Baasjespraat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Baasjespraat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 18:45

Hallo bokkende paarden en pony's!

Ik zal mij eerst even voorstellen:

Ik ben Snowdon Vegilin van Claerbergen, dat zegt mijn baasje tenminste... Het schijnt dat dat zo in de papieren staat. Maar ik reageer op de naam snowdon of als ik dit erin herken. Mijn baasje zegt ook wel eens snotjong, maar hij zegt dat soms zo snel dat ik er voor ik t weet al op reageer... Wel beetje domme actie he?

Ik ben een mannetje, trouwens even voor de goede orde. Ik vind het heel erg leuk om een leuke merrie te versieren, maar soms is het veel leuker om met vriendjes te spelen. Een paar jaar geleden hebben ze mij flink beledigd door wat weg te snijden en nu zegt mijn baasje dat ik geen hengst meer ben, maar een ruin. Ik snap dat niet, ik ben toch niet van geslacht veranderd? Er is alleen wat weggehaald... Maar ik doe soms alsof alles er nog zit en hou ze voor de gek met mijn hengstenstreken. Kan je erg veel lol mee hebben hoor!

Ik ken mijn baasje nu al weer 2 jaar en over enkele dagen ben ik alweer 2 jaar bij hem in de buurt. Zes februari 2002 werd ik van stal gehaald bij mijn vriendjes en na een hele lange rit kwam ik bij Leon terecht. Ik had het, ondanks dat het buiten koud was, erg warm. Leon heeft mij toen gelijk even verzorgd en we zijn een klein stukje wezen wandelen.

Nu denkt mijn baasje dat wij elkaar al redelijk goed kennen, maar ik snap hem nog niet altijd hoor... soms vraagt hij best moeilijke dingen en dan haal ik mijn truccendoos maar open in de hoop aan zijn verwachtingen te voldoen. Ik denk dat mijn baasje mij wel goed kent nu, want hij weet precies wat ik fijn vind en wanneer ik wel en wanneer niet wil werken of wat ik kan en wat ik niet kan. En ik kan best veel! Maar jammer genoeg kan ik niet alles even goed...

Maar mijn baasje vind dat helemaal niet erg, want we hebben allebei veel lol in alleen maar een beetje spelen. Soms pest ik hem een beetje, maar andersom is dat ook. We kunnen ook nooit lang boos op elkaar blijven. Echte vriendschap toch?

Ik ben benieuwd wat jullie over jullie baasje(s) te vertellen hebben! Of leuke gebeurtenis(sen) met jullie baasje(s)!


Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:12

ha leon echt weer wat voor jou Haha!

ik maak mijn baasjes verhaal straks wel,heb er nu even geen tijd voor...
xxxjes het baasje van duuk Knipoog

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:17

    Hallo, ik ben Nasmijn. wat me een week of twee terug nou overkwam.... Ik werd in een keer uit mn stal gehaald en in een rijdend ding gezet. Ik dacht ach, er zou wel weer niks aan de hand zijn, maar toen ik eruit werd gehaald waren we in een keer heeeeeeeeeel erens anders. nIk was in een keer op een stal met twee grote zwarte paarden en twee ponytjes. Toen mocht ik even in de bak mn benen strekken en toen zag ik allemaal dingen die ik nog noooit had gezien. Ze hadden veren en ze maakten een raar geluid, maar het waren geen gewone vogels!! Toch vreemd, vraag me nog steeds wel s af wat het zijjn. Maar ik voel me nu al helemaal thuis in mn nieuwe stalletje en mag iedere dag met een leuk vriendje op pad naar iets dat ze de rijvereniging noemen, vreemd.....

    VillaNeusjes

    Berichten: 6097
    Geregistreerd: 03-09-02
    Woonplaats: Villa neusjes on tour

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:25

    Ik zal me dan ook maar even voorstellen.
    Mijn naam is Mr. Big Billy hoewel men mij meestal Baily noemt of net als mijn baasje zegt : BB
    In 1995 werd ik uit de groene weides van mijn geboortegrond weggehaald en samen met een heleboel andere paarden dik op mekaar in een container op reis gezet.. dat reizen vond ik nou niet echt een goed plan want tis zo ienemiene mutte klein in zo'n ijzeren stal..
    Afijn na een hele tijd mochten we dan eindelijk los lopen en de eerste ontdekking die ik en mn vrienden deden was dat er van dat rare draad staat wat je bijt als je ertegen aankomt..
    de mensen daar gingen op ons rijden omdat ze denk ik te moe waren om te lopen... Heel vaak kwamen er mensen kijken en soms gingen er ook paarden weg. en 2 weken na aankomst ging ik ook weg! ik moest weer in zo'n ijzeren stal op wielen .. nou mooi niet dus!! maar ze hebben me er gewoon ingeduwd en ik was harstikke bang joh!!
    toen de deur weer openging brachten ze me naar een klein hokkie met van dat gele spul op de vloer en een rivier die alleen stroomt als je met je neus erbij komt.
    het bleek dat familie bremer mij gekocht had en ik moest rondjes lopen in de bak en ook nog een wagen trekken.. dat wagentje trekken vond ik enorm leuk!!! wordt er al gek van als ik eraan denk. maar na 3 keer deden ze het niet meer jammer genoeg.
    het rijden werd ook steeds minder en eerlijk gezegt vond ik dat ook niet zo leuk. ik snapte er helemaal niets van ! ik moest heel hard lopen want anders schoppen ze je maar ik moest ook nog heel langzaam lopen want dat ijzer in mn mond hield me tegen..
    afijn toen kwam er een nieuw meisje op stal staan en die had een heel leu meisjespaard bij zich.
    gezien ik een echt mannetje ben (volgens mijn baasje niet maar tis echt zo !) moest ik dat natuurlijk eens van dichterbij bekijken.
    dat meisje ging toen voor familie bremer op mij rijden . dat was de eerste keren heel raar!
    ze schopte niet en dat ijzer hield me ook niet tegen . en ze zei dat ik rustiger aan moest doen .. haar stem werkte heel kalmerend en na een tijdje had ik door dat ik best langzamer mag lopen en dat ze dan niet schopt.
    ze trekt ook niet in mijn mond en dat vind ik fijn Haha!
    nou en toen ging haar paard weg en sindsdien rijd ze alleen nog maar op mij dus volgens mij is ze nou mn baasje. vind ik heel leuk want ik mag nu ook heel vaak voor de kar.
    ik vind het alleen jammer dat ze zo streng is want bij fam. bremer mocht alles en was ik de baas. maar nu is mijn baasje de baas.
    mijn baasje is nu een beetje kreupel .. heeft waarschijnlijk botblessure... maar gelukkig ment ze wel eens en rijd erook nog een ander meisje op me..
    volgende keer vertel ik wel weer verder

    groetjes BB


    WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

    Morrie

    Berichten: 22308
    Geregistreerd: 08-07-03
    Woonplaats: 't Gooi

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:48

    Ik ben Morrie Rock-on, dudes!

    Ik ben geboren in Wenen, in de dierentuin Schönbrunn en toen heette ik Schönbrunn Elmar, naar mijn vader, Macho Elmar.
    Toen ik 1 1/2 jaar was, werd ik helemaal binnenstebuiten gekeerd en hebben ze foto's gemaakt van mijn botten en moest ik trekproeven doen en toen gingen ze me opmeten.....toen was ik 2 cm te klein voor dekhengst en werden mijn ballen er afgehaald Nagelbijten / Gniffelen en moest ik mijn mooie stamboeknaam inleveren Huilen .
    Ze hebben me toen Moritz genoemd en verkocht aan de landbouwschool in St.Johann, ook in Oostenrijk.

    Daar heb ik een leuke tijd gehad, allemaal meisjes die met me gingen knuffelen en ik ging lekker in de zomers op de alm!

    In de winter liep ik voor de slee in de sneeuw.

    Toen kwam er een mevrouw die een rare taal praatte met een dikke jeep en een trailer. Daar moest ik in, maar dat wilde ik niet ......

    Op één of andere manier ben ik er toch ingegaan en werd er een hele dikke merrie naast me gezet, ze was zo dik (drachtig noemen ze dat) dat ik helemaal werd weggedrukt in de trailer Scheve mond .

    Na 18 uur rijden mocht ik de trailer weer uit, ik wilde wel ff lekker rennen, maar het was hartstikke donker daar en ik werd in een box gestopt om te slapen Slapen

    De volgende dag kwam Smurf mij eruit halen, ik dacht: wat een muts, ik smeer hem gewoon..... ze hebben me weer gevangen, ik mocht in de bak rennen en heb een showtje bokken en steigeren weggegeven waar ze helemaal bleek van wegtrokken aan de kant ~~}> vooral Smurf werd steeds bleker, want die moest op mij gaan rijden even later.....als ze dat niet zou doen, zou ik weer verkocht worden.....

    3 maanden later moest ik weer in zo'n trailer, maar dit was een hele mooie, met voerbak OK dan! daar wilde ik wel in

    Toen hoefden we maar een uurtje te rijden en waar ik nu woon, wil ik nooit meer weg.....ze proberen me nog wel eens in zo'n trailer te krijgen, maar daar doe ik niet meer aan mee ik verhuis niet meer..... Schijnheilig

    Ik heb de afgelopen 8 maanden alle trucs uit de kast gehaald die ik ken, zelfs Smurf afgebokt Bloos! en over haar heengelopen en haar voet gebroken Cool , maar nu heb ik bedacht dat het leven veel leuker is als ik meewerk Schijnheilig

    Maar als ik met mijn vriend Jack, de Tinker, in de bak mag spelen dan doe ik nog ff lekker bokken en steigeren, zodat Smurf niet vergeet hoe goed ik dat kan }>

    Het is een beetje jammer dat veel mensen denken dat ik een Tinker ben, want ik ben een Noriker Clown , maar als ze goed kijken, zien ze wel dat ik beslist geen Tinker ben........

    groetjes Kusje

    Morrie

    ps goed Nederlands kan ik al hè.....ik heb een inburgeringscursus gedaan OK dan!

    angelke

    Berichten: 5137
    Geregistreerd: 28-04-02
    Woonplaats: Brasschaat (België)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:29

    Ik ben Apache, ze zeggen dat Michel mijn baasje is, maar waarom zit er dan altijd zo'n gek mens op mij? Dat is toch wel meer mijn baasje hoor! Als zij roept kom ik altijd gezellig aanlopen, en dan probeer ik haar op te eten, maar dat vindt ze niet altijd leuk. Raar hoor, dat is toch gewoon lekker wat gekriebel? Als ik met mijn lippen wat tegen haar hand wrijf, vindt ze dat weer wel leuk. Zij heeft me ook al veel geleerd, zelfs hoe je over van die rare slangen moet springen, is best wel eng hoor! Soms dan loop ik er gewoon tegen, dat is toch veel gemakkelijker, met mijn stoere borstkas gaat dat wel hoor, maar dan is mijn baasje niet zo blij, dus doe ik soms toch maar wat moeite, vooral als het niet heel de tijd hetzelfde slangenhek is, vind ik het wel leuk .
    Weet je wat ik ook leuk vind? Dat je zo moet dansen! Dan mag ik weer een stoere hengst spelen! Ik vind het trouwens wel raar hoor, dat je dat niet snapt dat je nu ruin bent snowdon. Als je wilt dan leg ik het je wel eens uit, stuur maar een PB-tje dan, of vraag het gewoon even op msn.
    Owja, dat dansen, weet je wat daaraan zo leuk is, buiten dat ik dan lekker stoer mag zijn? Dat mijn baasje dan zo recht gaat zitten, en lekker ontspannen rondrijdt. Maar dat doet ze alleen als ik lekker los loop, dat ik alles laat swingen, dus dat vind ik nu ook wel lekker.
    Soms vraagt ze wel moeilijke dingen, zoals je benen kruisen en opzij gaan. Moeilijk hoor! Soms ga ik dan wel eens stiekem een beetje scheef lopen, dan is het toch gemakkelijker hoor!
    Maar genoeg over mijn baasje als ze op mijn rug zit. Weet je waar ik woon? In een hele leuke grote wei, vol met bomen. Dat is zoo lekker om je tegen te schuren! Maar mijn baasje zei dat ik binnenkort samen met al mijn 20 vriendjes naar een andere wei ga, omdat daar wel gras staat, zo van dat groene lange spul. En dan sta ik op een soort berg, dan voel ik mij net the horseking! Mijn vriendjes zijn trouwens wel grappig, als ik mijn oren heel plat leg, en op ze af loop, gaan ze allemaal lopen Haha!!
    Maar ik ga ook nog een van mijn vriendjes aan het woord laten. Maar die is een beetje verlegen, misschien durft hij straks of morgen wel wat te vertellen.

    Doeidoei! Het is hier heel gezellig trouwens!

    mickydo

    Berichten: 3881
    Geregistreerd: 20-09-03
    Woonplaats: Zaanstad

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:13

    Dan zal ik me ook maar even voorstellen:

    Ik ben Kane en ik ben een je-weet-wel hengst!
    Ik woon nu alweer 2 jaar in oostzaan en ben al 2 keer van stal veranderd.
    Sinds oktober sta ik in een stal waar ik het na een aantal weken toch eigenlijk wel naar mijn zin heb. Ik miste mijn oude stal genootjes in het begin heel erg en ik ontsnapte ook telkens uit het landje. Maar het had geen baat het terrein hek was steeds dicht en kon ik niet terug naar mijn oude stekkie. Inmiddels heb ik al heel wat vriendjes gemaakt en mijn baasje vind deze stal ook heel leuk. Daar ben ik wel heel blij om want de vorige stal was ook eigenlijk voor mijn baasje niet leuk.
    Mijn baasje en ik gaan vaak uit rijden, lekker de polder in.
    Maar sinds kort heeft ze het in haar hoofd gehaald om ook dressuur matig te gaan rijden met me in de bak. Ze vond dat ik daar nou wel de leeftijd naar heb ( ik ben pas 4 ). Ik was echt heel boos op haar, wie wil er nou in een zandbak rijden met een hek erom heen als je heerlijk de polder in kan. Ik was ook echt heel vervelend in die zandbak en weigerde ook maar iets voor haar te doen. Maar mijn baasje vond het niet leuk en heeft heel veel tranen gelaten Boos!. En eigenlijk mag ik niet zo gemeen doen tegen haar want ze is wel heel lief !!! Nu zijn we al een tijdje in de bak aan het rijden en ik mag gelukkig ook nog steeds lekker mee de polder in. De bak begin ik ook steeds leuker te vinden en werk hard mee met wat mijn baasje allemaal wil van mij . Ja ik denk dat mijn baasje en ik nu echt een band beginnen te krijgen . Iets wat mijn baasje heel leuk vind. Ach zolang ik maar te eten krijg vind ik het eigenlijk allang best Haha!
    Ik heb een goed leven en krijg onwijs veel aandacht, kan de hele dag buiten staan mijn vriendjes.
    Wat ik wel heel leuk zou vinden is om andere bokt paarden en pony's te ontmoeten. Lekker met zijn allen rijden in een bos of strand. ( ik hoor van mijn vriendjes dat dat heel leuk is ) . Ik heb het nog nooit gedaan ik ken alleen de polder.

    Nou misschien tot snel

    groetjes Kane

    Kane me kanjer!!!!
    Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


    Snowgirl38

    Berichten: 1136
    Geregistreerd: 21-01-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:33

    Nou dan zal ik mezelf ook maar eens voorstellen,mijn naam is Enya van de Woltershof en ik woon met een heleboel familie in Vierpolders bij Arie en Marianne Wolters. Mijn baasje is Marcella en die wilde al mijn baasje worden voordat ze me ooit gezien had omdat ze mijn vader en moeder ook zo lief vindt en verwachtte dat ik dat ook zal zijn. Lovers
    Bij mij op stal staat dus :mijn moeder Blondie,mijn vader Gypsy,mijn halfbroer Sting ,mijn zus Jewel,tante Raniki,tante Labelle,tante Spice Girl,tante Santana en buurman Interpol (dat is de enige zonder vlekken)
    Dit jaar komen er als alles goed gaat nog 4 kleintjes bij.
    Ik kan ook al een paar kunstjes nl. in mijn voerbak poepen,over een hekje kruipen/springen en een buiging maken en daar is mijn bazinnetje nou weer wel blij mee OK dan! .
    Verder kan je de foto's van mijn geboorte zien in het profiel van mijn baasje (zegt ze).
    Nou dit was het wel even voor nu (ik ben tenslotten bijna 9 maanden en moet nu maar weer gaan slapen).
    Groetjes van Enya.

    Antoinette

    Berichten: 9566
    Geregistreerd: 31-08-02
    Woonplaats: Amsterdam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:52

    Hallo alle andere paardjes, ik ben Magic Adventure oftewel Magic. Alhoewel mijn baasje Antoinette mij regelmatig Match of Baby noemt, ja ze is erg raar Verward Ik ben al 9,5 jaar oud en ze noemt me nog steeds baby, maar ik laat haar in de waan dat ik het wel leuk vind, je moet toch wat.

    Toen ik 3 jaartjes oud was kwam ik bij deze baasjes terecht. Die baasjes zijn: de moeder oftewel sponsor want zij betaald bijna alles voor mij. En 2 zusjes, Laura (MacavityL op bokt) en de liefste ( Schijnheilig ) Antoinette.
    Ongeveer 10 dagen voordat ik bij hun terecht kwam hebben mensen hele rare dingen met mij gedaan. Ze hebben ze van uit de kudde en het weiland gevist en legde een raar ding op mijn rug. En daar gingen ze nog eens opzitten ook Scheve mond
    Het schijnt zo te zijn dat mijn baasjes dat wilde voordat ik bij hun terecht kwam.

    Ondertussen ben ik alweer 6 jaar samen met deze baasjes. We hebben al heel veel meegemaakt samen. Van toppunten tot diepe dalen.
    Op het moment gaat het nog steeds niet zo goed met mij, dus moet ik vrijdag weer naar een meneer de dokter. Hij heet van Muiswinkel ofzo, rare naam hé? Moet ik naar dokter muis Nagelbijten / Gniffelen

    Nu we het toch over muizen hebben; ik heb thuis ook een stel huisdieren. De familie Muis. Ze leven bij mij in de stal (rechterhoek) vlak naast mijn voerbak, want als ik eet laat ik best wat vallen (ik MOET snel eten want anders ben ik heel bang dat anderen het opeten).
    De familie muis en ik leven dus heel gezellig samen, alleen ze zijn wel wat bang van mijn baasjes zeker als die met een groot prik ding mijn stal zogenaamt netjes maken. Terwijl ik die net naar mijn eigen mening heb ingericht, maar dat heb ik in 5 minuten weer in orde hoor *LOL*

    Nou dit was mijn verhaaltje even in het kort, ik hoop nog veel meer andere paardjes te leren kennen.
    Alhoewel ik eigenlijk niet zo aardig ben tegen andere paardjes...ik kan niet tegen helemaal alleen zijn (natuurlijk wel eventjes hoor). Maar ik kan al helemaal niet tegen anderen in mijn buurt
    Als ze te dichtbij komen doe ik heel gemeen! En wat ik ook vaak doe is in eerste instantie heel lief doen en als ze geen aandacht meer geven val ik aan Cool
    Waarom ik dat doe weet ik zelf eigenlijk geeneens Blond Hmm, ik denk dat ik hier maar mee afsluit en goed ga nadenken....ach ben ik weer even bezig Haha!

    Tot spreeks andere boktpaardjes! Doei, doei

    En succes met die rare baasjes van jullie
    Lips are sealed

    LadyMadonna

    Berichten: 62220
    Geregistreerd: 09-01-01
    Woonplaats: werkendam (NB)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:04

    Nou, jullie stellen je allemaal netjes voor, maar ik val gelijk even met de deur in huis.
    Weten jullie wat mijn mens me vandaag geflikt heeft?
    Die ging ons (met mijn buurvrouw Jamaica) zomaar buiten zetten! Nu vind ik dat niet zo erg, want op de bomenwei staan we redelijk droog, maarja, voor je daarin bent, zak ik wel tot aan mijn knieeen weg in de blub, en aangezien dat mens verzonnen heeft mijn benen te scheren, is dat KOUD!
    Dus ze deed het hek open, en klikte me los. Aan het halster probeerde ze me de wei in te sjorren. Jamaica riep me nog dat alleen het 1e stukje maar bagger was, maarja, daar is zij in 3 passen uit, voor mij zijn dat 10 passen! Dus ik dacht echt van bekijk het maar mens, ik ga er NIET in
    Maarja, ze bleef maar aan het halster sjorren, dus dacht ik van, dan spring ik maar, en lande met mijn voorbenen midden in de bagger! Jamaica natuurlijk weer boos op me, aangezien er een spat bagger op haar ozo witte bles terecht kwam (wie neemt er dan ook een bles Verward)
    Owh, en weet je wat mijn mens ook nog doet? Mijn voorpluk zit in een vlecht, omdat ik anders volgens haar last krijg van mijn ogen... Ja, dat is ook wel zo, maar ik loop straal voor banketstaaf nu!
    mensen....

    Afz. Sweet Honey-Pie

    Little_Sun

    Berichten: 1166
    Geregistreerd: 01-09-01
    Woonplaats: Deventer

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:18

    Hoi allemaal! Ik ben Lex! Ik ben nu zo'n 6 jaar, maar ken ik mijn baasje al bijna 4 jaar. Mijn grootste hobby en tijdverdrijf is natuurlijk eten. Ik snap niet dat mensen moeten lachen om mijn dikke buik, dat maakt toch niet uit? Ik heb er geen last van hoor Schijnheilig Maar ik vrees het ergste, want mijn baasje wil binnenkort weer beginnen met trainen na een winterstop.

    Ik sta sinds oktober vorig jaar op een boerderij. Alle paarden waren erg geinteresseerd toen ze mij voor het eerst zagen. Zo'n kleine pony, dat hadden ze nog nooit gezien. Ik ben namelijk maar zo'n 1.20m, maar dat is alleen maar handig toch? Vooral voor het ontsnappen. Even bukken, onder het draad door en voila... vrijheid! Jammergenoeg heeft mijn baasje nu ook onderlangs draad gemaakt en zijn mijn avontuurtjes afgelopen. Ik ben dan niet zo groot, maar de paardjes moeten wel opassen als ik eraan kom! Ik ben de baas en ben niet bang voor die grote arabieren (de meeste dan tenminste Haha! ). Ook op stal moeten ze opletten. Als de paardjes te dicht langs mijn stal komen maken ze kans op een flinke hap. Daarom ben ik ook niet zulke dikke vrienden met mijn buurvrouw. Maar ik kan ook heel lief zijn hoor, vooral als ik jeuk heb zijn vrienden toch wel erg handig. Ik ben trouwens een echte man hoor! Mijn baasje zegt dat ik al een paar jaar geen echte man meer ben, maar dat klopt niet hoor!

    Verder hou ik erg van rennen en springen. Dressuur vind ik een beetje saai, maar ik zorg dan zelf wel voor wat actie Schijnheilig Op zaterdag komt altijd een instructeur, hem merk ik al van verre op en dan weet ik dat weer hard moet werken. Vooral tijdens zijn les bedenk ik dan ook allerlei trucjes, zoals hard rennen, of bokken en plots stilstaan *LOL* Verder doe ik of ik heel bang voor hem ben en telkens van hem moet schrikken, maar eigenlijk vind ik hem best aardig.

    Maar ik moet weer gaan! Als ik weer eens op avontuur ben gegaan horen jullie het wel. Doeg!

    Bramblerose

    Berichten: 1420
    Geregistreerd: 27-08-03
    Woonplaats: Herwen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:40

    Hoi, ik ben Verona. Ik ben geboren op Stal 't Reelaer en ben 1 van de dochters van de stoere man Mitchel en mijn moeder heet Milano. Ik heb een tijd met mijn halfbroertjes Indy en Maroc lekker in de wei gestaan. Toen ik 2,5 was haalden ze me ineens weer op. Een hele rare man wilde de hele tijd dat ik naar hem toe zou lopen, want hij deed net of hij een paard was, maar ik geloofde hem mooi niet. Daarna wilde hij iets op mijn rug leggen. Ik vond dat heel eng en sprong mooi weg. Er stonden heel veel mensen te kijken, dus ik had het heel erg warm en lette even niet op. Toen deed hij iets kouds en hards in mijn mond en legde weer dat ding op mijn rug. Ik sprong omhoog, maar dat deed heel erg veel pijn in mijn mond. De volgende dag mocht ik gelukkig weer terug naar mijn broertjes.

    Maar niet voor lang, want in juni 2001 werden we alledrie opgehaald. Ik zag mijn moeder weer. Ze zei dat het tijd was om volwassen te worden. Een heel lieve vrouw nam me vaak mee om vanalles te doen, weer met dingen op mijn rug enzo. Maar zij sprak wel heel fijn in mijn eigen taal en daarom durfde ik haar wel te vertrouwen. Op een keer gingen we in een soort zandbak rijden, ik schrok van een vogeltje. Ja die vloog zo vlak voor me langs, dus ik sprong met 4 benen de lucht in en ineens was ik zo vrij als dat vogeltje. Na een rondje rennen zag ik pas dat die lieve vrouw op de grond lag. Gelukkig kon ze wel een beetje lachen.

    Nu ben ik 5 jaar en verhuisd. Die vrouw heeft me namelijk gekocht. ik vind dat wel leuk, want ik hoef niet meer zoveel te werken en krijg lekker eten en sta de hele dag in de wei met nieuwe vriendjes!

    Maar vandaag kwam er een vrouw die aan me ging trekken en duwen en me liet buigen. Dat vond ik niet zo leuk. Mijn baasje zei de hele tijd dat ik lief was en een appeltje zou krijgen en dat het voor mijn eigen bestwil was. Nouja... het zal wel.

    Ze noemt me trouwens ook vaak poppetje of veroontje en als ze boos is ook wel pismerrie. Maar ik weet niet zo goed wat ze daarmee bedoelt Verward !

    Gr. van Verona
    Laatst bijgewerkt door Bramblerose op 02-02-04 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

    Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
    Paard aan huis, wat een luxe!!!
    As finishing touch, God created the Dutch! :D

    Buckje
    Berichten: 19862
    Geregistreerd: 22-08-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:42

    Hay, mensen! ik ben een hele gaven ruin kylian noemen ze mij! ik ben 13 jaartjes oud zegt mijn verzorgster en baasje. Ik vind dat ik dat nog niet ben ik voel me nog heel jong. Sinds een paar weken geleden overkwam mij een ramp, baasje zocht een verzorgstertje voor mij. en presies een week erna kwam deze bokker mij uitproberen! Stiekempjes vind ik haar toch wel lief en knuffelen we veel, ik heb ook altijd rare acties als je mijn weitje niet goed dichtmaakt op stalletje niet goed dicht doet Met extra sluitingen dan weet ik eruit te komen, daarom noemt baasje en mijn verzorgstertje en ook nog de inductrice mij mister bean!

    Sily

    Berichten: 11491
    Geregistreerd: 08-12-02
    Woonplaats: Delft

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:04

    Nou dan zal ik me ook maar even van mijn wolk af laten zaqkken en mezelf voorstellen aan het gewonere volk.
    De mensjes die mij hebben laten maken hebben mij dus Palermo van PS genoemd, belachelijke naam natuurlijk, het had allemaal wel wat sjieker gekunt vindt ik zo.

    Ik ben een KWPNer van 1.80 en 3 en ene half jaartjes jong, mijn baasje zegt de hele tijd dat ik een Haflinger van 1.40 ben...maar totdat zij met bewijs komt denk je toch niet dat ik dat zomaar aanneem?

    Bij ons op stal staan een paar van die haflingers, erg schattig hoor, maar zeggen dat ik van hetzelfde soort ben is toch wel lichtelijk overdreven...ach en zolang ze ver genoeg uit mijn buurt blijven duldt ik ze wel op stal hoor.
    Ik vraag al maanden om een overdekt dagstukje en werkveldje...al die bagger aan je benen kan nooit goed zijn voor een paard.

    Zelfde geldt voor dat prut spul wat ik wel eens krijg, baasje noemt het slobber, smaak is an sich wel ok....maar als ik zie hoe die lompe fjord en haflingers er mee om gaan is mijn eetlust spontaan verdwenen.
    Op hun snoet, aan de staldeur, op hun baasje, zelfs in hun nek en aan hun deken!!!
    Ben wel blij dat ik betere eetgewoontes heb dan hun...maar de hele dag met je neus op dat soort onsmakelijkheden gedrukt te worden wordt met de tijd toch wel storend.
    Gewoon net als ik met je tong netjes je bak leeglikken, dan blijft je snoet en omgeving schoon.

    Dat is ook de reden waarom ik altijd sjans met die heerlijke quarter heb, hij is dan ook de enige die mij mag "berijden".

    Baasje is trouwens ook wel van de schone hoor, al mag ze afentoe wel eens wat vaker haar handen wassen, die poepgeur prikkelt in mijn neus.
    Ook dat gekroel de hele tijd als iedereen er bij staat vindt ik zwaar overdreven....doe het dan als er niemand kijkt toch?
    Dan kan ik er ook echt van genieten.
    Baasje heeft sinds een kort een verzorghaflinger, ik ben er ondertussen achter wat dat inhoudt.
    Ellie heet het monster, dat is niet haar volle naam, maar haar volle naam is zoveel mooier dan zij verdiend dus die meldt ik hier ook maar niet.
    Ellie kroelt waar iedereen bij is...de snol....ook geeft ze kusjes op commando, erg ordinair.
    Baasje zegt weleens dat ik jaloers ben..maar dat is absoluut niet zo, waarom zou ik jaloers zijn op dat teckelachtige ding?

    Maar ik heb Ellie flink de waarheid gezegt hoor, toen baasje ons samen in het werkstuk losliet en even wegliep heb ik haar even flink hard toegesproken.
    Baasje was overdreven boos op mij, wat ook weer ronduit belachelijk was, ten eerste heb ik geen vitale delen geraakt en ach.....onkruid vergaat niet he.

    Met rijden doe ik trouwens wel heel erg mijn best, baasje zegt dat ik soms wel 10 cm lijk te groeien als ik heel erg goed loop.
    En soms zitten er echt kaboutertjes langs de bakrand, daar meot je toch voor vluchten voordat ze je mooie manen en staart eraf knippen?
    Ik zou zweren dat die dingen standaard met een knipding op zak lopen.

    Anywaysz ik wijk af van het onderwerp, mezelf dus.

    Vrijdag komt er een meisje op mij rijden, baasje zegt dat ik lief moet doen zodat ze terug wilt blijven komen.
    Dat snap ik niet helemaal, waarom zou ze niet terug willen komen?
    Dat de vorige 2 niet zijn blijven hangen ligt meer aan hun dan aan mij hoor.
    Ik zie wel hoe mijn bui is, ze leek ook wel aardig te kneden, dus misschien dat dit iemand is met wie ik op niveau kan samenwerken.

    Nou ik ga mezelf even neer nestelen in mijn lekkere schone warme stro, mijn drolletjes liggen altijd netjes in dat ene hoekje daar dus morgen kan ik weer lekker schoon de paddock in...zucht....weer een dag plassen en blup ontwijken.
    Het paardenleven gaat niet over rozen, zelfs niet als je een KWPNer van 1.80 hoog bent.

    "Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
    Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

    VillaNeusjes

    Berichten: 6097
    Geregistreerd: 03-09-02
    Woonplaats: Villa neusjes on tour

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:30

    nou sweet honey pie .. als jij denkt dat je voor banketstaaf loopt ken je mijn baasje nog niet!!!!
    ik krijg een staartcondoom om in tijgerprint nog wel en ze heeft ook nog een hele felpaarse deken..
    ik ben toch zeker niet homo!!! ik ben een stoere hengst!! denkt dat mens wel niet!!!
    vandaag moest ik aan de longeerlijn en toen kreeg ik een touwtje door dat ijzeren geval in mijn mond zodat ik mijn hoofd naar benee doet en zoals de baas zegt ronder ga lopen! dat is volgens de baas goed voor mijn rugspieren !!! die spoort niet hoor!!! ik vind dat maar moeilijk gedoe en nou krijg ik nog spierpijn ook!! en ze heeft het ook aan dat andere meisje laten zien die mij verzorgt dus ik zal het nu wel vaker moeten doen.. zucht.. mensen .. maar ik heb gelukkig wel een schone stal nu..


    WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

    Lieke

    Berichten: 11350
    Geregistreerd: 18-02-01
    Woonplaats: Haarlem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 01:11

    Hoi andere paardjes, hier is Smiles.
    Ik wil ook even klagen over dat mens van me, weet je wat ze me gister probeerde aan te doen!
    Te erg voor woorden.
    Allereerst liet ze me in helemaal alleen in het blubberbakje staan terwijl zij mn poep op ging ruimen, ze gaf me geeneens eten.
    Toen ging ze ook nog eens voer in de emmer doen voor s'avonds, maar denk maar niet dat ik van tevoren een hapje kreeg.
    Daarna werd ze wel wat liever en ging ze al die vieze blubber van mn lijf halen, toen viel ik wel bijna in slaap hoor. Slapen
    Maar goed toen wou ze ook nog op mn rug zitten weg van stal, maar goed mijn vriendje-paard Rick was er toch niet en het was lekker weer, dus best.
    En yes Clown we gingen richting de lange-buitenrit route, de mensen hier noemen het de vlietlanden, dat is een flink stuk draven maar dan heb je mooie galoppaadjes, lekker scheuren OK dan!
    Maar we waren er bijna en weet je wie we tegekwamen; Rick OK dan!
    Maar wat dat stomme baasje toen wou, ze wou de andere kant op als rick Stoom uit je oren
    Mooi niet dat ik dat liet gebeuren, ik probeerde lekker de sloot in te lopen, dat vind ze niet leuk, maar dat is eigenlijk wel dom, want alleen ik wordt nat, niet zij!
    Maar goed uiteindelijk mocht ik toch met Rick mee
    Was toch wel leuk ritje in het zonnetje Haha!


    Maar collega jilleroo, dat is idd een schade, laat maar zien dat je de baas bent, bijt haar maar eens flink hard!

    Shayla

    Berichten: 3896
    Geregistreerd: 26-12-02
    Woonplaats: Vuren

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 02:19

    Hallo !!!! Ik ben Shayla en ik heb toevallig dezelfde achternaam als Snowdon (ook zo'n dure ! Haha! Vegilin van Claerbergen)
    Ook ik ben nu 2 jaar bij mijn bazinnetje (Sandra) en heb eerst Snowdon als overbuurman gehad.
    Toen ik voor het eerst bij mijn baasje thuis kwam , was het eerst waaraan ik dacht : Waar staat hier het eten ? Tong uitsteken Gelukkig had ik dat snel gevonden , het lag namelijk echt overal ! Allemaal hooi en van dat kuilgras. Dus ik had het eigenlijk best wel gelijk naar m'n zin.
    De eerst paar weken hebben we lekker rustig aan gedaan , zodat ik aan haar kon wennen en zij aan mij. Omdat m'n baasje (ben ik pas achter) al 2 hele kleine pony's had was ze zo'n grote, jonge meid als ik niet helemaal gewend. Ze was alleen die 2 kleintjes gewend en grote , oudere paarden. Daar dacht ik wel eens mooi misbruik van te kunnen maken. Zij wou dat ik tijdens het borstelen voor haar aan de kant ging en ik wou eigenlijk dat zij voor mij aan de kant ging. Dus ik dacht : Mijn kont is toch groter dus ik duw jou gewoon aan de kant. Dat heb ik 3 keer gedaan en toen kwam er ineens een heel hard geluid bij mijn baasje uit haar mond. Ook kreeg ik ook nog een hele harde klap tegen mijn lieve kontje ! Toen had ik eindelijk door dat ze het niet echt fijn vond om plat geperst te worden! Raar hoor ! Verward Omdat die klap toch best zeer deed en ik dat niet meer wou , heb ik maar besloten omdat niet meer te doen en voortaan naar haar te luisteren. (Tenminste dat denkt zij) Na die tijd ging het wel een stuk beter , we begonnen elkaar steeds meer te begrijpen. Na ong. een half jaartje rustig aan te doen vond ze het wel tijd om eens te gaan lessen. In het begin snapte ik er geen snars van , maar omdat m'n baasje dat blijkbaar doorhad is toch alles goed gekomen ! We gaan nu nog 1x per week naar dat "les" toe. Ik vind het daar erg leuk , allemaal andere paarden en een hele grote zandvlakte om m'n benen te strekken en af en toe eens lekker gek te doen. Sinds een paar weken doet m'n baasje wel erg raar soms vind ik. Dan komt ze met een hoofdstel waarmee ik alleen nog maar vooruit kan kijken , en dan gaat ze ineens achter me lopen ? Ook krijg ik dan allemaal andere dingen om m'n lijf heen waarvan ik de bedoeling niet goed snap. Maar dat ze nu achter me loopt vind ik helemaal niet erg hoor ! Nu kan ik tenminste wat voor me zien zonder dat zij in de weg loopt. Haha! Ze heeft nu ook al 3 keer een rond ding achter me gehangen wat ik dan mee moet trekken , dat vond ik in de eerste bochtjes wel een beetje eng maar ze zal wel weten wat ze aan het doen is ! En na 3 bochtjes was het ook al zo eng niet meer. Maar zij wil het dus doe ik het maar ! (Moet je niet verder vertellen hoor , maar eigenlijk vind ik het best wel leuk en spannend , Ik ben gek op nieuwe dingen leren en proberen!) Dat was zo'n beetje mijn verhaal !
    Hier op de foto zien jullie mij met die rare spullen op m'n rug , weten jullie wat het is ?
    Afbeelding
    Groetjes van Shayla

    [RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
    *\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
    *\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

    Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

    Shayla

    Berichten: 3896
    Geregistreerd: 26-12-02
    Woonplaats: Vuren

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 03:30

    Hallo allemaal , Wij zijn Jhonny en Logan (die kleintjes waar Shay het over had!)
    Wij zijn al bij dat zelfde baasje vanaf dat we 4 maanden oud zijn. We zijn geboren op 25 mei (Logan) en 30 mei (Jhonny) en we kennen elkaar al vanaf onze geboorte. Ze zeggen dat we half broertjes zijn (allebei dezelfde pa) maar als je ons zo ziet zou je dat echt niet zeggen! Maar onze mammies waren zo verschillend. We zijn wegens verschillende omstandigheden (te veel om op te noemen) al zeker 3 x verhuisd , maar waar we nu staan staan we goed ! Gezellig met de andere pony (van ons baasje d'r zus) Een welsh van 19 die soms gekker kan doen dan ons ! En wij zijn pas 5 en een half ! Ons baasje heeft ons gratis kunnen halen omdat mensen van ons af wilden , als zij ons niet had gehaald hadden we naar de markt gegaan en elkaar nooit meer gezien ! Huilen Jhonny was in het begin erg ziek (verwaarloosde longontsteking) maar dat heeft ons baasje helemaal opgeknapt. We hebben heel veel van ons baasje geleerd (zoals op 3 benen staan en hoe je je moet gedragen in het verkeer) Ook kunnen wij sinds 2 jaar voor een wagen lopen. Dat vinden we allebei erg leuk , maar het heeft 1 min puntje , we kunnen niet samen voor de wagen (tenminste dat is ons altijd verteld) waardoor we er altijd alleen op uit moeten , en dat is minder leuk als je al zolang dag en nacht samen bent. Maar ons baasje heeft hier vorige keer een vraag gesteld of wij in 2 span kunnen en de meeste mensen zeggen dat het wel gaat ! Omdat ik Jhonny gewoon kan bijhouden , dus wie weet over een tijdje er met z'n 2en op uit ? Ik hou er zelf erg van om m'n baasje soms te pesten , zoals met longeren aan een halster. Dan ga ik er graag vandoor ! Extreme duivel ~~}> Ze kunnen me toch niet tegen houden , ik ben veel te sterk. Jhonny is altijd maar de brave jongen , die doet nou nooit iets wat echt stout is. Alleen 'szomers , dan komt ie soms niet uit het weiland...... Nou dat is stout zeg ! Schijnheilig Heilig boontje ! Haha! Ook lopen we soms wel eens op rommelmarkten , dat is best leuk , de hele dag geaaid en geknuffeld worden en zo nu en dan een kindje op je rug. Maar aan het eind word je daar toch wel moe van hoor ! Dan stoppen we er ook meestal mee.
    Verder hebben wij niet zo'n echt heel spannend leven , en staan we de meeste tijd van de dag lekker ons buikje rond te eten (zeker met zulk vies weer als nu!) Lekker droog op stal , met hooi en stro !! Tong uitsteken
    Dit was dan zo'n beetje in het kort ons verhaal. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen !
    Groetjes van ons !
    Afbeelding
    Hier vond ons baasje het leuk om ons als rendier te verkleden , allebei een gewei op ons hoofd !

    [RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
    *\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
    *\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

    Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

    snowdon

    Berichten: 26260
    Geregistreerd: 07-11-01

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 13:00

    Wat leuk dat er zoveel andere maffioso's reageren hier! Eindelijk wat gezelschap van andere maffe paarden en pony's. De afgelopen dagen heb ik mijn baasje niet veel gezien, het schijnt dat hij jarig was... Maar een van die dagen kwam hij samen met een hele hoop andere mensen langs en moest er een klein meisje op mijn rug... Dit vond ik wel leuk en ik liep braaf mijn rondje. Alleen stuurde dat meisje niet echt, dus wist ik niet goed waar ik heen moest, dus liep elke keer maar weer naar mijn baasje terug Verward Toen kwam mijn baasje opeens erbij opzitten, op mijn kont! Nouja dat heeft hij wel vaker gedaan hoor, dus ik liet het wel toe. Ik liep en rende voorzichtig mijn rondje. Maar racen niet hoor, dan zou ik ze er wel afgegooid hebben.

    sonjabelgium

    Berichten: 6907
    Geregistreerd: 11-09-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:58

    Hi'i'i'i'i'i'i'i' ... Ik ben een SUPER MEGA MAXIMA STOERE hele hengst (goed hé ) en ik woon in België. Als koddig klein boeleke stond ik bij mama in de stal, en toen kwam dat mens kijken met een lange vent mee en twee kleine mensjes. Vond ik wel wat eng. Ze gingen nog kijken bij m'n buurmannetje, maar uiteindelijk stonden ze weer bij mij. Mama stond vastgebonden (dat moest, want anders kon ik nooit eten, die dikke mama at alles op Boos!) en ik kon niet schuilen voor die enge vreemd sprekende mensen. Toch maar m'n kont getoond en toen gingen ze weg. Ik helemaal blij natuurlijk, mama Lovers Wat wel héél raar was dat een maand later ze me ineens bij mama weg hebben gehaald. Ik SCHREEUWDE om MAAAAAAAMAAAAAAAAAAAA ... maar mama mocht niet mee ... Ik kwam op een grote stal met allemaal bonte vreemde paarden. Ik werd in een hokje gedumpt en moest toen een prik krijgen Lips are sealed Daar bleef ik maar een week gelukkig, want dat prikhokje Lips are sealed ....
    Toen moest ik voor de tweede keer in m'n leven zo'n rijdende stal op. Mja, dat had ik al 's gedaan, of dat goed ging weet ik niet meer goed. In ieder geval kwam ik uiteindelijk na héél lang rijden ergens aan. Ik moest uit die rijdende stal en door een poortje, maar dat was eng hoor!!!! Toen gingen ze gewoon in m'n kont duwen, stel je voor!!!!! Dan moest ik wel lopen. Eens door het poortje zag ik een knappe griet staan in een stalletje, ik GILDE stoer dat ik dé man was en was meteen helemaal verliefd Ik mocht met die griet samen en zo heb ik een tijdje met de griet mogen samen wonen. Mijn mensen leerde ik kennen en die lange enge vent bleek wel nog een leuke te zijn; kreeg ik lekker VRETEN van Vingers aflikken Na een tijdje moest dat meisje-paardje weg van bij mij, ze zegden dat ik 'r zou bespringen Verward Hoe komen ze daar nu bij Rolleyes Het meisje stond dan ineens elders en ik kreeg een gele vriend met z'n haar omhoog. Raar maf beest hoor, moest ik meteen duidelijk maken dat ik hier de échte man was hoor, hij was "iets" kwijt Lips are sealed Ik sprong op hem (is dat bespringen?) en toen kreeg ik meppen van dat gele punkerachtig rare paard. Ik ben het blijven proberen, maar hij slaat goed van zich af. Maken we een spelletje van *LOL* Toen gingen ze met dat gele paard rare dingen doen, ze gingen erop zitten!!!!!! STEL JE VOOR!!!!!!!!!! Op een dag gingen ze met de punker wandelen en toen kwam ie niet meer terug. De dag erna mocht ik ook mee wandelen en toen kwamen we bij een plek met SUPERHOOG gras en zowaar ... de gele zat daar!!!!! Cool joh Haha! IK heb 'm doen lopen hoor, me zo in de steek laten *LOL* Al snel wist ie weer dat ik de baas ben en het gras stond uitnodigend te wuiven. Ik heb met overgave het hele grasbuffet meester gemaakt samen met de gele. Toen werd het kouder en ik mocht terug mee met baas. Ik ga graag mee met baas hoor, dan krijg ik worteltjes en zo Vingers aflikken Kwam ik weer bij hun huisje. HIIIIIIIIIIIII .... Dat betekend extra verwennerij . Het werd als maar kouder en toen kwam ze hier met een rijdend stalletje aan en kwam daar zo'n kleine opdonder uit. HAHAHAHAH ... Die kan ik pesten ... En die pest ik ook hoor Tong uitsteken Kan het niet laten ... Wel jammer dat baas me hem niet laat pesten, want ik mag nu niet meer samen met die liliputter De gele is ook even thuis geweest, maar staat nu weer op de hoge graswei. Ze zeggen dat er nu geen buffet meer is en vrouwtje gaat elke dag met de fiets 4 keer weg met eten voor de gele. Soms roep ik wel 's van geef dat aan mij, maar toch gaat ze ermee naar de gele. Ik kan niet klagen hoor, ik krijg ook spul om te vreten, maar kom .... Een tinker moet op z'n vlekken letten hé Haha! Ik sta hier nu met die kleine om te pesten (t'is wel een lieve hoor, want hij komt kroelen met mij als ik op stal sta ik ik kan zo z'n eten jatten OK dan! .... Die kleine is een verloren hengst ook, of hoe noem je zoéén zonder kerstballen Verward Dat meisje heb ik niet meer terug gezien, naar het schijnt is die naar het land vertrokken waar mijn mama'tje is. Maakt niet uit hoor, die griet heeft me 's goed te grazen genomen! Ze was een stuk smaller en kleiner dan mij, maar die teef trapte me zo in mekaar Blauw oog Boos! Ik, de STOERE vent Boos! Boos! Boos! ... Ben blij dat baas ook vond dat dit niet kon Haha! Hoepelen die griet Tong uitsteken Was beter zo zei baas omdat ik hengst ben. Wat zou ze daar nu weer mee willen zeggen???? Nu, ja ... trek het me niet te veel aan, verandering van spijs doet eten .... Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ... Wat eten we?????? Kleine mensjes ... Breng 's wat lekkers Vingers aflikken Haha! Haha! Haha!

    BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
    5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

    Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

    Elise

    Berichten: 1987
    Geregistreerd: 05-11-01
    Woonplaats: Breda

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:34

    Heej cool. verhaaltjes vertellen vind ik stoer Rock-on, dudes!
    Ik ben Nacino trouwens, eigenlijk heet ik Nacorrino maar om één of andere reden zegt niemand dat tegen mij Verward Dit is alweer het vierde jaar dat ik bij mijn baasje ben. Toen ik nog in Zeeland woonde kwam zij een keertje langs en heeft ze op mijn rug gezeten, even laten werd ik in een hokje gestopt wat nog kon bewegen ook *eng* en kwam ik er ergens anders weer uit, daar was dat meisje weer, maar ik vond niet dat zij toen al mijn baasje was hoor.. ik begreep niet waar mijn baasje was.
    Daarom deed ik ook maar niet zo lief tegen het meisje, misschien zou mijn baasje dan terugkomen, of werd ik haar baasje Cool
    Helaas vond zij dat ik niet zo lief deed en stuurde ze me weg naar een andere mevrouw die veeeel strenger tegen mij was, maar ik begreep precies wat ze bedoelde, dat was erg fijn. Het meisje kwam daar ook en leerde ook met mij praten.. nu verstaan we elkaar veel beter en is ze toch mijn nieuwe baasje geworden Lovers

    Ik ben al 4 keer naar een andere stal verhuisd en soms ging er één van mijn vriendjes mee maar meestal moest ik alleen. Dat was best eng en ik ben ook best bang van dat rijdende hok.. Gelukkig leert mijn baasje me nu hoe ik rustig in dat hok moet lopen en ik durf er nu gewoon in te blijven staan, knap he Slim

    Verder is mijn baasje best lief, al deed ze vanochtend nog boos Boos! Ze ging een washand pakken omdat mijn bil vol plakpoep zat en toen probeerde ik de open stal van mijn buurman in te snieken, maar ze hoorde mijn hoefjes en zij heel hard, Frienoooooow terug! En ik snapte geloof ik wel dat ze het tegen mij had dus ik ging snel weer op mn plek staan Schijnheilig
    Toen kreeg ik nog een brokje ook!!!! En ik heb mijn hoofd even op haar schouder gelegd en ik haar oor geblazen Hyper!

    Helaas moest ik daarna nog wel heel hard werken.. en doorlopen, waar ik eigenlijk een hekel aan heb. Gelukkig had ik wind mee
    Omdat het zoveel regent heb ik weinig gelopen deze week want ik haat regen en dat weet mijn baasje wel
    Maar nu was ik dan ook heeeel stijf daardoor en moest ik keiveel kleine rondjes rennen.. maar toen ging het opeens wel beter Pling

    Van mijn baasje heb ik gehoord dat ze graag buiten wil rijden omdat ik dat leuk vind, maar ik snap niet waarom ze dat niet doet?
    Ik ben juist heel actief buiten en spring opzij voor autos enzo, cool Lachen
    Nu wil ze weeral verhuizen, naar waar meer bomen zijn zodat we tussen bomen kunnen rijden want die vind ik niet eng, ik heb er heeeel veel zin in Haha!

    Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:00

    mijn baasje is net zo gek als ik,en we doen altijd gekke dingen samen.
    ik weet niet waarom,maar mijn baasje vind mij "cool" wat dat dan ook mag zijn... Verward
    vroeger vond ik mijn baasje niet zo lief,toen ze nog niet mijn baasje was,toen ging ze zomaar op me zitten ! na en paar maandjes was ik dat gewend,en volgens mij heb ik mijn baasje best vaak pijn gedaan.
    nu vind mijn baasje me weer heel lief hoor,en ze geeft altijd van die grote oranje dingen,die zijn heel lekker! Vingers aflikken
    ooit hebben we iets heel leuks gedaan,mijn baasje speelde een indianen meisje in het tinkershowteam en toen was ik natuurlijk haar paard die heel hard achter de cowboy aan mocht rennen!
    ik vind het een beetje raar want de mensen gingen allemaal klappen die knappe ikke de cowboy weg had gejaagd!
    ik denk dat mijn baasje best wel lief is,want ze geeft me veel eten en we gaan lekker samen rijden....
    dag paardjes!
    ps: ik wordt niet gepest omdat ik een bokt-paard ben,jullie wel?
    mij vinden ze heel cool!!!! Haha!

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

      djuno

      Berichten: 4380
      Geregistreerd: 24-08-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:26

      Heee wat top en ik wil ook meedoen. Heb mijn baasje gezegd dat ze mijn verhaal maar even moest komen notuleren omdat ik (zelfs met mijn fijn gemanicuurde hoefjes) toch ietwat onhandig ben op een toetsenbord.
      Mijn naam is dus Hayley en ik ben een Tinker (maar mijn vrouwtje noemt mij graag Stinkermuts of Stinkerwijffie). Volgens de kalender word ik op 12 mei 2 jaar maar enkele volidioten zeggen dat ik nu al 2 ben omdat het nieuwe jaar begonnen is......nou mooi niet.
      Het eerste jaar van mijn leventje heb ik doorgebracht met 3 tinkerhengsten en een grote wei waar ik (wij) weinig tot geen aandacht kregen. Toen kwam plots op een dag een auto en stapte er een aantal mensen uit.....kwamen bij ons in de wei......en ik nam maar het voortouw omdat die schijterige hengsten dat niet durfden!!! Belachelijk gewoon.....ik als enige vrouw was dapperder dan die 3 kerels bijelkaar. Vooral dat mensenvrouwtje was wel erg geinteresseerd in mij alhoewel het aanraken mij op dat moment veeeeel te ver ging. Maar toch.....er was iets tussen ons. Betrapte mezelf er ook op dat ik ook steeds naar haar toeliep.....vreemd. Vanaf die dag volgden er nog meer bezoekjes er voordat ik het wist werd ik uit die wei gehaald en niet zo heel veel later zag ik dat mensenvrouwtje weer en bleek ik dus van haar te zijn.

      Inmiddels ben ik alweer 3/4 jaar bij haar en moet zeggen.....ik ben er niet op achteruit gegaan. Inmiddels heb ik ook een stiefzusje gekregen en dat vind ik een verdomd leuke meid en zij mij geloof ik ook wel. Ook heb ik een lekkere stal met elke dag vers stro, beetje biks en hooi of kuilgras. Elke dag komen mijn baasjes, soms allemaal soms ook alleen maar de baas. Maar als ze een keer een dag niet kunnen is dat ook niet erg want dan is er nog zo'n aardige meneer die ons dan voert en mijn bed opmaakt.

      Ik woon hier nu met 8 andere paarden (inclusief mijn stiefzus). Ach eigenlijk vind ik ze allemaal wel aardig.....maar zo af en toe.....die hengst Boos! ......grrrr. Hij vindt zichzelf nl. heel erg stoer en wordt met de dag stoerder (denkt hij). Hij is maar een maandje ouder dan ik het ben.....maar oh....wat wordt het een bal!!
      Hij dacht gisteren ook ff leuk te zijn door zijn benen ff (van achteren) op mijn rug te zetten..........vreeeeeeemde vent, daar zit echt een steekje los. Afin...ik was daar dus niet van gediend en heb hem en rechtse verkocht maar ik weet niet of hij daar wel van geleerd heeft. Nou ik ben er klaar voor.....laat het hem nog maar een keer proberen en ik parkeer hem met zijn kont in de hooiruif....tssss sukkel.
      Mijn (stief) zusje is wel een aardig ding, ze noemen haar Kinke en is een friesje van 7 maandjes oud. Kan het erruuuuug goed vinden met haar en wij krijgen saampjes dan ook de meeste aandacht.

      Zo af en toe vang ik wel eens wat op wat mijn ego vreselijk goed doet!! Ik hoor ze nl. weleens zeggen dat ze mij steeds mooier beginnen te vinden en dat ik steeds en steeds liever wordt. Af en toe heb ik wel mijn streken echter ben ik er dan al heel snel achter dat ik dat beter niet had kunnen doen.....want dan is ZE heel boos. Maar goed.....soms kan ik me niet beheersen en dan word ik ook boos (of jaloers) doordat ze me teveel kroelt en knuffelt met de stalhond......daar kan ik NIET tegen. Ik ben van haar maar andersom is zij ook van mij. Voor de rest heb ik een lekker en relaxed leventje...ik moet nog niks maar kan wel al dingetjes en dat vind ik leuk om te doen. Spelen, chillen en eten ......dat zijn mijn dagelijkse dingen en ik vind het heerlijk. Nou ik hou er nu mee op maar ik zou nog wel uren door kunnen gaan......bye bye

      Shayla

      Berichten: 3896
      Geregistreerd: 26-12-02
      Woonplaats: Vuren

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:47

      Wat ons vandaag is gebeurd joh !!!! Dat willen we echt geen 2de keer mee maken !
      Ons baasje kwam veel vroeger dan normaal naar ons toe en deed ons allebei een halster om en ging de box weer uit. Ze bleef de hele tijd maar heen en weer lopen totdat er een grote auto vlakbij onze box stopte. Er hing niets achter dus we gingen niet weg.
      Toe stapte DIE ENE MAN uit die auto. Als hij komt krijgen we meestal een prik , maar die hadden we pas gehad ! Verward We waren ook niet ziek , al klaagde Jhonny wel de laatste tijd een beetje over een zere mond. Hij wou ook dat nieuwe bit niet passen gisteren , nou dat wou ik wel , vond hem best mooi ! Toen werd Jhon uit de box gehaald en die meneer wou iets in z'n mond stoppen. Maar dat wou hij niet omdat z'n mond al zeer deed ! Toen ging hij springen om weg te komen , maar dat lukte niet en werd dat ding toch in z'n mond gestopt ! Toen kwam die man met iets aan wat lijkt op wat de hoefsmid gebruikt maar dan kleiner. Ook dat deed hij in z'n mond en begon heen en weer te gaan. eerst de ene kant van z'n mond en toen de andere kant. Toen Jhonny klaar was , haalde ze mij uit de box , en wilde dat ding ook bij mij in m'n mond stoppen ! Nou mooi niet he ! Extreme duivel Ik heb alles geprobeerd wat ik kon , maar met z'n 2en waren ze sterker dan ik dacht Toen werd dat rare ding ook bij mij door m'n mond heen en weer gehaald , maar niet zo lang als bij Jhon (gelukkig) Toen ze klaar waren was ik wel erg moe van het vechten en niet alleen was ik een deel van m'n kiezen kwijt (er af gehaald met dat ding) maar ook al m'n trots was weg ! Huilen Ik schaamde me dood dat ze van me hadden gewonnen Bloos! Ik SUPER Logan , niet 2 mensen aan kunnen ! Rolleyes Toen ik klaar was ging die man ook weg en kregen we nog wel snoepjes omdat we toch wel een beetje braaf Schijnheilig waren geweest. En ook nog een lekkere plak hooi. Toen ons baasje een tijdje weg was vertelde Jhon me dat z'n mond nu wel minder pijn deed met eten enzo. Dus ik weet niet wat die man heeft gedaan maar hij heeft wel m'n vriendje geholpen (geloof ik) Maar 1 ding weet ik zeker : Van mij hoeft het echt geen 2de keer !

      Groetjes van Jhonny en Logan

      [RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
      *\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
      *\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

      Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

      Bella

      Berichten: 4051
      Geregistreerd: 18-01-02
      Woonplaats: Wanneperveen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:58

      Haai, Ik ben Norah, maar noem me maar Noor of Noortjenoor....doet me baasje ook altijd! Ben een lief fjordenmeisje van 10 jaar, maar dat laat ik niet altijd merken hoor....vind anderen namelijk ook heel stoer, zoals dravers, die doe ik wel eens na Nagelbijten / Gniffelen !
      Ik woon nu al bijna 2 jaar in Steenwijk. Daarvoor stond ik in Boschoord, maar al die mensjes daar vonden me niet leuk genoeg, ze deden altijd alsof ik ze bang maakte Huilen ....ik was helemaal zielig, daarom dacht ik ook altijd in het begin: Wegwezen...anders gaan ze me hier ook eng vinden! Maar dat was niet zo, de mensjes hier deden allemaal heel lief tegen me. De paardjes iets minder, die vonden me maar vreemd en ik vond hun wel een beetje eng doen daardoor...dan ging ik maar rustig in een hoekje staan!
      Ik moest af en toe dan aan het werk, voor zo'n grote wagen, waarin dan mensjes heel druk zaten te praten en dan was ik blij want dan mocht ik door het bos en al die mensjes in die grote wagen vonden me dan altijd heeeeeeel lief... Haha!
      Later kwam er nog een baasje bij, die op me ging zitten en dan moest ik rondjes lopen of we gingen door het bos. Dat laatste vond ik het leukste, want met die rondjes lopen moest ik altijd moeilijke dingen doen, daar moet ik altijd goed bij opletten. Maar ik kan het steeds beter! Alleen over van die balkjes heen die in de lucht hangen, dat vind ik niet zo grappig...
      In de herfst moesten we ook een dagje op vakantie, mijn baasje was helemaal in het wit en ik mocht het niet vies maken. Ook was ik die nacht op stal geweest, dat was wel lekker....maar de volgende dag had ik een vlekje en dat vonden ze niet zo leuk. Maar toen ik daar was was ik best wel een beetje zenuwachtig, want ik kende het daar helemaal niet. Na een hele tijd wachten gingen ze me de zit en hangdingen opdoen, waarna ik in een bak met dak erop moest. Er stonden weer van die hangende balken in de bak. Ik vond het helemaal niet leuk meer, het was echt vet eng, toen moest ik ook nog over die balken heen. Toen wou ik heel graag naar huis. Na een tijdje dacht ik dat ik klaar was, maar toen moest ik nog een keer.....ik moest bijna huilen, maar ik bedacht dat ik beter heel hard kon gaan lopen, want als je heel hard loopt ben je altijd heel snel thuis...maar ze werden allemaal een beetje kwaad op mij...Boos!...moet ik maar niet weer doen! Maar we gaan binnenkort weer een keer oefenen en dan ga ik het beter proberen!
      Nu komt dat baasje me altijd ophalen, soms vind ik het heel leuk, maar soms heb ik ook niet zoveel zin. Vandaag wou ik ook niet zo graag, want het was veel te mooi weer en kon precies al het lekkere eten in het weiland vinden. Toen ging ze maar naar mijn veulen en die van mijn vriendin, die in het land naast ons staan. Ik snapte er helemaal niks van, was even bang dat ze me niet meer lief vond, dus ging ik maar snel achter haar aan rennen, maar ze zei dat ik nog heel heel eventjes mocht eten! Daarna moest ik wel mee, maar had nog steeds niet zo heel veel zin om niet te mogen eten en actief te doen, dus ging ik heel langzaam lopen en af en toe een hapje nemen. Toen werd ze een beetje kwaad, dus liep ik maar braaf mee, want ze kan soms heel kwaad worden en zelf kwaad worden werkt dan echt niet hoor, echt niet. Daarna door het dalletje (dat is een groot lang gat in de grond, waar we doorheen kunnen lopen) deed ze heel vreemd, liepen niet langs de gewone weg, maar moesten omhoog, maar ik ging per ongeluk de verkeerde kant langs en toen snapte ik het niet meer. Volgens mij had ik ietsjepietsje beter op moeten letten..... Schijnheilig
      Op stal stond een nieuwe mevrouw, die was net met haar baasje het bos in geweest. Eerst vond ik haar wel aardig, maar ineens begon ze heel zeurderig te doen, toen vond ik haar niet zo heel lief meer.
      We gingen alweer het bos in, dat doen we de laatste weken alleen maar, gelukkig, want in de bak zag ik allemaal water en daar houd ik niet zo heel erg van, dan krijg ik natte voeten...
      In het bos waaide het soms heel hard en dan gingen de bomen een beetje kraken, dat was vet eng, maar ik mocht niet schrikken, want volgens mijn baasje was dat helemaal niet nodig omdat meneer de Wind alleen maar op bezoek was. Ook een paar mensjes zag ik niet zo goed en daarom schrok ik soms wel een pietsie beetje, maar was niet echt bang hooooor...
      Op stal gaf mijn baasje mij eten, dan ga ik altijd heel lief kijken of ik ook wat mag hebben en dan kijkt ze me altijd heel bewonderend aan. Dan gaat ze altijd zeggen: 'Je krijgt zo wat'...
      Toen we weer terug gingen naar het land, kwamen we langs het lekkere stukje land, daar wil ik altijd even in, maar het mag vaak niet. Maar vandaag mocht het wel...ze liet me zelfs los lopen...dat vond ik erg leuk...en ze liet het hek gewoon open, ze laat me wel vaker een beetje los, ik vind het wel heel lief van haar dat ze me vertrouwd en als andere mensen me dan willen pakken zegt ze ook altijd: 'Nee hoeft niet, Noor weet het wel' en dat is ook zo, ik moet altijd wachten op mijn baasje, want dan kan zij het hek dichtdoen, zodat de andere paarden er niet uit kunnen!!!
      Maargoed toen mocht ik zelf beslissen wanneer ik weer naar mijn eigen land mocht, want ze moest nog even een van mijn vriendinnen dr schoenen bekijken, want ik krijg binnenkort nieuwe, maar misschien zij ook.
      Nej mijn baasje is heel lief, maar soms ook wel een beetje streng, maar dat heb ik dan ook wel verdiend! Ik heb het wel getroffen OK dan! denk ik, want ze komt altijd wel even lief zijn, soms zelfs met hele rare kleuren op haar gezicht 's avonds, want dan gaan mensen om haar gillen...maar ik niet hoor, alleen het meisje met het fluitje die bij haar was was eng!
      Zo...nu moet ik weer even druk aan het eten zoeken hoor, heb wel honger gekregen van dit teuten hihihi...ben ik toch wel een beetje een teutebel *LOL*


      ohw helemaal vergeten, ik vind het vet cool stoer tof te gek om bokt-paardje te zijn en dat vinden de andere paardjes van stal ook, die willen er ook allemaal graag op, behalve ninja, die wil nooit, maar die heeft ook camera-vrees!!

      WWW.BVANDENBERG.NL
      Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
      Geluk is de vrucht van intens werk.


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Jolynne en 109 bezoekers