tenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 20:11

IK rij nu sinds mijn 5de en nog steeds rij ik met mijn tenen naar buiten. Probeer er wel steeds op te letten om ze naar binnen te houden. Maar dan krijg ik weer pijn in mijn bovenbenen en als ik er even niet op let heb ik weer van die vliegtuigvoeten.

Weten jullie iets om mijn tenen naar binnen te krijgen of is het echt alleen maar oefenen oefenen en nog eens oefenen?


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:14

ik heb het ook gehad en met draf en galop heb ik het nog een klein beteje maar bij mij is het wel beter gegaan toen ik hier juist extra op ging letten .denk dat dit vanzelf overgaat als je hier veel op oefent.
ik heb het eerst in stap geoefend toen ging dat goed en toe ben ik draf gaan doen en toen de galop proberen .
maar bij bij lukt de galop nog steeds niet zo goed.
gewoon goed oefenen

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 20:25

Ik draai mijn bovenbeen helemaal tegen het zadel en dan staan ze even naar binnen. In stap gaat het wel. Maar draf en gallop is echt een ramp. En het probleem is dat ook best veel op mijn paard moet letten. Anders neemt hij een loopje met me

[O]

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:24

probeer eens van die ongelijke beugelblokjes, die helpen je om je voet in de juiste stand te houden.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:59

Hmmmmmm Had altijd het idee. Dat dat niet gin werken. Toch maar geen proberen. Ik had ergens gelezen of gehoord dat als je leren rijlaarzen draagt het ook beter word.
Maar dat geloof ik niet zo.
Weten jullie dat?

[O]

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:44

misschien eens een paar lessen aan de longe pakken op een rustig paard zodat je echt alleen maar op je zit hoeft te letten?
Vroeger had ik dit probleem ook en het kwam doordat heel mijn been verkeerd lag. Het lag namelijk veel te ver vooruit. Nu ligt het verder naar achter en hou ik mijn tenen haast vanzelf naar binnen. Maar het heeft toch ook wel wat oefening gevraagd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:48

ik heb er ook last van, ongelijke beugelblokjes zijn het beste middel, als je een rustig paard hebt, kan je ook een touwtje aan de singel vastmaken en die om je voet heendoen. je moet er alleen wel mee oppassen, want als je alt zitten je voeten waarschijnlijk nog vast Verward maar na enige tijd gaan je voeten waarschijnlijk in de "goede" richting staan

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:06

(dubbel) a-symmetrische beugels en verder streng zijn voor jezelf Knipoog

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:58

leren rijlaarzen zetten je voet/been idd wel in de goede richting, maar er zijn goedkopere oplossingen, zoals idd die blokjes

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:45

Ik heb ook pipovoeten. Als ik ze naar binnen wil draaien doet dit heel erg veel pijn, omdat dit een onnatuurlijk houding voor mij is.
mijn knieen staan scheef, ik loop/sta/zit dan ook met mijn voeten naar buiten.

Blijven proberen! Lachen

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:04

Oefenen oefenen en nog eens heel hard oefenen

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:51

idd oefenen, ik had het ook en ik heb er heel erg op zitten letten, elke keer weer..
en nu staan ze automatisch goed, niet altijd maar meestal wel!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:23

Een fijn zadel is ook vaak een oplossing... Sommige zadels dwingen je nl. in allerlei ongemakkelijke posities. Ik kan echt niet fatsoenlijk zitten op een zadel dat niet goed ligt. Of het nu een spring, dressuur of VZ zadel is, als het niet goed ligt (diepste punt op de verkeerde plek oid) zit ik als een vaatdoek.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:47

Ik ben op een bepaald moment, vraag me niet waarom, met m'n tenen naar buiten beginnen te rijden. Even daarna begon ik ook in een andere manege te rijden, waar ze me dat hebben verholpen. Gewoon oefenen, héél hard oefenen, er constant op letten, dan kom je d'r wel Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:29

Ga eens helemaal naar achter leunen, zo gaan je tenen vanzelf naar binnen, misschien zit je dus wel te ver naar voren met je rug geleunt?
gr aniek

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 17:33

Vandaag op een ander paard gereden en met een ander dressuurzadel. Bij dit zadel had ik ook schijne beugelblokjes en een diepe zit. En toen was het al iets minder erg. Toch maar volgende week als ik mijn leren rijlaarzen ga halen gelijk even schuine beugelblokjes meenemen.

Vroeger liep ik ook een beetje met mijn tenen naar buiten. En toen ben ik er ook op gaan letten met lopen. En nu loop ik niet meer zo raar. Alleen met rijden blijf je het nog zien.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:31

HorseyLover schreef:
als je een rustig paard hebt, kan je ook een touwtje aan de singel vastmaken en die om je voet heendoen.


Ik zou het touwtje van de singel naar de beugel laten lopen, i.p.v. naar je voet. Het helpt trouwens wel.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:47

wat dacht je van westernbeugels? sinds ik af en toe western rijdt, staan mijn tenen goed omdat de beugels je tenen naar voren dwingen.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:31

Waarom ben ik de enige die a-symmetrische beugels aanraad? Werkt echt het beste hoor!
Scheve beugelblokjes is me al door al mijn instructrices ooit Nerd afgeraden.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:35

Idd oefenen oefenen oefenen. En wat Lenn al zegt die a-symmetrische beugels kunnen ook werken. Die schuine blokjes werkten bij mij niet echt, maar in rijd af en toe in een zadel met die a-symmetrische en dat helpt echt!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:53

Ik had dit voor mijn eigen paard ook altijd, maar op haar met mijn zadel doe ik het niet meer... wel een hele drastische manier om het af te leren: nieuw paard en nieuw zadel. Rijlaarzen werken inderdaad ook mee.

Ik zou die beugels eens proberen. Die blokjes werkten bij mij nooit en die beugels wel. Wel goed opletten dat je ze er goed aan hangt, anders krijg je een verkeerd om effect...


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:34

PriscaZ schreef:
Ik zou die beugels eens proberen. Die blokjes werkten bij mij nooit en die beugels wel. Wel goed opletten dat je ze er goed aan hangt, anders krijg je een verkeerd om effect...

Ja, hoe om hang jij die? Ik met de lange kant naar buiten, maar niet iedereen doet dat zo Scheve mond

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:44

Ik zweer bij scheve beugelblokjes en a-symetrische beugels. dat helpt heel erg goed.
En verder aan je instructrice om je er iedere keer op te corrigeren. Is in het begin heel vervelend maar het helpt wel.

.

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:55

Lenn, waarom heeft jou instructrice die schuine beugelblokjes afgeraden. En wat is dan de juiste manier om die schuine beugelblokjes in je beugels te doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 6 bezoekers