Cursus Spaans van het NTI?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Cursus Spaans van het NTI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 17:02

Graag zou ik een cursus spaans gaan volgen, gezien ik het liefst over een paar jaar naar Spanje wil verhuizen en dan natuurlijk al vloeiend spaans wil kunnen spreken Haha! , wat raden jullie mij aan?

Ik zag toevallig op een forum over spanje de cursus van het NTI, dat lijkt me wel wat, duurt 8 maanden, 8 lessen per maand 10 uur per week 44,30 per maand. incl. 19 cd's en dat allemaal lekker thuis.


Zijn er goedkopere cursussen?


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:30

Tenzij je weet dat je het kan, thuis lessen volgen zonder een leraar, zou ik er niet aan beginnen. Ik heb dus de NTI cursus spaans hier liggen en ben nooit verder gekomen als les 4. Het is geen slechte methode hoor, maar voor mij werkt het gewoon niet zonder leraar. Ze gaan vrij vlot van woordjes naar zinnen, en daar loop ik vast als er niet een leraar is die een beetje tegen me aan kan praten en me de structuren kan laten zien.
Nu heb ik via school Spaans en dat gaat veel beter. Maar misschien heb ik gewoon niet zoveel zelf-discipline...

Ik heb het hele pakket hier trouwens liggen, als je eventueel geinteresseerd bent in overnemen? Je kan je werk niet meer insturen voor correctie (termijn is verlopen) maar je zou het wel kunnen gebruiken in combinatie met bv. een conversatieles per week.

Die conversatielessen raad ik je hoe dan ook aan. Zijn er meestal ook voor absolute beginners. Kijk eens rond in de supermarkt advertenties en/of bel eens met een lokaal cursus-centrum oid.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 17:37

Bedankt, ik heb zelf idd ook niet zoveel discipline om me eraan te houden, maar het lijkt me toch wel handig zo'n cursus gewoon dat ik het kan doen wanneer ik zin en tijd heb, hij is trouwens ook meteen voor m'n ouders bedoelt.

Ik heb al op marktplaats gekeken en wat emailtjes verstuurd voor wat cursussen, hoeveel vraag je voor het pakket?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:15

Ik zit zelf nog op de middelbare maar volg nu 2 jaar spaans uit het boek caminos.
Je kan ook naar een avondcursus.

Op 24 februari start er een nieuwe beginnersronde.
Je krijgt dan 18 wekelijkse lessen.

Ik zelf ben erg tevreden met de methode.
Je moet zelf maar even kijken op www.caminos.nl

22 Januari verwachten we ons kleintje


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 18:19

Bedankt!

Alleen is Haarlem een beetje te ver weg, ik ga het toch denk ik eerst zelf thuis proberen, als dat niet lukt kijk ik verder, thuis is nog altijd het goedkoopst(tweedehands overnemen) dus probeer dat eerst eens.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:49

Ik zal even de originele prijs opzoeken en dan overleggen met m'n ouders hoe wel dit kunnen doen. Die hebben 'm namelijk betaald, en ik voel me wat schuldig als ik 'm dan doorverkoop en het geld houd zonder dat ze dat weten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Angelaa2, Antgillya, Arlette1991, Drico, furious, IASCrawler, loeslover, MariskadeJ, Mo_86, nicole_floor, Noor en 232 bezoekers