Stalapotheek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 15:23

Hoi,
wat is de inhoud van jullie stalapotheek?, waar zweren jullie bij, en wat mag er absoluut niet in zitten?,
Ik heb een gezonde pony die (nog) nooit een wondje heeft gehad, en ik weet nog niet wat er precies in moet., Ik ben wel een gewone scholier dus ik kan geen peperdure onnuttige dingen betalen.
nog es wat, "blauwsel", dat is een soort wondspray, ik heb gehoord dat dit schadelijk is en dat het nu verboden is klopt dat?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 15:46

ik heb gewone dingetjes die je bij de drogist halen kan.

-Betadine shampoo (om wondjes mee uit te wassen)
-Betadine spray (om op wondje te spuiten zodat het ontsmet en er geen wildvlees op komt)
-PUROL-zalf (zwéér ik bij!) het bekende witte potje van de drogist, is voor bijna álles geschikt, je smeert het op ruwe plekjes, wondjes, mok, ter preventie van mok als je paard in een natte wei gaat, en voor mezelf gebruik ik het ook voor mn hoofd en lippen Knipoog
-bandages (voor t geval dat, altijd handig)
-thermometer (zo'n electronische, kan je ook gewoon bij kruidvat kopen ofzo)
-calendula (voorkomen van littekens, is purol trouwens ook goed voor)
-Cole's liniment (voor stijve spieren, als warming up/cooling down, ter behandeling van drukplekken, gallen, schiefels, etc.)
-sunblock (voor de witte neusjes in de zomer Knipoog )
-coolpacks (je hebt van die wegwerp dingen die je kan openscheuren of schudden ofzo en dan worden ze ter plekke koud, maar ik bewaar de mijne in het huis in de koelkast Haha! )

Als ik jouw was zou ik vnl investeren in spul wat je voor veel dingen gebruiken kan (zoals cole's liniment bv) en niet teveel bij de ruitersportzaak kopen (= duurder!)

Blauwsel vind ik onnodig, is ook troep volgens mij. Ook acederm vind ik troep, de veearst heeft mij ook betadinespray aangeraden ipv acederm.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Edit: ik heb ook een pak groene biotex, daar kan je goed de voetjes in laten weken bij hoefzweer oid. En handig voor de sjabrakken, voor witte staarten... Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-21 14:48 ]</font>

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:34

Caf oogzalf
OCT- spray
CTC- spray
Teerspray
Massagegel voor paarden
Thermometer
Acederm
Uierzalf en Purol
Betadineshampoo
Bandages/verbandjes
Schaar
Wondtinctuur.
Jodiumtinctuur tegen hoefrot

en dat was het zo'n beetje. Als ik nog iets meer heb, hoor je het wel. Dit was zo'n beetje wat ik uit mijn hoofd weet.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 17:10

Zie het onderwerp bij Medisch, daar was een paar weken terug ook een topic over dit onderwerp.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:35

Ik heb niet zoveel zelf, omdat de staleigenaar echt héél veel heeft wat ik gewoon leen. Zelf heb ik alleen betadine zalf. meer heb ik niet echt nodig. termometer leen ik altijd. en meer heb ik nog nooit nodig gehad. Scheve mond\

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 19:04

*acederm
*uierzalf
*iets tegen wildvlees
* vaak betadine
* blauwtinctuur
*tandpasta
* wat er in moet zitten en er bij mij niet inzit THERMOMETER Frusty