Puppy kopen!! Waar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Puppy kopen!! Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:32

Hallo!

Ik en mijn vriend gaan een puppy kopen.
Waarschijnlijk een Jack Russell erbij of een kruising..
We hebben al op marktplaats gekeken, maar willen graag nog verder kijken, maar nu is onze vraag welke site zouden jullie ons aanraden?

Alvast bedankt!

Groetjes Linda



Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:37

geen enkele, of in ieder geval niet een verkoopsite als marktplaats!
Als je een gezonde, goed gefokte hond wil bel dan naar de rasvereniging! Via de raad van beheer kun je aan goede adressen komen (hebben ook een website).

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:40

Een oud-collega van mij heeft nog een anderhalf jarige Jack Russel. Een gecastreerde reu. Een superbrave hond. Ik houd helemaal niet van Jack Russels, maar deze heeft echt mijn hart gestolen.
Helaas is die oud-collega allergisch voor o.a. honden en heeft ze allemaal uitslag in haar nek en op haar armen en moet ze de hond weg doen.
Je hebt dan geen pup, maar wel een hele brave jonge Jack Russel.
Denk er eens over na...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:40

Via de rasvereniging of een goede kynologenclub. Ik zou niet zomaar van een particulier kopen, en al helemaal niet vanaf I-net

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:42

Hoi

Mijn andere Jack komt ook van Internet af, van een particulier.
Ze had een gezondheidsverklaring enz. Mijn hele familie heeft nu zowat een pup van die mensen. Ik ben het met jullie eens dat het niet altijd goed is een hond van internet te kopen, maar er zijn ook eerlijke mensen.

Groetjes Linda

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:52

kijk anders eens op de site van de Nlse Jack Russel terrier vereniging, www.nvjrt.nl daar doen ze ook puppybemiddeling dacht ik

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:54

toen ik mijn JRT's kocht, was er nog geen internet, althans niet voor iedereen zoals nu.

Ik ben zo stom geweest ze uit te Telgraaf te halen

doe dit nooit!!!!

Ga naar een erkende fokker, want ook bij JTR's komen nare kwalen voor ten gevolge van verkeerd fokken!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:19

Wat denk je van een dierenassiel? Zeker omdat je een kruising ook goed vindt. Mijn hond komt ook uit een assiel en ze is echt geweldig!
Veel plezier straks met je nieuwe hondje OK dan!

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:21

het kan heel goed via internet... maar ik zou persoonlijk naar een asiel gaan. je helpt zo'n hond er echt mee, en vaak zijn het hele leuke beestjes die daar zitten

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:31

Kijk eens via de rasverening of bij een erkende fokker. Maar je kunt beter niet een Jack Russel kopen via Marktplaats. Kijk goed bij verschillende nestjes en fokkers. Succes.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:53

Naar een erkende fokker idd, géén (internet)advertenties... Het is natuurlijk geen garantie dat je een gezond dier koopt, maar mocht het beestje iets mankeren, dan sta je errug sterk.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:56

Kijk anders eens op www.pupnet.nl Lachen Ok... is misschien wel internet, maar hier kunnen fokkers aangeven of ze bij een rasvereniging zijn aangesloten of niet. Ik persoonlijk kan idd ook aanraden om een pup te kopen bij iemand die is aangesloten bij de rasvereniging. Deze site wordt ook ondersteund door de raad van beheer. Daarnaast zijn er vele rasverenigingen die deze site adviseren.

Mocht het bovenstaande te commercieel zijn dan mag het wat mij betreft verwijderd worden Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:12

Jack russels zijn helemaal "in" op het moment. Dus waarom overweeg je het asiel niet eens? Daar zitten er altijd wel een stuk of 3 gemiddeld. soms oudere, maar soms ook nog vrij jonge, soms zelfs nog pups. GEef die honden ook een kans! Het asiel is een betrouwbaarder adres dan menig fokker. Daarbij is de kans erg groot dat je hondje al zindelijk is.

De hond is de betere mens

Delias

Berichten: 406
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:13

Hoi Linda,

Ik zelf heb mijn JR via via gekocht maar mijn schoonzusje heeft hem bij een fokker uit Raalte vandaan.
Ik ben meegeweest en het is daar netjes, goed verzorgd en je krijgt veel info en een puppy pakket mee.
Echt een aanrader, ik zal je de info even pben.

Groetjes Chantal

FB: Carpe Diem Reptiles

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:43

Kijk eens op www.doggynet.nl daar staan van alle rassen de rasbeschrijving, adresgegevens van de rasvereniging (pupbemiddeling) en van een aantal aangesloten fokkers... Ook herplaats-honden kun je hier vinden!

Succes en veel plezier alvast!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:49

Op zich is een asielhond imo het beste. Zo krijgt zo'n dier toch een 2e kans. Helaas weet je niet wat er allemaal mee is gebeurd..

Wij hebben onze hond niet bij een fokker gekocht maar bij mensen die voor de hobby een nestje hadden. T is een gezond en prettig dier.
Mijn ouders hebben een terrier gehad van een fokker maar dat die was niet te handhaven, helaas door het doorfokken.
Diegene is er wel op aangepakt maar mijn ouders en andere mensen hebben veel ellende gehad door een toen nog 'erkende' fokker.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:05

Desiree schreef:
Jack russels zijn helemaal "in" op het moment. Dus waarom overweeg je het asiel niet eens? Daar zitten er altijd wel een stuk of 3 gemiddeld. soms oudere, maar soms ook nog vrij jonge, soms zelfs nog pups. GEef die honden ook een kans! Het asiel is een betrouwbaarder adres dan menig fokker. Daarbij is de kans erg groot dat je hondje al zindelijk is.

Helemaal mee eens!

... And we like all the fluffy animals.


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:16

Rainie"]
[quote="Desiree schreef:
Jack russels zijn helemaal "in" op het moment. Dus waarom overweeg je het asiel niet eens? Daar zitten er altijd wel een stuk of 3 gemiddeld. soms oudere, maar soms ook nog vrij jonge, soms zelfs nog pups. GEef die honden ook een kans! Het asiel is een betrouwbaarder adres dan menig fokker. Daarbij is de kans erg groot dat je hondje al zindelijk is.

Helemaal mee eens!
[/quote]


Ook mee eens!!!
Zo wordt de puppy produktie miss ooit nog wat rustiger. Deze honden verdienen een 2e (soms wel 3e) kans...
Kijk eens op www.dierenasiels.com

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:24

Ga inderdaad eerst even langs het asiel.
Hebben wij ook gedaan. Omdat in het asiel tóén heel veel dieren zaten met gedragsstoornis bij kinderen hebben wij geen hond genomen uit het asiel omdat mijn broertje toen pas 8 was en een beetje bang voor honden.

Als je toch een hond bij een fokker gaat halen kun je bellen naar de Raad van beheer, kijken op www.doggynet.nl of op www.pupnet.nl.

Succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:44

En dan hebben de mensen een hondje gekocht en dan "is het hondje te druk".... Werkelijk, je broek zakt er van af. Ze snappen niet dat een puppie inderdaad druk is, dat dat erbij hoort, het is gewoon de jongigheid. En dan HOP naar het asiel! MAar jij kunt er goed mee zijn hoor Kimnor. Want JR puppies uit het nest zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder dan in het asiel!

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:18

smurf schreef:
Ga naar een erkende fokker, want ook bij JTR's komen nare kwalen voor ten gevolge van verkeerd fokken!



hahaha..... ja maar je moet ook een Jack Russel Terrier hebben en geen Jack Terrier Russel.... Haha! Knipoog

sorry offtopic....

idd .......

*bel raad van beheer
*www.doggynet.nl
*Asiel

Suc6!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:07


Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:38

Is het misschien niet wat om bij asielen te gaan kijken, want die honden zoeken altijd wel een baasje.
Ik vind dat verstandig, want er zijn al zoveel honden, en waarom er 1 bij een fokker halen, die toch wel een baasje krijgt als je er ook een hond uit het asiel blij kan maken.
Laat je wel goed inlichten over de hond trouwens!!!

Als alle mensen met hun gebreken, zichzelf bekeken,
dan zouden ze het praten over andere wel laten.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:40

Via het internet kun je prima pups kopen hoor, als je zelf maar een beetje verstand van zaken hebt.
Mijn honden zijn geen een van allen honden van erkende fokkers, behalve mijn hondje die ik op 3,5 jarige leeftijd in heb moeten laten slapen.
Bléék dat pa en ma, opa en oma dezelfde kwaal hadden als mijn hond, nee dan denk je ook een goede pup te kopen

Mijn niet-erkende-fokker pups zijn kerngezond, de oudste is alweer 13 jaar en mankeerd nooit iets.
De jongste breng ook alleen een bezoek aan de DA voor de entingen.
En de volgende pup is op komst, zaterdag halen we hem op.
Hij heeft trouwens nog broertjes en zusjes die een baasje zoeken..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:50

Miep schreef:
Bléék dat pa en ma, opa en oma dezelfde kwaal hadden als mijn hond, nee dan denk je ook een goede pup te kopen


Ik heb in een eerdere reactie al gezegt dat het kopen van een pup bij een erkende fokker geen garantie is op een goede gezondheid, veel kwalen zie je nl niet of uiten zich pas op latere leeftijd. Dit kan bij iedere hond gebeuren, stom toeval dat het bij jou bij een 'fok'pup voorkwam. Maar je staat wel een stuk sterker als je het aan wilt vechten...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.