laten inslapen of afmaken?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

laten inslapen of afmaken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 20:08

ik vind zelf afmaken (kogeld or t hoofd ) beter bij ene jogn paard want een vriednin van mij had en paard van 5 die ze af moesten maken (hij was nog heel wild) en ze wou hem een spuitje geven en toen die dat dus kreeg (krijgen ze dus ene hartstilstand en stikken ze zeg maar) en dat beest stond op en dan omdat ie geen lucht kreeg viel die neer op de stemnen en toen sprong die weer op en toen viel die weer Verdrietig Huilen nou me vriendin dus helemaal in paniek Scheve mond Huilen en ik zag het zelf ooke n dat wil ik dus nooit doen met mijn paard Scheve mond .
ik heb mijn paard nadat ie zo kreupel werd (spat) en eht niet goed meer kon worden hem aflaten maken en dat gign heel snel dus dat was voor mij veel beter Scheve mond
wat vinden jullie?

Chrissie!!:+:


deniesje
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:12

ik vind ook van afmaken want dan is hij
gelijk dood en anders niej en da is zielig Verdrietig Verdrietig

afzender denise


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:14

Inslapen, eerst lekker gaan slapen en daarna de euthenasie spuit.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 20:14

vink ook hoor deniesje

Chrissie!!:+:

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 20:17

Miep schreef:
Inslapen, eerst lekker gaan slapen en daarna de euthenasie spuit.


wil jij je paard zeg maar eerst laten stikken? Scheve mond
want zo is het wel dus je laat je paard zeg maar meer lijden Scheve mond

Chrissie!!:+:

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:19


Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:21

al meerdere topics over geweest.
Ik zou haar naar de slacht brengen,
meteen dood, en hoeft ze niet aan de straat te liggen en door een grijper in een vrachtwagen gegooid te worden...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:23

Ohh hier zijn al heel wat discussies over geweest en er is er een maand geleden ik een flinke discussie overgeweest!
Maar ik zou mijn paard een spuitje geven als ik moest kiezen!

Live,LOve,'ndLaugh

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:34

Taruta"]
[quote="Miep schreef:
Inslapen, eerst lekker gaan slapen en daarna de euthenasie spuit.


wil jij je paard zeg maar eerst laten stikken? Scheve mond
want zo is het wel dus je laat je paard zeg maar meer lijden Scheve mond
[/quote]

Waar haal je die ( onzinnige ) informatie vandaan?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:40

Miep"]
[quote="Taruta"][quote="Miep schreef:
Inslapen, eerst lekker gaan slapen en daarna de euthenasie spuit.


wil jij je paard zeg maar eerst laten stikken? Scheve mond
want zo is het wel dus je laat je paard zeg maar meer lijden Scheve mond
[/quote]

Waar haal je die ( onzinnige ) informatie vandaan?
[/quote]

Ja ga met Miep mee: Waar slaat dat op?
We bedoelen eerst een verdovingsprikje en dan stikt ie niet?...Onze hond is 2 keer geopereerd en hij loopt nog door de kamer en stikt echt niet hoor? Verward De meeste dieren en mensen die geopereerd worden die worden eerst verdoofd toch? Dus als je eerst je paard een verdovingsprik laat geven en dan 'het' prikje dan is er toch niks aan de hand?

Frances_oud
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:59

Ik heb een keer gezien dat ze een pony lieten inslapen. De eerste spuit verdoofd, maar dieren gaan zich verzetten tegen dat gevoel. Als je een hond of kat hebt kun je die vasthouden bij een paard gaat dat niet. Ze willen niet vallen en dat levert soms nare ervaringen op( voor de eigenaar) paarden die inderdaad weer opspringen of nog overeind proberen te komen. Als het paard dan uiteindelijk valt is dat echt een heel onplezierig gezicht. Bovendien moet je als je je paard op stal in laat slapen ook altijd nog slepen. Hij moet dan nog naar destructie of crematorium ook niet echt prettig om te zien. Als je een paard naar de slacht brengt gaat het proces veel sneller. Trailer uit,hal in,schieten en het is gebeurt.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:13

Frances schreef:
Ik heb een keer gezien dat ze een pony lieten inslapen. De eerste spuit verdoofd, maar dieren gaan zich verzetten tegen dat gevoel. Als je een hond of kat hebt kun je die vasthouden bij een paard gaat dat niet. Ze willen niet vallen en dat levert soms nare ervaringen op( voor de eigenaar) paarden die inderdaad weer opspringen of nog overeind proberen te komen. Als het paard dan uiteindelijk valt is dat echt een heel onplezierig gezicht. Bovendien moet je als je je paard op stal in laat slapen ook altijd nog slepen. Hij moet dan nog naar destructie of crematorium ook niet echt prettig om te zien. Als je een paard naar de slacht brengt gaat het proces veel sneller. Trailer uit,hal in,schieten en het is gebeurt.


Dan vergeet je eventjes het feit dat vele paarden niet op hun gemak op een trailer gaan, of in een vreemde omgeving een gebouw, waar het ruikt naar bloed inlopen, en vervolgens het idee als je in een supermarkt bent dan jouw paard daar op de schappen ligt ? Nee hoor, netjes onder narcose brengen, dat vallen is idd eng, maar dat gebeurd ook bij hengsten die op latere leeftijd gecastreerd worden, en dan het genade spuitje, een stuk netter in mijn beleving.
Ja zo'n grijper is akelig, maar het paard voelt niets meer, t.o.v. een trailer rit, en de laatste minuten in een slachthuis, verdiend dit IMO de voorkeur.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:16

Mijn eerste paard is ge-euthaniseerd, daar waren we bij en dat ging wel goed. Rot was dat we lang op de parkeerplaats moesten wachten.

Omdat mijn tweede paard (die een ernstige aandoening had) niet zo lang bij ons was heb ik haar laten op halen om naar het slachthuis gebracht te worden. Dat ging heel netjes. Ik zag wel heel erg op tegen nog een keer een euthanasie mee te maken.


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:54

inslapen of afmaken...inslapen of afmaken..ik kies voor..... afmaken, wanneer is hij dan klaar? Clown
Doodgooien met watjes is ook een optie Haha!

Het is een te serieus om er eigenlijk zo over te praten..maar er zijn al meerdere topics over geweest en dat stikken-verhaal

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:54

ik heb verschillende paarden naar de slacht gebracht en gekeken wat er gebeurt, ook heb ik mijn eigen paard weg gebracht voor de dood, leuk is het nooit maar ik heb er sneller vrede mee dan een spuitje, het is echt een knal en poef hij is weg, ze snijden zijn halsslagaders door en hij bloed leeg. Dit alles gaat in nog geen 2 min.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:48

lijkt me dat er idd genoeg topics over zijn gemeld. gebruik de zoekfunctie even en je weet alles


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, dierenfan, Juliet06, nafkedemi, nien81, Pellelilly, SemrushBot, Supertje, Talindos, Titsia, turtlelito en 118 bezoekers