rijlaarzen *zucht*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

rijlaarzen *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 13:55

ik rijd nu 5 jaar paard, en heb al vier paar rubbere rijlaarzen versleten Verward ligt dat aan mij, of zijn die dingen gewoon zo snel kapot!? Ik loop er trouwes bijna nooit mee op stal, alleen rijden.

Nu zit ik te twijfelen of ik leren zal kopen, waar ik hopelijk langer mee doe Knipoog , of dat ik weer voor een halfjaar/jaar rubbere zal kopen, om dan vervolgens WEER nieuwe te moeten kopen. zucht.

ps. hoeveel paar verslijten jullie/ in hoeveel tijd?


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:39

Ikheb vroeger toen ik een jaar of 14 was 2 paar laarzen versleten (over ca 4 jaar tijd). Vanaf mijn 20e tot nu (29) 1 paar rubberen en 1 paar leren (die laatsten heb ik nu zo'n 4 jaar en zijn nog prima).

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:43

Rijd je dagelijks??
Ik zelf heb leren rijlaarzen wil niets anders meer.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 14:51

nee dat ook nog niet eens Verward een vriendin van mij, waarmee ik tegelijk op paardrijden ben gegaan is nu bij der 6de paar...wat doen wij ermee?! Clown

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 14:52

Riëtte schreef:
Ikheb vroeger toen ik een jaar of 14 was 2 paar laarzen versleten (over ca 4 jaar tijd). Vanaf mijn 20e tot nu (29) 1 paar rubberen en 1 paar leren (die laatsten heb ik nu zo'n 4 jaar en zijn nog prima).


leer het mij Knipoog

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:57

JAAAAREN. Ik heb een pesthekel aan m'n rubber laarzen. Dus die staan in de kast.
M'n jodhpur laarsjes en themrolaarzen gaan wel als een iditoot. Ik doe 1 tot 1,5 seizoen met m'n thermolaarzen. En doe ongeveer een jaar met jodhpurlaarsjes voor ze helemaal aan gort zijn. Moet ik wel zeggen dat ik er dan ook alles mee doe, rijden, buiten zetten, uitmesten, mee fietsen op bruitenrit, longeren enz enz enz.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:58

Ik heb ook leren laarzen, voor mij echt geen rubberen laarzen meer.
Je kan beter doorsparen voor leren, doe je veel langer mee!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 15:28

uh tja..over mn thermolaarzen..zullen we het daar maar niet over hebben, dit is het eerste jaar dat ik deze heb en ze zien er al niet meer uit. Maarja in mn thermo's woon ik Knipoog

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:03

Linardsje23 schreef:
ik rijd nu 5 jaar paard, en heb al vier paar rubbere rijlaarzen versleten Verward ligt dat aan mij, of zijn die dingen gewoon zo snel kapot!?

nee hoor ik heb precies hetzelfde probleem als jij!
niet normaal gewoon hoe gauw die dingen kapot gaan! vooral bij de hak.
Ik wil eik leren laarzen, maar das nog boven mijn budget Tong uitsteken

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:52

hmm ik vind 5 jaar wel normale tijd voor ruberen laarzen?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:45

Ik rijd nu 7 jaar en over de eerste paar rubberen rijlaarzen heb ik 2-3 jaar gedaan 1 keer in de week.

Nu heb ik mijn rubberen rijlaarzen iets meer dan 4 jaar. Maar nu zijn ze echt aan vervanging toe. Ik heb er 3 jaar lang 1 keer in de week mee gereden en dan soms dagje extra en nu sinds mei 3-4 keer in de week.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:51

ik zou ook graag leren rijlaarzen willen, maar omdat ik zo in de bagger loop en bang dat ze zo snel stuk gaan enzo heb ik het er niet voor over!
hoe gaat dat bij jullie? ik zie mezelf niet met leren laarzen over de boerderij lopen....

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:47

Geef mij maar chaps en bergschoenen (wel met een hakje uiteraard). Die kunnen tegen een stootje, en gaan een hele tijd mee. Ik loop niet constant in de bagger, maar op stal doe ik alles met die schoenen aan, dus reken maar uit.
Omdat ik niet altijd even handig ben, zou ik mijn vriend een groot plezier doen wanneer ik veiligheidsschoenen zou dragen. Maar die vind ik nou niet echt super charmant, vooralsnog heb ik het uit zijn hoofd kunnen praten.

...

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:05

Ik rijd nu 5 jaar, en mn eerste paard rubberen laarzen staan nog steeds in de garage, amper beschadigingen. Tuurlijk wel een aantal krassen enzo en aardig stoffig, maar al en met al valt het heel erg mee. Ik heb nu sinds een jaar leren laarzen, en die doe ik nooit meer uit! Echt 100% beter als die flut rubberen laarzen

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:22

Ik wil ook niets anders meer dan lederen laarzen. Koop voor geen goud meer rubberen laarzen of het is de stallen mee uit mesten. Mijn lederen rijlaarzen draag ik enkel om te rijden.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:29

rubberlaarzen gaan bij mij ook nooit lang mee!

Dag lieve mama...


Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:32

Ik rijd al heel lang met leren. Ze zitten heerlijk en wil nooit meer wat anders. HET kost wel even wat maar verder doe je er ontzettend lang mee... Bij die rubberen laarzen moest ik altijd een zakje om me voet doen anders zoog dat ding vacuum aan mijn voet en kwam ik er never nooit meer uit.. Kreeg er ook VIEZE ZWEET voeten van haaahh.

gr

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:54

Heb ooit met rubber rijlaarzen gereden en heb er volgens mij best lang mee gedaan. Denk ongeveer 1,5 - 2 jaar met een paar, maar dan waren ze ook wel helemaal kapot Haha!
Rij nu al heel lang met stal/rijschoenen (mountain horse) en chaps. Daar ben ik echt super tevreden over. De schoenen die ik nu heb, heb ik nu iets meer als een jaar en ze zijn nog super stevig en zitten heerlijk. En ik doe er alles mee wat je maar bij paarden kan doen

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:57

leren laarzen zijn misschien een beetje TE als je maar 1 a 2x per week rijd... misschien kun je die laarzen van aigle proberen met zo'n kap er bovenop. deze zijn voor een deel leer gevoerd. ik heb met die laarzen ongeveer 3 jaar mee gedaan terwijl ik gewone altijd heel snel kapot had...
nu heb ik dan wel leren, maar ik rijd nu bijna elke dag en ga ook de wedstrijden op

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:37

misschien hangt het voor een deel ook af van het merk kunststof laarzen? Toen ik nog kunststof laarzen had, had ik Aigle Ecuyer laarzen en die gingen altijd heel lang mee. Ik hoefde pas nieuwe als ik eruit groeide... Nu heb ik leren en dat is echt een stuk fijner... passen ook veel mooier. Dat geld geef je ook uit als je om de zoveel tijd nieuwe moet kopen omdat ze stuk zijn. Geef ik het liever in een keer uit aan goede laarzen.


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 13:09

bedankt voor de reacties Lachen

ik heb trouwes geen idee welk merk laarzen ik nu heb, maar ik heb wel allemaal verschillende merken gehad. En ze blijven maar kapot gaan *zucht*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:42

Ik heb ongeveer 2 en een half jaar vrijwel elke dag met die kunststof laarzen van Aigle gereden (de extra hoge Ecuyers). Toen was mijn hak aan de binnenkant kapot (verstevigde deek helemaal aan gort). Ik rij ook veel met gewoon schoenen, maar heb ook leren laarzen hier staan. Omdat ik er nog niet echt aan toen ben gekomen zijn ze nog maar 2 keer gebruikt, ik moet ze dus ook nog inrijden/inlopen.
Maar als leren laarzen je te duur zijn, koop dan die Ecyuers, die gaan een stuk langer mee dacht ik!
En wat betreft die thermolaarzen, ik snap niet hoe jullie dat doen. Ik sjouw er elke dag hele stukken op in de winter (4/5 keer de hond uitlaten en een wandeling van een uur/anderhalf uur) en rij er ook nog eens minimaal 5 keer in de week mee... Dit was mijn 3e winter en ze zijn nog steeds perfect... Hoe doen jullie dat toch? Haha!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 14:08

hoe wij dat doen? ik wil het ook wel weten Bloos

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:38

Hoi Hoi..
Haha ik rijd nu 3,5 jaar en heb dr al 2 versleten:P kweet nie:P of je groeit gewoon heel hard:Phaha, maar ben nu met mn 2de laars bezig hoor:P
Ik neem pas een leren rijlaars als k denk dak nie meer groei, ezow...
ik vind altijd wel dat de binnenkant(dat randje) verslijt.. dat gaat helemaal los zitten.
Maar ik heb aigle rijlaarsen ( OK dan! ) en jij dan?
Haha, succies;) doei doei.

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Marjo84 en 35 bezoekers