterschap.nl zijn.
Na een tijd lezen denk ik wel in welk karakter mijn paarden passen (een onder officier en een dikke)
Hoe klaus dingen beschrijft is niet voor iedereen even toegankelijk, maar altijd wel heel erg waardevol!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 00:23

echt waar? ik vond het een beetje tegenvallen eigenlijk. Scheve mond
Het hele verhaal eromheen was leuk, maar niet ontzettend vernieuwend. Leuke psychologische dingen erbij, een beetje een uitbreiding van natuurlijk paardrijden.
Die karakters vond ik grappig om te lezen, maar echt zo overtrokken. Je zit een beetje zijn mening over verschillende paarden(rassen) te lezen. jaja, we weten wel dat je andalusiers geweldig vind, maar dat zegt toch nog niet dat je alle andere rassen hoeft af te kraken. Er staan veel ware dingen in, maar te weinig objectief.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:26

Ik heb het boek nog niet gelezen...en waarom 26 characters? Omdat er 26 letters in het Alfabet staan? Haha!

Je suis Charlie.

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:08

Ik heb het ook, en vind het leuk. Kan mijn 'eigen' twee paarden nog niet echt typeren, maar wel anderen van stal. Moet nog even profiel foto's van ze maken om goed te vergelijken. Leuk boek.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:22

Heb hem net besteld dus ben benieuwd

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 18:44

hebben jullie niet ontzettend veel moeite met zijn link tussen karakter en uiterlijk, vind ik namelijk nergens op slaan.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:38

Ik ken het boek niet! Is het een soort van de 5 elementen van eric laarakker ofsow?
Tog ook maybe maar ff bestellen!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:10

Heb het nog niet gelezen, ben wel nieuwsgierig.
Maarre: koppeling van uiterlijk en karakter? lijkt wel op die theorie van Linda Tellington-Jones. Die beweerde daarnaast nog dat het uiterlijk veranderde wanneer je aan bepaalde karakter-dingen ging werken Lachen

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Tyatira
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:45

sanne83 schreef:
hebben jullie niet ontzettend veel moeite met zijn link tussen karakter en uiterlijk, vind ik namelijk nergens op slaan.


Haha, dat doet me denken aan die wetenschapper die dacht dat je het karakter van mensen kon bepalen aan de hand van de vorm van hun schedel...
neu, ik kan dr niet zoveel mee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:22

callippo schreef:
Heb het nog niet gelezen, ben wel nieuwsgierig.
Maarre: koppeling van uiterlijk en karakter? lijkt wel op die theorie van Linda Tellington-Jones. Die beweerde daarnaast nog dat het uiterlijk veranderde wanneer je aan bepaalde karakter-dingen ging werken Lachen


Volgens mij is KFH ook een beetje aan het pikken geweest. Ik ben het er mee eens dat de gezichtsuitdrukking van een paard kan veranderen als je met hem op de NH manier bezig bent. Daar hoef ik alleen maar naar mijn eigen paard voor te kijken, en heb ik KFH of Linda T-J niet voor nodig. Haha!

Je suis Charlie.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 20:09

ja, da's waar, maar daar gaat het boek niet over. Veel karakters zijn logisch (maar de link naar uiterlijk vind ik onzin) en daarbij heeft hij duidelijk voorkeur voor bepaalde rassen en kraakt hij kwpn-ers en quarters helemaal af Verward Ik vind andalusiers en dat soort paarden ook een bepaalde uitstraling hebben, die je niet zo snel bij andere rassen terug vind, maar om nou naar aanleiding van je eigen smaak alles te gaan afkraken Verward en het dan ook nog te presenteren alsof het een soort vaststaand feit is, vind ik ver gaan. Na natuurlijk paardrijden vond ik hem geweldig, maar dit boek heeft daar voor mij toch een klein beetje aan afgedaan. Scheve mond

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:07

ken het niet, lijkt me wel intresant

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:14

die link tussen het uiterlijk vons ik eerst ook wat ver gezocht, sla ik een beetje over bij het lezen, maar nog vind ik dat hij wel gelijk heeft, ook met uiterlijk.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:33

callippo schreef:
Heb het nog niet gelezen, ben wel nieuwsgierig.
Maarre: koppeling van uiterlijk en karakter? lijkt wel op die theorie van Linda Tellington-Jones. Die beweerde daarnaast nog dat het uiterlijk veranderde wanneer je aan bepaalde karakter-dingen ging werken Lachen


Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dit topic las....... Nogal knullig dat hij dat 'gepikt' heeft en zeker niet vernieuwend..

Of het kan?? Vind ik heel moeilijk om een mening over te hebben. Ik denk dat je bepaalde eigenschappen wel aan een paard zn gezicht kunt aflezen. Je kan meestal ook wel aan een paard zn gezicht zien of hij pijn heeft. Ik heb ook wel paarden een ander uiterlijk zien krijgen die qua karakter veranderden...

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:45

Ik ben met het boek begonnen..... Maar bij blz. 20 nog geen karakters Scheve mond
Alleen verhalen over hoe hij paarden tam maakt dmv lichaamshouding enz....

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:29

callippo schreef:
Heb het nog niet gelezen, ben wel nieuwsgierig.
Maarre: koppeling van uiterlijk en karakter? lijkt wel op die theorie van Linda Tellington-Jones. Die beweerde daarnaast nog dat het uiterlijk veranderde wanneer je aan bepaalde karakter-dingen ging werken Lachen


hier dacht ik dus ook gelijk aan, linda tellington jones heeft deze theorie al jaren, en ik moet zeggen, bij alle paarden die ik ken klopt het gewoon,
ik heb hele karakters beschreven en mensen staan met open mond te luisteren, (deed ik ook de eerste keer)
ik heb ook het uiterlijk van mijn vorige tinker zien veranderen,
het was een getraumatiseerd paardje en vrij dominant en zijn gedrag was onvoorspelbaar. toen had hij dus kleine ogen, een grote grilligheidsbult en grote kuilen boven zn ogen,
na flink werken en een aantal bach remedies werd zn karakter beter, hij werd betrouwbaar en zorgzaam, zijn ogen werden ronder, de kuilen gingen weg en zn grilligheidsbult is nu nihiel,
echt mooi om zo'n verandering in uiterlijk en innerlijk te zien...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 23:20

de dingen die jij beschrijft zijn te verklaren. Een blij mens en een boos mens zien er ook anders uit.
Maar hempfling beschrijft echt uiterlijk (zwakke rug, sterke achterhand, dat soort dingen), en dat vind ik een beetje onzinnig. Hij beschrijft bij veel karakters ook gewoon een ras.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:06

ow, ja ik ken het niet dus ik kan er nog niks over zeggen,
ik vertel het mn moeder wel ff dan kan zij het boek eens zoeken Haha!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:54

sanne83 schreef:
de dingen die jij beschrijft zijn te verklaren. Een blij mens en een boos mens zien er ook anders uit.
Maar hempfling beschrijft echt uiterlijk (zwakke rug, sterke achterhand, dat soort dingen), en dat vind ik een beetje onzinnig. Hij beschrijft bij veel karakters ook gewoon een ras.


Ja dit valt mij ook op.....

De duif is duidelijk alleen een arabier Scheve mond

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:36

ik heb ook beide boeken van zowel KFH en LTJ en dat boek van KFH natuurlijk paardrijden. pffff ik had weer moeite erdoorheen te komen net wat eerder gezegd 20 blz bla bla bla over hoe geweldig hij binnen enkele seconde de meest gevaarlijke hengst als een lammetje heeft en dat ie 2/3 paard is en dat mensen eigenlijk maar oerdomme wezens zijn. Ik had het boek gekocht en ik heb tot 2.00 s'nacht zitten lezen ik droomde er helemaal van. Ik moest me zo enorm concentreren om er goed doorheen te komen en het te snappen.

Linda T. Jones kijkt ook erg naar kruinen en hoe de manen hangen ed daar geloof ik ook niet zo erg in maar wat Superroos beschreef over die ogen en kuilen boven de ogen etc ja dat is echt een gelaatsuitdrukkig die wel kan veranderen en waar je ook wel wat vanaf kan lezen.

nou ik heb wel een erg bijzonder paard denk ik want ik ben er nog nog niet echt uit wat voor karakter ze heeft Verward

nou had ik inderdaad ook die test van Equiral gedaan van dat hout, vuur, aarde etc daar kwamen ook al al 3 karakters uit, mijn paard is schrizofreen denk ik Haha!

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:37

Citaat:
De duif is duidelijk alleen een arabier


ja net zoals alle blondjes dom zijn Haha! sorry kon het niet laten ben vroeger ook blond geweest hahaha

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 15:25

hhmm, ik zat ook een beetje te denken wel paard die van mij is.... maar met karaktereigenschappen was ik toch het meest voor de duif (of de scepticus), ze is alleen een hele dikke tuiger Haha! qua uiterlijk klopt er dan niet veel van....
ik vind veel dingen wel logisch eigenlijk. Een paard die ik ken is bijvoorbeeld duidelijk een kind. Die behandel je zowieso al anders. Heel erg speels, gefocused op eten, daar doe je dan meer moeite om het interessant te houden. ik vind die karakters wel logisch eigenlijk, maar om er nou een uiterlijk aan te koppelen Verward

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:26

uhm, kokopelli, LTJ kijkt idd wel naar de kruinen ja, maar niet naar hoe de manen hangen hoor, hihi, vond hem wel leuk gevonden...
ze van 1500 paarden het karakter geevalueerd alleen door te kijken naar de kenmerken van het hoofd en die van de kruinen,
verder kan je van de bouw van een paard aflezen of het snel in verzet zal komen of dat het geen hele hoge prestaties kan halen, maar dat is vrij logisch vind ik...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:04

Kokopelli schreef:
ik heb ook beide boeken van zowel KFH en LTJ en dat boek van KFH natuurlijk paardrijden. pffff ik had weer moeite erdoorheen te komen net wat eerder gezegd 20 blz bla bla bla over hoe geweldig hij binnen enkele seconde de meest gevaarlijke hengst als een lammetje heeft en dat ie 2/3 paard is en dat mensen eigenlijk maar oerdomme wezens zijn. Ik had het boek gekocht en ik heb tot 2.00 s'nacht zitten lezen ik droomde er helemaal van. Ik moest me zo enorm concentreren om er goed doorheen te komen en het te snappen.

Linda T. Jones kijkt ook erg naar kruinen en hoe de manen hangen ed daar geloof ik ook niet zo erg in maar wat Superroos beschreef over die ogen en kuilen boven de ogen etc ja dat is echt een gelaatsuitdrukkig die wel kan veranderen en waar je ook wel wat vanaf kan lezen.

nou ik heb wel een erg bijzonder paard denk ik want ik ben er nog nog niet echt uit wat voor karakter ze heeft Verward

nou had ik inderdaad ook die test van Equiral gedaan van dat hout, vuur, aarde etc daar kwamen ook al al 3 karakters uit, mijn paard is schrizofreen denk ik Haha!


Ja idd heb hier ook last van..

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot en 4 bezoekers