Hoofdstel Kieffer Salzgeber, slijtage???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Hoofdstel Kieffer Salzgeber, slijtage???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 00:07

Ik heb het hoofdstel van Kieffer type Salzgeber: zie foto:

Afbeelding

Nou had ik behoorlijke slijtage van de koperen (ik had de koperen lijnen) lijnen. Daar baalde ik stevig van!
Ik was al bij ruitershops geweest en die zeiden dat er meer klachten over waren. Helaas voor mij geen garantiekwestie!

Dus ik heb het volgende gedaan:

Ik heb goudverf (chroomgoud, spuitbus) bij de praxis gekocht EUR 3,99 en dat met een kwastje over de lijnen van de neusriem geschilderd. Ook heb ik alle gespjes meegenomen en het resultaat is echt super geworden!!
Het kan natuurlijk met alle kleuren.

Je hoofdstel is weer als nieuw en het kost weinig. Echt het proberen waard!!

^&+ 20 mei 2016


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:16

K zal t onthouden. Miss komt het nog van pas.
K heb namelijk hetzelfde hoofdstel maar heb er nog geen last van. K heb hem nu ongeveer n half jaar.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:23

ik had het hoofdstel ook en na ongeveer 4 maanden ging inderdaad het goud eraf
flink heibel gemaakt in hyporama en mijn geld terug gekregen (hij werd wel opgestuurd naar de fabriek en dat duurde 3 maanden)

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 11:11

Ik heb mijn hoofdstel nu bijna 2 jaar. Ik heb vandaag naar het resultaat gekeken ( na het drogen ) en het is heel mooi geworden!

Je hebt echt geluk gehad dat je je geld weer hebt gekregen! Maar na 4 maand! Dat is wel heel erg! De mijne begon pas na een jaar en waar ik het hoofdstel heb gekocht, die ruitersportzaak is opgeheven. Dus ik ben naar een ander gegaan, gevraagd en kreeg het antwoord dat na een jaar ik wel slijtage mocht verwachten?! Lekker dan!

Ik was dus al op zoek naar een nieuwe neusriem maar die zijn zowat niet te krijgen in dit type, bij 1 zaak wilde de verkoper wel een hoofdstel uit elkaar halen ( was 1 van BR) maar die kwam op EUR 65,- ( alleen de neusriem)!! Dan kan ik net zo goed een heel nieuw hoofdstel kopen! Maar goed zo is het ook perfect opgelost!

^&+ 20 mei 2016

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:58

ja idd , k sta bij ruitershop en kieffer is echt nie zo goed merk, zowel hoofdstellen als zadels

F

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:30

Ja ik had dat ook.
Het 'goud' werd helemaal blauw/wit Verward
Inmiddels is mijn neusriem ook al geknapt, maar als die te maken valt, ga ik zeker je tip proberen Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:33

Ohh ik heb dus ook zoon hoofdstel alleen dan met goude lijnen ik heb het hoofdstel al ruim 2 jaar maar nog geen beschadiging te zien!

Live,LOve,'ndLaugh

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:33

Als je het gewoon goed bijhoud (2 keer in de week invetten blijft het echt nog mooi hoor)

Live,LOve,'ndLaugh

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:00

marahorse schreef:
ja idd , k sta bij ruitershop en kieffer is echt nie zo goed merk, zowel hoofdstellen als zadels


Hmmmm ik vindt de duurdere zadels van kieffer anders wel toppie hoor... zitten als een stoel Knipoog

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:01

Ik heb hem nu bijna ook een jaar maar nog geen last mee! Maar ik zal de tip onthouden mocht hij ooit eens van pas komen Knipoog

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 21:06

Margon schreef:
Als je het gewoon goed bijhoud (2 keer in de week invetten blijft het echt nog mooi hoor)


Tja, ik hou mijn leer best wel goed bij. Maar toch bij intensief
(buiten)gebruik slijt het. Ik ben wel heel zuinig op mijn hoofdstel ( omdat ik hem ook zo mooi vind) maar toch heb ik helaas niet kunnen voorkomen dat het begint te slijten.

Inderdaad werd het bij mij ook donkerblauw.

^&+ 20 mei 2016

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:35

Ontzettend bedankt ik heb namelijk precies hetzelfde hoofdstel en ook is bij mij het goude randje aan het vervagen echt heel zonde inderdaad.

Ik ga het ook maar uitproberen..

Met 2 keer in de week vetten behou je ook het gouden laagje niet hoor!

gr

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:28

Goed dat je het zegt... ik had bijna zo'n zelfde hoofdstel via marktplaats gekocht, maar als ze ditsoort problemen hebben kijk ik toch nog even verder Haha!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:54

ik had eerst ook zo'n hoofdstel, na een week ging het goud al bladderen.
Terug naar de winkel gegaan en toen heb ik er maar een met zilver genomen en die is nog prima!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 17:41

Hebben jullie de bijbehorende frontriem erop? Of een andere? Ik heb een andere erop die ik heb laten vermaken bij de schoenmaker ( ivm dubbel kopstuk).
Maar nu heb ik een andere en die wil ik eigenlijk niet laten vermaken omdat ik deze starks ook bij mijn SenT hoofdstel wil gebruiken, maar ik moet zeggen dat het best wil ( niet zo mooi als een dubbele maar toch wil het)!

^&+ 20 mei 2016

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:34

Ik heb een bruin Kieffer hoofdstel en ik kan idd meepraten over de slechte kwaliteit.

Het leer ziet eruit alsof je minstens al een jaar je hoofdstel niet hebt schoongemaakt (terwijl ik het toch braaf 1 x per maand doe Haha! ).
En het leer rekt uit, vreselijk gewoon ! Ik blijf gaatjes bijmaken.

Erg jammer hoor, want zo goedkoop is het nou niet

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:07

Raar, ik ben er blij mee... heb een garmisch zadel keigoed en een hoofdstel met die briljiantjes...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:29

Ik ben nogal onhandig, denk je dat het dan ook lukt of heb ik dan straks een volledig goud hoofdstel?

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:25

Ik heb ook een kieffer hoofdste. Op de plaatsen waar hij zwart is onderlegd, dus front- en neusriem, begon het na 2 maanden al blauw te worden. Daar baalde ik flink van. Vind kieffer niet echt een denderende kwaliteit/prijs verhouding hebben..

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:28

Lieke schreef:
Ik ben nogal onhandig, denk je dat het dan ook lukt of heb ik dan straks een volledig goud hoofdstel?


Haha! Nee valt mee hoor! Als je een kwastje neemt met een punt eraan kan er heel weinig fout gaan! Haha!
Niet te veel verf eraan en dan voorzichtig over de rand gaan ( loopt toch een beetje bol dus je raakt niet direkt het andere leer!)
Succes OK dan!

^&+ 20 mei 2016

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 02:48

Pfff, voor mij nooit meer Kieffer (Alhoewel die gebombeerde versies wel wat mooier van kwaliteit zijn)
Ik heb diezelfde hoofdstel, en dat goud ging er na 2 weken al eraf. Die hoofdstel is al 2 keer gebroken geweest (van mijn andere Kiefferhoofstel maar niet te spreken...). Ik heb een jong paard nu, dus ik wacht even met een nieuwe hoofdstel.

Bedankt trouwens voor de tip! Kan mijn paard weer eens fatsoenlijk voor de dag komen Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:34

Hey wel een goed Idee! Ik heb dat hoofdstel dan wel niet maar wel een witonderegd hoofdstel ( oud ) en misschien is t leuk om die een keer paars te verven ofzo Tong uitsteken of ik maak er ook gewoon een ook een goud of zilver onderlegd hoofdstel van Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, IngeK, Jorissie, noordje en 85 bezoekers