Veiligheidshoed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:40

Ik heb ooit gehoord dat er ook veikligheidshoeden bestaan. Dus gewoon een cowboyhoed maar dan wel goedgekeurd net zolas de veiligheidscaps.
Ik vraag dit voor een kennis van de manege. Die rijdt nu op zijn Quarter met zijn westernoutfit met een gewone veiligheidscap. Dat staat dus echt voor geen meter maar het is bij ons verplicht om een goedgekeurd veilighiedshoofdeksle te dragen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 14:49

PB Westernworld even. Steco in Amsterdam is wel heeeeel erg ver uit de buurt voor jou, maar volgens mij kan Rinus (Westernworld) je er wel aan helpen.

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:54

Net over de grens bij Venlo (Kaldenkirchen, D) zit de firma Winz (bekend van Wintec zadels). Die verkopen deze binnenhelmen (goedgekeurde), die je zo in een hoed (2 a 3 maten groter) kunt zetten. Even vastzetten met een paar steken ijzergaren en voila. Wij hebben ze ook. En niet alleen dat ze veilig zijn, bijv. als Chief 'out of the saddle' gaat, ze zitten ook goed (door het riempje vliegen ze niet in galop van je hoofd). Pling Party!! *LOL*


Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 17:05

Chief, bedoel jij soms van die witte "potjes" waar je een hoed overheen kunt doen? Of is dat weer iets anders?
Zelf ben ik ook op zoek naar een alternatief voor m'n cap (in de bak rij ik zonder, maar buiten gaat ie toch echt op), zo'n veiligheidshoed vind ik niet zo heel mooi eigenlijk, dus ik zoek idd iets waar je een gewone hoed overheen kan doen zodat het net lijkt of je alleen een hoed op hebt. Iets dergelijks heb ik wel eens in een stand op een wedstrijd gezien, maar ben toen helaas vergeten om het wat beter te bekijken enzo Frusty

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:05

Hoi!

Ja, naar zoiets ben ik ook op zoek!

Ik had bij Steco zo'n hoed gekocht (300,-), maar vond hem toch wel heel errug groot, en heb hem terug gebracht.

groetjes! Lachen

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 16:59

Ik ken ook iemand met zo'n hoed, maar het is inderdaad een mega groot ding wat je op je hoofd hebt zitten. Maar het is wel beter dan een cap.

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:40

Het is inderdaad een "potje". Niet wit maar lichtbruin. Past in vrijwel iedere "ruimere" westernhoed (wij hebben de voering uit onze hoeden gehaald). En je moet goed kijken wil je het "verschil" met een normale westernhoed zien. Het "potje" in van binnen voorzien van schuimrubbere "stroken". Het zal je niet van een hersenschudding vrijwaren (denk ik), want de dreun wordt er niet minder op (het is geen integraalhelm)maar wel van "inslag" bijv. door het vallen op een voorwerp (boomstronk, kei, stoeprand, weidepaal, etc.), In de zomer natuurlijk iets warmer (want het zit toch dicht op je hoofd) hoewel ons dat meeviel. Niet goedkoop DM. 125,00. Wel erg degelijk.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:39

Aaaahh, de "kepoet" bedoel je? tja, voor de veiligheid voldoet ie, het ziet er alleen NIET uit!!whoeahahaaaa !!!!
}> sorry hoor!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:33

Ehhhmmmm, Jac, wat bedoel je nu precies met de kepoet? Die veiligheidshoed of het potje wat onder een gewone kan? Want ik ben juist op zoek naar zo'n ding omdat ik een cap geen pan vindt, wel iets op m'n kop wil buiten maar dan toch liever in "stijl".
Haha!

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:05

Diegene die van verder dan 10 meter kunnen zien dat Chief een "potje" in zijn hoed heeft, krijgen van Chief terstond een fles bier..... Is een onmogelijkheid Vingers aflikken

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:08

Chief nog vergeten op te merken dat "potjes" natuurlijk niets zijn voor ruige cowboys. Maar ruig en slim vaak niet samen gaan....Oud Indiaans spreekwoord zeggen: "...Voorzichtigheid zijn moeder der porseleinkast...". En Chief zijn hoofd nog nodig hebben voor bedenken meer onzin. Potje geen onzin.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 09:57

Ik heb ook een potje, was 100 piekjes bij het NK en zijn nu bijna overal te koop.
Ik heb potje maatje M en moet hoed maatje 60cm hebben. Je ziet idd bijna niet dat je zo'n ding op hebt en geeft op een jong paard net even dat kleine beetje extra veiligheidgevoel.

Er bestaan idd ook echt veligheidshoeden maar die zier er niet uit vind ik (heb er een op de foto gezien in go west geloof ik of een van die boeken).
Ze zijn te koop in Amerika maar ben ze op internet nog niet tegen gekomen. Ik weet ook niet of het veiligheidskeurmerk daar net zo loopt als hier.

Ik rij voorlopig nog even met mijn potje rond of als het erg stormt mijn engelse cappie (die waait niet af).

Viv

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:01

Kepoet= cap en hoed. hahahahaha *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:51


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:09

Dit vond ik op de site van http://www.freedomrider.com

Afbeelding

Western Helmet
Finally a western helmet that looks great. This authentic western safety helmet has been redesigned for an even better look! Fully ventilated ASTM approved helmet under a real western hat body. This hat looks larger than a traditional western hat because it is built on top of a helmet. Black or off-white straw. S (6-5/8 to 6-7/8), M (7 to 7-1/4), and L (7-3/8 to 7-3/4). Please read Helmet Notice and Warning before wearing.
04-0501 $119.99

Lijkt me best gaaf zo'n hoed ipv mijn veiligheidscap!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:23

Dat is dus dezelfde als op ebay. Staat nu op $50, dus even goedkoper dan $119 Pling

Zou iemand die maten even kunnen 'vertalen'
S (6-5/8 to 6-7/8), M (7 to 7-1/4), and L (7-3/8 to 7-3/4)
_________________
Keep it NICE folks!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sugarmiss op 2001-11-26 12:24 ]</font>

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:07

Ik heb ook zo'n potje!
Is een ideale oplossing, maar je moet wel een hoed hebben die een beetje mooi blijft.
Ik heb een vilten Stetson, maar die is helemaal ingezakt... Het ziet er echt niet uit als ik die opzet! haha En in Oostenrijk bleef die voorruiter maar zeggen dat het goed stond! hahaha Wat moet dat mens inwendig gelachen hebben.
Jos noemt mij altijd amish als ik dat ding op heb. Dan snappen jullie misschien hoe erg ik voor schut loop/rijd.
Clown
Maar goed, daar moet ik dus nog een nieuwe hoed voor kopen... Lachen Verder is het ideaal en het zit nog goed ook. zelfs met storm op het strand bleef het zitten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:23

Heeej die echte veiligheidshoed is ook gaaf zeg, en in zwart (beter dan dat model wat ik gezien heb)!
Ik heb nu zo'n hardplasicken hoed erover in off-whit maar dat staat voor geen meter bij mijn zwart/bordeaux outfitje dus die ga ik effe overspuiten.

Joukie, rij je nog steeds met dat "vodje" hihihihi.
Waait dat ding echt niet af van dat potje? Ik ben van het weekend bijna van het fietspad afgewaaid en was als de dood dat ik mijn hoed ineens kwijt zou zijn. Denk dat ik hem toch maar effe vast ga lijmen na het spuiten. Secondelijm doet worderen, hahaahha.

Viv


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers