Zou jij ook verliefd worden als...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Zou jij ook verliefd worden als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:18

Zou jij ook verliefd zijn geworden als je huidige vriend(in)/man/vrouw een ongezelijke ziekte heeft en dus dood gaat?..

Ik zou het zelf eigenlijk niet weten. Ik denk dat ik dan wel had geprobeerd niet verliefd op hem te worden, eerlijk gezegd. Denk om mezelf te beschermen, want je raakt hem toch weer kwijt...
Maar goed, liefde valt natuurlijk niet te bedwingen...

Wat jullie?

(Kwam hierbij doordat dit gister op tv ook gevraagd is, tijdens zo'n reallifeserie. Vondt het wel een goede nadenkvraag..)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:29

Ik zou het niet weten!
Het zou wel moeilijk zijn...maar toch..ik weet het echt niet

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:36

Ja natuurlijk, het is dezelfde persoon. Is het eerlijk om iemand af te wijzen omdat hij/zij een dodelijke ziekte heeft, ernstige vorm van discriminatie. Verliefd worden heb je toch niet in de hand??

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:37

newforestlover schreef:
Ja natuurlijk, het is dezelfde persoon. Is het eerlijk om iemand af te wijzen omdat hij/zij een dodelijke ziekte heeft, ernstige vorm van discriminatie. Verliefd worden heb je toch niet in de hand??


Ben ik het eigenlijk toch wel mee eens

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:45

sorry dat ik een beetje fel uit de hoek kom, heb mijn dag niet zo vandaag.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:50

Je hebt zeker wel gelijk newforestlover, maar ik ga toch ook wel met Missy mee.
Waarschijnlijk was ik toch wel verliefd geworden, maar had ik wel geprobeert om het te voorkomen, simpelweg om mezelf te beschermen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:05

Ik denk dat je zowiezo niet gelijk weet dat die persoon een ziekte heeft waaraan hij dood kan gaan.
Iedereen kan zomaar dood gaan door een ongeval of een hartstilstand.

Dan zou ik dus nooit verliefd kunnen worden op die persoon.
Tevens zou ik het juist goed vinden dat die persoon juist zijn laatste jaren gelukkig door brengt. Tuurlijk zou ik verdrietig zijn, maar ik zou zeker hem niet laten staan.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:27

newforestlover schreef:
Ja natuurlijk, het is dezelfde persoon. Is het eerlijk om iemand af te wijzen omdat hij/zij een dodelijke ziekte heeft, ernstige vorm van discriminatie. Verliefd worden heb je toch niet in de hand??


Ik sluit me hierbij aan. Je moet van de tijd genieten die je dan nog samen hebt en die optimaal benutten.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:43

Verliefd worden heb je (ik tenminste) niet in de hand, lijkt me wel heel erg moeilijk, maar zoals haagsemeid al zei; iedereen kan zomaar doodgaan.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:48

Ik zou mijn hart volgen!
Laatst bijgewerkt door wabisabi op 05-02-04 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:50

Ik denk dat ik het wel tegen ga proberen te houden. Om me zelf te beschermen. Maar of het in zo'n situatie zou lukken weet ik niet. Als je echt verliefd ben doe je er niets aan en moet je er wel aan toe geven denk ik.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:51

waar zit je hard gliss Tong uitsteken

Ik weet het niet... op dit moment zou het niets aan m'n verliefdheid veranderen, maar ik vraag me af of ik uberhaupt verliefd kan worden op iemand waarvan ik weet dat het binnen zoveel tijd over is...

en trouwens newforestlover: als het gaat om verliefdheid discrimineer ik ontiegelijk! zo wordt ik nooit verliefd op vrouwen, nooit op mensen die veel jonger/ouder zijn dan mij, en mensen met een kleurtje trekken me ook niet zo aan Tong uitsteken

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:53

Ellende schreef:
waar zit je hard gliss Tong uitsteken


hahahaha op steen
Maar ik bedoel dus verlieft worden. Gewoon wat je gevoel zegt Lachen

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 21:01

newforestlover schreef:
Ja natuurlijk, het is dezelfde persoon. Is het eerlijk om iemand af te wijzen omdat hij/zij een dodelijke ziekte heeft, ernstige vorm van discriminatie. Verliefd worden heb je toch niet in de hand??



Nee natuurlijk heb je verliefdheid niet in de hand, en in zekere zin heb je zeker gelijk.
Maar waarom zou je niet aan jezelf mogen denken, in dit geval jezelf beschermen voor de pijn van een verlies van een geliefde.
Je zou dan in feite voor hem moeten gaan omdat hij ziek is. Wat is er mis met zelfbescherming, waarom zou je dan niet aan jezelf mogen denken


Niet aanvallend bedoelt ofzo hoor. Mocht ik fel overkomen, sorry, tis mijn weekje ook niet Vriendjes zijn?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:05

Als je nog bezig bent iemand leuk te gaan vinden (maar er is verder nog niks gebeurd) en je krijgt dan zoiets te horen, zou ik toch ook proberen mezelf tegen te houden die gevoelens verder te ontwikkelen *woei wat klinkt dit serieus Bloos! *. , gewoon om jezelf te beschermen.

Als je echter al (min of meer) een relatie hebt met diegene zou het uiteraard niet bij me opkomen er om zo'n reden een einde aan te maken, integendeel !;).

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:08

ik zou ook, wat nathalie zegt, toch proberen niet verliefd te worden, idd uit pure zelfbescherming. het lijkt me verschrikkelijk te weten dat aan je huidige geluk op een bepaald moment om die reden een einde zou komen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:22

Ik zou denk ik ook niet verliefd worden. Niet zozeer om mezelf te beschermen, maar als het gewoon geen toekomst heeft, om wat voor reden dan ook, is het bij mij snel over. Dat kan idd een dodelijke ziekte zijn, of een leeftijdsverschil, of dat iemand in Thailand woont.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:16

goh hele moeilijke vraag...zou et niet weten eerlijk gezegd..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:21

Ik zou ermee doorgaan, ongeacht de pijn die erna nog komt. Je kunt met jouw liefde het leven van die ernstig zieke persoon zoveel aanvulling geven!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:29

newforestlover schreef:
Ja natuurlijk, het is dezelfde persoon. Is het eerlijk om iemand af te wijzen omdat hij/zij een dodelijke ziekte heeft, ernstige vorm van discriminatie. Verliefd worden heb je toch niet in de hand??

dus als je een relatie hebt, en je komt iemand anders tegen word je ook maar gewoon verliefd? Je kunt er wel degelijk niet aan toe geven, dat heeft met zelfbeheersing en discipline te maken.

Ik zeg dus niet dat je dat moet doen in dit voorbeeld, maar het kan wel.

Verliefd worden is trouwens per definitie discrimeren. Anders moest je verliefd zijn op de rest van de wereld

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:31

Liefde laat zich niet dwingen dus als je verliefs word word je verliefd.
Ook als die persoon ongenezelijk ziek is (denk ik)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:53

Het leven is te kort om je af te schermen voor liefde en verliefdheid. Stel nou dat deze persoon "het is", en dat laat je niet toe in je leven... Echte liefde maak je niet vaak mee in je leven, en stel nou dat deze persoon je dit kan geven... dan zeg je toch geen: nee bedankt, maar ehh... ik wacht liever op iemand die gezond is, en mij misschien minder vreugde schenkt.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:05

Pff toch wel een moeilijke vraag. Eerst dacht ik jaaa natuurlijk! je kunt er toch een leuke tijd van maken nog samen? maar toen dacht ik ook weer, dat je wel in je achterhoofd moet houden dat hij dood gaat. Er is geen toekomst voor jullie samen en dat lijkt me toch ook wel moeilijk.

Maar natuulijk als hij ziek wordt als er al een relatie is dan zou ik zeker bij hem blijven en hem overal in steunen waarin dat zou kunnen. En er gewoon een mooie tijd van maken.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:29

Absoluut dat ik voor m'n vriendin had gekozen Op het moment ben ik degene die zwak is na het ongeluk en zorgt zij voor mij Lovers Juist in die situaties waarin de ander zwakker is, merk ik hoeveel we van elkaar houden. In periodes dat het met haar rotter gaat, ben ik er voor haar en zo ook andersom. Dat is liefde en dat laat zich niet dwingen. Dat is er gewoon, ook als je weet dat je de ander kwijtraakt.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:35

Moeilijke vraag...
Ik denk dat als ik het wist voor ik die persoon beter leerde kennen en voor ik er echt verliefd op zou worden, ik wel zou proberen die gevoelens tegen te houden... Maar uiteindelijk zou ik toch voor m'n gevoel kiezen denk ik... want hoe harder je probeert niet verliefd te worden, hoe verliefder je volgens mij word Haha!

Moest ik al wat hebben met die persoon en ik zou dan te horen krijgen dat hij ongeneeslijk ziek is, zou ik absoluut nog steeds 100% ervoor gaan... Iemand die je liefhebt laat je niet in de steek voor een ziekte o.i.d. (in goede en kwade dagen lijkt mij).