Rijd jij met cap?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Rijd jij met cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 15:25

Hoi Hoi,
Sorry, ik weet dat er veel topics over gestart worden maar.. Ik ben gisteren op een pensionstal geweest, en iedereen die ik heb gezien, reed ZONDER cap. ik vond het zoo erg..
he waren dan wel hun eigen paarden, maar.. zelf een gehandicapte persoon reed zonder cap.
Haha, nouja, bedankt. doei doei
Laatst bijgewerkt door connemara op 30-01-04 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:28

Ik rijd bij ons op stal ook altijd zonder cap, ook in de bossen en ook met springen... en in 11 jaar ben ik er nog nooit afgevallen!
Op de manege in de groepslessen is het wel verplicht dus als ik daar groepsles doe dan zet ik hem wel op

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:29

Ja, ik rijd zonder cap.. Onverstandig, maar anders zit mn staart niet lekker.
En ben natuurlijk ook nog eens een vrouw van staal Schijnheilig

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 15:34

Ja... Jammer.. Tong uitsteken Haha, iedereen moet het natuurlijk wel zelf weten maar.. Als je paard bijv. fris en met een buitenrit.......hee; hard wegspring, onverwacht.. tja.. Haha, als je op je hoofd valt..
nouja doei doei Knipoog!
trouwens ooed dat juh dr nog nooit bent afgevallen!!

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:36

Ik denk altijd maar zo: een ongeluk zit in een klein hoekje en vaak waar je die niet verwacht.
Juist met paarden waarbij je veel moet opletten gebeurd wel eens wat maar daar stel je je op in, terwijl bij juist een makke pony dat vergeten wordt...
Ik ben me zelf zeer dankbaar dat ik mijn cappie ophad in het bos, paard voorover, ik voorover op mijn koppie! Dankzij mijn cap niks aan de hand, zonder had het anders kunnen verlopen!

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:42

Ik rijd altijd met cap, op de manege is het verplicht en me verzorgpony wil nog al eens gek doen of erg fris zijn en met een cap voel ik me dan toch iets fijner. Lachen

Let love shine so bright

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:44

Ik rij ook altijd met cap, nu vind ik het zelfs wel lekker warm.
Eerder vond ik het nooit echt mooi ofzo maar nou ik die nieuwe cap heb, die staat een stuk netter en hij zit ook fijn.
Ik draag gewoon een cap, mijn pony is niet altijd even braaf dus soms best handig hoor zon cap Knipoog

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:46

Een paard is en blijft een vluchtdier... denk ik altijd maar. Ik denk ookal vertrouw je je paard zo goed... Er kan altijd iets zijn waardoor hij schrikt. Ik vind het gewoon super onverstandig!!
Maar ieder zijn eigen rede om hem niet te dragen! En er is denk ik maar 1 rede om hem wel te dragen en dat is om je bolletje te beschermen... en geen ernstige letsels op te lopen... waar je heel je leven nog mee moet doen!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:48

ik heb ook altijd een cap op, zowel buiten als op eigen terrein.
In de bak, omdat ze altijd kan struikelen, en als je dan met je kop tegen de bakrand aan knalt doet dat erg pijn, en als je een beetje verkeerd valt, kun je het niet eens navertellen.
Buiten omdat er af vallen niet eens mijn schuld hoeft te zijn. Een automobilist of vrachtwagen chauffeur kan je niet opgemerkt hebben, omdat je misschien in zn dode hoek rijdt. En als hij je dan aanrijdt, is het ook wel erg jammer als je dan je cappie niet op hebt. En ik vind het ook wel handig voor de takken die je anders in je gezicht krijgt. Haha!

[o]

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:49

ik heb altijd een veilheidscap op. Hoe braaf het paard ook mag zijn. Vind het geen lekker gevoel zonder cap, netzo als dat ik het geen fijn gevoel vind als ik de cross in zou gaan zonder bodyprotector

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:50

Ik rijdt ook altijd met cap. Nu zal Ascot me er niet snel afgooien en zeker niet wanneer ik zonder zadel rijdt, maar we zijn al een paar keer onderuit gegaan omdat hij uitgleed of struikelde. Een collega van mij heeft lang zonder cap gereden, alleen op grote ritten droeg ze er een want hij zat niet fijn en haar pony had in z'n 8 jarig leven nooit gebokt...tot die dag en ze lag er ook af. Ik ben dus zeker voor het dragen van een cap.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:57

Op de manege is het verplicht...

Gizzmo

Berichten: 754
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:04

stalleke schreef:
Ik rijd bij ons op stal ook altijd zonder cap, ook in de bossen en ook met springen... en in 11 jaar ben ik er nog nooit afgevallen!


Sorry hoor, maar je kan er nog wel nooit afgevallen zijn maar gevaar zit maar in een klein hoekje. Je zal er maar afvallen en met je hoofd op een of andere punt terecht komen, denk dat je er dan wel anders over denkt.
Ik weet dat het heel makkelijk is ik heb zelf ook wel zonder cap gereden omdat ik mijn Fries volledig vertrouwde. Maar het is nu verplicht bij ons op de manege en dat vind ik terecht

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:05

ik rijdt altijd met, is bij ons op de manege ook verplicht.
Heb nog maar een keertje in mijn leven zonder cap gereden, wat ik me herinner. Toen had ik mijn cap neit bij en mochten we een pensionpaardje rijden. Dom dom natuurlijk, maar ik vond het zo stoer, dat ik het toch maar gewaagd heb (stat zelfs een foto van in mijn profiel Haha!)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:09

Fjordenmaniak schreef:
Ik denk altijd maar zo: een ongeluk zit in een klein hoekje en vaak waar je die niet verwacht.
Juist met paarden waarbij je veel moet opletten gebeurd wel eens wat maar daar stel je je op in, terwijl bij juist een makke pony dat vergeten wordt...
Ik ben me zelf zeer dankbaar dat ik mijn cappie ophad in het bos, paard voorover, ik voorover op mijn koppie! Dankzij mijn cap niks aan de hand, zonder had het anders kunnen verlopen!


Precies. Zo denk ik er nu ook over.
Maar stomgenoeg ben ik er pas zo over gaan denken na een val zónder cap.. Waarbij ik gelukkig wel heel erg veel geluk heb gehad.
Maar voor mij áltijd een cap sinds toen!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:22

Ik moet altijd een cap op zowel op de manege als op me verzorgpaard.

Nevada

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:48

ik rij al 2,5 jaar zonder ofzo, alleen met springen en buitenrijden niet. ok het is stom, maar ik vind het zo rot zitten. het is natuurlijk geen argument, maar ik was blij toen het niet meer hoefde van mn ouders.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:58

Zoekfunctie?
Er zijn al tig topics over wie er met of zonder cap rijdt.

Masters_Boy

Berichten: 19
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:59

ik vind die caps van tegenwoordig net paddestoelen hahahah
maar in de les ben ik het verplicht verder draag ik hem nooit

Little red ridding hood.
Ain't I ridding GOOD....?


Masters_Boy

Berichten: 19
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:00

Kitty schreef:
Zoekfunctie?
Er zijn al tig topics over wie er met of zonder cap rijdt.



zo erg is het nou ook weer niet toch ??? Scheve mond

Little red ridding hood.
Ain't I ridding GOOD....?

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:18

ik rij zonder cap. Heb ook wel met cap gereden maar bijna meestal zonder. Vind die dingen gewoon vreselijk zitten, rotding op je harses.

Een normale pet kan ik me ook al super aan ergeren hoor.

Vind de nieuwe caps ook superlelijk trouwens... Scheve mond Hoe kunnen ze dat nou zo maken zeg

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:21

Ik rijd met cap, zo'n helm-model. Die zitten best lekker en in de zomer krijg je niet zo'n warme kop ervan als met zo'n hele dichte cap.
En als het winter is, is het een stuk warmer met rijden dan zonder cap!

De belangrijkste reden om de cap te dragen is echter het eventuele hoofdletsel wat voorkomen kan worden. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zelfs al rijd je al heel lang en heb je al jaren je eigen paard, kan er toch ineens iets misgaan waardoor je zandruiter wordt...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:22

Masters_Boy"]
[quote="Kitty schreef:
Zoekfunctie?
Er zijn al tig topics over wie er met of zonder cap rijdt.

zo erg is het nou ook weer niet toch ??? Scheve mond
[/quote]
Als je de zoekfuntie gebruikt, vind je echt 100den EXACT deze topics,
heeft absoluut geen nut en word Bokt alleen maar trager van

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:26

Ja ALTIJD ik waag m'n leven niet voor m'n hobby! En voortaan eerst zoekfunctie gebruiken! Ik heb dit antwoord al veeeel vaker gegeven! Haha!

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:36

ik rijd bijna nooit met een cap ... maar als je weet dat je op een paard zit dat soms onverwachte dingen uithaald, dan kan je er beter wel 1 opzetten!Hangt van paard tot paard af vind ik ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, Kayleigh__, lanouska, Melvern, Miriam91, siloux en 129 bezoekers