wat als hij gaat staken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

wat als hij gaat staken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 21:48

ik ga zondag met m'n verzorgpony in een bak rijden, wat hij niet vaak doet maar hij heeft al snel zoiets van, ik ga lekker stakken Knipoog ook met buitenritten doet hij dat graag.

Ik weet dus eigelijk bijna zeker dat hij daar zal gaan staken... wat moet ik dan doen? een paar knallen geven helpt niet... en ik ga hem ook niet helemaal kapot meppen dat vind ik ook weer zielig maar hoe kan ik dit nou verder oplossen zodat ik niet zometeen een uur stilsta Schijnheilig

XxX anne


Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:00

hoi

je moet er zelf al niet te veel aan denken dat ie dat zal gaan doen.
zodra je daar bent ga je gewoon lekker veel dingen doen omhem bezig te houden en niet hem te de tijd geven om stil te gaan staan en staken .
en gewoon consequent blijven want ten slotte ben jij tog de baas

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:59

annuh schreef:
wat moet ik dan doen? een paar knallen geven helpt niet... en ik ga hem ook niet helemaal kapot meppen dat vind ik ook weer zielig


Ik vind het nog veel zieliger als het over een tijdje zo'n verwende rotbok is geworden dat ' ie in de hamburgers verdwijnt. Liever 1x keihard aanpakken dan 10 halfzacht hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:32

Met Sonja eens
Als je ziet hoe hard paarden elkaar onderling ooit trappen, is die harde mep van jou een aai.
Nu weet hij dat hij zijn zin kan krijgen, dus gaat hij dadelijk bij steeds meer dingen in de staak.
Dus nu aanpakken voordat hij helemaal niks meer wil.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:50

En verder: als je erop gaat zitten met de verwachting dat hij gaat staken dan zal hij dat ook zeker gaan doen Haha!.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:15

Cherrie heeft dit ook wel eens, als ze aan het stappen is zomaar gaan stilstaan en geen poot verzetten, Het gene wat ik dan doe, is heel hard, ALE! roepen. Ze luisterd erg goed op de stem en loopt dan dus ook meteen weer aan.

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:28

Wanneer mijn paard dat deed zette ik haar gewoon achteruit de kant op die ik wou!!! Dan had ze vanzelf zoiets van, oooow dan loop ik toch liever vooruit als achteruit..... Maar goed, dan moet je paard wel makkelijk achteruit willen natuurlijk! Knipoog SUCCES!!!

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:57

Wat ik zou doen? Ik denk de strijd aangaan. Als het je zo tegenstaat hem op zijn donder tegeven, zou je dit ook nog eens kunnen proberen:
Als hij stil gaat staan, gewoon laten staan en erop blijven zitten. Op het moment dat hij weg wil lopen: Weer stil zetten, zodat hij weet dat jij het voor het zeggen hebt.
Dan wordt hij vanzelf een keer ongeduldig(lijkt mij) Als je dan been geeft, en hij gaat vooruit, goed belonen. Als je dit iedere keer herhaald als hij zijn geintje uithaald, moet het volgens mij echt wel een keer lukken.
Succes!!!
Het is mij nl. zo al eens gelukt bij een zeeer eigenwijze pony. En nooit meer last gehad.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:26

Sonja"]
[quote="annuh schreef:
wat moet ik dan doen? een paar knallen geven helpt niet... en ik ga hem ook niet helemaal kapot meppen dat vind ik ook weer zielig


Ik vind het nog veel zieliger als het over een tijdje zo'n verwende rotbok is geworden dat ' ie in de hamburgers verdwijnt. Liever 1x keihard aanpakken dan 10 halfzacht hoor.
[/quote]

of als ie zo staakt en steigert dat ie achterover valt en jij eronder ligt, das pas zielig(spreek uit ervaring)

aanpakken, niet te hard in zn mond inwerken, en alleenmaar aan voorwaarts denken, dus niet netjes willen rijden, als ie maa blijft lopen!
meteen als ie langzamer wil gaan been erbij, geen reactie dan de zweep er bij

iemand in de bak zetten met een longeerzweep doet ook wonderen ~~}>

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 18:18

okee dan pak ik hem gewoon aan, met een longeerzweep erbij vind ik trouwens ook een goed plan

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:21

annuh schreef:
een paar knallen geven helpt niet... en ik ga hem ook niet helemaal kapot meppen dat vind ik ook weer zielig


die blijft dus staken als je hem niet een keer doormept tot ie ermee nokt, of heb je liever dat ie dit blijft doen en jij zelf er een keer onderligt ofzo?

[edit] Renske had het al gezegd Knipoog [/edit]

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:07

Wouter24"]
[quote="annuh schreef:
een paar knallen geven helpt niet... en ik ga hem ook niet helemaal kapot meppen dat vind ik ook weer zielig


die blijft dus staken als je hem niet een keer doormept tot ie ermee nokt, of heb je liever dat ie dit blijft doen en jij zelf er een keer onderligt ofzo?

[edit] Renske had het al gezegd Knipoog [/edit]
[/quote]

haha ja renske heeft er ervaring mee Tong uitsteken als veel te lief ponymeisje op een dominant paard, maar 4 jaar later na veel bloed zweet en tranen gaat het goed Knipoog

maar iemand met een longeerzweep in de bak zetten, die de pony voorwaarts houdt helpt denk ik het beste, want als jij twijfelt en dan pas een tik met de zweep geeft, dan wekt het nog niet, iemand die een longeerzweep vast heeft en daarmee achter de pony langs slaat, of als dat niet helpt de pony aantikt, kan dan heel goed helpen

gaat dat goed, dan kan diegene gewoon stil blijven staan in de bak, en daarna buiten de bak, en daarna proberen om helemaal alleen te rijden

iig niet denken dat het zielig is voor de pony, daar komen vroeg of laat ongelukken van

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 19:10

ja... ik vind het altijd zo zielig staan als je hem zoveel mept maar jullie hebben wel gelijk dat het anders nooit eens ophoud...!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:15

als je op het moment dat je slaat je handen naar voren doet, zodat hij ook naar voren kan, en niet 100x een beetje hard slaat maar een paar keer heel erg hard, is het staken zo afgelopen hoor

en een paar keer heel hard slaan is niet half zo zielig als de hele tijd een beetje hard slaan

grote kans dat na een paar keer aanpakken het staken echt over is en je fijn met hem kan rijden Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:21

fay deed dat ook.
maar dan liep ze de sloot in.
vandaag deed ze het ook niet de sloot in dan hoor ik gaf haar eerst een zachte tik nou toen ging ze achteruit en toen gaf ik haar een flinke knal en toen schoot ze vooruit,
en nu flikt ze met het nooit meer.
was ook al een hele tijd terug dat ze het deed vond dus al raar dat ze achteruit liep.
ik probeerde eerst te drijven enzo maar dat hielp allemaal niet

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:55

Jou verhaal komt mij ook heel bekent voor. Blij dat ik niet de enige ben. Ik heb ook van alles en nog wat geprobeerd. Ik heb een zweep op hem kapot geslagen, mijn eigen benen doen zeer van het trappen en het intereseerd hem ook helemaal niks wat ik doe. Hij blijft stil staan met zijn oortjes naar voren en doet echt helemaal niks. Toen zelf ook stil blijven staan. Heb ruim 15 minuten op dezelfde plaats stil gestaan, maar dan wordt hij nog niet ongeduldig en wil nog niet lopen. En als er beweging in komt dan is dat in de vorm van bokken/steigeren.
Hij heeft deze buien altijd in perioden. zo van de een op de andere dag krijgt hij het en zo is hij er ook weer vanaf.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:58

Mijn pony doet het ook! Lachen
Gewoon boos worden als hij staakt en heeeeeel erg goed belonen als hij weer vooruit gaat!
Dit hebben ze heel snel door en dan wordt het veel minder!
waarschijnlijk staakt je paardje ook omdat hij het moeilijk vind... probere die spieren rustig aan op te bouwen!
Ga ook eens kijken wat je zelf verkeerd doet voordat je naar je pony gaat wijzen.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:40

Lekker afwisselend bezig zijn in de bak, dus niet elke keer rondje over de hoefslag, nee lekker aan het werk zetten! Voltetje hier, pasje opzij daar, veel overgangen en hand naar voor als hij begint te staken en aanpakken die hap Haha! Zit je op les met die pony of heb je begeleiding, dat is ook goed om even aan te denken. Die kan jou dan helpen en aanwijzingen geven wat te doen als het weer eens zover is.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:23

Mijn paard heeft het ook een tijdje gehad. Je zal hem flink aan moeten pakken.Je kan beter 1 keer een harde mep geven dan de hele tijd maar tikjes. Als hij vooruit gaat na die tik heel goed belonen. Zorg verder dat het leuk v oor hem is om te rijden,dus veel afwisseling. Suc6!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 18:54

okee dit alles was voor niks geweest Tong uitsteken hij liep super in de bak, wilde zelfs te snel, ging er wel een paar keer bokkend vandoor maar geen 1 keer gestaakt Lachen ik heb nu het probleem nog wel als ik buitenrij... als ik met iemand anders ben gaat het prima en doet hij niks maar zodra ik alleen ga springt hij de weg op en gaat staken... dan mep ik ook flink door hoor maar hoe meer ik sla hoe meer hij de weg op gaat... en aangezien het een weg is waar iedereen behoorlijk hard rijd is dit echt een ramp

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:43

dan voorlopig niet alleen buitenrijden, dat doe ik met mijn paard ook niet, ik ben nml nog niet levensmoe Knipoog

maar fijn dat hij het in de bak zo goed deed Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:25

nou annuh ik zag dat ie wel heel ff achteruit liep bij mandy

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 22:19

k heb het ook niet over de bak bij Mandy Tong uitsteken dat was gewoon blub maar k heb bij james in de bak gereden Lachen

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:33

als hij moet blijven stilstaan wordt hij het wel beu hoor, maar je moet hem dan ook geen ruimte toestaan met de teugels, dus de teugels goed op maat houden, wil hij rndkijken verhinderen, nog beter in een gesloten biinnenbak, waar er niks te beleven valt, valt hij in slaap bezig houden met stelling te nemen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 01:30

dutske schreef:
als hij moet blijven stilstaan wordt hij het wel beu hoor, maar je moet hem dan ook geen ruimte toestaan met de teugels, dus de teugels goed op maat houden, wil hij rndkijken verhinderen, nog beter in een gesloten biinnenbak, waar er niks te beleven valt, valt hij in slaap bezig houden met stelling te nemen


haha ja zo heb ik ook 1 uur en 45 min stil gestaan, gelukkig kon ik wat smssen en spelletjes doen met mn foon, want het duurde echt laaaaaaaang!
Q vertikte het om te lopen, uiteindelijk maar ff naar ons thuis gebelt, om te vragen of er iemand ff met een lange zweep naar de bak wilde komen(das t voordeel van paarden aan huis Knipoog ) en toen pas kwam er weer beweging in

hij vond dat stilstaan wel goed, hij staat soms in de wei ook uren in de verte te staren, maffe knol heb ik Tong uitsteken

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau en 35 bezoekers