tussenstand in Vught

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

tussenstand in Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 19:20

Zo, twee dagen Indoor Vught gehad en niet ontevreden. Gisteren al wezen springen, Raimaer deed net zo debiel als de laatste weken en had erg veel moeite om in een normaal tempo normaal te lopen en niet steeds een hobbelpaard na te doen of spaanse rijschoolkunstjes te vertonen, dus dat was niet echt prettig losrijden. Van pure armoe maar heel veel lage sprongetjes gaan maken, die ze meestal overdwars galopperend wilde nemen, maar na zo'n drie kwartier kalmeerde het enigszins. Gelukkig maar, want het werd ook tijd om te starten. In de ring heel voorzichtig aangegaloppeerd (anders begon ze weer te stuiteren) en ondanks alles wel foutloos gereden. Ze was niet echt fijn te rijden maar springen deed ze wel extra, en daar ging het om Knipoog

Daarna alvast Pablo wat los gereden, die ernstig last had van een verstoord ritme: van Raimaer weg rijden ging in een slakkegang, naar haar toe meer in turbo mode. Vervolgens weer op Raimaer, barrage gereden en een ruiterfoutje op de laatste die resulteerde in een balk en een 5e plaats. Ereronde was ook nog even een heel fijn lijntje tussen een normaal opgevoed galopje en een hobbelpaard dat maar bleef stuiteren Bloos

Toen Pablo in het L gestart: die liep een beetje in crosstempo rond, maar liet zich wel heel fijn rijden. Hij is veel sterker geworden achter en springt steeds makkelijker en fanatieker; het worden lappen lucht die niet voor Raimaer onder doen. Helaas aaide hij op dezelfde sprong als Raimaer tegen een balkje aan, dat er dus ook meteen naast lag, maar verder ging het keurig. Uiteindelijk waren we om 12 uur terug op stal Slapen

En dus vanochtend vroeg al weer terug voor de tweede ronde. Gelukkig was Raimaer nu weer wat normaler, ze sprong heel fijn en liet zich ook wel lekker rijden in het parcours, dus weer foutloos (6e keer op rij). Barrage ging nu ook beter, foutloos en 4e nu, en zelfs de ereronde zag er wat beter uit.

Pablo leek wel overlegd te hebben met haar op de trailer, want ook hij was veel rustiger en niet zo 'bom-achtig' behalve dan op de sprongen. Mijn vriendje (oh nee man) stond er recht voor te kijken en zei "het lijkt wel of hij boven de sprong nog eens extra afzet". Dat was dus zijn (Pablo's Knipoog ) kont die hij nog eens extra omhoog gooide. Pablo was er zelf van onder de indruk, hij weet nog niet zo goed hoe met al dat vermogen om te gaan.

Parcours ging weer heel fijn, behalve dan dezelfde sprong als vrijdagavond waar voor de derde keer een balk rolde Frusty Voordeel daarvan was wel dat ik niet hoefde te wachten op de barrage, er deden er ruim 80 mee in het L!

Kortom tussenstand:
6 parcoursen gereden, 6 winstpunten een 4e + 5e plek en 27,50 euro op zak.

Morgen nog een dagje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:30

Gefeliciteerd

Het gaat echt goed!!!
Lekker zeg Lachen

Het gaat zo wel rap met de wp's
Je zit zo Z Lachen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:04

Gaat lekker Lielle 2006 gaan we nationaal toch Knipoog
Fijn dat Pablo het ook zo lekker gaat doen Haha!

Ik heb vandaag lekker de hele dag hengsten gekeken *LOL* Denk dat Cheeka dit jaar toch nog een keer de klos is als ik na de bevalling nog het lef heb Schijnheilig (nu nog kiezen, deze week maar eens wat rondbellen voor prijzen en voorwaarden)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:09

Gefeliciteerd !

Dat klusje hebben jullie zo te lezen weer keurig geklaard
Ook fijn dat je je veestapel vandaag wat meer onder controle kon houden dan gisteren.
Je hebt een stel temperamentvolle paarden met het nodige talent, en die willen zich natuurlijk wel even laten gelden Knipoog
Geniet maar van je prijzen en winstpunten, jullie hebben het verdiend

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 10:22

WOW, dat gaat goed! En nog veel succes vandaag (als je dat nog leest)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:37

Wow netjes zeg!
Lijkt me toch leuk hoor.
Wedstrijden springen Schijnheilig

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:32

thanks. En meteen maar de resultaten van vandaag.

Ze leken dus wel haast peper gegeten te hebben, Raimaer was weer zo gek als een schup Knipoog met losrijden en liep ook verschrikkelijk zolang we niet bij een hindernis in de buurt waren. Nog een paar keer steil overeind (en waarom Verward ) maar ik was maar van plan me niet meer druk te maken. Met groeten deed ze dan ook vrolijk mee (ze zwaaide met beide voorbeentjes naar de jury die hoog boven de kantine zat) maar zodra we met het parcours begon liep ze voorbeeldig (en dus foutloos). Barrage weer hetzelfde verhaal, alleen waren de stijlpunten niet zoveel en stonden we dus uiteindelijk 6e, wat wel voldoende was om als beste B combinatie over het weekend te eindigen Haha! Ereronde was weer een stuiterend paard, maar goed. Nog een keer B met haar (regiokampioenschappen) en dan gaan we het in het L proberen.

Pablo was ook weer erg fris (zelfs met opstappen wilde hij al in volle galop weg) maar ook hij sprong wel fijn. In het parcours liep hij wel een beetje hard Bloos (bij de cross zou ik waarschijnlijk strafpunten voor te hard rijden hebben grekegen Knipoog ) dus ik heb hem een paar keer echt op de rem moeten zetten om niet onderuit te gaan. Daardoor hadden we een keer een balk, en de rest was ook weer foutloos

Kortom
9 parcoursen gereden, 9 winstpunten een 4e, 5e, 6e plek, de prijs voor beste B combinatie en 70 euro op zak.

Geen slecht weekend Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:38

Dat kun je idd geen slecht weekend noemen Lachen
Hartelijk gefeliciteerd
goed gedaan hoor

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:42

nou wil ik alleen ook weer een fijn gevoel op het voorterrein hebben om het perfect te maken Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:40

Ik zat al te wachten op een verslagje van vandaag! Haha!

Raimaer vond de jury idd erg grappig: nadat Lielle had gegroet, zwaaide Flappie even met beide beentjes, dat zag er erg lachwekkend uit!

Je hebt goed gereden hoor! Het zag er super uit!

Oja en even over JW Schaap, het mag dan familie zijn, maar het is een arrogante bal gehakt... Ik stond even met Roel te praten bij zijn vrachtwagen en toen hadden we het erover. JW komt langs en Roel die vraagt dat zo aan hem, hij draait zijn neus weer richting hemel en hobbelt weer ala arrogantie weg. De meelbal Boos! ! Gelukkig maar dat we daar nooit komen!

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:42

imker"]
Ik zat al te wachten op een verslagje van vandaag! Haha!

Raimaer vond de jury idd erg grappig: nadat Lielle had gegroet, zwaaide Flappie even met beide beentjes, dat zag er erg lachwekkend uit!
[/quote]
van boven is het iets minder grappig Knipoog

[quote="imker schreef:
Oja en even over JW Schaap, het mag dan familie zijn, maar het is een arrogante bal gehakt... Ik stond even met Roel te praten bij zijn vrachtwagen en toen hadden we het erover. JW komt langs en Roel die vraagt dat zo aan hem, hij draait zijn neus weer richting hemel en hobbelt weer ala arrogantie weg. De meelbal Boos! ! Gelukkig maar dat we daar nooit komen!

Precies, dat vind ik dus ook van hem Knipoog

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:05

Gefeliciteerd Lielle Party!!

Ik snap trouwens helemaal wat je doormaakt op het voorterrein. Kunnen die van jou ook in een miliseconde ineens een duikvlucht 180 graden ommaken met een hogeschoolsprong erachteraan Verward Haha!
Ik heb donderdag met oefenparcours het publiek in de kantine wel weer vermaakt Knipoog Was blij dat we nog maar met zijn 2-en in de 20X60 bak rijden Knipoog Met 15 man is het dan lastig om eraan te blijven rijden...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:25

gomir schreef:
Gefeliciteerd Lielle Party!!

Ik snap trouwens helemaal wat je doormaakt op het voorterrein. Kunnen die van jou ook in een miliseconde ineens een duikvlucht 180 graden ommaken met een hogeschoolsprong erachteraan Verward Haha!
Ik heb donderdag met oefenparcours het publiek in de kantine wel weer vermaakt Knipoog Was blij dat we nog maar met zijn 2-en in de 20X60 bak rijden Knipoog Met 15 man is het dan lastig om eraan te blijven rijden...Knipoog

nou, Raimaer is echt hobbelpaard, voor omhoog, achter omhoog en dat zo een keer of 10 *LOL* of idd op twee benen lopen Knipoog Zouden we Otje en Oortje Knipoog een leuke pas de deux kunnen leren? Idd wel vermaak voor het publiek Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:37

dat zou nog eens een leuk idee zijn

Dat doen we een keer als ludieke actie als we samen nationaal gaan rijden Haha! (nu is het zo lastig te combineren Knipoog )
ze zijn toch al op een leeftijd dat ze het niet ineens vergeten Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:39

gomir schreef:
dat zou nog eens een leuk idee zijn

Dat doen we een keer als ludieke actie als we samen nationaal gaan rijden Haha! (nu is het zo lastig te combineren Knipoog )
ze zijn toch al op een leeftijd dat ze het niet ineens vergeten Haha!

OK dan! OK dan! als afsluitende act op het NK Knipoog

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:43

Zoiets ja Haha!

Wat in het vat zit verzuurt niet toch Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:39

Oh jee, heb je weer de stuiter-act gedaan ? *LOL*
Het lijkt wel een beetje de omgekeerde wereld als je het vergelijkt met een tijdje geleden...... toen ging het vaak op het voorterrein super en moest je in het parcours een balkje incasseren.
Nu loopt ze op het voorterrein te klooien, maar wel telkens zonder fouten door het parcours !
En met Pablo ook weer een winstpunt erbij, die doet het ook goed hoor

Als er een pas-de-deux gepland staat, dan kom ik zeker kijken Haha!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 09:44

Oscar schreef:
Oh jee, heb je weer de stuiter-act gedaan ? *LOL*
Het lijkt wel een beetje de omgekeerde wereld als je het vergelijkt met een tijdje geleden...... toen ging het vaak op het voorterrein super en moest je in het parcours een balkje incasseren.
Nu loopt ze op het voorterrein te klooien, maar wel telkens zonder fouten door het parcours !
En met Pablo ook weer een winstpunt erbij, die doet het ook goed hoor

Als er een pas-de-deux gepland staat, dan kom ik zeker kijken Haha!

ja, dat klopt wel een beetje Knipoog Maar het enige dat nu foutloos gaat is het stuk tussen start en finish, zelfs groeten kunnen we niet meer normaal Extreme duivel
Pablo is wat dat betreft wat makkelijker (en dat was vroeger echt een duveltje), hij heeft inmiddels de helft van de punten voor het M al weer binnen
Maar we houden je op de hoogte van de plannen met Otje en Oortje Knipoog

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:35

Gefeliciteerd!! Dat gaat goed zo!
Ik ga komende zondag naar vught, maar dan pony's dressuur

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:21

Nou Lielle dat ging dan beter dan de dressuur he?? Haha! (ach, jij had nog niet zulke meelijwekkende punten als ik Schijnheilig ).
Goed gedaan hoor!! Herma en Arne hadden er ook allebei goed gereden

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 22:55

Missouri schreef:
Nou Lielle dat ging dan beter dan de dressuur he?? Haha! (ach, jij had nog niet zulke meelijwekkende punten als ik Schijnheilig ).
Goed gedaan hoor!! Herma en Arne hadden er ook allebei goed gereden

Pablo dressuurde niet zo verkeerd, maar Raimaer Verdrietig In feite liep ze dit weekend hetzelfde (of slechter Knipoog ) maar met springen worden een paar hogeschoolsprongen niet zo zwaar aangerekend Extreme duivel

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:03

Heey Lielle,

Van harte gefeliciteerd met je prijzen. En ik had je zaterdag met Raimaer en Pablo zien springen. Djoontjuh en Generaaltjuh van bokt waren er ook bij. Maar ja we moesten iets te doen hebben want de les ging neit door dus toen gingen we maar springen kijken. maar het was leuk om je te zien springen hoor. *LOL*

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 22:39

Dank je wel! Jammer dat we elkaar gemist hebben dan, maar ze sprongen alletwee erg goed zaterdag Knipoog Volgende keer even op het voorterrein komen kijken Knipoog


MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:35

Gefeliciteerd *LOL* Ik heb je ook zien springen idd *LOL* Het was echt leuk om je te zien springen en je hebt leuke paarden!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 22:57

dank je wel Haha! Raimaer was wat vrolijk zaterdag, Pablo was wel lief


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, xxxmh en 3 bezoekers