Hoe krijg je je tanden echt wit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Hoe krijg je je tanden echt wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:14

Welk spulletje help dus echt?

Hebben wel zo'n bakje met poeder, maar dat help maar een beetje.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:15

Met H2O2, jif, ajax, tandpasta.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:16

*zucht*

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:17

Met jif??? Verward
Lijkt me niet zo goed voor het glazuur van je tanden hoor.
Je kan bij de tandarts vragen of hij ze wit wil maken.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:17

Waarschijnlijk werkt het Blond

edit* Sommigen begrijpen echt geen sarcasme! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Malabarista op 09-02-04 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:18

niemand heeft echt witte tanden...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:20

Neeh maar ik bedoel witter.

Je ziet weleens in de wehkamp ofzo, van die tubbes staan, maar ik twijfel aan de werking ervan....

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:21

al die producten die nu op de markt komen, en zo duur zijn, zijn echt slecht voor je tanden, tasten je glazuur aan enzo..

voorkomen is beter dan genezen!! niet roken, geen koffie, tee, rode wijn, (ok een keertje zondigen kan wel! Knipoog)
en veel en vooral regelmatig poetsen... en echt schitterend wit worden ze nooit, die popsterren hebben trouwens ook niet zoon blinkertjes als het lijkt; dat heet trucage Clown


nou succes Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:24

Alles wat je in de winkel kan kopen is poedersuiker. Het enige wat helpt om iets wittere tanden te krijgen, is door ze te laten bleken door de tandarts. Iets wat geen pretje is.

Ik heb dat probleem "gelukkig" niet... Ik heb helemaal geen glazuur. En geloof me dat is echt klote. Dus wees zuinig op je gebit en begin niet aan die onzin...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:40

Bij de tandarts. Kost mij 250 euro als ik het wil. Maar dan moet ik eerst stoppen met roken, anders komt het meteen weer terug denk ik.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:43

Het is inderdaad heel slecht voor het glazuur van je tanden, mijn moeder had het eerst ook, een soort poeder wat je op je tandenborstel moest doen .. Dat mag je ook maar 1 x per maand doen, omdat anders je glazuur eraan gaat Scheve mond

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:44

Het wit maken van tanden is niet zonder risico's


In de VS is het al de gewoonste zaak van de wereld en dat lijkt het nu ook in ons land te worden: het bleken van je tanden met doe-het-zelf middelen voor thuis van de drogist, in een speciale kliniek of bij de tandarts. Werken al die middelen en hoe veilig zijn ze? Dat hebben we aan tandarts Hans van Pelt gevraagd van de opleiding Tandheelkunde & Mondhygiëne van de Rijksuniversiteit Groningen.

Om tanden te bleken is peroxide nodig. Dat is een een hele agressieve stof die bij een hoge dosering onherroepelijk het glazuur broos en poreus maakt waardoor je veel sneller vatbaar bent voor slijtage en dergelijke. Het is dan ook zaak dat het bleken onder toezicht van een tandarts gebeurt met een niet al te hoge concentratie peroxide. Het is wetenschappelijk bewezen dat tot 6% peroxide niet schadelijk is maar de meeste tandartsen gebuiken gels met 15 tot zelfs 30% peroxide.

In kant-en-klare bleekproducten die bijvoorbeeld bij de drogist te koop zijn mag niet meer dan 0,1% peroxide zitten. Wij hebben echter op geen enkele verpakking kunnen achterhalen hoe hoog de percentages peroxide zijn terwijl dat wettelijk verplicht is. Dat hebben we aangekaard bij de Voedsel en Warenauthoriteit.

Maar witmakende tandpasta’s en dergelijke met 0,1% peroxide kunt u beter laten staan want dat werkt toch niet. De aanraking met de tanden is dan veel te kort om reslutaat te geven dus dat is weggegooid geld. In sommige producten zit een hogere concentratie peroxide dan wettelijk in ons land mag. Met deze middelen (plakstrips, stiften, bitje) moet je weer heel erg oppassen omdat ze moeilijk zorgvuldig zijn toe te passen en bij verkeerd gebruik beschadigingen kunnen geven.

Er zijn ook tandpasta’s en bijvoorbeeld kauwgom die tanden wit maken zonder peroxide. Dat komt door een soort fluoriserend of reflecterend laagje waardoor tanden wat witter lijken zonder op je glazuur in te werken. Deze producten kunnen zonder risico’s op beschadiging worden gebruikt maar werken slechts tijdelijk.

Als je je tanden toch wil laten bleken wat is dan de meest veilige methode bij de tandarts, peroxide-gel met een lamp of laser of in een op maat gemaakt bitje? Het voordeel van een lamp en laser is de kortere inwerk tijd want de peroxide werkt veel sneller onder invloed van warmte. Maar daar worden hele hoge doses peroxide voor gebruikt en dat tast de hardheid van glazuur aan. Tanden worden daar ook snel veel te wit van, echt onnatuurlijk wit en dat realiseren de meeste mensen zich niet. Het voordeel van een bitje of lepel is de lage concentratie peroxide zodat je glazuur minder beschadigd wordt en je kan de kleur beter in de hand houden. Het nadeel is weer de lange inwerk tijd thuis en de tandarts heeft er dan minder zicht op.

Bleken moet je beschouwen als een eenmalige behandeling die onder toezicht van een deskundige, een tandarts dus, zou moeten plaatsvinden gezien de blijvende beschadigingen bij herhaaldelijk of verkeerd gebruik. Een goede tandarts zal zeker op alle risico’s wijzen.

Bron: http://kassa.vara.nl

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:55

Precies, naar de tandarts dus Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:56

Okeej heel erg bedankt! Haha!

Maar ik dacht gewoon mischien middeltje van 25 euro ofzo Tong uitsteken;)
Zo erg is het ook niet, maar ze morgen best wat witter. Maargoed helemaal naar de tandarts kan ik niet betalen... Knipoog

Maar bedankt dat ik dat nu weet. Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:59

Tandarts, maar zoals al gezegd: Sommige tanden zijn van zichzelf al niet eens wit. En (erg) goed poetsen kan ook wel helpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:01

Avanti schreef:
Okeej heel erg bedankt! Haha!

Maar ik dacht gewoon mischien middeltje van 25 euro ofzo Tong uitsteken;)
Zo erg is het ook niet, maar ze morgen best wat witter. Maargoed helemaal naar de tandarts kan ik niet betalen... Knipoog

Maar bedankt dat ik dat nu weet. Lachen


Goed poetsen dus Haha! En vaak naar de mondhygieniste gaan helpt ook een hoop hoor! Ik heb helemaal geen glazuur en ga 4 x per jaar naar de tandarts en daarboven op nog eens 4 x per jaar naar de mondhygieniste en zelfs mijn gebit is wit

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:44

Ik heb mijn tanden een keer op laten bleken.
Ik heb het eerst goed met de tandarts overlegd, en hij zei ook dat echt een soort van hoesje om je tanden, of hoe ze dat ook doen, niet zonder risico's is.
Hij had nog een andere oplossing: Ik moest iedere dag 1 uur met een soort bitje in mijn mond zitten, waar ik ontzettend smerig spul in moest doen. Het taste je glazuur niet aan, en het werkte echt wel, ze zijn een stuk witter! Dat moest ik twee weken doen trouwens.
Als je wilt kan ik wel even opzoeken hoe het heette, volgens mij heb ik het nog.

pimkie
Berichten: 748
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: {hartje van turnhout}

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:47

misschien met tipex Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:22

Bettine schreef:
Ik heb mijn tanden een keer op laten bleken.
Ik heb het eerst goed met de tandarts overlegd, en hij zei ook dat echt een soort van hoesje om je tanden, of hoe ze dat ook doen, niet zonder risico's is.
Hij had nog een andere oplossing: Ik moest iedere dag 1 uur met een soort bitje in mijn mond zitten, waar ik ontzettend smerig spul in moest doen. Het taste je glazuur niet aan, en het werkte echt wel, ze zijn een stuk witter! Dat moest ik twee weken doen trouwens.
Als je wilt kan ik wel even opzoeken hoe het heette, volgens mij heb ik het nog.


Voor die zogenaamde "bitjes" wordt je gewaarschuwd. Op het moment dat je dat thuis kan doen is het ten aller tijde gevaarlijk voor je tanden!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:26

Stoppen met roken Haha!
Bij de tandarts is speciaal spul te koop, maar dat is de laatste jaren erg duur geworden.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:53

Bij mij werd 6 jaar geleden m'n voortanden uit m'n mond gemept. Met als gevolg dat ik nu met dopjes rondloop. Het vervelende van die dingen is dat ze ontzettend verkleuren hoe hard ik ook poets (ik rook niet, en drink geen rode wijn). Omdat ik dus graag een whitelook wil word over een maand nieuwe dopjes geplaatst Haha! .. Deze worden lichter gemaakt en dan krijg ik op de rest van me voortanden ook een soort dopjes zodat ze lichter zijn.. Wat het kost weet ik niet, maar ik weet wel dat het niet schadelijk is voro je tanden...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:55

Niet Roken Knipoog Haha!
en gewoon 2 keer per dag 2 minuten poetsen (kan ik zelf nog een voorbeeld aan nemen Bloos )

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:00

Malabarista schreef:
Met H2O2, jif, ajax, tandpasta.



Vooral H2O2 idd en dan wel 100% he Pling

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:06

ik heb een collega bij 't kruidvat die werkt ook als tandarts. Ze zegt dat je nooit die spulletjes van tv enzo moet gebruiken. Ook niet white drops.. of pearl white tandpaste of andere zooi. Dat is een soort schuurmiddel die het bovenste laagje van je tanden eraf schuurt. Drink je een keer koffie of thee en het is weer dubbel zo erg.
Dus het is niet alleen van korte tijd werkzaam, maar het is ook nog es een keer slecht voor de opbouw en bescherming van je tanden.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:13

Niet direct na het eten je tanden poetsen.
Het glazuur is dan nog "zacht" en dan poets je het er meer af dan een tijdje na het eten.