galopje, echt niet! helppie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
olijfje

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

galopje, echt niet! helppie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 23:16

hey,
ik sta (samen met ilsjuh) sinds 5 december met orion de fjord van ilsjuh en mij) op een stal aan rusteburgerweg. Haha! daar staat ook een shetje ukkie!
er rijd bijna nooit iemand op omdat ie dan gaat bokken. nou zijn mij zus en ik (ilsjuh dus..) hem af en toe gaan longeren, na twee keer dat gedaan te hebben ben ik erop gaan zitten. Pling we hadden een halstertouw om zijn hals gedaan zodat als ie ging bokken ik me eraan kon vast houden en eraan trekken (lijkt me een heel naar gevoel z` touw tegen je aan geduwd of getrokken), maar ja ik er dus op. hij deedt het heel goed zelfs een paar rondjes gedraaft. toen gebeurde het, ik dreef hem aan om harder te gaan en een galopje te proberen. bokken!!! ben ik effe blij dat ik dat touw had!! ik trekken. gelukig, ben blijven zitten! hem weer in draf gezet en nog een beetje gereden. Misselijk

nou vandaag hed ilsjuh priveles, en ging ik nog effe op ukkie weer het zefde verhaal! eerst heel braaf en dan hem aanzetten tot een galop en weg is ie (nou ja weg, hij bokt aleen, mar best gemene bokken!). jammer genoeg nu niet blijven zitten Huilen kwam terecht op zijn nek, het touw werkte niet, en glij er zo af Scheve mond looopt ukje zo over me heen met zijn voorbenen! nou ik had dus auw Blauw oog maar ga er weer terug op en probeer het nog eens! weer bokken, nu wel blijven zitten gelukkig *LOL* maar weer heel erg klieren! Stoom uit je oren

nou ben ik tot de conclusie gekomen dat het bokken komt door het galoperen. hij deedt het bij het longeren ook al een beetje! maar ik weet echt niet wat ik er aan moet doen. het is echt z`on schatje Hyper! Lovers

ik dacht misschien weten julie het! echt alle tips zijn welkom! Cheese!
groetjes yvette Vingers aflikken

)**(ORION)**(

NH-freak:P


moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:36

ik zie in je profiel dat je elf jaar bent,ik weet niet hoe groot jij bent ,en hoe groot ukkie is,maar mischien ben je te zwaar,groot ofzo.
Maar het kan ook zijn dattie ergens last van heeft,bijv.iets aan z'n rug heeft.
Maar alstie aan de longeerlijn wel galoppeerd kun je mischien aan de longeerlijn galopperen,dat je zus hem dan vast houdt ofzo.
Het kan zijn dattie het niet snapt omdattie niet vaak gereden werd Verward

how sweet can it be to be loved by you

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:13

Als ik je pony was, had ik precies hetzelfde gedaan Haha!

Wat dacht je van een zadel en hoofdstel? Heb je beter grip, kan je beter uitzitten.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:01

Is 't beestje uberhaupt gewoon netjes ingereden, of wordt 'ie af en toe es uit de blub getrokken en moet 'ie het dan allemaal meteen maar snappen?

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:43

ikke rijd ook een shetlander, hij heeft in het begin toen we m inreden ook zo ongelooflijk irritant gedaan (bokken, wegrennen, doro de bak heen crossen) maar ik denk als je egwoon met goed passend tuig en zo rijd, dat je er even doorheen moet. maar eerts even de reden weten!!
Maar blijtk nu dat eht egwoon puur klooien is zou ik hem egwoon een hardere aandrijving geven ofzo, dat ei weret dat het niet mag! (gewoon slehct bel;eerd) *LOL*

mijn paardje is 4 geworden!!
haal alles eruit, wat erin zit!!
zoek 2 paards trailer liefst polyester+zadelkamer pb's me maar als je iets weet voor een aannemelijke trailer+prijs!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers