paard heel sterk op het strand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

paard heel sterk op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 21:33

ik rij nu totdat mijn eigen paardje er is op een paard van een vriendin van mij.
Het is een pittig beestje maar helemaal niet vervelend ofzo.
Het enige probleem is dat hij op het strand ontiegelijk sterk wordt, er is dan bijna geen houden aan. Scheve mond In het bos, heide, bak, tijdens het springen etc heeft hij nergens last van... alleen op het strand, komt waarschijnlijk door de grote vlakte ( misschien een soort omgekeerde claustrefobie Knipoog )

Ik heb hem nu zo ver dat hij niet meteen flipt op het strand en aan de kletter gaat maar ik heb elke keer verschrikkelijke pijn aan m'n handen en schouders door de ophoudingen. Ik wil natuurlijk niet aan een stuk door trekken, maar na elke ophouding als die dan iets inhoud en je ontspant weer gaat die weer proberen te rennen Scheve mond Heel vervelend

heeft iemand een goede tip voor mij... ik wil er GEEN scherper bit inhangen omdat ik persoonlijk vindt dat dat alleen maar negatief werkt op den duur. Slim
Ik heb wel een martingaal bij hem omgedaan maar dat heeft totaal geen effect op hem. En andere hulpteugels vindt ik echt het laatste redmiddel... wil het liever eerst zonder proberen Knipoog Haha!

Nou iemand tippies voor mij? Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:08

Dresuur gaan rijden.
Dus voltes, overgangen enz.
Zodat hij leert ook daar naar je te luisteren.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:55

Hoe is er met hem gereden op het strand? Als hij altijd mocht racen (en dat van jou niet mag Haha!) dan is dit een heel logisch gevolg.

Consequent blijven. Idd ophouding/toestaan/ophouding/toestaan etc. etc. etc.. Eventueel op het strand direct gaan draven in het mulle zand (dan zijn ze snel hun praatjes kwijt Haha!).

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 23:40

Dat in het mulle zand heb ik ook al met hem gedaan, werkte idd wel maar de keer erna was het gewoon precies het zelfde Scheve mond

De overgangen en voltes ga ik proberen OK dan!

Hij wordt door andrea (= vriendin van me) nooit op het strand geeden omdat ze dat 'eng' vindt.
Ze heeft hem pas een jaar en het kan dus heel goed mogelijk zijn dat de vorige eigenaar wel als een gek geraced heeft op het strand.

Maar thanx voor de tips en het 'dressuren' ga ik overmorgen even met hem proberen op het strand Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:43

nou ik ben erg benieuwd, wat men hierop te zeggen heeft want mij is het ook een groot raadsel. Maar mijn paard loopt ook in het bos gewoon onder me vandaan te crossen, en ik kan gewoon niets tegen haar beginnen, ze doet het inderdaad niet als haar energie (na 2 uur gevaarlijk geweest te zijn) weg is. Maar ja dan kan je ook niet meer lekker rijden, terwijl ik toch erg veel dressuur rijd. Bij mij zal misschien ook het geval zijn dat ze het als uitlevingsplekken ziet omdat wij er te weinig komen.

Maar ja ben benieuwd!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:44

Dan kan het ook nog zijn dat hij het gewoon heel leuk vindt op het strand. En ja, als hij er dan niet vaak komt dan kan dit voor wat opwinding zorgen Haha!.

Ook gewoon vaak doen dus Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:36

Mariska, voor jou dezelfde tip.
Ga in het bos dressuur rijden.
Dus ook daar overgenen enz, zodat je paard moet leren gehoorzamen.
En als hij het alleen doet als e gaat draven of galloperen, dan ge je eerst alleen maar stappen in het bos.
Als hij braaf is draaf je aan, word hij dan weer te heet, ga je weer stappen tot hij normaal doet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:43

De bovenstaande tips volgen en die volhouden en niet toegeven!
Als hij leert dat hij op het strand niet mag racen, dan wordt ie wel rustiger. Dat gebeurd niet na 1 of 2 keer.
Wat ook helpt is een onverstoorbaar rustig paard meenemen.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:37

Ik heb hetzelfde probleem, maar mijn paard mocht van zijn oude eigenaar inderdaad op het strand altijd even voluit gaan. Probeer hem dan maar weer eens te leren dat dat niet mag! Ik heb van iemand die hem ook een tijd heeft gereden wel gehoord dat ze hem eerst liet galopperen en op het moment dat hij terug wilde komen, joeg zij hem gewoon alleen nog maar naar voren. Dat is voor hem natuurlijk niet de bedoeling. Even rennen si leuk, maar het moet niet te lang zijn. Daar had hij volgens haar wel van geleerd, want daarna deed hij het niet meer, want dan is het spelletje niet leuk. Ik durf dat alleen niet, dat is een beetje jammer. Maar wie weet durf jij het wel en werkt het voor jouw paard wel...

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:53

ik heb met hem net gereden op het strand, in het begin wilde die weer aan de kletter Scheve mond Maar ik zette hem toen meteen op de volte, en heb veel overgangen stap-draf en draf-stap gemaakt... en daarna kon ik hem inderdaad makkelijker terug nemen. Lachen Nog steeds niet zo makkelijk als ik zou willen... maar toch wel redelijk Knipoog

Ik heb daarna een redelijk lang stuk met hem gegalopeerd in MIJN tempo en niet dat van hem Knipoog vond die wel vervelend dat merkte je echt aan hem hehehe en toen die een beetje moe werd en terug wilde vallen naar draf heb ik hem even extra nog een stukje laten galoperen, toen was die het echt helemaal zat Haha! Met het stappen kon ik hem zelfs een stukje daarna de hals lekker laten strekken.

Ik ga volgende week weer even met hem naar het strand en hoop dat het dan ook zo goed gaat dan ga ik ook wel weer dressuuren Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:02

wat ben ik blij met mijn paard zeg.... die heeft het gewoon nooit geleerd om zo te doen.. ik kan op het strand met lange teugel rijden gezellig kletsen en een peukie roken Knipoog zonder dat ze zich ook maar over iets druk maakt. In volle galop kan ook hoor... zitten Hoooooo en heb haar terug.

de tips van zoals hier boven zijn heel goed ! Ik rijd zelf ook wel eens een beetje dress. op het strand gewoon even wakker houden dat ik nog altijd de controle heb !

Nu heb ik ook andere ervaringen hoor dus het ligt wel degelijk aan het paard en de eerdere opvoeding maar ik vind wel dat ze moeten leren ontzag voor je te hebben en dat jij de gene bent die het tempo bepaald !!!

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:42

dresuuur buiten rijden, dat lijkt me gaaf! de eerstvolgende keer (over een hhalf jaar waarschijnlijk) hihi ga ik dat doen.

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 21:26

op het strand is het helemaal leuk... er liepen vanmiddag nl mensen langs toen ik enkele voltes reed, Calvin (dat is het paard) liep lekker te snuiven en te dribbelen, hoorde ik een vrouw zeggen tegen de man die naast dr liep:
"erg he? normaal gaan paarden naar het strand voor ontspanning en dat mens loopt hem helemaal uit te putten!"
Ik dacht echt : mens je moest eens weten hoe dat beest MIJ uitput hahaha *LOL*
maar ag... sommige mensen Rolleyes

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:55

XchantjuhX schreef:
op het strand is het helemaal leuk... er liepen vanmiddag nl mensen langs toen ik enkele voltes reed, Calvin (dat is het paard) liep lekker te snuiven en te dribbelen, hoorde ik een vrouw zeggen tegen de man die naast dr liep:
"erg he? normaal gaan paarden naar het strand voor ontspanning en dat mens loopt hem helemaal uit te putten!"
Ik dacht echt : mens je moest eens weten hoe dat beest MIJ uitput hahaha *LOL*
maar ag... sommige mensen Rolleyes



Haha, mooi dat je de opmerking zo opvat! je moet er maar gewoon om lachen, mensen die niets van paarden weten moeten er ook niets over zeggen haha. maja niet dat ik nooit eens opmerkingen maak die echte kenners waarschijnljk ook raar vinden.

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:20

Jeeeee, ik wou dat ik een keer mijn paardje voluit kon laten gaan op t strand. Gaat een btje moeilijk als je aan de andere kant van Nederland woont Boos!
Maar ik begrijp je probleem, op een stal waar ik heb gereden, waren de paarden gewend om op 1 bospad voluit te gaan. Blijft erin zitten, vooral bij die manegepaarden!
Ik denk dat voltes en overgangen rijden heel goed kan helpen, succes!!!


c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 21:52

het helpt idd super... kan al redelijk ontspannen met hem op het strand hobbelen... (na een minuutje of 10 "dressuuren Knipoog )

Het is heel jammer dat die vriendin van mij niet met hem op het strand durft, want je merkt echt dat hij het heel leuk (ja... tè leuk Haha! ) vindt.

Maar als ik in maart m'n eigen paardje heb heb ik helaas niet veel tijd meer over, maar als zij op vakantie gaat etc, neem ik hem nog wel mee naar het strand, maar ik hoop eigg dat ze gewoon over d'r angst heen komt omdat het paardje het zo leuk vindt

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 43 bezoekers