Ongelofelijk maar waar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Ongelofelijk maar waar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 21:31

De laatste weken is mijn paard zichzelf niet! Geen zin in het werk, stakerig, stamperig kort lopen Scheve mond

In het begin heb ik hem flink hard aangepakt, steigeren is not done bij mij Boos! . Tijdens de les, begon hij met het aangalloperen op de linkerhand weer flink te staken, mijn instructrice is er toen met een grote zweep achter aan gegaan Cool

Na thuis het een en ander overdacht te hebben trok ik de conclusie dat het iets was met zijn linker achterbeen, als ik hem dwing dat been flink onder te zetten, doet hem dat blijkbaar pijn! Het is immers niet normaal dat een 7-jarig paard plotseling 9 van de 10 keer steeds verkeerd aan springt!
En staken, is bovendien iets wat niet echt in zijn karakter past.

Ai wat voelde ik me schuldig Bloos!

Meteen de beslissing genomen om hem goed door de da te laten controleren. Conclusie: Linkerachterbeen ok, niets te zien op de foto, niet gevoelig op de buigproef. Wel reageerde hij extreem gevoelig op zijn rug!
Geadviseerd werd een een fysio / osteopaat in te schakelen (wat ik ook heb gedaan)

Wel een lange inleiding zo Schijnheilig

Mijn vader die het naar voor mij vond dat ik zo ongerust was had ondertussen (zonder dat ik het wist) een foto van mijn paard aan een 'helderziende' kennis gegeven.

Afgelopen middag belde deze kennis mij op, en dan moet ik nog wel vermelden dat mijn vader niets meer wist dan dat ik ongerust was.

Werkelijk ongeloofelijk

Ze vertelde dat pirelli een beetje lomp was (is ie ook als je hem los laat gaat hij tekeer als een wilde bronco) en dat hij zodoende zijn linker achter knie bezeerd had (precies het gewricht waar ik een foto van had laten maken), dat hij vervolgens door zijn pijnlijk achterbeen meer op zijn voorbenen was gaan lopen (deze vrouw is totaal niet bekend met paarden, nog nooit een paard aangeraakt) waardoor zijn rugklachten waar hij al langer last van had erger waren geworden!

Bovendien vertelde ze was hij verkouden (laatste dagen heeft hij een ietsiepietsie snotneus)

Het allerongeloofelijkste was dat mij paard haar doorgaf dat hij zelf dacht beter te worden (waar ze erg om moest lachen) als hij, en toen beschreef ze een beeld, iets gepletst, platachtig, soort graan kreeg wat geelachtig van kleur is.

En nu moeten jullie weten dat ik vorige week voor mijn merrie die een beetje schraal is geplette mais heb gekocht, mijn ruin krijgt dit niet, terwijl hij dit wel erg lekker vindt Vingers aflikken

Ik viel bijna van mijn stoel af! Die vrouw weet niet eens wat geplette mais is, zou mijn paard werkelijk zo slim zijn om haar door te geven dat ie ook dat eten wil Verward De stiekemerd Haha!

Toen ik haar dit vroeg zei ze dat het onderbewuste van mensen dit wel kon doen, maar dat ze totaal geen ervaring had met paarden. Ze zei nog wel dat ze niet de indruk had dat mijn paard de slimste was Boos!

Verder zou e.e.a. vanzelf met rustige arbeid beter worden

Sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt Schijnheilig

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:35

Hahahhaaa, ik moet hier even een schaterlach onderdrukken, wat heb je een gaaf paard; geef me geplette mais en mijn rugpijn gaat echt weer over, TOPPIE!!!!
Dat er meer is tussen hemel en aarde, weet ik wel zeker...........hopelijk heeft je paard het bij het rechte eind en zal het met lichte arbeid weer oer gaan.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:43

Ik weet er natuurlijk verder het fijne niet van , maar dit klinkt toch wel heel erg leuk hoor , hihihi.

Even er voor het gemak van uitgaan dat dit idd "echt" is...
Zou zo'n paard dat nu werkelijk denken , ik heb pijn en ik heb die maïs nodig om dat weer te verbeteren ? *LOL*

Ik vraag me dan af hoe dat zou werken....

Denkt dat paard dat gewoonweg , voor zichzelf ,
of probeerd hij via die vrouw zijn zin te krijgen...en WEET hij dat zij op hem "ingetapt" zit zeg maar Verward

Lekker wazig , wel heel erg leuk !!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:54

Mn vriendin heeft ook zo'n kennis. Dr hond was een keer heel ziek, toen hebben ze zo'n foto aan hem gegeven. De hond is al oud, bijna 15, en ze vond het zo zielig dat ze hem uit zn lijden wilde verlossen. Maar de man zei dat ze nog 1 dag moest wachten, de volgende dag zou die beter zijn, doordat hij hem via de foto bestraald had. Ze besloot nog een dag te wachten, en idd, de hond was weer helemaal opgeknapt. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar al met al, de man heeft wel het leven van de hond gered.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:55

hahah wat grappig zeg
en wel eens slim mens zeg...
gr esther

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:56

nou ja, een paard is leerbaar en kan dus denken, dus verbanden leggen. Lachen

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:22

Ik ben sceptisch, ik geloof er niet in, alleen als ik het zelf met wagenwijd open ogen meemaak *LOL*

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:26

Haha wat grappig, dat die vrouw die niks van paarden kent zo alles kan vertellen bewijst toch dat er waarheid inzit he!

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:39

Waanzinnig verhaal (positief bedoeld!). Ik zou zoiets ook wel willen doen met mijn paard, of voor mijn paard. Lijkt me supergaaf.
Maar om weer even met beide benen op de grond te gaan staan, zou ik je toch aanraden een fysio te laten komen. Mijn paard had dezelfde klachten en die bleek ontzettend vast te zitten!! En tja, wat weten die vrouw en jouw paard er nou van? Knipoog

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 23:04

De osteopaat is al besteld!

Ik heb hem net bij z'n avondmaaltijd een ietsiepietsie geplette mais gegeven, en hem eens diep in z'n ogen gekeken....

Watje dat ik ben !

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:20

Haha! OK dan! Geweldig!!!

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:34

Wow, wat een geweldig verhaal OK dan! OK dan! OK dan!
Echt gaaf dat die vrouw dat allemaal kon vertellen met alleen een foto!!!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:35

Volgens mij bedoelt je paard met gele "platte"dingen gewoon dat hij zin heeft in een ongelooflijk grote zak patat hoor!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:16

Hahaah cool man
Maar nu weet je wel dat ze het echt weet en wat er prcies aan de hand was enzo .. Knipoog