stalling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-01 12:02

Ik zit er nog steeds over te denken om Honey hier op de manege te zetten, maar ik kom er niet echt uit. Honey komt dan in de "shetlandwei" samen met nog 4 of 5 shetjes. Hier is (nog) geen schuilstal o.i.d.
Het kost fl 100,- per maand, en dat is dan dus weidegang, in de winter hooi, en gebruik van de bak. Brokken o.i.d. moet ik zelf betalen.
Nu heb ik een stal, hooi, brokken, weitje, hoefsmid, dierenarts (zolang er niks geks gebeurt dus) voor gemiddeld fl 30 per maand.
Op de manege heb ik dan een bak tot mijn beschikking, waarvan ik weet dat ik er zaterdag en woensdag middag niet in kan omdat er lessen zijn. Ook kan ik dan nog geen les rijden, want Ada mag daar dus geen les geven. En les van Anton (eigenaar) zit er ook niet in, want volgens hem kan ik rijden, dus vindt ie les niet nodig.
Het voordeel is wel dat als ik Honey op de manege zet, dat ik haar kan laten dekken, en over een tijdje er misschien zelf een grote bij kan nemen.
Nadeel is dat ik geen box of schuilstal heb, mijn wagentje (dat te koop staat) niet overdekt kan staan, en geen les kan krijgen. Als ik les wil, moet ik dus nog uitwijken naar het veldje in het dorp.
Annie en Anton zijn aardige mensen, en ze zijn goed voor hun paarden. Er is dus altijd toezicht. Ik heb aangeboden Honey eventueel beschikbaar te stellen voor lessen, of zelf te helpen in de stallen om de kosten te drukken, maar dat willen ze niet. Hun eigen paarden doen ze zelf, en hun eigen paarden lopen in de les.
De kosten zijn verschillend per paard. Van de zomer stond er een haflinger (weidegang en gebruik bak) voor fl 200,-- per maand. Maarja, ik wil mijn paardjes in de winter dus minstens een schuilstal kunnen bieden.
De afstand om er te komen blijft ongeveer hetzelfde. Da's dus geen voor of nadeel.
Pff, ik vind het zo moeilijk, wat moet ik nu?
Waarschijnlijk gaat honey van de zomer wel voor een maand of 2 naar de manege zodat mijn eigen weitje bij kan trekken, maar voor vast??
Het grote voordeel is die bak, maar weegt dat af tegen de rest? Ik weet het niet.
Wat vinden jullie???

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 12:09

Tja als ik naar de kosten kijk zou ik zeggen niet doen, en alleen voor die bak......is er geen andere mogelijkheid om ergens in een bak te rijden?
Je hebt nu een schuilstal(toch) voor Honey en je kan rijden......en het is veel goedkoper, dan daarbij is het dan ook weer erg jammer dat je geen les kan krijgen.
Ik zou als ik jou was......maar ja ik ben jou niet, Honey gewoon laten staan waar ze staat, en mocht je er in de toekomst toch een grote bijkopen het alsnog overwegen, omdat het dan makkelijker is om 2 paarden bij elkaar te hebben Lachen
Wat je ook beslist sucses Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 12:35

Moeilijke afweging Stef, een keuze waar je honderd keer goed over moet denken. Waar je nu staat, sta je in principe ook prima, en om voor de bak te verhuizen (en meer te gaan betalen) .... Tja.....

Dus sorry, kan je geen advies geven.

Succes met je keuze!
Sonja

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 13:03

Persoonlijk, dus mijn idee, zou ik het niet doen. In de winter kan ze niet binnen, dus eens een flinke rit in de winter kan je wel vergeten. Op zich geeft het natuurlijk niet, een shet kanzat buiten, maar ja. Het is toch wel fijn dat je kan rijden en als Hon dan nat is, dat je haar even binnen kan doen. Zou ik toch een groot nadeel vinden, naast de prijs....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 13:14

Ik zou blijven waar ik ben vooral financieel is het interessant voor je. Als er dan een grote bijkomt kan je altijd nog naar de manege.

En wat betreft de les vind ik raar. Je hebt altijd les nodig volgens mij heeft hij geen zin om je les te geven of zo. En bevalt je les nu dan zou ik niet veranderen.


Dit is mijn mening neem geen overhaaste beslissing neem de tijd.

Succes Gr Pris