Voernijd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Voernijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 14:18

Mijn paard heeft last van voernijd! Ze trapt dr hele benen kapot en loopt nu ook alweer niet goed! Ook is ze al een keer geopereerd aan haar been omdat ze door het trappen haar sesambeentjes had gekneld! Het is een hele tijd goed gegaan maar nu loopt ze weer niet goed en heeft ze weer een warm been en dik!

Weet iemand wat ik aan haar been kan doen?

Ik heb in de stal al helemaal rond om met rubberen matten bekleed maar ze trapt zo hard dat dat geen zin meer heeft! Heeft iemand een oplossing?

En in mei krijgt ze een veulen kan die het ook overgaan nemen???

Ik hoop op reacties en dat iemand me kan helpen....

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:13

het kan ook zijn dat als ze haar veulen heeft dat het over gaat.
misschien kunnen jullie haar met voeren als eerste voeren en apart zetten dat er geen andere paarden en mensen op dat moment in de buurt komen.
suc6 ermee!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:03

Zit het rubber direct tegen de wand of zit er ruimte tussen de rubbermat en de wand?
Zit er geen ruimte, haaldan het rubber eraf, hang het aan een balk die aan beide uiteindes tussen de speilen van je stal kan (of wanneer dat niet kan op een andere stevige manier) ophangen.
Door de ruimte tussen de wand en mat wordt de klap meer opgevangen.

Die van mij trapt ook naar haar 'nieuwe buurman', zelfs de waterbak heeft het al moeten ontgelden. Deze is minder dominant dan haar vorige buurman dus wil ze de baas blijven. Het is al wel wat minder, maar voor mij gevoel nog te veel. Ze gaat volgende week 'verhuizen' naar een stal schuintegenover haar en dan komt ze tussen 2 dominantere ruinen te staan.

Het veulen kan het overnemen, al denk ik dat dat wel mee zal vallen. Ergens anders voeren lijkt me erg vervelend maar dat zou een optie kunnen zijn.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:08

Ja matten aan de muur of van dat soort kussens die je ook in je trailer kan laten plaatsen. Mijn paardje heeft het ook maar niet erg gelukkig hij kan ook geen paarden links of rechts van hem zien en voor hem kijkt hij uit op het erf. Het is nu dan ook een stuk rustiger gworden voor hem om te eten en kan ik hem rustig voeren en hem aanhalen als hij eet.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:50

Makhali schreef:
Ja matten aan de muur

Ik zou de matten niet direct aan de muur plaatsen maar met een iets tussenruimte van 10 cm. De mat remt de klap dan af.
De rubbermat 'is harder' wanneer hij tegen de wand aan zit.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:52

Fjordenmaniak"]
[quote="Makhali schreef:
Ja matten aan de muur

Ik zou de matten niet direct aan de muur plaatsen maar met een iets tussenruimte van 10 cm. De mat remt de klap dan af.
De rubbermat 'is harder' wanneer hij tegen de wand aan zit.
[/quote]

Dat lijkt me wel logisch meestal hangen de matten los van de deur..

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 20:20

Ja ik heb al matten tegen de muur met een balk er tussen van ongeveer 10 cm! Ook heb ik al geprobeerd apart te voeren of in een stal helemaal apart te blijft trappen het gaat meer om het idee voor haar volgens mij! Nu staat ze ook in een stal op een hoek waar ze naar buiten kan kijken waardoor ze zich ook niet verveeld en haar voer bak helemaal aan de andere kant van de stal maar nog blijft ze trappen ook al kan ze geen paard zien. En het word nu ook zo erg dat als ik bijvoorbeeld langs loop dat ze denkt dat ze eten krijgt en dan begint ze al te trappen! Echt heel STOUT!

Bedankt voor de reacties Knipoog

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:55

Heb je al eens geprobeerd om aan de balk achter de matten een paar ogen in te boren en daar touwtjes met bijv. jerrycans (goedkope) of iets anders te hangen? Dan hangt de mat echt wel 30 cm van de muur en heb je het effect van stootkussens zeg maar. Zo heb ik mijn paard afgeleerd om tegen de voordeur te hengsten. Met alleen de balk bleef hij het doen. Misschien heb je er wat aan.
Scheelt het als je haar bijv. op de grond haar eten geeft?


rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 09:10

Ja met die touwtjes kan ik proberen dank je!
Op de grond heb ik het ook al neergelegd maar ze blijft even hard trappen!

Bedankt voor je reactie!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers