Is er hier al iemand wezen rijden in rennesse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Is er hier al iemand wezen rijden in rennesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 16:11

En dan bedoel ik met de manege in rennesse (buitenrit natuurlijk) Haha!
En hoe duur was dat ong?


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:29

ik stal zelf ieder jaar mijn paard bij manege grol voor een lang weekend strandpret. Ik weet dat ze daar ook paarden hebben voor ritten maar de prijzen weet ik niet. PB anders eens naar Debo. Die heeft er gewerkt dus die zal het vast wel weten.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:33

twinkle1986 schreef:
En dan bedoel ik met de manege in rennesse (buitenrit natuurlijk) Haha!
En hoe duur was dat ong?


JA ik heeel leuk
ik ging altijd op fleur haflinger Knipoog heel snel was die Lachen
is super gezellig volgens mij was het 15Euro per buitenrit Lachen

(je bedoelt toch manege grol?)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:26

Als je het over manege Grol hebt wel. Ja ik ben meegeweest daar, je kan daar iedere dag een rit maken. Toen wij gingen waren we maar met zn 4en en begeleider erbij. Op het strand gingen we lekker veel galoperen met stukjes draf en stap. Voor de rest waren de paarden heel braaf.

Toen ik ging was het E15 per rit en je ging voglens mij anderhalf uur...

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:38

Jaaaaaaaaaaaa! leuk leuk leuk!

Ik ben er ook 2 keer geweest voor een strandrit, en volgens mij hadden ze een aantal verschillende ritten. Die verschilden qua niveau en tijdsduur...Had trouwens ook iets van 15euro per uur in gedachten....

Veel plezier als je gaat!

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:05

Yep, vorig jaar ben ik mee geweest op Sjors (oid), was wel een leuk beestje, alleen niet zo groot, maar wel super snel. Ben toen met de gevorderden les meegeweest, was geloof ik zo tussen de 15 en de 20 euro, maar dat weet ik niet zo precies meer, mn moeder betaalde Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:08

Wel zelf je paard zadelen........ alhoewel ze zo vroeg in het seizoen nog wel in redelijke conditie zullen zijn.......... let heel goed op! Oja en rij Lisiduna maar voorbij............

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:27

Wij hebben afgelopen november een rit gemaakt bij manege grol bij Renesse, wij deden de rit van 1.5 uur( de gevorderde Tong uitsteken )......de preciese prijs weet ik niet meer, maar ik dacht ook zoiets van 15 of 20 euro.
Het was echt ontzettend gaaf.
Wij gingen maar met ons vieren......en het was zeker voor herhaling vatbaar...foto's van de rit staan in mijn profiel

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:50

Ik rijd een aantal keren per week in Renesse, en kom dus 4x in de week op manege Grol. Jaqueline, je reed op Eureka zo te zien. Idd een ouwetje, maar nog erg fief.
De ritten verschillen, een duinrit kost rond de 12 euro en een strandrit van 1 1/2 uur kost 17,50. De prijzen zijn omhoog gegaan. Je kan idd beter in het voor seizoen of nu gaan, nu wordt er niet zo heel veel gereden,en staan de meeste paarden lekker stil. Neem alleen Mildred niet, ze is heeeeeel erg sjagerijnig, naar ruiter en paard, en ze is momenteel erg mager. Ze zit absoluut niet lekker in haar vel. Ze wordt dus ook gespaard. Fleur is een leuke Haf, ze is momenteel erg fris. Sjors is ook leuk, Macho is super!! Lovers En het is nu lekker rustig op het strand, weinig toeristen, en je mag nu overal komen. Dat is vanaf mei wel anders. Als je gaat, heel veel plezier, en wie weet komen we elkaar daar wel tegen.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:59

Mildred valt die andere paarden aan?
En die haf is onwijssss snel of niet, de begleidster die met ons mee was reed op een haflinger, nou echt die grote paarden konden haar niet bijhouden Wow!

Eureka ja dat zou goed kunnen dat het paardje zo hete, een heel lief dier en je zou inderdaad niet zeggen dat ze al zo oud was toen we op het strand waren Hyper!


loeskim
Berichten: 749
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:10

Yap ik had ook vorige zomer dara gerden was wel tof!!!alleen jammer vana ld ie kleine meisjes en ponytjes!!je uiteraar dwel lekkr crossen op het strand is wel tof!!!!!!!!!!!!doen doen doen!!!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:39

ik woonde vroeger in noordwelle (naast renesse) en reed met me pony naar grol om te lessen en reed toen ook in de lessen mee met de manege ponys
erg leuk om te horen dat er nogmeer mensen hebben gereden dus
mijn favorieten waren: bonny, rianne, she's a lady, carolien, aphrodite, arko
ik weet niet of iemand die ponys nog kent
maar ik vermoed dat ze allang niet meer leven, maar je weet t niet he
Haha!

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:45

ja bij manege grol

we hebben een huisje in renesse gehad en dan mocht ik om de dag een ochtend of avondrit maken(jaren geleden, ik had destiny nog niet eens Haha! ) was altijd superleuk, alleen een enkele keer zo'n irri mensen er bij die zeiden dat ze veel meer rijervaring hadden dan dat eigenlijk zo was, dus die begonnen te zeuren dat het te hard ging, en dan in de galop over t strand probeerden ze hun paard stil te laten staan, die dan als een gek weer naar de rest toe rende en hun er af vielen

maar ja dat was in de zomer, als het daar stikt van de toeristen, ik heb het er altijd goed naar mn zin gehad!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 01:05

fluffyfox schreef:
mijn favorieten waren: bonny, rianne,ik weet niet of iemand die ponys nog kent

Je wilt niet weten hoeveel Bonnies daar (hebben ge) staan. Maar Rianne ken ik wel incombi met een bonnie, dus ik denk dat je die bedoelt. Of ze nog leven, geen idee.

De meeste paarden staan (zeker in het hoofdseizoen) al gezadeld.

Buitenritten leuk? Mwha dat ligt aan de grootte, de begeleiding en de rest van de groep. Zo hadden wij een Duitser mee die ging uiteraard zonder cap, met spijkerbroek stoer op een paard zitten, TOTDAT we gingen draven. Toen begon ze te schreeuwen en te kreizen dat ze 't eng vond en niet wilde draven. Dáár gaat je rit. Zo ook op 't strand een keer gehad, iemand had z'n paard niet onder controle, botste in volle galop tegen mij aan waardoor ik op 't harde zand viel en nog dagenlang pijn aan mijn hoofd had.
's zomers moet je niet gaan, de paarden moeten harstikke hard werken van 's ochtends vroeg tot 's avond laat en dat is rond uit gewoon zielig! Lisiduna is net zo erg. Dus ben je een beetje begaand met die paarden, ga dan in 't voorseizoen of ga helemaal niet.
btw het is renesse met 1 n. Tong uitsteken

- Offline -

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 07:57

Bonnie is er helaas niet meer, en de rest van de pony's buiten Arko, ook niet meer. De meeste zijn prive geworden, zo ook Arko, het oude kereltje. Bonnie is dus dood, die is in november ingeslapen, ze was op en kon niet meer lopen. Tot groot verdriet van de hele manege. Er is nu wel weer een kind van Aphrodite terug op de manege.
En, buiten wat de meeste zeggen, de situatie voor de paarden is heel erg verbetert, en niet meer zo triest als het was. Tuurlijk kan je beter in het voor of na seizoen gaan, de paarden zijn in het hoofdseizoen toch meer moe en afgeblust. Maar ja, dat heb je op een manege dat in een toeristendorpje ligt, en waar ze zomers geld moeten verdienen om in de winter ook nog te kunnen eten. Maar dat zal op Renesse geen uitzondering zijn.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 07:58

Joh bij jullie gaan de oude ponys niet naar de slacht?

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:24

Ik heb jaren geleden (10/11?) wel eens daar gereden. Vond de paarden er toen erg slecht uitzien, maar het was ook einde zomerseizoen. Het klinkt alsof het wel een stuk beter is geworden! Ik heb toen op Cherie (meen ik) een duin- en daarna nog strandrit gemaakt.
Wat ik wel goed vond was dat een groep vriendinnen van mij die ook wel eens een ritje wilde maken eerst een les in de bak kregen waarin ze de basisdingen uitgelegd kregen. Dat maakte het toch wel een stuk relaxter tijdens de echte rit (duinrit).

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:25

Ik heb idd ook in het voor-seizoen gereden. Er liepen 3 mensen op het hele strand, dus lekker de ruimte. Ook de paardjes zijn dan nog lekker kwiek. Het was echt super koud die dag, maar na een rengalopje wordt je vanzelf wel warm. Bij ons ging ook een haflinger mee, die ging nog liggen rollen in de branding, arm meisje wat erop zat Knipoog. Ik vond de tuigage en de paarden er goed verzorgd uitzien, mooie gele bontsjabrakken onder bijna alle zadels. Alleen het opstijgen bij de beginnersles vond ik nogal link gaan, de meeste mensen hadden nog nooit een paard van dichtbij gezien, en er liepen te weinig mensen om iedereen om z'n paard te helpen (toen heb ik maar even voor vrijwilliger gespeeld, mn zusje reed met deze rit mee).
Het duurde een hele tijd voordat iedereen eindelijk op het paard zat, en in die tijd was de helft van de groep al min of meer vetrokken, inclusief begeleiders. Toen er ook nog een trekker over het terrein heen reed, was de paniek bij de groep compleet. En mn zusje balen: ze rijd 2 jaar, dus kan redelijk draven en galloperen, maar in haar groep durfde niemand te draven, dus hebben ze de hele rit stapvoets afgelegd.

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 17:55

nou, aan al jullie verhalen te horen... ik ga ik ga ik ga Haha! maar ik ga dus wel in de zomervakantie naar rennesse :S maar ik zie wel wat er van komt.. bedankt iig Haha!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:12

jaa ik heb het ook gedaan Haha! heel leuk!
1x op Julie oid gewoon een buitenritje (reed nog geen paard)
en het jaar daar op op Odessa een strandrit, was echt supergaaf Haha!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:13

btw, nu zijn ze strenger qua regels, ik reed toen nauwelijks een half jaar en mocht al het strand op
NiCoLiEnTjE reed 2 jaar en mocht niet mee vorig jaar!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:13

als jullie je er maar van verzekeren dat het paard in een redelijke conditie is............

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:57

Ik ben met Mozart en Madacha op Macho een paar jaar terug ook mee geweest tijdens een "gevorderde"rit op Grol.
Eerst ging t tempo tergend langzaam in stap.
Saaie rit dacht ik nog.
Toen draf.
U terug, u terug en u terug werd er tegen ruiters gezegd, die blijkbaar toch niet genoeg reden om mee te mogen.
Ik was al blij dat ik er niet bijzat. Haha!

Toen een galop, kris kras door bochten , waarna er weer een stel ruiters terugmoesten.
Maar heb hierna heerlijk gereden!!!
Maar wat ging t hard!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 26 bezoekers