onverzorgde fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

onverzorgde fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:23

Bij mij (in nijmegen) is een middelbare school (helicon), bij die school zijn twee weides die grenzen aan een weg waar ik dus zowat dagelijks langskom, in een van die weides staat een fjord moerzalig alleen zonder enige beschutting met als afleiding een hooiruif, een aantal keren ben ik al bij dit paard gestopt en merkte dus dat zijn hoeven niet bijgehouden zijn (lees: tegen het omkrullen aan, gespleten). Afgelopen zomer in die hitte stond hij dus midden in de zon en zover ik weet heeft elk dier recht op beschutting. En ik vind dus als dit een school is met als vooropleiding dierverzorging dat ze daar op zn minst toch verstand moeten hebben van dieren en hun verzorging . nou heb ik al eens brieven geschreven en gebeld maar dan krijg je te horen dat het beestje goed verzorgd wordt en iedere dag gewoon te eten krijgt Verward dan heb ik dus zoiets van alsof een dier alleen maar iets is wat je te eten moet geven. ook al contact opgenomen met de dierenbescherming die zouden "gaan kijken" maar ik betwijfel het dat ze al eens langs zijn geweest.
wat vinden jullie hiervan?

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:28

een paard moet idd beschutting hebben ja! hij zal vast wel te eten krijgen of hij moet mager zijn, kan hij drinken?? Ziet hij er verder goed uit? zijn ogen, tanden ed.. Ik zou dan maar nog een keer de da bellen om te vragen of ze hebben gekeken, anders denk ik dat je er niet veel aan kan doen.. succes

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:30

nou jah ik kan niet echt goed bij hem komen aangezien er een hoog hek omheen zit, zijn vacht ziet er ook niet echt verzorgd uit

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:33

de vacht maakt niet zo heel veel uit want hij heeft de vetlaag enz.. nodig als hij alsmaar buiten staat dus als je hem dan gata poetsen dan heeft hij een deken nodig.. Staan er ook geen bomen? ik zou even kijken of hij er ook lusteloos bijstaat, je zijn botten ziet, hij kand rinken, zo niet dan zou ik er met de da heengaan..

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:39

Toen ik er vanochtend langreed stond hij achterin tegen het hek, toen ik er aan het einde van de middag langsreed stond hij daar nog steeds met zijn hoofd omlaag. ik ga m de komende tijd even goed in de gaten houden

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:42

Je moet niet meteen aan mishandeling denken, miss was de eigenaar een oude vent, en ligt nu in coma ofzo. Nouja, geen schuilstal is ook zielig. Maar staat er een boom op de wei ? Want oftewel moeten ze een schuilstal hebben of een boom (wetten van dierenbescherming). En er staat een hooiruif en hij heeft gras, voedsel heeft hij dus. En als er een drinkton staat (zelf als er niets inzit) dan krijgt ie 'drinken'. Van die hoeven is natuurlijk het ergste, maar daarvan weet ik niet wat de dierenbescherming ervan vind.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 23:07

ik denk niet dat de eigenaar erg oud is het paard is immers van de school, aleen in de "eerste wei" staat een boom maar in de zomer heeft hij daar alleen in de ochtend schaduw van. ik ga eens letten op eten en drinken de komende weken.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:13

bedoel je de Helicon Martin Gaus academy op de energie weg?
Ik heb daar nog nooit een fjord gezien hoor.
Bij die school horen alleen 2 ezels en een shetje en die hebben wel zeker een goede stal en verzorging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:15

mijn fjord ziet er ook niet uit in de winter.. denk dat je er niet te veel "slechts" van moet denken en zeker niet zelf het hef in eigen hand nemen, doro hem te gaan voeren enz.. gewoon even aanzien als er echt nix mee gebeurt kan je de dierenbescherming bellen..

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:19

Scheve mond

Ik heb ook op het Helicon gezeten maar dan in Eindhoven. Ik vind het inderdaad niet kunnen van zo'n school.
Een paard behoort genoeg beschutting en drinkwater te hebben.

Als na een tijdje nog niets in ondernomen kun je de Dierenbescherming bellen.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 23:37

neej het is niet de helicon aan de energie weg het is die middelbare school van de helicon, Debo je hebt wel gelijk maar deze fjord ziet er nooit echt verzorgd uit. Ik heb een leerling gesproken, zij zegt dat ze het ook zielig vind en dat er meerdere leerlingen zijn die het slecht vinden maar ze doen er nix aan.