leuke ideetjes voor beginnersles

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 22:07

sinds een half jaar geef ik ponyrijdles aan beginnertjes op mijn oude lieve haflinger-welshje
in de zomer kon in met de iets ervarene ruitertjes wel eens een buitenrit maken ter afwisseling
nu is het jammer genoeg al vroeg donker dus ben ik genoodzaakt om in de bak te blijven

om de lessen afwisselend te houden laat ik ze wel eens zonder zadel rijden, of met ogen dicht (de lieve pony loopt precies zoals ze lopen moet) of een paar gymnastiek oefeningen, heel soms even springen

maar ik weet eigenlijk nix meer te bedenken
wie weet hier nog meer leuke dingen om zin zo'n les te doen
ik doe soms wel eens spelletjes, maar vaak heb ik maar 1 in de les en dan is een spelletje ook niet zo leuk

wie geven er hier nog meer les?
en hoe vullen jullie zo'n beginners les dan in?
als ik lesgeef aan mij zusje, of een ander meisje op eigen pony die ook goed rijden kan krijg ik de les gemakkelijk vol, maar beginnertjes kunnen nog niet zo veel, en ik wil ook niet te lang doorgaan met oefingen, ze moeten het juist ook leuk blijven vinden

wie heeft er tips, alvast bedankt!!!


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:11

wat leuk dat je dat doet!
misschien een les: goed omgaan met je pony?
offeh... spelletjes te paard? tikkertje ofzo?
verder weet ik niet zoveel, ik zal het zeggen als ik wat weet...

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 22:13

die les 'goed omgaan met je pony' wat versta je daar precies onder, ik vind het zo ie zo belangrijk dat ze goed met de pony omgeen, geen getrap of getrek in de mond

enne, dat tikkertje, als ze alleen in de bak zijn is daar volgens mij niet zo heel veel aan
jah, ik zou ze natuurijk achter mij aan kunnen laten rennen Haha!
maar dat vind ik nix, ik wil ook niet dat die pony leert dat ze achter mensen aan mag rennen

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:15

ze kunnen toch achter elkaar aan rennen?
enne ik bedoel met goed omgaan met je pony...
eh een les heel ontspannen rijden en voelen dat je pony het ook leuk vindt en wil werken.
en dattie je vertrouwt enzo.
en nee dat achter jou aanrennen lijkt me ook niet zo'n goed idee. Haha!

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 01:05

Mijn leerlingetjes waren gek op gymnastiek oefeningen. Zo klein mogelijk maken op je paard en daarna zo lang mogelijk. Reis om de wereld eerst in stilstand en dan in stap. Met je rechterhand je linkervoet pakken, staart/oren aanraken. Zonder beugels draven etc. Ik had vaak ook het gevoel van er moet meer gebeuren in de les, maar werd er aardig creatief in Haha! . Bovendien liet ik ze tijdens het uitstappen altijd vertellen over school/verjaardag/weekend/vakantie enz.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 18:10

Gymnastiek oefeningen vinden ze bij mij idd ook altijd heel leuk, wat ze ook vaak leuk vinden is een heel parcoursje opzetten (als je tenminste de materialen hebt) Dan een klein sprongetje, dan moeten ze er weer af, dan weer slaommen, etc etc... zo maak je het een beetje afwisselent..
*LOL*


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:14

voltige, das leuk!! Das nog goed voor hun zit ook Haha!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:15

Maar ik denk dat die kinderterjes het neit zo erg vinden, want op een manege hobbel je maar een end weg 8er een ander paardje Gaaaap

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:29

Is de pony mak?? Zet dan eens een soort gymkhana parcours uit, dat heb ik ook weleens gedaan met de kinderen die ik les gaf en dat vonden ze schitterend, gewoon een beetje fantaseren, bijvoorbeeld een aardappel op een lepel naar de overkant brengen en dan vanaf het paard in een emmer laten vallen, een stuk zaklopen met het paard aan de hand, een slalom, een hindernis maar dan om onderdoor te kruipen, etc.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 22:37

hartstikke bedankt voor jullie leuke ideeen!
ik zal er zeker wat mee doen

meer tips zijn natuurlijk altijd welkom

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:39

uhm ik vond als beginner altijd leuk om met een koprol van het paard af te springen, of zonder zadel/beugels hobbelen.

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:59

zonder zadel? op de pony staan (natuurlijk wel vasthouden). Achterstevoren.... van pony wisselen. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 32 bezoekers