stalbenen of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

stalbenen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 16:56

mijn paard krijgt als ze te lang op stal staat bv als ze dinsdag net gereden heeft met mij in de les en ze kan er dan niet eerder weer uit dan zaterdag of vrijdag dan krijgt ze altijd heel gou stal benen te minste ik denk dat het stal benen zijn har twee achterste benen zijn boven de kogel dan heel vaak dik weet iemand wat ik hier aan kan doen of wat het precies is
alvast bedankt OK dan! OK dan! OK dan! (elske)

Im Artfully Maid Dana


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:58

Van dinsdag tot vrijdag op stal staan is ook wel erg lang geen beweging...
Beweging helpt het allerbeste.

Nulla tenaci invia est via

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:59

Dat komt omdat ze dan te lang op stal staat.
Mijn verzorgpony heeft het al als ze 2 uurtjes op stal staat.
Wat je kan doen is zorgen dat je pony er vaker uitkomt, bv met haar wandelen of op de wei zetten.

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 17:02

het is heel vaak heel nat of het regent maar ik probeer om er zo vaak mogelijk met haar uit te gaan ikheb me voor genomen om dinsdag les
is ze er een uur lang uit donderdag wnadelen zaterdag zondag er ook ff uit is dat nog te wijnig of zou het zo wel kunnen want de andere dagen ben ik heel laat uit en heb een kranten wijk en dat wil ik niet opzeggen want dat geld gebruik ik voor mijn paard en shet dus

Im Artfully Maid Dana

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:04

Is het dan misschien niet verstandig een verzorger te zoeken die met haar bezig kan zijn als jij er niet bent?
Want ze komt er dus ongeveer om de dag uit dat is wel een beetje weinig.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:09

Sorry hoor voor mijn misschien botte reactie, maar ik vind dat je wel erg weinig tijd aan je paard besteed Boos!

Als je echt niet meer tijd hebt kun je mischien op zoek gaan naar een bijrijdster?
Er zijn zat mensen die heel graag een paard zouden willen hebben maar die geen ruimte of geld hebben, jij hebt er dan wel één, maar die staat zo 4 onafgebroken dagen op stal Verward

Ik vind dat je op deze manier je paard te kort doet, misschien is het toch tijd om hier eens goed over na te denken, want ik denk niet dat je paard erg happy met jou is Boos!

Nogmaals sorry, maar dit stuit me echt tegen de borst!

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 17:10

ik heb normaal wel tijd maar zit nu in het examen jaar dus nog 3 maanden en dan kan ze er weer elke dag uit hoe doe jij het dan met je paard/pony

Im Artfully Maid Dana

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 17:14

mijn paard is wel happy hoor !!!!
ik doe ook heel veel met haar. aleen hell vaak kan ze er niet uit omdat het regent zo als nu dus maar we hebben ook aan loods hier en daar loop ik ook wel met haar in maar dat is niet zo lang 10 minuten ongeveer maar dan komt ze och ff uit maar dat noem eigenlijk nog niet eght er uit zijn maar ze verlaat dus wel 10 minuten per keer op maandag wonsdag vrijdag er uit is dat niet goed dan en almijn vrije tijd voor de rest word ze geborstelt en zo dus

Im Artfully Maid Dana

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:28

Mijn paardje gaat iedere dag de wei op, ook met regen, daar hebben ze immers regendekens voor gemaakt Knipoog
Ik ga iedere dag naar haar toe, maar ik doe nu HBO-V en hoef ook niet iedere dag naar school (die zware zelfstudie ook hé Haha! )
Momenteel is ze geblesseerd en kan ik alleen aan de hand met haar stappen, anders rij ik iedere dag (ook weer in de regen) wij hebben de pech een superslecht buitenbak te hebben, maar dan maak ik veel buitenritten Bloos

Soms heb ik ook dagen dat ik superdruk ben met school en tentamens en werk en........etc. maar ze gaat wel iedere dag de wei op, hebben jullie dan geen stukkie grond/wei/paddock waar ze in kan staan, al is het maar voor een uurtje of 2?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:30

Ik ga gewoon elke dag, ik wil een paard en dus zorg ik voor haar.

Als je minder tijd hebt, doe je paard een plezier en zoek iemand die haar wel aandacht kan geven.
Op dinsdag een uur les rijden, vind ik ook wat veel als ze de rest van de tijd niets doet.
Ik vind ook dat je te weinig tijd besteed aan je paard, zeker als ze ook nog eens op stal staat.
En dat het regent mag geen excuus zijn.
Mijn paard moet nu een tijdje elke dag wandelen (blessure) en dat doe ik dan ook.. weer of geen weer...


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:02

Nou sorry hoor maar ik vraag me af waarom jij een paard hebt!! 10 min per dag eruit en dan 2 keer in de week iets langer eruit!
Ik snap niet hoe het in je op komt!!! Denk s aan je paard ipv van aan jezelf, als je niet voor een paard kan zorgen moet je geen paard kopen! En paard moet een paar uur per dag zn stal uit kunnen, lekker lopen, rennen, spelen. Wat maakt t uit dat ie in de regen staat? Je wilt niet weten hoe slecht t is voor zn spieren als ie zoveel op stal staat! En je dan nog af vragen hoe het komt dat ie stalbenen heeft??!

Ik hoop dat dit weer 1 van de grappige topics is waarin iemand iets voor de gein zegt en het dus niet meent..

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:15

sorr hoor, maar je kan het dat paard echt niet aanden om zoveel dagen op sta te staan!!
mijn ponymoet nu twee keer per dag stappen, en weer of geen weer ik zou ook niet 23 uur in zo'n hokje kunnen staan!!

is trouwens ook nog superslecht voor haar als je dinsdag in de les rijd en daarna gewoon de hele week tot zaterdag stilzet!!

is niet alleen zielig maar kunnen ze ook wat aan over houden!!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:40

emmelske schreef:
mijn paard is wel happy hoor !!!!
ik doe ook heel veel met haar. aleen hell vaak kan ze er niet uit omdat het regent zo als nu dus maar we hebben ook aan loods hier en daar loop ik ook wel met haar in maar dat is niet zo lang 10 minuten ongeveer maar dan komt ze och ff uit maar dat noem eigenlijk nog niet eght er uit zijn maar ze verlaat dus wel 10 minuten per keer op maandag wonsdag vrijdag er uit is dat niet goed dan en almijn vrije tijd voor de rest word ze geborstelt en zo dus


Van regen wordt je alleen maar nat hoor, je smelt er niet van!!
Ik zou zeggen,"koop een regenjas"!!
Wie de lusten van z'n paard wil, moet ook de lasten dragen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:56

Tsja wat zal in nog toevoegen aan bovenstaande kritiek. Het is heel normaal dat jouw paard stalbenen heeft, ga zelf maar eens een dag achtereen in een je wc staan, krijg je echt dikke benen hoor....
Mijn paardje gaat weer of geen weer zo´n 8 uur per dag het land op, lekker spelen met andere paarden...In de zomer 24 uur per dag het land op.
Ok jij staat op een pensionstal waar dit waarschijnlijk niet mogelijk is. Zoek zoals de mensen hierboven hebben beschreven een bijrijdster of verkoop je paard...Ik kan me nl. niet voorstellen dat je liefde voor je paard erg groot is. Niet langer dan 10 minuten stappen met je paard aan de hand. tsss.
Je hebt volgens mij wel een erg lief paard, te lief. Mijn paard zou dit niet toelaten...
Sorry voor de nogal harde reactie, maar mijn mening is nu eenmaal zo..

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:10

ik kan ook niet elke dag in de bak maar mijn paard komt er echt elke dag uit hoor zelfs in de regen gewoon wandelen je kan toch niet een beets dat van nature heel de dag lopt een halve week op stal laten staan. omdat je geen tijd plek en zin hebt. als je echt wil kan je wel wat doen met je paard. al ga je maar een half uur wandelen dat doe ik dna ook

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:11

Dus meid, ik denk dat je hard op zoek moet naar een bijrijder of gewoon je paardje verkopen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:14

ik ben tegendraads dus ga ik er tegen in.. tadaaaa..
mijn paard komt er ook niet elke dag uit.
oke, wel zo veel mogelijk, maar ook ik ga om de dag naar dr toe.
omdat er droes is op de manege kan ik niet rijden, dat deed ik 3 x per week. nu longeer ik om de dag of ga wandelen.
ik geloof niet dat klaske het heel erg vind hoor,
die heeft tot nu toe alleen maar stil gestaan e opeens moest ze aan het werk.
daar heeft ze nu ook wel genoeg van en wil weer veulen spelen.
jullie moeten niet zo snel oordelen

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:45

klaske schreef:
.
ik geloof niet dat klaske het heel erg vind hoor,
jullie moeten niet zo snel oordelen


Heeft ze je dat zelf verteld??
Jij moet voor je paard bedenken wat het beste is, dat kan ie zelf niet beslissen! Het is bewezen dat elk paard minimaal 20 minuten per dag MOET bewegen, paarden horen de hele dag te lopen, het minste wat je voor je paard kunt doen is m een uurtje per dag uit zn stal halen!
Er zijn hier echt al zoveel topics over geweest, ik snap echt niet wat zulke mensen als jullie met een paard moeten! Als je om je paard geeft laat je m toch niet zoveel op stal staan, dat beest heeft toch geen leven dan...
De vergelijking is al vaak gemaakt maar toch, ga jij maar s hele dagen op de wc zitten, dan wordt je ook gillend gek!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:48


PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:46

Zoek iemand die een paar keer per week je paard doet die drie maanden.
Kun jij je in alle rust voorbereiden op je examen.
10 minuten wandelen is prima,als je pony diezelfde dag ook gereden of gelongeerd is
Dat kun je blijven doen als ontspanning,als je even geen zin meer hebt om te leren Haha!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:35

Dit lijkt mij ook niet echt leuk voor je paard, de hele dag in de stal. Ik zou iig zorgen dat ze zelf ook kan rennen, en niet alleen maar rijden. Een paard hoort ook buiten, niet in een stal. Het is gewent aan vlaktes en ook aan slecht weer. De mijne is niet eens normaal te rijden als ze niet een poosje buiten is geweest.

[o]

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:45

Jaike schreef:
Sorry hoor voor mijn misschien botte reactie, maar ik vind dat je wel erg weinig tijd aan je paard besteed Boos!

Als je echt niet meer tijd hebt kun je mischien op zoek gaan naar een bijrijdster?
Er zijn zat mensen die heel graag een paard zouden willen hebben maar die geen ruimte of geld hebben, jij hebt er dan wel één, maar die staat zo 4 onafgebroken dagen op stal Verward

Ik vind dat je op deze manier je paard te kort doet, misschien is het toch tijd om hier eens goed over na te denken, want ik denk niet dat je paard erg happy met jou is Boos!

Nogmaals sorry, maar dit stuit me echt tegen de borst!


Ik had dit ook willen schrijven; helemaal mee eens!

Een pony/paard moet veel beweging hebben, dus zo af en toe uit de box halen omdat jij dan toevallig tijd hebt.........belachelijk! Boos!
Zorg voor een bijrijder of verkoop je pony!

Enne...........ja dikke kans dat je pony stalbenen heeft........

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:53

ik sluit me ook aan bij al die kritiek die je erop gekregen hebt. en dannog vragen hoe je wat aan die benen kan doen Boos!
mijnpaard heeft ook regelmatig last van stalbenen, maar ik longeer hem 2 keer ind e week, rij 4 a 5 keer en af en toe losgooien of een wandeling. bij hem ist omdatie al wat ouder is en het eiwit niet zo goed afbreekt.
maar het is niet gek datie van jou dikke benen heeft alstie zowat de stal niet uitkomt. en je hebt regendekens voor het geval jeniet wilt dat je paard nat wordt. dan maar ff een uitgave maar dan kan je wel goeie wandelingenmet het beestje maken.
ik loop ook vaak zat in de regen, laatst met die sneeuw ook, spekglad en we zaten helemaal onder, maar toch gewandeld. ik vind dat je dat verplicht bent aan je paard.
en dat maak jeniet goed door een dagje een flinke poetsbeurt te geven. dat heeftie elke dag nodig.
een verzorgster is zo te vinden hoor, er zijn er zat die staan te springen.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 22:21

ik doe mijn paard er nu al veer meer uit jullie hebben wel wat gelijk
maar jullie overdrijven wel wat hoor vind ik maar het gaat nu ook al veel beter met haar ben vandaag weer naar les geweest en dat ging super
ik ben al heel blij dat haar stal benen weer wat weg zijn !!!!!!!!!
: ) : ) : ) : )

Im Artfully Maid Dana

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 22:38

dat is neit waarman hij komt de stal hast niet uit
ik ben niet van zout hoor wat kan mij die regen nou schelen
ben zo vaak in de regen aan het werk hoor
en ze verlaat de stal huus wel hoor we hebben bij de stal ook een lood en daar lopen ze ook wel los in enzo als ik aan het uitmesten ben en ze word
ook wel regeden ik wil helemaal geen verzorger voor mijn paard
ik maak gewoon zo veel tijd voor mijn paard vrij dat ik heb als het land wat droog
is gaat ze ook elke dag naar buiten en ik heb ook nog een shet en daar heeft ze dan ook dikke lol mee nog ff en dan hebben we een buiten bak(hebben we nu niet ) daarom kan oik niet altijd rijden enzo omdat het land zo nat is en buiten rit wil niet ze is heel schrikkerig en als ze er vsandoor vliegt wil ik niet dat ze onder een auto komt dus maar ik looop wel veel met haar hoor dus ik zit jullie toch ook niet zo af te kraken : (
nou ik hoop dat je dit ff leest

Im Artfully Maid Dana


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colette40 en 82 bezoekers