Waterdicht?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Waterdicht?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:33

Ik heb gister een deken overgenomen van een vriendin maar nu vraag ik me af of hij waterdicht is de bovenlaag is vrij hard vandaar, ik heb op het etiket gekeken en daar stonden de volgende materialen op:

Outshell: 100% Polyester
Insulation: 100% Polyester
Lining: 100% Cotton.

Zelf dacht ik dat het niet eht geval was maar misschien heb ik het fout, wat denken jullie?


Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:19

Als hij hard is is hij misschien juist WEL wterdicht.
Anders moet je er eens een bekertje water op gooien, als hij zo droog is is hij denk ik wel waterdicht.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 16:21

Nou ja hard hij is niet hard hard maar ook niet een soepel vallende dekens zoals de meeste dekens zijn echt gewoon stugger.

Lekker ruim en leuk autootje te koop voor weinig bij interesse stuur effies een pbtje

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:27

ja.. gewoon zelf uitproberen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:39

Van welk merk is ie?

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 17:40

Tessebes schreef:
Van welk merk is ie?


wee k nie Bloos

staat er niet op

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:46

gewoon testen of hij met een bekertje water droog blijft

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 17:48

Zal het vanavond ff proberen

Lekker ruim en leuk autootje te koop voor weinig bij interesse stuur effies een pbtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:29

perlee schreef:
Ik heb gister een deken overgenomen van een vriendin maar nu vraag ik me af of hij waterdicht is de bovenlaag is vrij hard vandaar, ik heb op het etiket gekeken en daar stonden de volgende materialen op:

Outshell: 100% Polyester
Insulation: 100% Polyester
Lining: 100% Cotton.

Zelf dacht ik dat het niet eht geval was maar misschien heb ik het fout, wat denken jullie?

Lopen de singels over de hele rug heen? Dan is ie iig NIET waterdicht!

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:17

polyester is volgens mij altijd waterdicht of er moeten gaatjes in zitten.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:01

Een waterdichte deken heeft vaak geen naden aan de buitenkant zitten. Deze laten nl. over het algemeen water door. Mijn regendekens hebben ook een stugger buitenmateriaal. Dan loopt het water eraf, in plaats van dat het het erin trekt.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:27

soesie schreef:
Een waterdichte deken heeft vaak geen naden aan de buitenkant zitten. Deze laten nl. over het algemeen water door. Mijn regendekens hebben ook een stugger buitenmateriaal. Dan loopt het water eraf, in plaats van dat het het erin trekt.


Dat wilde ik net zeggen

XANTHA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:27

een bekertje water wil nog niet veel zeggen. toen mn bijrijdpaardje een kwartiertje in de regen had gestaan was ie nog droog, maar na een halfuurtje niet meer.
een bekertje zal dan ook niet veel helpen denk ik.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:39

beetje offtopic ( wil ook zelf wel en topic starte) maar omdat we het hier toch over de waterdichtheid van dekens hebben: ik heb er net eentje opgehaald, tweedehands dus. deze deken is wat ouder "model", het is een groene, dicht geweven stof maar wat voor stof is niet duidelijk want dat staat er niet meer op.
Net even wat water op gegooid maar ik heb het idee dat hij toch een beetje water opneemt.. Terwijl ik hem gekocht heb als waterdicht...
Zou het helpen als van die waterdichtmaakspray er op doet? Dus goed insprayen, laten drogen en dan pas op het paard in de wei?
Perlee, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik deze vraag hier stel?! Anders hoor ik het zometeen wel denk ik...

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:44

Hoi, ik denk dat dat misschien wel kan helpen.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:15

die niet waagt, die niet wint. dus morgen op naar de waterdichtsprayverkoper..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:41

Ik heb de deken van mijn paard deze winter een paar keer met van die waterdichtspray behandeld. Het werkt echt super, ik merk echt verschil (de deken was helemaal waterdicht, maar inmiddels al 7 seizoenen oud, dus de waterdichtheid gaat ook achteruit).
Het werkt gelijk vuilafstotend

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:39

Ik heb ooit een winterdeken met tentdicht ingesmeerd, werkt ook super, alleen slaat je deken er wit van uit, maar waterdicht is ie dan wel Haha!

Better to have loved and lost, than never loved at all


perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 10:12

Femski ik vin het geen probleem hoor en de rets bedankt voor de tips heb nog geen tijd gehad om het te proberen.

Lekker ruim en leuk autootje te koop voor weinig bij interesse stuur effies een pbtje

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:23

Perlee, ben blij dat je het niet erg vind.. Nu rest nog even de vraag waar ik de waterdichtsprayverkoper vind? in een survivalwinkel of bij een schoenenzaak ofzo? Waar hebben jullie het gevonden?

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 10:32

femskie schreef:
Perlee, ben blij dat je het niet erg vind.. Nu rest nog even de vraag waar ik de waterdichtsprayverkoper vind? in een survivalwinkel of bij een schoenenzaak ofzo? Waar hebben jullie het gevonden?


Ja eigenlijk wilde ik dat ook nog even vragen inderdaad.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:23

Maar als je de deken met die spray behandeld is ie dan nog wel ademend?
Mijn dekens zijn ademend zodat mijn paardje eventueel zweet en warmte kwijt kan. Na bijvoorbeeld een paar sprintjes trekken.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:39

tja,dat hoop ik toch wel.. belangrijkste is nu in ieder geval dat Djirwa een regendeken krijgt.. eronder doe ik een zweetdeken. Sprintjes trekken doet ze eigenlijk nooit in het land dus mocht de deken niet echt meer ademend zijn dan is dat geloof ik niet echt meer een probleem.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:08

ben net bij de schoenmaker hier om de hoek geweest. Hij heeft me twee bussen gegeven met de naam AquaProtect. maakt de deken water en vuilafstotend. Wordt normaal gebruikt voor schoenen en jassen, maar ook voor tenten. Hij zei dat ik de deken maar moest zien als een tentdoek... haha! Djirwa draagt straks een tent!
maar goed, bij de schoenmaker hebben ze zulke spuitbussen, Perlee!! Dus op naar zo'n zaakje!!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:26

bij de kruidvat en andere drogisterijen kun je het ook kopen,je kunt een spray kopen of een vloeistof waarmee je t in de wasmachine stopt.werkt wel super!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ComscoreBot, Fleuribelle en 87 bezoekers