heeft iemand ervaring met kunststof springbomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

heeft iemand ervaring met kunststof springbomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 11:32

Ja de titel zegt eigenlijk al genoeg. Hoe weerbestendig is het en vooral hoe groot/klein is de kans op blessures bij een bruek van de boom.

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:37

Welke boom bedoel je? Die in het zadel, of die om over heen te springen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:39

bij de mini's gebruiken we ze altijd omdat houten balken voor die kleintjes te zwaar zijn om eraf te tikken. Heel veel gebruiken ook gewoon geschilderde pvc buizen

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 12:25

Maya schreef:
Welke boom bedoel je? Die in het zadel, of die om over heen te springen?


Ik bedoel die om er over heen te springen

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 14:37

Het gaat hier zo snel met antwoorden van vragen dat ik deze nog maar een keer naar boven schop.
Is er echt niemand met ervaring?

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:02

Sja, echte kunststofbomen zoals je die misschien los kan kopen, werkelijk nog nooit van gehoord Knipoog Die ken ik niet, maar bij mij op pensionstal gebruiken ze pvc-buizen, die geverfd zijn. Lekker licht, moet ik niet zo zwaar tillen, en er staan redelijk wat kleine pony's om stal, dus dan is het om die reden als Stef zegt, dat dit handiger is Lachen Ze zijn goed weerbestendig, liggen namelijk altijd buiten in de regen. En ze zijn nog nooit gebroken, dus daar kan ik je niet mee helpen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:05

brrr. pvc buizen, ik krijg helemaal de rillingen.
Dat zijn vlijmscherpe messen als ze kapot gaan.
En als een paard erop gaat staan zijn ze ook meteen stuk.

Ik ga nog altijd voor hout, dan maar wat meer tillen.
Als je de normale dichte de dik vind, kun je toch ook balken met minder doorsnee nemen?

officiele kunstof springbomen daar heb ik geen ervaring mee.
Die zullen er wel op gemaakt zijn niet scherp te worden, denk ik zo.

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 15:35

PVC buizen lijkt mij inderdaad ook niet echt veilig. Die kunststofbomen zijn oa te koop bij agradi. He ze splinteren met breken kan ik daar echter niet vinden vandaar dat ik hoopte dat jullie me konden helpen

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:39

PVC zou ik ook echt nooit aan willen.
de kunstof balken zijn niet zo licht als je denkt... het scheelt niet zoveel met houten balken. die kunstof balken zijn namelijk zo gemaakt dat ze niet kapot gaan als een paard erop staat.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 15:57

Het gaat mij ook niet om het gewicht van die bomen, die ik zag waren 7kg per stuk. Meer over breekbaarheid, weersinvloeden enz. Volgens mij is het nog vrij nieuw en zijn er weinig tot geen mensen die ze al gebruiken.

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:22

ik ben een aantal keer op een kliniek geweest die kunststof materiaal had. opzich heel mooi en handig. hun hadden nog nooi meegemaakt dat er een gebroken was, terijwl er wel een paar keer een paard bovenop was geland. weersinvloeden heb je denk ik ook weinig last van... maar dat heb je met al het spul wat kunstof is

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:59

kawa, het gaat wel om mini's, en ja, er is er weleens 1 opgekomen, maar ze gingen niet kapot. Met een paard ligt dit heel anders natuurlijk

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:15

Ik heb ze wel eens gezien, ben er niet weg van. die ik gezien heb waren in hele monotone kleuren, en als ze vielen, dan stuiterden ze een beetje na. Dit waren wel oudere modellen.
Die blokken om hindernissen op te stapelen (je hebt het volgens mij over de catalogus van Agradi) zijn misschien leuk om te oefenen, maar 83 cm is niet echt hoog, voor een oefening is het wel te gebruiken. Maar ik ga toch voor staanders, gewoon verzinkt, en ook geschikt als je toch een keer wat hoger wilt springen.
Voor de prijs zou ik gewoon voor hout gaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:16

Heel makkelijk! Ze zijn lichter dan hout iig. Je moet ze alleen goed opruimen als er paarden staan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:09

Wij hadden ze vroeger op stal in de losspringbak. Ze zijn redelijk licht, makkelijk in gebruik en je kan ze zonder probleem in weer en wind buiten laten ligen. Ideaal zeg ik je *LOL*
Bij ons is er in al die jaren dat we ze hebben gebruikt nog nooit eentje gebroken, en er sprongen toch best vaak behoorlijk lompe paarden doorheen. Bloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:47

83cm niet echt hoog is helemaal afhankelijk van de grootte van je paard en zijn en jou kunnen....
Voor mij en mijn pony's is het hoog zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:25

germie schreef:
Die blokken om hindernissen op te stapelen (je hebt het volgens mij over de catalogus van Agradi) zijn misschien leuk om te oefenen, maar 83 cm is niet echt hoog, voor een oefening is het wel te gebruiken.

Wow! Ik ga met Stef mee, het hangt van je paard af, maar dit vind ik dus wel megahoog Clown Een oefensprongetje van 83 cm Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:07

Dat is een verhoogd draf balkje Tong uitsteken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:19

Nee, dat is een megajump.... Scheve mond Ik ben net blij dat ik mezelf overwonnen heb tot 50 cm te springen (wat dus echt hoog is Wow! ) En dan kom jij met drafbalkgedoe aan... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:40

I'm sorry Vriendjes zijn? Lachen

Maar over een tijdje vind jij het ook een verhoogde drafbalk Knipoog
Dan wil je ook echte staanders om eens uit je dag te gaan (letterlijk en figuurlijk? )


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:33

Ik heb die springblokken en balken ook in de agradi gids zien staan, vind ze erg leuk!
Met name die felgekleurde cavaletti blokken, lijken me erg leuk, en idd die kunstof balken vielen me ook op, jammer dat ze zoveel kosten...
Enne.. voor mijn halfblinde fries en de miniĀ“s is zijn die blokken hoog zat, om eens te oefenen. Haha!
Maar anders mail je agradi even, om te vragen over weersbestendigheid en breekbaarheid.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:45

Idd 83 cm is een hele sprong voor bv Dennis. Maar met een KWPNer een peule schilletje.
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden. Ik ga ff op de site kijken of ze daar op staan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:49

Daar heb je gelijk in Dennis, was van mij ook maar flauwekul Lachen

Maar ik kreeg ze ook al niet zo snel gevonden, onder welk onderwerp staan ze?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:34

Ik heb ze ook even gebruikt, het enige voordeel is, dat ze minder snel rotten. Haha!

[o]

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:59

runningkawa schreef:
Daar heb je gelijk in Dennis, was van mij ook maar flauwekul Lachen


En weetje wat het stomme is. 50 cm met een KWPNer vind ik HEEL hoog, en met Dennis spring in het zo.

Mij lijkt het wel wat, dat kunstof. Alleen de komende tig jaar laat mijn portemonee nog geen hindernis materiaal toe.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers