dit is hem dan !!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

dit is hem dan !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 18:59

dit is mijn nieuwe paardje...
heb hem nog niet thuis staan...(tel de dagen al wel af)
deze fotos zijn gemaakt toen ik bij hem ging kijken.. Haha!
hij was kletsnat..maar hij werd er niet minder lief van hoor, Lovers
wat vinden jullie van hem???

Afbeelding

hier zie je zijn bles goed...beetje jammer vind ik het,maar begin er steeds meer aan te wennen
*uiterlijk is immers niet alles*

Afbeelding

kletsnat..en een beetje overbouwd nog...

Afbeelding

zijn manen vind ik toch wel onwijs stoer hoor !! Haha!

Afbeelding

tot slot malibu nog,want die vergeten we nu niet Haha!
*hoop dat ze maatjes worden samen Haha!*

wat vinden jullie ervan???

Karaat_the_newforest op Instagram


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:02

Leuk beessie, alleen hij is nog idd overbouwd, weet niet wat zijn leeftijd is? En jammer dat die manen met een schaar geknipt zijn, daar hou ik persoonlijk niet zo van. Maarja alvast veel plezier ermee Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 19:03

hij is 2.5 jaar oud,
jah dat van die manen dacht ik zelf ook te zien dat ze geknipt zijn ooit...maargoed..dat groeit er wel uit toch..Haha!
zijn papa is altjo van de kenterstreek...
Laatst bijgewerkt door Saskia9 op 05-02-04 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Karaat_the_newforest op Instagram

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:03

hij heeft wel een apart koppie vin ik!! Haha!
ookal issie nat op de foto's..volges mij ist een heel mooi beesje!!! Lachen
xxxje

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:04

Saskia9 schreef:
hij is 2.5 jaar oud,
jah dat van die manen dacht ik zelf ook te zien dat ze geknipt zijn ooit...maargoed..dat groeit er wel uit toch..Haha!
zijn papa is altjo van de kenterstreek...

Ja dat is waar haha! Maar ga je hem zelf inrijden enzo? En is ie al zadelmak etc? Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:05

die bles is juist hartstikke stoer! ben je nog en beetje orgineel:))

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:06

He, leuke fotos hoor! veel plezier met je paardje en hopen dat malibutje en deze goeie vriendjes worden Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 19:06

ikke_89"]
[quote="Saskia9 schreef:
hij is 2.5 jaar oud,
jah dat van die manen dacht ik zelf ook te zien dat ze geknipt zijn ooit...maargoed..dat groeit er wel uit toch..Haha!
zijn papa is altjo van de kenterstreek...

Ja dat is waar haha! Maar ga je hem zelf inrijden enzo? En is ie al zadelmak etc? Haha!
[/quote]
hij is al zadelmak..en er word wel op hem gereden...in de zin van...keertje een half uurtje met een licht kindje erop..hij is super braaf..maar echt meer kent hij ook niet..

Karaat_the_newforest op Instagram

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:13

Hijs zzo gaaf!!!!! (wen hij zit nog steeds lekker) en die bles is gaaaaaaf!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 21:29

hij zit trouwens zeker lekker jah..

Karaat_the_newforest op Instagram

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:32

zijn zijn manen èn pony nou geknipt? Zo recht Scheve mond Heel erg zonde, weer goed laten groeien hoor!! Lachen

Leuke pony.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:35

Saskia9"]
[quote="ikke_89"][quote="Saskia9 schreef:
hij is 2.5 jaar oud,
jah dat van die manen dacht ik zelf ook te zien dat ze geknipt zijn ooit...maargoed..dat groeit er wel uit toch..Haha!
zijn papa is altjo van de kenterstreek...

Ja dat is waar haha! Maar ga je hem zelf inrijden enzo? En is ie al zadelmak etc? Haha!
[/quote]
hij is al zadelmak..en er word wel op hem gereden...in de zin van...keertje een half uurtje met een licht kindje erop..hij is super braaf..maar echt meer kent hij ook niet..
[/quote]

2,5 jaar en al zadelmak en bereden?????

Sorry, maar dat vind ik dus echt van de zotten.... Boos!

Toos paardloos

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:40

dat ben ik met imker eens dat meen je toch zeker niet??

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 07:37

hij word over een paar maandjes drie..maar mensen...IK heb hem niet ingereden..ik laat hem lekker een paar maandjes staan !

Karaat_the_newforest op Instagram

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:48

Dan nog kan ik er met mijn verstand niet bij dat je dat dier dan toch koopt. Wie weet wat ze er in het verleden (zéker gezien het veeeels te vroeg inrijden) mee hebben uitgespookt...

Toos paardloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:56

Geeft niet zoveel hoor......... als ze hem nu nog een paar maanden op het land zet en dan weer oppakt als hij 3 + is kan het niet zoveel kwaad....... Het is niet zo dat een paard voor zn leven verziekt is als er op jongere leeftijd een paar keer op gezeten is......... als hij maar niet echt aan het werk gezet word........

Nu weer een paar maanden rust en dan voorzichtig oppakken is een goed systeem

Wij doen het met de brutaaltjes nog wel eens, iets eerder inrijden en dan rust om het met 3+ weer op te pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:02

Leuk dier hoor! Ik vind hem er op de foto alleen barslecht verzorgd uitzien. Maar dat krijg je wel weer goed toch?! Knipoog
Zo te lezen zijn de mensen waar hij nu staat totaal geen paardenmensen. 2.5 en al bereden , kletsnat op stal, manen zien er niet uit en de stal is ook niet om van een huis te doen spreken.
Ik hoop dat je hem snel thuis krijgt!
Laat je foto's zien als je hem wat heb opgeknapt? Volgens mij is het dan wel een knapperd Haha! OK dan!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:09

gijsenkim schreef:
Geeft niet zoveel hoor......... als ze hem nu nog een paar maanden op het land zet en dan weer oppakt als hij 3 + is kan het niet zoveel kwaad....... Het is niet zo dat een paard voor zn leven verziekt is als er op jongere leeftijd een paar keer op gezeten is......... als hij maar niet echt aan het werk gezet word........

Nu weer een paar maanden rust en dan voorzichtig oppakken is een goed systeem

Wij doen het met de brutaaltjes nog wel eens, iets eerder inrijden en dan rust om het met 3+ weer op te pakken



En dan nog, een haflinger is anders gebouwd dan een kwpn'er en kan het lichamelijk wel aan hoor.
En officieel verjaren ze op 1 januari natuurlijk en is ie nu 3....

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:42

Ik ben het niet helemaal met Levy eens... Ze zijn wel zwaarder gebouwd, maar het is NOOIT goed om een paard te jong in te rijden. En ook die regel van dat je paard op 1 januari verjaart is slecht... stel nou dat je een paardje hebt van Augustus, dan wordt ie 1 als ie in het echt nog niet eens een half jaar is! Het is en blijft slecht...
Nu even over je haflingertje: Volgens mij heeft ie een geweldig mooi koppie als ie droog is en weer gepoetst! Ik vind zn bles lekker anders, hartstikke leuk dus! Ben heeel benieuwd naar foto's van als ie lekker bij jou staat!!!

Der Ellmauer Dancing Queen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:01

Amberto schreef:
Ik ben het niet helemaal met Levy eens... Ze zijn wel zwaarder gebouwd, maar het is NOOIT goed om een paard te jong in te rijden. En ook die regel van dat je paard op 1 januari verjaart is slecht... stel nou dat je een paardje hebt van Augustus, dan wordt ie 1 als ie in het echt nog niet eens een half jaar is! Het is en blijft slecht...
Nu even over je haflingertje: Volgens mij heeft ie een geweldig mooi koppie als ie droog is en weer gepoetst! Ik vind zn bles lekker anders, hartstikke leuk dus! Ben heeel benieuwd naar foto's van als ie lekker bij jou staat!!!



Je hoeft het ook niet met me eens te zijn hoor.
Maar kijk eens op de renbaan rond hoe oud de paardjes daar zijn als ze de baan in moeten.........

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:15

Hoi, leuk beesie, wat is er trouwens erg aan zadel mak maken voor z'n 3 de, is toch niks mee om ze aan een zadel te laten wennen of is een zadel ook te zwaar voor een paardje van 2 jr., en inrijden, door wie is het gedaan misschien door iemand van 30 kg ?? en hoe lang achter elkaar, 5 minuutjes ? hij zal vast alles nog niet kennen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:52

santerra schreef:
Hoi, leuk beesie, wat is er trouwens erg aan zadel mak maken voor z'n 3 de, is toch niks mee om ze aan een zadel te laten wennen of is een zadel ook te zwaar voor een paardje van 2 jr., en inrijden, door wie is het gedaan misschien door iemand van 30 kg ?? en hoe lang achter elkaar, 5 minuutjes ? hij zal vast alles nog niet kennen lijkt me.


Toch is inrijden voor het 3e jaar niet goed. Bij ons op stal reden ze paarden zelfs pas in na 3.5/4 jaar.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:21

Sorane"]
[quote="santerra schreef:
Hoi, leuk beesie, wat is er trouwens erg aan zadel mak maken voor z'n 3 de, is toch niks mee om ze aan een zadel te laten wennen of is een zadel ook te zwaar voor een paardje van 2 jr., en inrijden, door wie is het gedaan misschien door iemand van 30 kg ?? en hoe lang achter elkaar, 5 minuutjes ? hij zal vast alles nog niet kennen lijkt me.


Toch is inrijden voor het 3e jaar niet goed. Bij ons op stal reden ze paarden zelfs pas in na 3.5/4 jaar.
[/quote]

Leg eens uit waarom het naar jouw idee niet goed is?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:42

Inrijden voor het 3e jaar...is toch niet gebeurd? Dit is toch zijn/haar derde jaar?

En de hengsten op de hengstenkeuring dan?

Als een paardje 2 of 3 maanden voor dat hij verjaart qua bouw nog onvolwassen/jeugdig oogt dan veranderd dat in die paar maand ook niet...

Als je dan, zoals in dit geval, een haflinger bekijkt zijn deze over het algemeen eerder "volwassen" dan een warmbloed type.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:45

Levy"]
[quote="Sorane"][quote="santerra schreef:
Hoi, leuk beesie, wat is er trouwens erg aan zadel mak maken voor z'n 3 de, is toch niks mee om ze aan een zadel te laten wennen of is een zadel ook te zwaar voor een paardje van 2 jr., en inrijden, door wie is het gedaan misschien door iemand van 30 kg ?? en hoe lang achter elkaar, 5 minuutjes ? hij zal vast alles nog niet kennen lijkt me.


Toch is inrijden voor het 3e jaar niet goed. Bij ons op stal reden ze paarden zelfs pas in na 3.5/4 jaar.
[/quote]

Leg eens uit waarom het naar jouw idee niet goed is?
[/quote]

zadelmak maken oke, maar er op zitten ben ik helemaal tegen!! een paard is pas rond zijn 3e "volwassen"je laat een peuter ook niet al wiskunde enz. maken!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: serenta en 25 bezoekers