Jas die reflecteert, waar kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Jas die reflecteert, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:52

Ik zit veel in mijn auto 's avonds. Ik merk hoe slecht voetgangers en fietsers zichtbaar zijn. Voglend jaar gaat mijn oudste op de fiets naar de brugklas, ik wil heel graag voor haar dan een goede winterjas met reflectie kopen, kan altijd schelen met zichtbaarheid in verkeer.
Waar koop je zulke jassen voor een 12 jarige?
Iemand een idee?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:56

bij het onderdelenhuis hebben ze dit vaak wel... of gewoon een jas kopen en zelf van die reflectie strips erop maken

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:57

In de betere winkel, maar ik denk dat 't goedkoper is als je zelf een hesje koopt of zelf strips er op naait.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 23:09

Denk je dat een 12 jarige dat een goed idee vindt?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:19

Biepmiep schreef:
Denk je dat een 12 jarige dat een goed idee vindt?


Denk je dat een 12-jarige het leuk vind om overhoop gereden te worden. Pfff, sorry hoor, maar als ik hier 's ochtends door de polder rijdt kom ik ook veel slecht verlichte fietsers tegen die nog maar net te ontwijken zijn.
En zo'n hesje kunnen ze toch uit doen als ze op school zijn? Of ze binden het aan hun tas.
Alles beter dan overreden worden hoor!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:23

een los hesje doet een 12 jarige nooit ten nimmer over zijn jas aan... dat is niet "stoer" het kan zo iemand dan niet veel schelen dat ze minder zichtbaar zijn (vaak realiseren ze zich dat niet eens)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 23:23

Ja maar laten we eerlijk zijn, als ze niet wil en ze draagt hem stiekum niet, heb ik geen rustig moment.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:32

LiSSy schreef:
een los hesje doet een 12 jarige nooit ten nimmer over zijn jas aan... dat is niet "stoer" het kan zo iemand dan niet veel schelen dat ze minder zichtbaar zijn (vaak realiseren ze zich dat niet eens)


Een reflecterende jas is ook niet 'cool'... Vooral niet als het van die echte reflectorjassen zijn. Wat je dan denk ik het beste kunt doen is zelf wat van die strips op de jas naaien. Maar ik denk niet dat het je in dank afgenomen gaat worden... Schijnheilig

En Biepmiep, niet l*llig bedoeld verder... Maar je zult nog heel wat meer rusteloze momenten hebben ben ik bang... Ik denk dat dat hesje nog je minste probleem wordt...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 27-01-04 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:33

Snap ik wel, maar dan zou je het gewoon aan haar tas vast kunnen maken. Dan kan ze het eraf halen als ze weer in de bebouwde (of goed verlichte) plaats is.
Hier zie ik gelukkig wel steeds meer kinderen die die hesjes dragen.
Of gewoon hele goede verlichting op de fiets, dat scheelt ook al een hoop Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:38

Misschien kun je zorgen dat het licht van de fiets het gewoon altijd doet?

Misschien nog een extra knipperend lampje achterop Lachen

[edit]suffe typo Clown [/edit]

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:53

Ik heb mijn jas gekocht bij een fabriek voor werkkleren, weet je wel: ambulance, brandweer enzovoorts. Met de belofte niet als verpleegster te spelen mochten we een jas kopen en die reflecteerd zeeeer goed Haha!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:54

uhmm zó'n echte refelectie jas kun je je kind niet aandoen dan is hij bijna verzerekerd van pispaaltje worden.
MAAR vorig jaar hadden ze bij de bentex hele gave jassen met wat refectiestrookjes op de mouwen, hier zie ik veel jongeren (in het jongerencentrum waar ik werk) mee lopen. dus tip zoek een leuke jas met refelctie, vaak ook wel te vinden in een sportzaak

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 02:07

Je kan gewoon een leuke jas kopen een goede reflectie-strips langs de naden/ruglijn maken. Dat valt mooi op onder koplampen maar ze loopt er niet voor gek mee. En neem haar eens mee voor een auto-ritje in het dokter waar ze fietsers tegenkomt, wijs eens goed aan hoe slecht die zichbaar zijn in het donker. Echt begrijpen doe je dat niet tot je zelf je rijbewijs hebt, maar misschien leert ze wat beter hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn. Dan zullen die 'door mam erop gezette' reflectiestrips beter te begrijpen zijn voor haar.

In Barneveld is overigens een winkel waar je (naar verluid, ben er nog niet geweest) overheidsjassen kunt kopen die knal-oranje zijn met grote reflectiestrepen. Maar dan kan je een 12-jarige eigenlijk niet aandoen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 06:15

Ik heb zelf een Adidas winterjas met op elke arm drie lange reflecterende banen. Heerlijk warm, goed zichtbaar en wellicht stoer genoeg. De mijne is wel een beetje pafferig, dus ik zie er uit als het michelin "mannetje", maar er zijn wel meer merken/stijlen waarin deze strips verwerkt worden.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 07:07

Zoiets bedoel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 08:28

Ik zou idd bij een sportwinkel gaan kijken.
Vooral jacks voor hardlopers zijn vaak voorzien van reflectie, nadeel: over het algemeen zijn ze niet echt warm.
Ik heb geloof ik ook bij de V&D of C&A kinderjassen met reflectie gezien, m'n zus heeft er een voor haar zoontje gekocht.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 08:33

Bij de Hornbach en de Welkoop/Boerenbond zijn die jassen te koop die jij bedoeld. En nog normaal geprijsd ook...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 09:22

Welkoop zit bij ons! Goeie tip, misschien zijn ze nu al in de uitverkoop (gokken welke maat ze dan heeft).