Toiletteer voorwaarden bij een wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Toiletteer voorwaarden bij een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 12:45

15 febr Start ik in de beginners klasse Trail en Horsemanship. Zijn er nog toiletteervoorwaardes waar ik me aan moet houden?
En dan bedoel ik mijn paard en niet mezelf Haha!

Maar ik wilde zijn staart los en zijn manen in mooie lange vlechten maken, mag dat? En zo ja is er ook sprake van bv dat je een even of juist oneven aantal vlechten moet hebben?

HELLUPPIE! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:13

Er zijn niet echt regels voor het toiletteren, komt meer neer op persoonlijke smaak en wat "mode" is.

Persoonlijk zou ik; hoevenzwart gebruiken en die aflakken, hoofd wat sprekender maken met wat baby olie, staart in verschillende vlechten invlechten en vlak voor de wedstrijd eruithalen (mooie krullen), er voor zorgen dat je paard mooi glanst.
Verder zou ik niet zijn manen invlechten (wel als je mooie krullen wil) dat wordt over het algemeen namelijk niet gedaan. Je kunt wel een hengstenvlecht doen of ze afknippen (maar dat laatste moet je wel echt willen). *LOL*

Veel succes!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:18

Volgens mij mag je gewoon alles los laten hangen Haha!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 13:31

Ik wilde zijn staart idd de vlecht er vlak voor de wedtsrijd uithalen zodat ie mooi krult, alleen bij zijn manen is dat geen gezicht.

Mag ik niet starten zoals op onderstaande foto de manen gevlochten zijn?

Afbeelding

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:02

Ik zou als ik jou was een mooie hengstenvlecht maken, maar dat is mijn mening... Knipoog

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:35

Je mag wel zo starten, dat is geen probleem.
Maar het is zeg maar, not done.
Net zoiets als dat je zo zou starten op een dressuurwedstrijd, dat is ook niet "zoals het hoort".

Ik zou een mooie hengstenvlecht maken of ze, nog mooier vaak, los laten hangen Bloos

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:43

Vooral bij trail en horsemanship is de manier van toiletteren 'ondergeschikt'. Wel alles schoon en netjes verzorgd enzo (daar wordt ook wel naar gekeken bij horsemanship) maar niet echt regels voor wat voor vlechten, hoe en hoeveel... Dus die vlechtjes zouden wel mogen...

Bij een Haflinger zou ik er persoonlijk echter voor kiezen om alles heel mooi verzorgd maar los te laten. Manen los, eventueel 2 of 3 grove vlechten vantevoren zodat je wat grovere golven krijgt, staart NIET invlechten voor golfjes. Dat is nou juist iets wat we bij westernwedstrijden niet doen (je ziet het wel regelmatig, maar in de Halter bijv. wil je juist een zo glad mogelijke staart. Wel vol, maar gladde glanzende haren).

Verder gewoon schoon, glanzend en strak getoiletteerd, vetlokken zou ik bij een Haf weer niet scheren, maar wel netjes bijknippen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:46

Francis schreef:
Dat is nou juist iets wat we bij westernwedstrijden niet doen (je ziet het wel regelmatig, maar in de Halter bijv. wil je juist een zo glad mogelijke staart. Wel vol, maar gladde glanzende haren).
.

Maar bij een Haflinger zijn die golfjes juist zo leuk! hebben ze van nature ook een beetje, is dan mooi om te accenturen.

Maar Francis is een echte toiletteer crack dus ik zou het maar van haar aannemen! OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:54

vera schreef:
Maar Francis is een echte toiletteer crack dus ik zou het maar van haar aannemen! OK dan!


wow, dank je... Bloos Haha!

Natuurlijk is dat van die golfjes heel persoonlijk. Het mag ook best, ik gaf hier meer mijn persoonlijke mening. En net wat je zegt, een Haf heeft het van nature, dus dan staat het ook minder 'gemaakt'. Bij Quarters vind ik het niet mooi, en ik doe ook altijd heel erg m'n best om Dot d'r staart glad te krijgen, want die heeft het dus van nature wél een beetje... (van paps geerft Scheve mond )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 21:07

Wat ik tot nu toe begrijp zijn de meeste antwoorden persoonlijk. Maar zijn er ook regels waaraan je MOET voldoen, zoals dat je bv in de horsemanship niet met beenbescherming om mag starten.....

Een hengstenvlecht is idd erg mooi, maar dat geeft alleen een ietsiepietsie klein probleempje, ik kan geen hengstenvlecht maken :oo

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:31

Nee, qua toiletteren zijn er geen regels.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:06

Buitenzorg schreef:
ik kan geen hengstenvlecht maken :oo

Je hebt nog even dus trek iemand aan zijn jasje die het wel kan, leer het en flink oefenen ,dan moet het lukken.
Het is igg niet moeilijk om te leren, dat scheelt OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers