Gek van bonte paarden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Gek van bonte paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:15

Ik vindt bonte paarden ontzettend leuk, maar dan geen tinkers ofzo, maar een bonte KWPN'er ofzo. Veel mensen houden niet van bonten.
Het is zelfs zo (Ik rij bij een handelaar) dat je voor veel mensen de stal van een bont paard niet eens open hoeft te doen. Als een paard bont is lopen ze zo voorbij en hoeven ze hem niet te zien.

Jammer hoor, ik denk dat er daarom ook weinig bonte paarden in de dressuursport meelopen en er minder mee gefokt wordt.

Ik weet het niet zeker, maar in ieder geval ben ik dus gek van bonte paarden!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:59

Ik vind bonte paarden ook heel leuk!
Ik had een bont paard op het oog wat ik ontzettend graag wou kopen, alleen kon ik op dat moment niet 2 paarden houden.
Heb je een foto van de bonte paarden op de stal waar je rijd?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:00

Me too,
Heb er zelf een kom maaer eens kijen als je het leuk vind.
Ik sta in weesp

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:00

ik vind bonte paarden eiegelijk heel erg mooi.
maar lang niet allemaal ligt er aan hoe ze zijn ,maar er zitten toch echt super mooie tussen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:01

Ben ook weg van bont, vooral dan bruin-wit. Ik heb ook ooit een paard gezien (en ook eens een veulen gekent) die palomino-wit waren. Dat was echt Kwijl Kwijl Kwijl kw-i-j-l-y .

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:03

Ik vind ze ook leuk !
Of beter gezegd: tegenwoordig vind ik ze leuk, vroeger vond ik er absoluut niets aan.
Mijn mannetje heeft helemaal niets met paarden, maar een bonte vindt ie geweldig (omdat ze op een cowboypaard lijken, zegt ie *LOL* ).
Dus dankzij hem ben ik toch iets anders naar bonte paarden gaan kijken, en...... het was even wennen, maar nu vind ik ze over het algemeen ook leuk.
Voorwaarde is wel dat het hoofd van het paard niet teveel wit heeft, anders zakt mijn enthousiasme over het algemeen vrij snel weg Knipoog

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:03

Ik vind niet alle bonte paarden mooi, ook niet als het KWPN-ers zijn. Maar als ze mooi getekent zijn en ze kunnen lopen zijnze super!

Maar ja iedereen heeft zijn eigen smaak, en ik denk dat het bonte misschien nog wel een soort van 'in' moet komen ofzo

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:04

xKatleentjex schreef:
Ben ook weg van bont, vooral dan bruin-wit. Ik heb ook ooit een paard gezien (en ook eens een veulen gekent) die palomino-wit waren. Dat was echt Kwijl Kwijl Kwijl kw-i-j-l-y .



komen jullie allemaal naar mijn paardje kijken dan? Lachen Lachen
Kunnen we gelijk meeten.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:14

Oscar schreef:
Ik vind ze ook leuk !
Voorwaarde is wel dat het hoofd van het paard niet teveel wit heeft, anders zakt mijn enthousiasme over het algemeen vrij snel weg Knipoog


Nja, met een roze snoet (en huid rond ogen) haak ik ook al direct af.
Doe mij maar een bruin koppie, kolletje en een gevlekt lichaam. Knipoog

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:02

Ben gek op alles dat bont is. Ik had ook een bonte hond (helaas dood) en sinds wat jaren een Appaloosa.. maar vroeger (30-40 jaar terug) was zoiets een schillenhit.

Een echt chique paard was zwart of (donker)bruin, een vos was al een stuk minder. Had je een schimmel, nou ja dat kon dan ook nog wel, maar het moest niet te gek zijn, die had dan je meer om op te vallen.

Niet dat ik dat allemaal meegemaakt heb (zo oud ben ik nou ook weer niet) maar ik weet het wel van "gegoede" (burp) familie uit Amsterdam.

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:17

I LOVEBonte paarden!!!
Ik ben dr echt gek op!
Bonte shetjes.. tinkers..KWPNR's.. 't maaktniet, als t maar bont is Haha!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:12

Mooi bont is niet lelijk Haha!

Ik vind bont ook mooi, mits mooi getekend enzo. En gelukkig heeft iedereen daarin een eigen smaak. Ik hou dan weer niet van tinkers maar van het 'rankere' werk.

Ik denk dat bont inmiddels een beetje opkomt in de sportwereld. Het is wel een tijd zo geweest ja dat bont minder gewenst was. Maar heb het idee dat dat inmiddels aan het veranderen is! Want het begint wel populairder te worden.

Al blijft er wel een bepaalde meute die er niet van houdt. Mooi toch, blijf jij origineel Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:19


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:31

Schijnt dat de jury's bij dressuur nog weleens op de kleur/aftekeningen van het paard oordelen bij wedstrijden, dus dat zou al een reden voor wedstrijdruiters zijn om een eenkleurig paard zonder/met weinig aftekeningen te kopen.

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:39

Kais schreef:
Schijnt dat de jury's bij dressuur nog weleens op de kleur/aftekeningen van het paard oordelen bij wedstrijden, dus dat zou al een reden voor wedstrijdruiters zijn om een eenkleurig paard zonder/met weinig aftekeningen te kopen.


Zeker weten! Ik heb een audiobandje met een jury-verslag van mijn proefje waarop de jury zegt "Jammer van die scheve bles" en over de rest had ze ook weinig goeds qua aftekeningen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:41

Ik vind sommige wel heel mooi, maar ligt puur aan de aftekeningen!

Moet je maar eens een PB sturen naar rubywhite hier op bokt, ze heeft ook een website. Is ook gek van bonte paarden.

Ik heb zelf een soort van bonte, kijk maar in mijn profiel.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:36

ik ben ook gek van Bonte paarden maar dan wel Tinkers Haha! en bij Shetlanders vind ik ook heel mooi staan maar dan niet met te veel wit Knipoog

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:50

ik heb een bonte Noriker, er zijn er maar 2 van in Nederland en ik heb er 1! OK dan! Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:00

jaaaaa eindelijk mensen gevonden die er net zo over denken als ik! Haha!:D

*helaas heb ik niet echt een bont pony'tje, mijn falabella is gedeeltelijk bont maar daar is weinig van te zien Boos! *

Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:17

Ik ben ook in Bonte paarden gerold...we fokken en het is echt elk jaar weer spannend wat we krijgen! Kijk maar is op me profiel bij ons MOET alles bont zijn en noujah wat maak t uit bont of kleur??? het gaat op t paard ze karakter en de bewegingen vind ik! we hebben een bonte Tinker, Kwpn-er, NRPS-er, shetlanders en zelf een bonte ezel hengst gehad!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:54

ik heb een 2 bonte verzorgpony's! een shetje (zwart bont) en een andere pony (palomino bont) en ik ben er erg trots op! komt niet alleen doordat ze bont zijn hoor maar ik vind ze hierdoor wel super mooi Haha!

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:59


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:13

Loex"]
[quote="Kais schreef:
Schijnt dat de jury's bij dressuur nog weleens op de kleur/aftekeningen van het paard oordelen bij wedstrijden, dus dat zou al een reden voor wedstrijdruiters zijn om een eenkleurig paard zonder/met weinig aftekeningen te kopen.


Zeker weten! Ik heb een audiobandje met een jury-verslag van mijn proefje waarop de jury zegt "Jammer van die scheve bles" en over de rest had ze ook weinig goeds qua aftekeningen.
[/quote]

Scheve blessen geven vaak een vertekend beeld, het kan dan lijken alsof het paard zn hoofd kantelt, dus dat zou de reden kunnen zijn.

Ik ben gek van bont, maar het moet wel mooi bont zijn, duidelijke grote vlekken.
Zwart en donkerbruin of 3 kleur vind ik het mooist, vosbont het minst mooi.
Ligt me net aan hoe de tekening is.
Ik vind persoonlijk mijn shet mooi bont, zwart hoofd met duidelijke grote vlekken, mooi getekend.
Zoals Bas bont is, daar hou ik van Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:18

Moet je ff pben naar Rubywhite, die heeft volgens mij een stal vol met bonte (kwpnners) wij hebben helaas geen bonten. Mijn achterbuurman heeft een zwartbonte shetlanderhengst! Leuk diertje!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:08

Hi
Thnx voor de pb, erg leuk dat jullie aan mij denken...ben ook verzot op bont, van kleins af aan al...wat die mensen die bont niks vinden denken over bont, heb ik dus eigenlijk bij eenkleurig...niet dat ik ze lelijk vind hoor...ik zou ze alleen nooit voor mezelf kopen...mogen hier ook foto`s van bontjes geplaatst worden of niet>