vervolg eerlijk tegen over kat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

vervolg eerlijk tegen over kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:23

Een tijdej geleden vroeg ik me af wat ik het beste met mijn kat kon doen, mijn vader is alleen maar op hem aan het eschelden en dingen naar hem aan het gooien omdat hij veel jankt. En dan niet gewoon mauwen maar ecjt schreeuwen de hele dag door.
Ik vroeg me af of het wel eerlijk voor hem was om hem te houden vooral omdat hij heel bang word voor alles en iedereen.
Ik had toen besloten dat het meerlijker was om hem naar een ander goed tehuis te doen waar niet iedereen op hem scheld enzo.
En ik heb het gevonden, morgen gaat hij naar een boerderij weeaar ik vroeger de paarden heb verzorgd.
Er zijn daar meer katten en hij is dan de hele dag buiten, is naar mijn idee wel fijn voor hem.
Morgen brengen we hem daar heen maar ik zie er zo tegenop Verdrietig
Ik hou gewoon van hem maar het is beter voor hem als hij daar is.
Dat wilde ik even laten weten.
Gelukkig kan ik hem zo vaak opzoeken als ik wil.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:43

ik denk dat je de juiste keus hebt gemaakt maar ik begrijp dat het heel moeilijk voor je is, heel moeilijk.
Heel veel sterkte morgen...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:44

Dank je wel.
Ik heb vandaag al de hele dag zitten janken, ga hem zo missen... Verdrietig

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:17

Ja je hebt zeker de goede keus gemaakt, zeker als je hem nog lekker op kan zoeken!

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:27

Goed zo. Klinkt idd een stuk beter voor de kat in kwestie.
Maar eh...een kat is een plaatsgebonden dier hoor, als je hem meteen loslaat bij die boerderij loop je kans dat hij overmorgen weer thuis op de stoep staat. Het is verstandig hem op de boerderij wel een week opgelsoten te houden....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:27

Eh, breng je nu een ongecastreerde kater daarheen? Weten ze op die boerdeij dat hij 'heel' is? Want dat lijkt me niet zo fijn hoor, hele nesten. Doe iedereen een lol en laat 'm alsjeblieft eerst castreren...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:32

hmmz, zo'n poes hebben wij ook.. hebben 2 siamesen en die staan erom bekend dat ze veel aandacht vragen.. Nou deze schreeuwt er letterlijk om!! En af en toe schrikt t hele huis zich rot als er weer ineens een man begint te bulderen die zich mijn vader noemt.. WOW, nou je schrikt je het apezuur joh!! Maar ik vind het idd ook vaak wel vervelend, maar het zal wel niet zo erg zijn als bij jou.. Aangezien ze bij ons never nooit niet weg gaat! En gelukkig is ze stil als ze de gevraagde aandacht krijgt..

Maar wat dees al zei: een poes is een plaatsgebonden dier ja.. Dus hij zal toch de eerste week opgesloten moeten zitten.. En ik begrijp heel goed oe moeilijk het voor je is!! Ik heb namelijk al meerdere poezen moeten zien gaan.. En die kon ik nooit meer opzoeken... Was er kapot van, iedere keer weer. Dus meid, sterkte!!

Onderschriftloos :Y)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:58

goed zo dat je dat doet maarja als je pa nou niet zo deed was het een stuk leuker voor jou geweest

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:13

Ja, denk ook dat dit voor de kater het beste is. Ben het trouwens wel eens met wat Arwenlune zegt. Ik weet niet of ze op die boerderij meerdere katten hebben, maar castreren is toch wel het beste. Dat maakt hem ook direct huiselijker en je hebt minder last van sproeien e.d.
Veel sterkte in ieder geval!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:17

ArwenLune schreef:
Eh, breng je nu een ongecastreerde kater daarheen? Weten ze op die boerdeij dat hij 'heel' is? Want dat lijkt me niet zo fijn hoor, hele nesten. Doe iedereen een lol en laat 'm alsjeblieft eerst castreren...


Inderdaad... De eigenaresse van Kelvin vangt kittens op voor Katimo, ik heb ook een zwerfkatje in huis gehad. Als je dat beest daar als kater zijnde heen stuurt, wat dus gaat gebeuren als ik je stukje straks lees, zijn er komende lente tig nesten die allemaal bij organisaties als Katimo, asiels, of in de sloot terecht komen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:53

Precies... Scheve mond

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:07

waar maken jullie uit op dat het een kater is of lees ik er nu overheen?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:13

eerste zin, tijdje geleden vroeg ik me af wat ik het beste met mijn KAT kon doen.. en al was t een poes, die zou ik danook laten sterilliseren (hoe schrijf je dat eigelijk?).. Je wil toch ook geen nest doordat een andere kat, zij het van stal, zij het een kat uit de buurt, jouw poesje bevrucht?

Onderschriftloos :Y)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:15

Ik meen me te herinneren dat in haar vorige topic stond dat het een ongecastreerde kater was, de familie wilde namelijk geen geld uitgeven om het dier te laten castreren. Ook al zou dat misschien het jammer-probleem verhelpen. Ik vind het heel vervelend voor de topicstarter, maar een ongecastreerde kater los laten daar waar meer katten zijn vind ik echt heel kwalijk. Al die nesten die 'ie veroorzaakt komen straks weer aan een ellendig einde. Dan kan je het beest beter naar het asiel brengen, daar castreren ze hem en heeft hij veel meer kans.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:22

Dees schreef:
Goed zo. Klinkt idd een stuk beter voor de kat in kwestie.
Maar eh...een kat is een plaatsgebonden dier hoor, als je hem meteen loslaat bij die boerderij loop je kans dat hij overmorgen weer thuis op de stoep staat. Het is verstandig hem op de boerderij wel een week opgelsoten te houden....

ik dacht dat het twee weken moest.

Ik denk ook dat je een goede keuze hebt gemaakt, hoewel het niet gemakkelijk zal zijn voor je. Huilen
Ik kan het me niet meer inbeelden hoe het zou zijn zonder mijn poezen.
Maar het is het beste zo, want anders kan je kat ook vals beginnen te doen als er veel naar hem gegooid wordt

sterkte meis Vriendjes zijn?

. . .
. . .
. . .

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:24

oh oke ik zeg ook altijd tegen een poes kat dus dacht al huh.. maar idd ze kan hem beter laten castreren. wij zoeken trouwens ook nog een kat/poes om muizen te vangen

Eyan

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: in een gekken huis :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:22

als je er vaak komt is dat toch ook leuk en voor je kat is het ook beter als hij daar is

goh Ziek Hyper! Wow! Tong uitsteken >;)
wat ben ik gek Ziek (op paarden Tong uitsteken)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 19:14

We hebben hem net weggebracht.
Hij is inderdaad nog "heel" en dat weten de mensen daar.
Ze houden hem een paar weken binnen en dan mag hij naar buiten.
We hebben een mooie dael gesloten met de mensen daar.
Zij hadden daar een (ongesteleriseerde) poes lopen van een half jaar oud en die geeft hij aan ons en als het niet goed gaat neemt hij haar weer terug.
Vind het wel een fijn idee dat ik morgen weer een katje heb hoor maar ik ben echt bang dat het weer niet goed gaat en dat hij weer terug moet.
En ik mis Plurk nou al, ik heb hem een jaar gehad en hij is echt wel lief hij kwam gewoon bij je op schoot ligeen en kopjes geven enzo. Was echt aan hem gehecht en nou is hij er niet meer.
Klinkt hee londankbaar omdat ik er een andere poes voor terug krijg maar ik wil mijn Plurk terug. De tranen staan nu in mijn ogen omdat ik hem nu al mis, normaal kreeg hij rond deze tijd te eten....

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:53

Je doet een kat weg die tegen de zin van je vader in huis is gekomen en neemt een nieuwe ervoor mee in de plaats? *zucht*...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 19:56

Nee dat wilde mijn vader en dat kwam hij me vertellen.
Weet zelf niet of ik er blij mee ben.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:40

nou veel plezier dan met je nieuwe poesje.. Alleen.. je wéét toch dat een kat/poes die ongesteleriseerd (:D, nieuwe spelling?) nogal eens de drang heeft om te paren he? Zowel voor de kat die je nu weg hebt gebracht, die daar ongetwijfeld nestjes voortbrengt die allemaal of in t asiel terecht komen of de sloot wachten, als de poes die jij nu in huis neemt.. Krijgt de poes dan de pil? Ga je hem steriliseren? Of komt ze dan helemaal niet buiten of zo?

Maar iig wens ik je heel veel sterkte en tegelijkertijd veel plezier met je nieuwe poes

Onderschriftloos :Y)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:42

Alikesflame schreef:
goed zo dat je dat doet maarja als je pa nou niet zo deed was het een stuk leuker voor jou geweest


Ben ik het helemaal mee eens. Beetje raar...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 20:43

Zodra hij hier is word ze geholpen hoor.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:59

Zonnebloem schreef:
Zodra hij hier is word ze geholpen hoor.

waarom mag deze wel gesteriliseerd worden en die kat niet gecastreerd van je vader Verward

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:53

hahaah leuk zinnetje.. Zodra HIJ hier is wordt ZE geholpen.. hihi sorry, beetje offtopic, maar poes die geen gespleten persoonlijkheid heeft, maar een gespleten geslacht. ow flauw.. ik ga maar slapen denk ik... Bloos

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie