Zijn er hier ook afstammingen van MICHELANGELO?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Zijn er hier ook afstammingen van MICHELANGELO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 18:19

Ik mag dit jaar een hengst uitzoeken voor mijn Tos... En ik vond een geweldige hengst waarvan de vader Michelangelo is. Voor de compleetheid Michelangelo x E.H. Arogno. Vooral die laatste Verward
Hoe zijn de nakomelingen van deze hengst? Geven ze een beetje maat? Enz.Enz.


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:03

Bedoel je Summertime dan? Super hengst. Zijn eerste veulens moeten nogal een indruk hebben nagelaten. Hijzelf had voor karakter een 10, galop een 9 en rittigkeit ook 9.


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 20:06

Haha! Idd ik heb de video binnengekregen van die hengsten en ga ik nu uitgebreid bekijken. Ben benieuwd of die bij Tos past, zij is eentje van Jazz.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:32

Volgens mij heeft Gribaldi-fan een michelangelo ruin!

geen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:45

Gribaldi fan heeft een zoon die Z dressuur loopt. Bettine heeft een zoon die ZZL loopt. Mijn Michelangelo nakomeling loopt ook Z. In mijn profiel staan foto's, ook van Michelangelo zelf.
Bij de ZZGP kom je regelmatig nakomelingen van deze hengst tegen. Leida Streijk bracht Just Micky uit in de GP, nu loopt hij onder de zweedse amazone Tinne Vilhelmson. Willen Jan Schotte rijdt ook een nakomeling van deze hengst in de InterI.
Michelangelo kinderen zijn over het algemeen echte bloedkikkers, super intelligent, sensibel en zeer geschikt voor de hogere dressuur, maar niet geschikt voor alle ruiters.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 21:17

Ah past wel goed bij onze merrie als ik het zo hoor aan het karakter. Ik zal eens bezig gaan met het doorspitten van de profielen!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:53

Nou hier niet denk ik, maar vast wel bij iemand op stal! Knipoog Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:58

GribaldiFAN heeft er eentje en Biebel heeft er eentje gereden. Dus ik zou zeggen PB ze maar!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:04

Zoals hierboven al aangegeven is heb ik een michelangelo ruin. Foto's van hem staan in mijn profiel. Ik denk dat jippie een goede algemene beschrijving heeft gegeven van de michelangelo kinderen. Ik moet er wel bij vertellen dat de factor maat bij michelangelo erg wisselend is. Ik heb een kleintje maar ik heb ook echte reuzen gezien. Verders zijn het karakterpaarden.
Wat denk je btw van Distelzar? Dat is een gribaldi x arogno als ik het goed heb. Dit jaar een distelzar x partout gehad dat was een machtig hengstveulen.

Sall

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:09

Mijn merrie Padaula, komt uit de Daula-merrie stam, van Kladaula en zij is er 1 van Michelangelo.
Idd veel karakter, ben laatst bij moeders wezen kijken en de moeder was een aansprekend dier, met super bewegingen.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:10

btw. foto's van michelangelo staan ook in mijn profiel!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 12:28

Deze hengst van Michelangelo is ongeveer (ruim) 1.70 en onze merrie is 1.68. De stam waaruit de merrie komt, fokt erg groot, dus qua grootte valt alles wel wat mee.

En de omschrijvind van het karakter is dat niet de algemene omschrijving van karakters van Trakehners?

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:45

Ik heb twee paarden waarvan de moeder van Michelangelo is,alletwee zijn ze erg heet en idd superintelligent.Het zijn paarden die wat langer de tijd nodig hebben om tot hun recht te komen,mede door hun overijverigheid.Ze leren supersnel maar denken daardoor vaak voor je uit.Ook zijn ze heel soepel.Ze vragen wel een hele rustige aanpak.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:06

Een vriendin van me had ooit ook een Michelangelo. Leek precies op zijn vader, donkerbruin, blesje, 1.75, hoogbenig.
Het was wel een superbrave sukkel die alles goedvond en je kon er een klein kind mee wegsturen. Hij was ook wat slap achter en had niet het laatste aan beweging. Maar hij was prachtig!!

Arogno is de vader van Partout, een directe Flaneur afstammeling. Topknol!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Dees

Berichten: 18906
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:14

Ik ken twee Michelangelo merries, en die zijn kwa bouw heel prachtig. Mooi glad in het haar ook, en een heel sprekend oog.
Verder kwa karakter heel verschillend. De een zeer dominant en snel aangebrand, de ander eerder onderdanig en knuffelig.
Kunnen beiden trouwens wel een leuk pasje gaan (understatement).

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers