[HELP] Drukkingen bij BR peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

[HELP] Drukkingen bij BR peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 17:25

Vorig jaar heb ik de jonge paarden ingereden met de peesbeschermers van BR. Ik nam aan dat het goede beschermers waren en heb ze bij alle paarden gebruikt. Voor en na gebruik goed schoongemaakt.

Vandaag reed ik Tosca weer eens. Zij is met zwangerschapsverlof Knipoog en ik had gister met Syta gelest dus had de hele ochtend voor haar. Eerst heb ik haar even getoiletteerd, want als het veulen komt moet ze er wel netjes uitzien! Haha!

Toen kwam ik bij haar benen en zag ik witte streepjes aan beide kanten! Nu is ze zwart dus valt het goed op! Nadat ik haar gereden had (was 2 maanden geleden, maar ze liep super) deed ik de peesjes af en zag ik dus dat die witte streepjes precies bij de randen van de peesbeschermers zijn. Precies in het midden zitten verticaal witte haren van een centimeter of 3/4.

Hebben meer mensen dit? Het viel me laatst namelijk ook op bij Syta....

HELP moet ik ze nu door blijven gebruiken of anderen zoeken????? Verward


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:29

Ik heb dat ook met rashani gehad. Maar k heb nu dus peesbeschermers van eskadron en daar heeft ze geen last van. Bij Br dus wel.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:30

Ik heb zelf geeen ervaring met deze peesbeschermers, maar ik zou heel snel andere gaan halen (of zonder rijden)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 17:32

Het gaat dus om deze:

Afbeelding

Het zit dus verticaal bij de sluiting. Maar zo heel strak doe ik ze nooit om Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:34

ik heb op een stal gewerkt waar ineens alle paarden het hadden, en die hadden altijd BR of eskadron peesbeschermers om, was er dus een meisje die ze altijd superstrak aantrok met omdoen...

ik heb de BR peesjes van het plaatje in het zwart en mn moeder ook, en nergens last van!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 17:39

Ik doe ze niet superstrak om. Ik haal ze gewoon aan en dan doe ik ze vast Verward

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:45

mickey kreeg van die van br van die 'ruwe haren' ?
en schuurwondjes.
en een vriendin van me,dat paard kreeg er ook van die ruwe vacht van.

ik heb nu weer eskadron gehaald (met bont Lachen )

ik heb ze wel nog van br,voor buiten te rijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:46

je doet ze dus dicht zonder er aan te trekken? dan snap ik niet waar die witte streepjes vandaan komen!

die van mij zitten trouwens echt superlos, ze zijn nog vrij nieuw(oude zijn gesloopt door de hond, waren dezelfde) en dus stug, als ik ze omheb en ik kijk langs zn been naar beneden kan ik tussen zn been en de sluiting door kijken, maar ze blijven toch goed zitten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:50

ik heb er ook nog nooit last van gehad, en heb nog nooit andere dan br gehad.

[o]


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:08

Ik had er ook last van met die BR peesbeschermers. Last van ruwe haren op de randen van de peesbeschermers. Ik gebruik ze nu niet meer.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:09

Ze heeft dus nooit open plekken daar gehad, maar heeft nu wel witte haren van de drukplekken. Het is me werkelijk nooit opgevallen. Zullen ze er veel last van hebben gehad?

JoyceNan
Berichten: 237
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:58

Ik heb drie paar van BR en nergens last van. Wij hadden wel een paard op stal die kreeg van zulke peesbeschermers ook witte haren. Die kon gewoon niet tegen het elastiek op haar benen. Misschien is dat bij die paarden van jou ook zo?

Nanneborg is een fotomodel!
13 mei --> Nan 11 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:06

LuvdaTossa schreef:
Ze heeft dus nooit open plekken daar gehad, maar heeft nu wel witte haren van de drukplekken. Het is me werkelijk nooit opgevallen. Zullen ze er veel last van hebben gehad?


Dat lijkt me niet... Als je ze nooit strak hebt aangetrokken en nooit iets gemerkt hebt bij het omdoen van die peesbeschermers, dan zal het allemaal wel meevallen. Wel zonde van de witte haren trouwens.

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:15

Ik heb ook BR peesbeschermers en ik heb nergens last van.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:07

Ik heb ze ook, maar ook geen last van.
Gebruik deze nu alleen nog in de molen, land, longeren of losgooien.

Tegenwoordig rij ik met BR Jos Lansink Peeskappen en strijklappen die met bont.

Afbeelding

Heb ik van mijn vriend gehad voor de kerst OK dan!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:13

Ik heb ze ook en nergens last van,
maar mijn merrie heeft ook die witte lijnen, die heeft dat bij een vorige eigenaar opgelopen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:43

Ik rijd al meer dan vijf jaar met BR peesbeschermers en heb nog nooit last gehad van witte plekken of drukkingen. Nimondro had ze al vanaf zijn vorige eigenaar, wel zonde hoor, dat witte haar op zwarte benen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:02

Een paard bij ons op stal heeft het ook, Maar het zijn alleen witte haren voor de rest heeft ze nergens last van. Die witte haren worden nu wel weer gewoon minder

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:21

Heb hetzelfde probleem gehad met de BR peesbeschermers,tegenwoordig rij ik hem helemaal niet meer met beschermers.Helaas ziet het er niet naar uit dat die haren ooit nog gaan verdwijnen en het is idd geen gezicht die witte plekken op een zwart paardenbeen.....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 10:58

Idd het is zonde van haar zwarte benen, maar drukkingsharen gaan niet weg, of wel? Ik weet niet wat ik nu moet...... Ik zal kijken of ik ze zo losjes mogelijk om kan doen....

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:00

Noureyev schreef:
Ik heb ze ook, maar ook geen last van.
Gebruik deze nu alleen nog in de molen, land, longeren of losgooien.

Tegenwoordig rij ik met BR Jos Lansink Peeskappen en strijklappen die met bont.

Afbeelding

Heb ik van mijn vriend gehad voor de kerst OK dan!


Die zijn echt super mooi Wil ze ook graag hebben, alleen heb ik geen gulle gever Scheve mond Haha!

Momenteel heb ik ook die gewone peesbeschermers van BR, heb ze nog niet zo lang, en gebruik ze alleen als ik met hem weg ga. Thuis heb ik van Protec nr. 1 . Nog nooit last mee gehad Lachen

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:39

Ik heb altijd BR. ENkel nu heb ik met bond vanwege dat aan de onderkant de sokken in de klit raakte met bond het ik er nu geen last meer van....

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:43

Ik had de simpelste van BR, dus kunststof met Neopreen.
Fedde kreeg er ook witte haren van, daarom heb ik ze verkocht!

Don't dream your life, live your dreams!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:46

Ik gebruik ook altijd die van BR. Het enige nadeel vond ik dat het neopreen wel sneller gaat rafelen door de wasmachine.

Idd is het zo dat veel ruiters de bandjes van de peesbeschermers iets aantrekken, het lijkt van niet omdat t stiek is.
En omdat het een gevoelige plaats betreft, krijg je hier nog al snel drukkingen.......

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:50

Ik gebruik ook al jaren de BR peesbeschermers en niks aan de hand... Ik heb ze bij meerdere paarden gebruikt.
Ik zie wel vaak dat mensen ze behoorlijk strak aantrekken. Dan stekkt er aan de achterkant nog zo'n stuk klitterband uit... Dat is natuurlijk niet de bedoeling...



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, Frummel01, kwii, meniekske, Ubermetrics en 35 bezoekers