Hoeveel uur per dag buiten??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 11:00

Ik zou graag willen weten hoe veel tijd jullie paarden in de wei doorbrengen en dus ook hoeveel uur per dag op stal staan. Mijn paard staat als het een beetje fatsoenlijk weer is de hele dag buiten en 's nachts binnen. Als het regent kan hij in zijn stal naar binnen en ook overkapt staan (dus wordt hij niet nat en kan toch wat bewegen. Staan jullie paarden alleen of met meerdere in pension? Dat verschilt namelijk ook nog al eens.

Toos paardloos


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:09

heel verschillend.
Bij ons mogen de paarden niet meer op de wei.
A) het is 1 groot bagger veld
B) deels zijn de heiningen al weg gehaald omdat het binnenkort omgeploegd wordt en opnieuw ingezaaid.

Dus staan mijn pony's allebei binnen. Als ik kom gooi ik altijd eerst de shet eruit, in de buitenbak, en ga dan de haflinger halen, en zet die erbij.
Dan blijf ik standaart ff een half uurtje naar mijn 2 mafketels kijken.
Dan ga ik opstrooien of waten geven, net wat nodig is, even een bezem door de gang, etc..
Dan zet ik 1 van de 2 terug op stal, om met de ander aan de slag te gaan (rijden, longeren, wandelen, whatever).
Als ik daarmee klaar ben ruil ik ze om zeg maar.
Als ik dan nog tijd heb, en er moet niemand in de bak (we hebben maar 1 bak) gaan ze nog een poosje los, tot ik weg moet.
Het verschilt dus heel erg veel hoevaak ze buiten zijn.
Op woensdag kunnen ze nooit los omdat er dan lessen zijn, maar dan ga ik meestal een stuk wandelen

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:59

Van zonsopgang tot zonsondergang buiten, het hele jaar door op een lekkere wei Vork , dus dat is vooral in de zomer flink boffen voor de beestjes Haha! .

Wat niet is kan nog komen...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:59

Tja, dat verschilt echt per dag en zeker met dit weer is het stinkmodder.
Mijn 3 paarden komen in ieder geval minstens 2 uur per dag op de wei, tenzij het noodweer is. Ik wissel dan ook af, een in de wei en de ander rijden en dan de volgende. Worden ze allemaal toch gereden en komen ze ook nog eens op de wei. Soms worden ze ook wel eens alleen gereden en komen ze niet op de wei omdat het dan bijvoorbeeld al heel laat is maar dat halen we meestal in het weekend wel in. Dan gooi ik mijn paarden 's morgens om 09:00 buiten en komen ze om 13:00 weer binnen om te eten en daarna worden ze gereden.
Dus vooral in het weekend komen ze veel in de wei en doordeweeks schiet dat er wel eens bij in. Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:36

Mijn paarden lopen nu van 10 uur tot 17 uur in een paddock, wel apart van elkaar, dat is gelukkig mogelijk bij deze stal.

Ik zou ze niet de hele dag binnen willen hebben, dit is ideaal!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 12:38

Ik wil hem ook zo min mogelijk binnen hebben, maar het is mij opgevallen dat er (volgens mij) best veel bokkers zijn die hun paard best veel binnen hebben staan. Buiten is toch veel beter voor de luchtwegen?

Toos paardloos


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:48

Bij ons staan de paarden van half 9 tot half 6 ongeveer buiten in de paddock, als het wat droger is gaan ze ipv de paddock de wei in.
Daarna gaan ze op stal.
Dus ze staan 9 uren buiten en 15 uren binnen.

Vorig jaar stonden ze 24 uur per dag buiten.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:37

Mijn paardjes gaan s'ochtend naar buiten hoe laat precies weet ik niet maar ik denk rond een uur of 9 en s'middags om 5 a 6 uur gaan ze weer naar binnen.
Ideaal!!. Mijn pension houder is een grote voorstander van buiten lopen anders krijgt ie zure paarden op stal en dat wil ie niet. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:07

Ik sta dus op een pensionstal, de paarden staan in principe binnen tenzij je een dag niet kunt en het vraagt. Die van mij heeft chronische bronchitus, en het is er nu door dat hij elke dag naar buiten gaat. Kostte wel moeite hoor. Maar hij vind het niet zo leuk in de paddock in zijn eentje... Hij blijft liever op stal Verdrietig Maar goed, dit moet voor zijn longen! En als hij uit die paddock komt, moet ik hem alsnog uit laten bokken, want dat doet hij daar niet Frusty

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:09

ligt aan het weer, regen storm, en weet ik wat, allen ff buiten met mesten en soms helemaal niet,

beetje regen, dan ff, en vaal tussen de buien door.

goed weer, hele dagen. dus 's morgens na voeren tot het avond eten.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:14

nelson en co gaan 's ochtends naar buiten en 's avonds weer naar binnen.De tijden wijken soms een beetje af maar ze staan ong 10 uur in de wei.
en zomers staan ze ook 's nachts in de wei.Dat vindt ik eigenlijk niet zo fijn want er is nergens plek om te schuilen en het kan zulk poedersuikerweer zijn.Maar nelson is niet van mij,dus ik beslis daar niet over.En nelson valt natuurlijk niet dood neer van een regenbui.
maar toch....

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:17

mijn paardje gaat samen met een stel andere de wei op. van ongeveer 9.00 uur tot 15.00 uur. daar na wat eten (hooi) en dan kom ik meestal 's avonds rijden. als ze de wei niet in mogen staan ze in de paddock. zomers gaan ze van 8.00 uur totdat ik hem op ga halen.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:17

Onze paarden gaan tussen 7 uur en half 8 's ochtends naar buiten, in de wei, en rond half 6 gaan ze weer naar binnen. Dit wordt gedaan door de pensionhouder. In het weekend staan ze iets korter buiten. Er zijn op het moment 12 paarden, dit worden er vanaf volgende week 13 en over een tijdje komt er nog een bij, maar dat is echt de laatste. Vork

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:27

De twee Welshponies staan dag en nacht buiten maar kunnen wel in de schuilstal. De tinker en de shet gaan rond 9.00 uur naar buiten en als het donker wordt (nu 17.00 uur) weer naar binnen. Van mei tot ong. oktober staan zij ook dag en nacht buiten als de shetlander tenminste in de wei blijft. Anders gaat hij ook in de zomer 's-nachts naar binnen. Hij ontsnapt namelijk nogal snel ondanks drie rijen schriklint waarvan de laagste echt laag is en flink veel stroom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Hollyleaves, Isab123, lausan, NikkivanOlst, spookyskippy, sterregoud en 133 bezoekers