Ervaring dres.zadel indentiek Passier(marktplaats)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honanc

Berichten: 512
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Fijnaart

Ervaring dres.zadel indentiek Passier(marktplaats)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 07:33

Wie heeft ervaring met de zadels die volop op markrtplaats aangeboden worden die identiek aan de Passier GB schijnen te zijn????
Verhaal van de mensen die ze verkopen is heel goed, echter is dit wat ?????


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 07:55

Hoe kan een zadel van een paar honderd euro identiek zijn aan een kwalitatief erg goed zadel van meer dan 1600 euro, ik geloof er niet in... Scheve mond

Hier zijn volgens mij wel eerder topics over geweest, gebruik de zoekfunctie maar eens.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:35

ik heb een immitatie GB. Heb er destijds nieuw 500 euro voor betaald (compleet)
De zitting van mijn zadel is wat vlakker dan de echte, en na 2 jaar laten er nu wat stikseltjes los, maar dat is voor 3 euro te repareren bij de zadelmaker.
Ik ben er dus erg tevreden mee. Die van mij is trouwens een Nedhorse

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:37

Dat 'immitatie' is maar betrekkelijk,
het enige wat meestal overeen komt in de stikselnaad in de kniewrong...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:43

Daarnaast heb ik V singelstoten eraan zitten, en een terug gesneden kamer.
Tja, ik heb er verder ook geen verstand van.
merilyn heeft een echte GB, en zij heeft ook op mijn zadel gereden. Zij zei dat het idd niet zoveel scheelde, alleen de zitting is dus vlakker.
Ach, het is voor mij een prima zadel, het past goed, het zit lekker, dan is het voor mij genoeg


Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:09

Ik heb die vraag ook een keer gesteld, de enig manier om erachter te komen is gaan kijken.
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, maar ga voor een 2e hands A merk, ook omdat ik over een paar jaar een nieuw A-merk zadel wil kopen en dan ook nog wat 'in te ruilen' heb.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:21

Het verschil zal hem zitten in de kwaliteit. De vorm zullen ze vast wel kunnen namaken. Wat voor een boom zit er bijv. in deze zadels, wat voor een kwaliteit leer is gebruikt etc. etc. Ik denk dat deze goedkopere zadels gewoon eerder op zijn (en ook niet goed tweede hands door te verkopen!). Met een A merk zadel kun je wel misschien wel twintig jaar mee doen, en zo'n B merk begint na twee jaar al de eerste tekenen van slijtage te tonen.

Dus het is maar net wat je er van verwacht. Maar persoonlijk zou ik liever voor een tweede hands A-merk gaan, die zijn toch veel waardevaster.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:58

Wel of niet door te verkopen vind ik eerlijk gezegd geen rede om een zadel wel of niet aan te schaffen.
Als ik een zadel koop ga ik er niet vanuit dat ik volgend jaar een andere wil. Dat gaat alleen op (dat er een nieuwe komt) als het niet meer past (bijv bij een jong paard) of als het dusdanig kapot gaat dat het niet meer te repareren is (of de reparatie kosten zijn groter dan aanschaf van een nieuw zadel)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:04

Ik heb ooit eens een zadel bij haar gekocht.
Na 1 week knakte mijn boom opeens zomaar uit elkaar

Mijn tip: Ga voor een 2ehands alternatief van een 'bewezen' merk, wat lekker op je paard past, en waar jij fijn in kan zitten.

Honanc

Berichten: 512
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 12:18

Ik geloofde er ook niet echt in dat zon zadel goed kan zijn, echter .... Als je een zadel nieuw voor 400 euro kan kopen incl. alles, zon zadel gaat dan 5 jaar mee en je hebt een jong paard die nog verder ontwikkeld. Dan kan het wel gunstig zijn. Ik ga morgen naar zulke zadels kijken. Ben heel benieuwd....

Honanc

Berichten: 512
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 12:21

Trouwens Lydiia, bij wie heb jij dat zadel gekocht? Of waar???

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:00

Even via PB Knipoog ?

boemel

Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:11

Ik heb deze 'imitatie' zelf nooit gezien, maar ik wel ooit waarschuwingen van waarschijnlijk een ontevreden klant tegengekomen om deze zadels niet te kopen.

M1+10

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:05

Ik vraag me wel eens af waarom je zo ontzettend veel van dit soort zadels in advertenties tegenkomt: tweedehands, paar keer mee gereden/nauwelijks gebruikt/het ligt maar op zolder.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:23

Omdat ik nog geen 1 ben tegen gekomen die lekker reed, van kwaliteit was, of niet binnen 3 week verkleurde Knipoog

Niet allerbeste kwaliteit, en men is het dan liever kwijt. Het liefst nog voor een goede prijs Haha!

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 01:23

Ha ha dit is grapig ik hoop dat we het over hetzelfde vrouwtje hebben!maar goed ik heb dus ook een zadel van haar geprobeert en het was gewoon TROEP!!!!ik had het zadel meegenomen maar ik mog er niet mee rijden!ze zei leg het zadel op je paard en laat je door iemand op je paard tillen mocht dus geen singel gebruiken want dan kwamen er ook krasjes op 'belachelijk ''je kunt toch geen zadel passen op deze manier?!ze was gewoon bang dat dat ding uit elkaar zou vallen Haha! ik het zadel toch meegenomen en zat natuurlijk voor geen meter Verward toen ik het zadel terug bracht was ze kwaad op me ha ha ik kreeg geen geld terug want ze kon zien dat ik erop had gezeten "tja wat moet je anders he!?uiteindelijk na veel gezeur heb ik gelukkig mijn geld terug gekregen hoor !maar kijk uit degene waar ik het over heb is erg gehaait!!

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 01:25

Honanc schreef:
Trouwens Lydiia, bij wie heb jij dat zadel gekocht? Of waar???

pb me ook ff als je wil?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianne_94 en 42 bezoekers