Dressuur of springen, beide gaat dus ook

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Dressuur of springen, beide gaat dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 15:33

In de Paardenkrant staat een artikel over de merrie Tosca Peternella van Jannie Boele -de Haan.
De merrie liep in Ermelo tijdens de nationale keuring in de kopgroep en heeft nu een IBOP resultaat met een 9.5 voor dressuuraanleg.

Tosca Peternella is van Krack C x Aram x Gloriant

Haalt dit niet de hele theorie van splitsing in dressuur en springrichting onderuit???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:15

Ligt eraan hoe ze springt Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:40

Inderdaad Pipo Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 16:41

Die cijfers stonden er niet bij in de PK dus ik vrees dat dat minder is Tong uitsteken

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:43

Als ze ook nog een beetje kan springen wel!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:23

sarabande schreef:
In de Paardenkrant staat een artikel over de merrie Tosca Peternella van Jannie Boele -de Haan.
De merrie liep in Ermelo tijdens de nationale keuring in de kopgroep en heeft nu een IBOP resultaat met een 9.5 voor dressuuraanleg.

Tosca Peternella is van Krack C x Aram x Gloriant

Haalt dit niet de hele theorie van splitsing in dressuur en springrichting onderuit???


wie rijdt dit paard ?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 20:30

Ze is voor de IBOP gereden door Ans van Erp en gaat nu de fokkerij in

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:33

Bij ons op de vereniging loopt een schalkhaar die (met zijn 60-jarge amazone) PSG loopt, ze heeft ook M met hem gesprongen en het beest kon nog meer!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:55


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:51

Komt toch wel vaker voor, van die multitalenten? Het paard dat mijn instructrice rijdt, Polien (v. Karandasj) is nu M- springen, is 7 jaar en heeft al 3 veulens gehad. Ze heeft het FSP gewonnen in Varsseveld, en met dressuur is ze nu L met punten voor het M in een paar starts, omdat ze nu de voorkeur geven aan het springen. Maar de Z of hoger had deze merrie makkelijk gekunt, deze merrie is goed in alles!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:00

Samber, ja die bonte..... ZZ Springen, GP dressuur! en beide zeker niet onverdienstelijk.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:01

Het paard wat ik nu uitbreng, heeft Nationaal gesprongen, Z-dressuur gelopen EN daarbij nog 10 veulens gehad, merrie is nu 14!! Het kan dus wel... Al moet je paard dan wel zelf ook in 't koppie willen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:19

Wij hebben hier ook een paard in de dressuur lopen waar ik ook mee wil springen. Ze kan gelukkig ook goed springen en heeft er veel plezier in. Alleen haar vader heeft niet zo'n goede springnaam Haha! Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:37

Quattro, Ferro, Rubinstein I...

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:48

sarabande schreef:
In de Paardenkrant staat een artikel over de merrie Tosca Peternella van Jannie Boele -de Haan.
De merrie liep in Ermelo tijdens de nationale keuring in de kopgroep en heeft nu een IBOP resultaat met een 9.5 voor dressuuraanleg.

Tosca Peternella is van Krack C x Aram x Gloriant

Haalt dit niet de hele theorie van splitsing in dressuur en springrichting onderuit???


Zeer terecht vraag je je af of de hele THEORIE van de zgn. dressuur-en springpaarden slechts een theorie is en elke praktische onderbouwing mist.
Dat beweer en onderbouw ik overigens al sinds ik mijn beschouwingen op Bokt ventileer.
Het verheugd me derhalve zeer dat inmiddels bij jezelf deze vraag is gerezen.
Citaat:
Boktregel 10:

Citaat:
Het plaatsen van commerciële berichten is niet toegestaan.


[edit]Joost[/edit]

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:07

ceasario schreef:
Citaat:
Cheenook erreichte hohe Zuchtwerte sowohl für Dressur als auch für Springen und ist damit ein "Multitalent". Sein bekannteste Tochter wohl Cyrenaika, die unter Toni Hassmann in den großen Sport gebracht wurde..
Tong uitsteken Anouk
http://www.landgestuetcelle.de/de/aktue ... enook.html


Met als overgrootvader de Anglo Arabische Volbloed Nana Sahib x. Cheenook heeft een evenwichtige bouw en evenwichtige bewegingen en ja.... deze paarden kunnen altijd springen en bewegingen.
Dit paard wordt gereden zoals het behoort. De nek het hoogste punt. Het hoofd vertoont uistraling en op de teugels hoegenaamd geen spanning.
De voor-en achterbenen loodrecht onder de massa waarbij het achterbeen voor het voorbeen landt.
Laatst bijgewerkt door Anna42 op 31-01-04 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:18

Ik volg het KWPN helemaal niet meer op het moment. Maar ieder paard moet gewoon knap kunnen lopen. En ieder paard wat knap loopt kan ook een Z proef lopen als het tussen de oren ook goed zit.
Uit een knap lopend spring paard kan dus best een goed dresuur paard gefokt worden. Net als dat je uit een dresuur paard ook best een springer kan fokken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:14

Dennis schreef:
. En ieder paard wat knap loopt kan ook een Z proef lopen als het tussen de oren ook goed zit.Uit een knap lopend spring paard kan dus best een goed dressuur paard gefokt worden. Net als dat je uit een dresuur paard ook best een springer kan fokken.


Salinero loopt GP, zo ook zijn vader Internationaal springer.

Afbeelding

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:24

chantal1 schreef:
Quattro, Ferro, Rubinstein I...


Roemer..

Van mij hoeft die splitsing niet zo van óf dressuur of springen. ook gewoon een paar allrounders erbij houden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:17

Anna42 schreef:
Zeer terecht vraag je je af of de hele THEORIE van de zgn. dressuur-en springpaarden slechts een theorie is en elke praktische onderbouwing mist.
Dat beweer en onderbouw ik overigens al sinds ik mijn beschouwingen op Bokt ventileer.


Niet alleen weer een zeer denigrerend toontje ook niet verder gekeken.
Over de splitsing waren al discussies op Bokt ver voor jouw theorieen over de historie hier verschenen.
De discussies betreffen de huidige sportpaardenfokkerij, dus we hebben het niet over hetzelfde onderwerp.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:24

[quote="Anna42"
Dit paard wordt gereden zoals het behoort. De nek het hoogste punt. Het hoofd vertoont uistraling en op de teugels hoegenaamd geen spanning.
De voor-en achterbenen loodrecht onder de massa waarbij het achterbeen voor het voorbeen landt.[/quote]

Ach, das ook maar net hoe en op welk moment een foto wordt gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:45

Citaat:
Ach, das ook maar net hoe en op welk moment een foto wordt gemaakt
:

Dat is inmiddels een achterhaalde uitspraak.
Maar dan vallen we weer in herhaling.
De Nederlandse jury zag gisteren bij Kemmer iets in de GP in Amsterdam..
Terwijl de "fransman" alleen maar naar de oren van het paard zat te kijken. Ach gut

Citaat:
Zeer teleurstellend was de rit van Heike Kemmer met Albano (v. Argentinus). Niets klopte in haar rit en heel terecht had het Nederlandse jurylid Wim Ernes voor deze prestatie niet meer over dan een twintigste plaats in het 22 combinaties tellende deelnemersveld. Het Nederlandse jurylid Louky van Olphen werd drie minuten voor aanvang van de proef ingezet toen bleek dat het vliegtuig van het Franse jurylid Roudier vertraagd was. Van Olphen zag met haar ogen iets geheel anders, want zij waardeerde de volkomen mislukte rit van Kemmer met een derde plaats,
Haha! Haha!

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:31

Vergeet de hengst Argus niet (v. pion), liep tegerlijkertijd Grand Prix dressuur en springen in Amerika.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:36

zoekie schreef:
Vergeet de hengst Argus niet (v. pion), liep tegerlijkertijd Grand Prix dressuur en springen in Amerika.


In Amerika Haha! Knipoog

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:54

ceasario"]
[quote="zoekie schreef:
Vergeet de hengst Argus niet (v. pion), liep tegerlijkertijd Grand Prix dressuur en springen in Amerika.


In Amerika Haha! Knipoog
[/quote]
Jajaj maar hij beheerst dus wel de oefeningen van het PG niveau dressuur en tja met springen moet hij dan wel een balk kunnen springen hoor om op GP niveau uit te komen.

En hier in Ned. hebben we binnenkort Kigali die nu bij Van Baalen staat.