cola bij misselijkheid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 23:04

Ben vandaag behoorlijk ziek geweest, waarschijnlijk gisteren iets verkeerds gegeten. Ik bleef maar overgeven, zelfs water hield ik niet binnen. Balen, want nu kon ik Leys ook niet rijden. En heel vermoeiend, ook voor m'n maagspier die nu echt goed pijn doet.

Mayo belde vanmiddag met een tip: cola met banaan. Toen ze het zei ging ik al half over m'n nek, leek me ook niet zo'n fijn plan. Banaan had ik toch al niet in huis, wel cola. Heb net toch maar de gok genomen en een half glaasje cola light gedronken, lauw en zonder prik, en ik hou het al een half uur binnen. Wow... Dus thanks Mayo! Lachen

Overigens voel ik me nog steeds niet lekker hoor. Wie heeft er nog tips (huis/tuin/keukenmiddeltjes)? Aspirine en andere dingen in tabletvorm moet ik maar niet nemen, niet goed voor de maag en het blijft waarschijnlijk toch niet binnen...

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-17 22:05 ]</font>

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:14

juist heel droog beschuit/cracker..
dat helpt het best...
zit geen suiker in en heeeeel weinig vet..
(dingen die je makkelijk eruit gooit)

beterschap..

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:14

als ik mezelf misselijk gevreten heb dan ga ik meestal gewoon drinken. Maakt niet uit wat. Het schijnt ook dat als je misselijk bent dat je dan moet gaan drinken. Ik weet ook niet wat er dan precies met je licham gebeurrd.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:14

gewoon een droog biscuitje.... een klein beetje sap (echt niet te veel, want als je dat eruit spuugt doet dat heel zeer!).

appeltje raspen (soort van appelmoes, maar dan vers) en dat naar binnen lepelen.

Maar bij alles geldt: niet te veel achter elkaar!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 23:56

Thanks voor de tips! Het irritante toeval wil dat ik net constateer dat ik niets van dat alles in huis heb... Hoopte nog een appeltje te hebben, maar de laatste is gisteren opgegaan. Moet het dus doen met water en lauwe cola. Gelukkig komen paps & mams morgen langs om de wasmachine terug te brengen, kunnen ze meteen appeltjes en sap van thuis meenemen.

't Is net migraine, maar dan zonder hoofdpijn. Wel raar, van het zuipen kan het niet komen want ik ben gisteren niet eens uit geweest. Of zou dat McFrance-menu dat ik om 4 uur had (als verlaat ontbijt) de oorzaak zijn? Op zich heb ik een vrij sterke maag...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:07

Gelukkig maar dat m'n tip hielp Haha!

Vraag toch of ze bananen voor je mee kunnen nemen, want dat is bij mij het perfecte middel, als ik echt beroerd ben leef ik op banaan met cola, da's op advies van de dokter zelfs, het zorgt ervoor dat je maag tot rust komt en je darmen niet op hol slaan door het vocht.

Succes!!!! En heeeeel veel beterschap! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:11

dat is echt een tip uit de tropen Haha! Want wat eet je op tropentocht: pinda's en cola. Cola doodt alle bacterien en de pinda's geven je zout, vet en koolhydraten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:40

zwangerschapsmisselijkheid bestrijd je met;

lauwwarme slappe thee, komkommer,
wasa kracker (beschuit lust ik niet),
en voor onderweg (om te zorgen dat je niet in de bus maaginhoud verliest) een wit stokbrood waar je minieme hapjes van neemt.
en cola, alleen als je zwanger bent houdt dat in, caffeine vrije cola Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 00:51

Maar goed dan dat ik heel zeker weet dat ik niet zwanger ben, in deze cola light zit namelijk wel cafeïne... Haha!

Ondertussen ligt de cola weer in het emmertje, dus ik duik m'n mand weer in. *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:51

Een paar jaar terug had ik zo'n dag toen ik terug moest vliegen vanuit Tel Aviv. Met Sabena (die bestond toen nog...) De hele dag echt kotsmisselijk geweest, alleen als ik helemaal plat bleef liggen ging het wel. Heel gedoe om mij alsnog op dat vliegtuig te krijgen ("meneer, ze gaat niet dood onderweg, ze wil alleen graag aan het gangpad zitten zodat ze wat sneller bij het toilet is onderweg") Onderweg naar het vliegtuig zetpillen tegen misselijkheid gehaald, en toch maar vliegen. Ik zat te wachten voor het opstijgen, en lag zo ver mogelijk achtrover een beetje apathisch in die stoel Tong uitsteken Komt er zo'n vriendelijk Vlaamse Sabena dame langs:
"Gaat het een beetje, juffrouw?"
*Mens, hoe zie ik eruit??? }> *
Na het opstijgen hadden ze 3 stoelen in het gangpad voor me zodat ik kon gaan liggen.
"Wilt ge misschien een beetje drinken?"
"Eeeh... nou, misschien appelsap of zo?"
"A maar nee juffrouw, als ge last van uwen maag hebt dan moet ge een beetje cóla nemen, of spuitwater!"
Ik ging al over m'n nek bij de gedachte, en het eerste glas cola ging er dan ook net zo hard weer uit als het er in gegaan was, maar de rest is blijven zitten Party!!

Nu weet je ook waar ik mijn cola-light verslaving aan heb over gehouden.

Trouwens Karin, die ijzeren maag is volgens mij het gevolg van gewenning aan grote hoeveelheden van dat spul Knipoog Beterschap Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:54

3 liter water drinken, spoelt je helemaal schoon...
ik weet niet of je MC donalds gegeten hebt, maar ik ben daar ook weleens hondsberoerd van geweest.
Je bent er pas vanaf als hetgene dat het veroorzaakt uit je systeem is....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 01:05

Nee, volgens mij teveel toastjes gesnoept gistern, toch Ka??? Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 01:26

idd lauwe cola zonder prik met kleine slokjes drinken.
Nog een tropentip is port en cognac door elkaar, errug lekker trouwens en het werkt echt!
Verder als je maag weer een beetje normaal is yoghurt om de de darmflora weer op gang te helpen.

ps andere tropentip: tegen malaria helpt gin-tonic heel goed. Heb je nu niet veel aan, maar het is wel lekker.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 01:43

Heb je yoghurt al geprobeerd?

Ik heb zelf door maagproblemen heel vaak moeite om "normaal" eten binnen te houden, yoghurt is op die dagen het enige wat wel lukt.
Maar gebruik dan geen zoetstoffen, gewone suiker of helemaal niets erdoor.
En geen gekoeld drinken, op kamertemperatuur is dan het beste.

En vooral kleine beetjes, iedere paar minuten een hapje.
En niet plat op bed gaan liggen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 13:09

appelsap, beetje lauw water dr doorheen, dat is het enigste wat ik altijd binnenkan houden ja en soms beschuit met boter.

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 13:28

ik heb mijn zoontje toen ie als peuter van een jaar uitgedroogt was, of op de rand zat van, van de HA, die toen dienst had ook cola moeten geven, zaten mineralen in, die hij toen juist zo verloor, door oa braken.
Is dus echt geen fabeltje die "geneeskrachtige" werking van mijn stuffie, haha.(ben er nml. zwaar aan verslaafd Verward )

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:23

Ik denk dat de misselijkheid nu al wel over is,maar toch even een tip:
Neem een peperemuntje,dat schijnt goed te helpen.

liefs layla d

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 19:29

Klopt, pepermuntjes (of kauwgom) helpen bij mij altijd perfect tegen wagenziekte!

Mijn misselijkheid is inmiddels over. Van mams heb ik vandaag appeltjes, vruchtensap, een volle fles cola light en een pak yoghurt gekregen. Oh ja, en drinkbouillon. Meer krijg ik nog niet weg, maar gelukkig voel ik me niet meer zo beroerd. Bedankt voor de tips allemaal!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:30

Ah arme zus!

Zo voelde ik mij dus ook op de wedstrijd van 2 weken terug.... Misselijk Misselijk
Fijn he? Schijnheilig
Nu hebben we het dus allemaal gehad. Papa, mama, sas, jij en ik!

Maar cola helpt inderdaad hoor!
Ik geloofde het eerst ook niet, maar Harmen kwam er mee en het werkt echt! Party!!

Heel veel beterschap zussie!! Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:43

Wat toevallig!!! Ik heb gister (zaterdag) dus ook de hele dag zitten kotsen Misselijk .

Echt om het uur moest ik kotsen, volgens mij is het gewoon buikgriep wat een hele dag duurt.

Ben vandaag wel naar Paard en Koets geweest, maar ik voel me nog steeds beroerd en slap. Heb ook helemaal geen eetlust.

Het kan ook van de stress komen, omdat ik al een paar nachten niet heb geslapen omdat ik alleen maar om mijn paard pieker.

Nee, tis niet fijn dat overgeven. gadverdamme zeg. Gelukkig ben ik nu weer wat beterder.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:34

Laatst had ik ook zoiets, eerst 2 dagen spaghettibenen en niet lekker, en wat buikpijn, toen heel plots hoge koorts en echt heel ziek, ik kon niets eten of drinken!
Heel voorzichtig een manderijntje en wat stukjes banaan gegeten, en heel af en toe een slokje water.
Maar: Het beste kun je gewoon niets eten!
Als het wat afzakt kun je wel wat slappe thee drinken. Dat is ook 1 van de eerste dingen die ik binnen kan houden...
Je gaat echt niet meteen dood als je een dag weinig drinkt hoor... Je maag en darmen moeten eerst even zichzelf helemaal leeg/schoonmaken en dan pas kan je weer voorzichtig wat binnenhouden.
Zo ging het bij mij tenminste lats. Volgens mij voedselvergiftiging door te oude chinees uit magnetron