Ziek zijn...maagaanvallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Ziek zijn...maagaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 15:40

Kan het? Ja zeker ik heb er last van.

Het is een hele tijd geleden begonnen. Ik kreeg ineens zo'n last van mijn maag. Ik gilde het uit van de pijn en kon niets meer. Niet meer lopen etc. De huisarts is gekomen en stelde een maagontsteking vast. Ik dacht ik krijg medicijnen en dan komt het wel goed. Niet dus

Eerst kreeg ik nexium Dat hielp volgend mij wel en de aanvallen namen af. Toen kreeg ik ineens pantazol en daar werd ik heel erg ziek van. Ik had iedere dag een aanval. Die duurt meestal enkele uren.

Ik heb een maagonderzoek gehad. En dat is niet prettig. Zo'n slang in je maag. Het bleek dat mijn maag en slokdarm kapot waren. Weer medicijnen maar dat hielp niets.

Na een paar keer op de eerste hulp te zijn gebracht. (want de pijn is echt heel erg) Zeiden ze dan mijn maag uitstulpt in mijn slokdarm. Dit is heel pijnlijk want dan komt dus al het maagzuur in de slokdarm en die is daar niet op gemaakt.

Het gat in mijn middenrif waar onder andere de slokdarm doorheen gaat is te groot. Dat kan alleen met een operatie verholpen worden. Boos!

Nu heb ik deze afgelopen dagen al iedere dag een maag aanval gehad. Het komt heel vlug opzetten, waar ik dus niets aan kan doen. gewoon afwachten tot het weer wegzakt. Maar de pijn is eigenlijk niet uit te houden.

Ik heb de huisrarts al gebeld, maar die is nu ook ziek en alleen voor spoedgevallen bereikbaar. Boos!

Tja dit is geen spoedgeval. Nu moet ik dus maar rustig afwachten tot er weer een aanval komt.

Ik heb alleen maar pijnstillers. (zetpillen) want mijn maag kan niets hebben.

Dit maakt me angstig.

Veel mensen nemen me niet echt serieus denk ik. Op de manege zeggen ze alleen je bent wel vaak ziek en denken dat ik gewoon lui ben ofzo. En daarom niet naar karan ga. Ik baal er gruwlijk van. Ik wil geen pijn meer hebben. De pijn komt opzetten en neemt na een aantal uren weer af. En tja dan ben ik dus ook weer echt beter en is er niets te zien.

Een beetje pijn kan ik wel hebben. Maar dit is echt niet te houden. Als ze mijn arm eraf zouden kunnen hakken en dat de pijn zou wegnemen zou ik het meteen doen.

pff verhaal he?
Laatst bijgewerkt door Heike op 03-02-04 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:43

Ach gut Het klinkt echt niet lekker hoor.. Ik snap ook dat zo iets heel erg pijn doet...
Nee, ik vind dat je je helemaal niet aanstelt als je een dagje niet naar Karan gaat. Hij vermaakt zich wel op de wei en je hoeft je ook niet schuldig te voelen als je een dag niet gaat.

Heb je er nu dus voor gekozen om toch te laten opereren?
Heel veel sterkte he Heike! Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 15:45

Tja gekozen? Ik heb niet echt keuze he? Het is iets wat niet vanzelf over gaat vrees ik. En ik wil er toch wel vanaf. Maar vind het ook erg eng. Ben nog nooit geoppereerd.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:46

wat vervelend zeg, heel veel sterkte. Ik hoop dat die aanvallen gauw over gaan.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:48

Heike schreef:
Tja gekozen? Ik heb niet echt keuze he? Het is iets wat niet vanzelf over gaat vrees ik. En ik wil er toch wel vanaf. Maar vind het ook erg eng. Ben nog nooit geoppereerd.

Ja... omdat je laatst vertelde dat je eigenlijk toch niet wilde maar aan de andere kant de pijn kwijt wilt.
Tuurlijk is het dan kiezen. Je kunt met pijn rond lopen of het laten oplossen.
Ik denk ook niet dat zo iets van zelf weg gaat...

Opereren lijkt me ook heel erg eng, maar je moet maar zo denken: Wanneer alles gebeurd is kun je een stuk prettiger leven Lachen

Wel moeilijk hoor..
En een troost, als je in het ziekenhuis voor die operatie ligt zal ik hoogts persoonlijk een kaarten-actie-topic openen! Dat verdien je! Lovers

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:04

Gadverdarrie, ik weet precies wat het is.
Toen mijn vader in het ziekenhuis lag, heeft hij dit meerdere keren gehad. En het maagzuur ging zo ver via zijn slokdarm omhoog dat het in zijn longen terecht kwam. En een pijn dat hij had... verschrikkelijk...

Heel veel sterkte meid! Het zit je allemaal niet mee. Jammer dat mensen denken dat je je aanstelt.
Die operatie waar jij het over hebt, schijnt best nog wel regelmatig voor te komen en is dus niet iets waar je bang voor hoeft te zijn.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:12

Hoi Heike,
Ben ik effe blij een mede lotgenoot gevonden te hebben. Heb namelijk het zelfde, mijn slokdarm zit 4 cm in mijn maag verzonken. Wanneer ik teveel of te vet eet, verga ik van de pijn, weet niet waar ik het moet zoeken. Operatief kan het verholpen worden, maar dat zie ik niet zo zitten. Ik heb nu omeprazal voor de pijn, deze helpen wel, maar voor hoelang heb al zoveel soorten gehad. Soms heb ik het idee dat me slokdarm uit me lijf brand! Maar ja na een poosje is het wel weer weg, wachten op de volgende aanval!

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:15

Ik zou me laten opereren ( met een p Lachen )want maagzuur kan brandwonden veroiorzaiken en dat doet erg pijn...
Ik had bij mijn zwangerschap er last van en had toen mijn hoofdeind overeind als ik sliep, en at vanillevla, dat hielp wel iets, en witte rijs, droog brood, bwegh.

Je hoeft niet bang te zijn voor een operatie (zei de crack), je gaat onder zeil in no time, en dan heb j nergens last meer van. Als je bijkomt kun je misselijk zijn, maar alles is beter dan dit, niet?

Wat prettig van je stalgenoten dat ze meteen een oordeel klaar hebben, echt heel sociaal....

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:13

Lekkere stalgenoten heb jij zeg Boos! In plaats van een beetje begrip te hebben zeggen ze maar meteen van die dingen....
Ik zou inderdaad ook zo snel mogelijk een operatie willen...
Heel veel sterkte....

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:20

ik weet precies hoe dat voelt, heb het zelf ook en je hebt echt pijn er van. Ik ben nog in het onderzoekstadium en wacht op een afspraak bij de gastro...loog (weet niet hoe hij precies heet). Slik nu Pantazol (sinds kort) en voorheen Pariet, daarnaast heb ik zetpillen van Primperan. Ik voel met je mee en ben ook benieuwd wat het bij mij is.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:40

Ik heb er weleens vaker van gehoord ja..Die te grote doorgang in je middenrif..Gelukkig heb ik hier zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me erg pijnlijk idd...Sterkte!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 18:43

Bedankt. Fijn dat er nog lotgenoten zijn. Of ja liever niet natuurlijk. Liefst had ik dat er niemand last van had. maar ben dus niet de enige.

Enne de meeste stalgenoten begrijpen het hoor. Er is er maar eentje. ik weet dat ik me er niets van moet aantrekken maar och.

gelukkig begrijpt mijn insrtucteur me heel goed en doe doet Karan altijd voor me. Wel zo fijn.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:44

krijg je dan zo'n slangetje in je keel of zo? ik moet het nog ondergaan vandaar dat ik graag wil weten hoe het gaat.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 18:58

Yep,

Eerst spuiten ze een heel smerig goedje in je keel. dat verdoofd.

Dan moet je op je zij gaan liggen en stoppen ze een slangetje in je keel. dat is een heel onaangenaam gevoel. Als die er eenmaal inzit voel je er niet zoveel meer van. Maar hij blijft hem bewegen en dat is gewoon niet zo prettig.

Dan blazen ze je maag wat op met lucht. Daar voel je niets van maar later voel je dat wel in je maag.

Och het doet geen pijn maar is hoogst onaangenaam.

Ik heb gehoord dat je ook een roesje kunt vragen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:59

nou veel sterkte.
Het klinkt niet echt aangenaam....

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:02

Wanneer hebben jullie er last van? Bij wat voor inspanningen bijvoorbeeld. Ik heb het na het traplopen, overgang naar koude omgeving, van liggen naar zitten en bijv bij zwaar tillen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 19:09

Ik kan er helaas geen peil op trekken.

maakt niet uit, echt niet. Ik heb alles zelfs bijgehouden in een schriftje..

wel heb ik er meer last van als ik slecht slaap.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:19

Wat vervelend voor je.
Heel veel sterkte!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:25

ik heb het ook

oktober werd ik ziek, 2 weken niets kunnen eten, leefde op water en droge beschuitjes, bij iets anders ging ik door de grond van de pijn en het kwam er van de misselijkheid weer uit en soms deed t zo'n pijn dat ik niet eens rechtop kon staan, alleen maar dubbelgevouwen op de bank zitten/liggen

vlak na de kerst was het weer raak, en ben tot half januari ziek geweest, en ben nu net van mn medicijnen af, en ja hoor, na iets scherps/gekruid/zoet/zuurs te hebben gegeten of na iets vettigs al helemaal, dan ben ik alweer misselijk e begin ik mn maag alweer te voelen Scheve mond

het was een ontstoken maagwand, maar die is wrsch behoorlijk chronisch aan het worden

o en bij weinig slaap of andere vermoeidheid of stress wordt het erger, daar ben ik inmiddels ook achter!

sterkte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:49

Er zijn hier toch meerdere mensen met maagproblemen...

Heb ook zo een exemplaar (maag) die moeilijk kan doen...
Ik verdraag geen (te) vet eten, snoep is uit den boze en zo kan ik wel even door gaan met dingen waar ik op moet letten...
Ik let erop dat ik gezond eet, niet te vet, ... Want doe ik dat niet zit ik met maagpijn/krampen/misselijkheid (of een combinatie van die dingen zit er ook nogal eens in)...
Ben al binnenste buiten gekeerd door de dokter en in het ziekenhuis (echo, foto's, scanner, gastroscopie, noem maar op) en er is niets te vinden.
De laatste keer hebben ze me dubbelgeplooid naar spoed gebracht omdat ik zo pijn had dat ik dubbelklapte en moeilijk kon ademen. Ik schreeuwde al toen de dokter nog maar naar me wees... (en na een halve dag in het ziekenhuis was de pijn ineens weer weg, alsof er niets gebeurd was)

Bij stress en spanning heb ik er ook meer last van.

Ach ja, ben het ondertussen gewoon en heb me er ook aan aangepast, dus mag eigenlijk niet klagen hoor... Maar het is soms gewoon vervelend. Als we in groep weg zijn bijvoorbeeld, en als er dan gegeten moet worden voel ik me nogal eens ongemakkelijk omdat ik nooit gezellig mee-eet als er naar de snackbar gegaan wordt ofwel aan een broodje gezond ofzo begin (en dan heb je rap de commentaar van 'doe je aan de lijn, is toch niet nodig' en als je dan de reden uitlegt krijg je een blik van 'ahja')

Nuja, ben toch een beetje opgelucht dat er nog meer mensen zijn die met soortgelijke ongemakjes rondlopen...

Sterkte, en hopelijk is het op te lossen met een operatie, is maar even ongemak en erna heb je dan hopelijk nergens last meer van.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, _San87_, AhrefsBot, Ann, Esmee_RS, Fling, fotolijstje, fransje23, goesju, GoogleAdsense, hagelslag, Kever, limagirl, ManonGrr, michaz81, moonsparkle, NadjaNadja, nafkedemi, pillow, Poekkie, roxiie, Rubio, saskiaojan, Selina, spookyskippy, sterregoud, TessaxQuincy, Theseus, Ubermetrics, xColorCross, zuperzmoker en 222 bezoekers