Aaahhrgg!!! paspoort zoek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Aaahhrgg!!! paspoort zoek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 15:25

Twee weken terug een aanvraag bij het KWPN gedaan voor een paspoort & het overschrijven op naam. Netjes papieren en chipgegevens meegestuurd. Krijg ik een brief: 'er is voor dit paard al een paspoort uitgegeven'. Owkee, leuk, maar dat heb ik nooit ontvangen Verward .

Fokker gebeld ("dat heb ik meegegeven"), oude eigenaar gebeld ("dat heb ik nooit ontvangen"). De persoon die er tussen zit is onbekend Boos!

Opzich niet zo erg zou je denken, vraag je toch gewoon een duplicaat aan Lachen Nou voor €157,- + €78,- lidmaatschap is dat niet zo leuk hoor Boos! Boos!
(Normaal ca. €35,-)

Grrrrr en als het ff niet mee zit moet er nog een DNA onderzoek van €41,-vanaf ook... zucht, waarom heb ik niet gewoon een papierloos paard Verdrietig

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:31

Kunnen ze dus niet nazien waar dat paspoort naar toe hebben gestuurd? Balen zeg dat gedoe met van die 'starre' instanties.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:17

Zit een beetje in de zelfde situatie. Niet normaal meer wat het kost he?!
Maar ik ga het toch maar officieel aanvragen komend voorjaar.

...

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:45

dat heb ik ook meegemaakt heb nu dus papier-loos paardje en dat is ook niet leuk Scheve mond

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 17:06

gouda"]
Kunnen ze dus niet nazien waar dat paspoort naar toe hebben gestuurd? Balen zeg dat gedoe met van die 'starre' instanties.
[/quote]

K heb de fokker zelf gebeld en zij had het en heeft het meegeven aan de koper. Die is het waarschijnlijk kwijtgeraakt en heeft het niet aan de volgende koper meegegeven. Die persoon die er tussenzit, daar zeggen beide partijen niets vanaf te weten Verward

[quote="esther82 schreef:
Zit een beetje in de zelfde situatie. Niet normaal meer wat het kost he?!


Nee echt niet normaal voor iets wat niet eens je eigen schuld is en ik wil helemaal geen lid zijn van het KWPN maar dat moet nog ook...
Ik ga het ook maar aanvragen, als ik met de trailer weg wil moet het nu eenmaal... be-la-che-lijk...

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:55

Jee,ze weten wel hoe ze de portemonnee moeten spekken hoor...Wat een onzin..En dan nog verplichten ook..Succes.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:14

Ik heb ook een duplicaat paspoort omdat het orgineel ergens bij een vorige eigenaar is blijven steken (ik weet wie, maar hij wil het niet geven) maar dat koste slechts €80,- incl. lidmaatschap (bij het NRPS)

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 23:58

Jeetje, das minder dan de helft... hoe langer ik er over denk hoe meer ik het afzetters vind! En dat terwijl IK er niet eens iets aan kan doen... Huilen

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 04:20

Sjee, da's echt balen zeg. Scheve mond
Mijn paard had ook een paspoort zonder dat ik het wist, maar gelukkig heb ik die wel gekregen.
(kostte me nog veel rompslomp want in het paspoort stonden veel verkeerde gegevens: zoals kleur e.d. Verward )

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:15

Dit is echt belachelijk zeg Stoom uit je oren
Wat een afzetters ja als ze maar ergens hun geld uit kunnen halen he.Ok als het nu je eigen fout is maar hier kan je niet eens wat aan doen.
Ik heb vorige week de gegevens van mijn paardje opgestuurd.Ben benieuwd heb nog niks gehoord.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:26

Ongelooflijk, dat is echt belachelijk veel geld.

En je kunt er niet eens wat aan doen, dat is nog het ergste Boos!

Het leven is een gebakje!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:34

Dat geld voor een paar papieren ? belachelijk..
Kunnen ze niet nagaan waar het paspoort terecht is gekomen ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:19

Yellowfish schreef:
Kunnen ze niet nagaan waar het paspoort terecht is gekomen ?


Nee helaas, dat kunnen ze niet.... tenminste, zeker niet als het paard al meerdere malen verkocht is en het paspoort is niet overgeschreven van eigenaar. Scheve mond

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:45

Ik heb het gehad bij mijn new forest. Waarschijnlijk heb ik de papieren in de vuilnisbak gegooid met opruimen OK dan! . Het heeft mij toen iets van 250 gulden gekost, dat was echt flink balen, het was de helft van het bedrag waar ik het beestje voor gekocht had!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 13:01

Ja ik zit nog steeds te balen. En dit alles alleen maar omdat de regering opeens wat regeltjes verzint. En wat ik zat te denken, zo'n paspoort is gewoon nog duurder dan ons mensenpaspoort!!!
Misschien dat ik nog wel even dat achtelijke ministerie ga bellen, al was het maar om even boos te klinken Boos!

Maar het komt er op neer dat ik geen keus heb.... of een dikke boete riskeer als ik toch met de trailer op stap ga.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Chanice
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:46

Ik heb ook geen paspoort bij mijn paard gehad,wel zijn gewone paieren maar ik moet dus ook een paspoort aanvragen anders kan ik niet starten,ook zoiets belachelijks dit gaat me € 158 kosten,misselijk he??

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:50

Staat er geen naam op dat paspoort dan?? Van de eigenaar? Dan zou je die op kunnen vragen!
En het gaat wel heel veel kosten...

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:24

De kosten van het aanvragen van een duplicaat en bijkomend lidmaatschap zijn me nu wel duidelijk. Maar dat van het eventuele DNA-onderzoek niet echt. Wie heeft daar ervaring mee, en heeft misschien specifiekere informatie wat betreft de kosten van een DNA onderzoek voor me?

...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, LuckySeven en 191 bezoekers