Damiro x Farn merrie: zoekt rustige hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Damiro x Farn merrie: zoekt rustige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 09:41

Ik zoek voor een Damiro x Farn merrie een rustige hengst.
De merrie is erg heet en zenuwachtig. Ook is ze introvert en eenkennig. Ze heeft waarschijnlijk iets mee gemaakt maar dat kan ik niet achterhalen. Ze is voor de mensen die ze kent erg plezierig maar dus met gebruiksaanwijzing.

Omdat ik er zelf niet veel verstand van heb, zou ik graag van jullie advies willen.

Het paard is springen gefokt maar kan super bewegen. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar een hengst die allebei goed vererft. Zowel dressuur opties als springopties zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:55

wat moet er allemaal verbeterd worden aan het paard buiten het karakter dat je anders wilt.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 10:00

Eigenlijk niets want het paard kan super bewegen. Misschien wat meer hals en sterke hoeven en goede beenstand(deze merrie staat iets, maar heel licht O benig, zal ik maar zeggen)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:21

Aqua8horse schreef:
Ik zoek voor een Damiro x Farn merrie een rustige hengst.
De merrie is erg heet en zenuwachtig. Ook is ze introvert en eenkennig. t.


We leven in een tijdperk van minimaal 5 generaties rijpaardbloed.
En zou het prettig zijn te weten wat er verder in die lijn zit.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:29

Voltaire misschien? Geeft over het algemeen leuk bewegende paarden die ook nog goed springen...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:35

Mieke, sterke hoeven is niet voor Voltaire Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:50

Poeh met Damiro kan je heel wat kanten op. Ik ken een goede Krack C x Damiro en een Jazz x Damiro en met Ferro sluit Ramiro bloed ook super aan, dan fok je nog wat terug op Farn. *o ja je zocht een rustige hengst* moeilijk in deze huidige rijpaardfokkerij om nog een brave nuchtere hengst te vinden.

Koss x Damiro???

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:00

Als je dekt met een dressuurhengst heb je weinig kans dat het veulen/paard enige goede kans heeft om te kunnen springen.

Ik raad je dus aan met dit mooie bloed om met een springhengst te dekken. Basisgangen blijven altijd goed behouden, vaak goede galop en vanzelfsprekend kans op een goed springpaard. Zeker met deze bloedlijn.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:14

Dat Voltaire geen goede voeten geeft, wist ik niet... weer wat geleerd!! Karandasj dan misschien een optie? Vrij koel type geloof ik, hoe het met zijn voeten is, weet ik niet....

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:23

No Limit mooie hengst niet al te groot lief rustig karakter, vererft dat cker ken nl veel no limits en allemaal koel in de kop.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 05:28

Iemand kwam met Concorde, kennen jullie die?

Stamboom:
VVMV Cottage Son
VMV H. Alme Z VMMV Exilio

MVM Monarch
MMV First Trial MMMV Eufraat

Zal de link van een foto van het paard even opzoeken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:48

Aqua8horse schreef:
Iemand kwam met Concorde, kennen jullie die?

Stamboom:
VVMV Cottage Son
VMV H. Alme Z VMMV Exilio

MVM Monarch
MMV First Trial MMMV Eufraat

Zal de link van een foto van het paard even opzoeken.



Damiro X Farn X Monarch X First Trial xx X Eufraat

Dat wordt springen of basis-geldersehengst ??

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:56

Zou Concorde niet gebruiken op een hete merrie.
Weet niet of je dr nog mee kan rijden dan.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 10:57

Heb je een suggestie Ceasariao?

Fokker: ze vertelden juist dat Concorde heel rustig karakter doorgeeft. Veel veteranen rijden volgens deze persoon op Concordes. Heb je misschien een andere suggestie. Ik heb er helemaal geen verstand van. Waarom denk je dat je er niet meer mee kan rijden: lichamelijk of te heet?

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:33

Denk aan een springhengst die zn beweging meegeeft b.v Indorado(veel maat) Burggraaf (duur maar heel fijne paarden) Quattro (lopen als een dres.hengst) Lupicor Veel vermogen en beweging.
Of Ronaldo die hier voor dressuur wordt gebruikt maar in Duitsland een 9 voor het springen kreeg.
Concordes zijn heet tot zeer heet en dat kan denk ik iedere springruiter wel bevestigen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:04

Lancelot is ook nog een optie. Die is ook koel tussen de oren. Over dat hete van Concorde's ... Ik vind het wel meevallen, misschien wat heet in het parcours maar wel te regelen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 00:07

Dank jullie allemaal hartelijk. Ik zal een wat informatie proberen te krijgen over de paarden die jullie allemaal genoemd hebben.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:26

Ik dacht dat Krack C zo rustig was in de omgang?

Verder niet veel verstand van fokkerij en Afstamming, dus beperkt het bij mij hierbij... Bloos

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:37

de merrie is ook erg iel gebouwd, misschien is dat een punt om te verbeteren? Merrie heeft een iele hals bijvoorbeeld.
Wat denken jullie van Quidam, of vererft die juist hete karakters door en iele veulens?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:44

Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:51

Wat dacht je van Cantos, is denk ik een goede all-round optie en heeft meer hals dan quidam!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:44

Wanneer je voor dressuur kiest zou ik richting Jetset D gaan (maak niet helemaal uit op of je allround wil, of ben ik nou blond haha) Die zijn erg koel in het hoofd, misschien soms iets langgelijnd?? Maar geeft erg mooie paarden af naar mijn smaak.
Ook karandasj vind ik wel een optie wanneer je all round wil. Maar misschien Lysander? Goed allround paard, koel in het hoofd, geeft mooie paarden. Alleen is Lysander ggk door NRPS en geen KWPN.

Succes met je keuze!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:47

Javmo schreef:
Wanneer je voor dressuur kiest zou ik richting Jetset D gaan (maak niet helemaal uit op of je allround wil, of ben ik nou blond haha) Die zijn erg koel in het hoofd, misschien soms iets langgelijnd?? !


Bij Jetset moet je wel oppassen dat je merrie niet erg groot is, hij wil nog welk eens erg grote paarden geven! Maar idd wel fijne karakters!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:50

Lysander is niet meer beschikbaar als dekhengst. Hij is nl in 202 geruind geweest en was in 2003 nog enkel beschikbaar via diepvries en staat nu voor 2004 niet meer in de hengstenlijst.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:51

Samsam"]
[quote="Javmo schreef:
Wanneer je voor dressuur kiest zou ik richting Jetset D gaan (maak niet helemaal uit op of je allround wil, of ben ik nou blond haha) Die zijn erg koel in het hoofd, misschien soms iets langgelijnd?? !


Bij Jetset moet je wel oppassen dat je merrie niet erg groot is, hij wil nog welk eens erg grote paarden geven! Maar idd wel fijne karakters!
[/quote]

Ja daar heb je gelijk in! Ik heb een veulentje gefokt bij dezelfde merrie als mijn instructeur. Ik zou eerst voor Jetset gaan, daar is mijn instructeur ook voor gegaan, maar zijn paard is nu 2,5 en is 1.74m!!!! Ik ben vrij klein dus viel het voor mij af. De merrie is overigens 1.64m.