Brandblaar door Barley

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-01 15:53

vandaag weer longeren en dit keer met bijzetteugels. Barley is best wel sterk en trekt me nog wel eens door de bak. Ik was weer vergeten om handschoenen aan te doen. Frusty

Ze schrok dus van een stapel in plastic verpakte houtkrullen. Die staan er al een week ofzo. Ze draaid in eene om en trekt mij achter zich aan. Ik wilde haar nog tegenhouden maar voelde het touw in mijn hand snijden en liet het toen maar vieren. ik heb eigenlijk een heel zacht longeertouw maar het brande er lekker in. Boos!


daarna skieede ik nog even door de bak toen ze stopte. nou je ze draaide weer om maar toen zat het touw weer goed. De hulpteugels had ik nog erg los hangen want ik dacht "laat ik maar alles rustig opbouwen" nou overmorgen dus een paar gaatje strakker. ze neemt me nou een beetje in de maling vind ik.

Pff ik ga niet als een zot achter haar aan hangen in de hoop dat ze een keer stopt. nee dat moet anders. en daar wordt hard aan gewerkt.

En gisteren was ze zo rustig.. Scheve mond\\

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 16:09

Fijn hè, maar niet heus...
}> Ik had dat enkele weken geleden ook. Mijn paard schrok ( Schijnheilig Zogenaamd natuurlijk Schijnheilig ) van mijn vriend die voorbij liep. En toen wilde hij er ook vandoor en dus terug naar stal. Hij liep eerst weg, liep mijn vriend bijna omver en ging daarna in zijn achteruit, belandde bijna in de sloot, maar gaf het uiteindelijk op (gelukkig).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-04-09 17:09 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 16:20

haha ik zie het al helemaal voor me...
Lodewijk probeerde het een keertje toen het nogal blub was..stoof er vandoor ik 1 flinke ruk en toen trok ik 'm ondersteboven schrok er zelf harder van dan het paard geloof ik... maar ik laat nog wel eens te laat los dan lig ik al op m'n bek...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 16:42

Au! Ik ken het gevoel en het is niet fijn.

Ik heb trouwens blaren tussen mijn pinken en ringvingers. Meestal rijd ik zonder handschoenen omdat Muzefee mooi licht in de mond is. Nou dacht ik dat ook even tijdens de buitenrit te kunnen doen, maar toen ging ze enorm met haar hoofd zwaaien. En elke keer tijdens het rijden gaan die blaren weer open.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 16:54

Wat is de afstamming van Barley?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 17:02

Heel fijn is dat. Pablo had daar ook een handje van toen hij jonger was. En hij doet het gemeen snel. Ik heb echt al heel vaak in de bak gelegen. Ook met zijn 2-en werden we omver getrokken, gewoon door de snelheid waarmee hij dat deed hield je het echt niet. Zijn record staat op 10keer losbreken achterelkaar (dat was bij de bazin van de vorige manege, die zou hem wel houden met al haar ervaring en ze zou wel laten zien hoe dat moest, dacht het niet dus dacht Pablo). Hij heeft nu sinds augustus 2000 al niet meer gedaan, afkloppen. Toen lag ik in de regn in de bak en viel precies met mijn hand p een steentje, AU. (nadien heb ik hem nog amper in de buitenbak gelongeerd, zal ook wel schelen, in de binnebak doet hij het minder en in de longeerbak lukt het hem niet). Hij heeft echt een spuughekel aan longeren dus ik doe het ook maar weinig. Pablo heeft dat al van jongs af aan in zich. Toen hij 2 weken oud was heeft hij zich voor het eerts losgetrokken om voor zijn moeder de wei in te kunnen rennen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-04-09 18:03 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 19:09

ik lees dat je een zachte longeerlijn hebt... is synthetisch is dus heel erg branderig... Ik heb een zo'n springteugel ding, is niet fijn zonder handschoenen, maar brandblaren krijg je er niet van... bovendien rekt zo'n zachte uit... heb op de Uithof Joop ermee gelongeerd, en toen stonden mij dus ook de blaren in mijn handen... En hij deed nieteens zo gek (gek he, hij had zere voeten)...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 19:31

Heb er ook een op dit moment. Van een touw wat niet mooi zacht was, maar z'on snijdende met nylon erin. Auw auw, zit ook nog tussen mijn wijsvinger en duim in. In het stukje wat beweegt. Mooi kl***.

Lastig, die sterke paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lonniejj en 30 bezoekers