ziekenfonds...waar ben jij verzekert?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

ziekenfonds...waar ben jij verzekert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:49

Ik ben aan het zoeken genaan in internet land nadat ik mn verhoging van het ziekenfonds begin deze maand in handen kreeg...ik zou maar liefst 58 euro per maans gaan betalen, niet normaal meer. (Stad Rotterdam)

Nu ben ik me eens gaan verdiepen in de vergoedingen en de presies maar dat is echt de moeite waard! Ik ga mn huidige verzekering opzeggen en ga nu 32.50 betalen, dat is wel even een heel ander bedrag met bijna dezelfde vergoedingen! Kijk ik betaalde bij SR ook aan dingen waarvan ik waarschijnlijk toch nooit gebruik ging maken dus ben gaan vergelijken en kwam op Anderzorg uit.

is hier iemand die die maatschappij kent? Wie heeft er ervaringen met hun?

Ik ben heel benieuwd, je heb namelijk na een premiestijging recht om je verzekering op te zeggen binnen 60 dagen.

groetjes Chiqa


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:05

Ik ken Anderzorg verder niet...

Ik ben bij CZ verzekerd, ik heb het uitgebreidste pakket (ivm lenzen) en een tandartsverzekering (ook uitgebreidst). Basispremie, helemaal kaal, is een kleine 30 euro. Ik betaal voor het pakket dat ik nu heb € 49,95 per maand. CZ is ook maar heel weinig (tot niet) gestegen naar mijn weten.

Ik denk dat je trouwens erg goed op moet letten wat je waarvoor betaald. Zo'n aanvullende tandartskostenverzekering bv, ik ben van mening dat je niet zonder kunt. Daarbij heb je soms hele wazige grenzen.

Dus: leg beide polissen eens naast elkaar, kijk wat je betaald en waarvoor, en bovenal: wat de maximale vergoedingen en evt. eigen risico's zijn...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:14

Ik zit bij VGZ, werk part-time en heb een verzekering met uitgebreide tandartsverzekering erbij, en dit kost mij 35-45 Euro in de maand...


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:22

Ik werk en ben dus verzekerd bij Amicon. Anderzorg is wel goedkoop, maar kwam qua service en klantvriendelijkheid het slechtst uit de test.

Ook bekend als Kim20!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:53

ii zit bij zorg en zekerheid en idd het is niet meer normaal!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:39

kim20 schreef:
Ik werk en ben dus verzekerd bij Amicon. Anderzorg is wel goedkoop, maar kwam qua service en klantvriendelijkheid het slechtst uit de test.


Uit welke test als ik vragen mag?

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 08:10

ik zit bij de ohra, voorheen de nuts

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 08:12

Ik zit bij de Friesland. Student plus en tand nogwat en betaal rond de 45 € per maand.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:33

VGZ
bevalt me prima betaal nu iets van 40 euro per maand..

Dag lieve mama...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:04

Wij zitten ook bij de Friesland, maar vraag me niet wat voor verzekeringen we hebben, heb geen idee. Hoef die dingen dingen gelukkig ook (nog) niet te regelen...

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:12

Pervinco schreef:
Ik ken Anderzorg verder niet...

Ik ben bij CZ verzekerd, ik heb het uitgebreidste pakket (ivm lenzen) en een tandartsverzekering (ook uitgebreidst). Basispremie, helemaal kaal, is een kleine 30 euro. Ik betaal voor het pakket dat ik nu heb € 49,95 per maand. CZ is ook maar heel weinig (tot niet) gestegen naar mijn weten.


Hmm, ik betaal bij CZ 42,80 als basisbedrag Verward Wordt ik nou voor de gek gehouden of heb jij het mis?
En vergeleken met vorig jaar is bij mij de premie ook bijna met 10 euro gestegen Huilen
Ikke niet snap Verward

Leuke dressuurpaarden te koop van oa Don Tango B, Arlando, Serano Gold, El Capone, Sorento, Riant: Stal Alberts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:18

Je kan op internet heel makkelijk de premies vergelijken !

Maar 42 euro basis premie is echt te hoog hoor Jertadeperta!!! Dat is waarschijnlijk inclusief aanvullende verzekering!
De basispremie bij CZ ligt(uit mn hoofd) rond de 24 euro...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:42

Ik heb altijd bij de Ohra gezeten en dat beviel prima. Nu zit ik via mijn werk bij zorg en zekerheid. Voelt wat minder, dus ik ben van plan weer terug te gaan naar de Ohra.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:58

Ik ben ook net deze week op zoek geweest. Vooral op http://www.independer.nl/thema/common/default_page.asp kan kon ik ze goed vergelijken.

Ik heb nu gekozen voor het plus-pakket van Salland. Hij kwam heel positief uit de test en ik heb tenminste het idee dat ik goed verzekerd ben.

Ik heb dus wel een redelijk duur pakket uitgekozen, alles bij elkaar € 48,25.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:43

Chiqa schreef:
Je kan op internet heel makkelijk de premies vergelijken !

Maar 42 euro basis premie is echt te hoog hoor Jertadeperta!!! Dat is waarschijnlijk inclusief aanvullende verzekering!
De basispremie bij CZ ligt(uit mn hoofd) rond de 24 euro...


Ik weet al hoe het komt, ik ben namelijk particulier verzekerd. Voor ziekenfonds is het inderdaad maar 24 euro. arme ik, betaal dus 2 keer zoveel Huilen

Leuke dressuurpaarden te koop van oa Don Tango B, Arlando, Serano Gold, El Capone, Sorento, Riant: Stal Alberts

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:30

ik betaal bij amicon voor het ideaal pakket(daar zit echt alles watje nogal vaak kan overkomen bijv fysiothearpie etc en tandarts) ik betaal per maand 48 euri...ik zou als ik jouw was gewoon een "bekende"ziekenfonds nemen want stel je voor dat je wel wat krijgt dan wil je natuurlijk wel dat alles goed word geregeld....das mijn mening

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:33

IZA. Is verplicht bij de ambtenarij (tenminste bij ons dan). Kan niet zeggen dat ik supertevreden over de prijzen ben. Vraag me niet wat ik betaal want ik ben slecht in die dingen.

'Paint' it 'Black'

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:09

ik ben sinds januari verzekerd bij anderzorg, maar heb er verder dus nog geen ervaring mee.


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:10

Voor een ideaalpakket betaal je bij Amicon 45,90. Daar zit bijna alles in, tandarts, pil, fysio, enz.

Ook bekend als Kim20!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, Antonius, dalena, EsmeeKKK, Eve_Nie, Galja, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Pluisje1998, sinnekinne, stoer, Telpeva en 58 bezoekers