3-in-1 beschermers bij een Fries?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

3-in-1 beschermers bij een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 21:24

Hoi,
ik zit er over te denken om 3-in-1 beschermers te kopen (van action) voor mijn Friesje, maar ik ben bang dat ik dan haar behang eraf schuur.......... Verward

Ik rijd haar nu met peesbeschermers voor en bandages (met onderlappen van eskadron) achter, momenteel heb ik gelukkig geen last van schuurplekken en ik wil dit graag zo houden Bloos

Nu is mijn vraag (aangezien ik allemaal positieve dingen hier heb gelezen)heeft iemand met een paard met behang (Fries/Fjord/Haflinger/Belg) hier ervaring mee?

Graag reacties!!!!!! *LOL* Haha! OK dan!


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:26

Ik heb er geen ervaring mee . Als jij van bandages en peesbeschermers geen last hebt denk ik dat deze bescherming ook geen problemen zal geven Haha!

XANTHA

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 21:33

Ja dat denk ik ook, maar omdat je bij deze 3-in-1 beschermers ook nog een band onder de kogel langs hebt.......... Verward

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:59

Als je met bandages geen last hebt, zul je hoogst waarschijnlijk met de 3 in1 beschermers ook geen last hebben van schuren.

De band om de kogel bij de Actions werkt niet extra in hoor op schuurplekken. Anders had mijn paard ook wel schuurplekken gehad. Die heeft dan wel geen behang, maar is ontzettend snel geirriteerd door beschermers ed.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:15

Ik heb een haflinger en de 3 in 1 beschermers van S&K, scheelt een stuk in prijs Knipoog

Heb geen last van schuurplekken enz.
Kan er alleen maar positief over zijn eigenlijk.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:29

Ik heb ze voor Mander ook en totaal geen last van dat zijn behang eraf geschuurd wordt!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:07

3in1 beschermers zitten vrij vast en schuren volgens mij helemaal niet. Maar wat is je doel met die 3in1 beschermers? Wij gebruiken ze alleen tijdens SGW's, en voor de rest normale peesbeschermers. En dat alleen omdat dat paard strijkt. Bij mijn andere paard gebruik ik tijdens het normale rijden helemaal niks.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 11:51

Ik rij altijd met bescherming om, kleine moeite en groot plezier Haha! !

Ik weet dat hier al heel veel over gezegd is............ Bloos

Met de voorbenen gebruik ik peesbeschermers en achter vaak bandages (met serieus trainen) nu zijn mijn peesbeschermers bijna "op", dus ben ik op zoek naar wat anders en mijn oog viel op de 3-in-1 beschermers (ook omdat iedereen er zo onwijs positief over is Knipoog )

Heel veel mensen vinden het onzin dat ik bij mijn Fries bescherming omdoe, maar kom dan mijn beschermers en bandages maar eens bekijken Bloos!
(ik ben begonnen met achter bandages omdat ze steeds zulke dikke benen had bij het vorige meisje, nu door met zwaar trainen bandages om te doen en goede training is dit bijna weg!)

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 11:54

Nu blijkt dus dat bescherming ook bij een Fries geen onzin is want de beschermers zijn behoorlijk toegetakelt, en de bandages zitten vol met kleine gaatjes (en niet door muizen Knipoog )

Hieruit blijkt dat ze zich geregeld aantikt, we hebben dan ook een vrij zware bak
Dit is natuurlijk niet bij ieder paard zo, maar bij de mijne dus wel..... Lachen


MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:10

Nou ik kan hier aardig over mee babbelen.. Knipoog

Ik heb nu voor mijn fries van Eskadron 3-1 en achter ook Eskadron pijpkous en ik ben hier zeer tevreden over. Bandages moet ik zin in hebben om die om te doen. Je ziet het inderdaad aan je beenbescherming hoe het slijt. Stynke strijkt behoorlijk de laatste tijd en ik ben blij dat ik nu eindelijk iets heb waar ik tevreden over ben. Moet zeggen dat het de grootste maat is en precies pas... dat vind ik wel een nadeel van die sokken soms...

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:16

Hoi,
welke maat heb je dan?
Maat L/paard is toch de grootste?

Ik ben wel blij dat iedereen zo positief is, dan ga ik ook niet zo twijfelen Haha! !

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 22:23

Ik denk toch dat ik ze maar koop....... Bloos

Iedereen is ook zo positief Haha!

En toch hou ik nog een beetje m'n twijfels over het afschuren door die band die onder de kogel langsloopt Verward
(Sorry hoor, kben nou eenmaal zo'n zeur Schijnheilig )

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:49

Als jouw fries peesbeschermers past, zou ik lekker weer nieuwe kopen. Ik vind het nadeel van die 3in1 dingen dat ze zo nat worden, er vervolgens lang over doen om op te drogen (peesjes kun je veel sneller weer ff afborstelen) en voor zover ik heb gezien gaan peesjes gewoon langer mee, blijven netter.
Suc6 met je beslissing Haha!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 23:06

Ik was eigenlijk van plan om de peesbeschermers nog voor de blub te gebruiken en de 3-in-1 voor een "droge" bak.........

Maar nu ga ik toch weer twijfelen, want als die dingen zo snel lelijk worden...... Verward

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:09

Ik bedoel dus, dat ze lelijk worden, als ze constant nat zijn en onder de blub zitten, net als neopreen pijpkousjes een beetje. Ik ben een buitenbak mens Haha! Clown

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 12:12

Ja ik ook *LOL*
Maar bij ons in de omgeving heb ik meerdere buitenbakken tot mijn beschikking Knipoog
De bak bij ons zelf is waardeloos, maar de bak van een kennis is wel super en de clubbak is wel heel zwaar, maar ook altijd droog, dus...... Bloos Schijnheilig

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 11:50

Is er verder niemand met een Fries die ervaring heeft met de 3-in-1 beschermers? Verward

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:53

ik vind die 3 in1 dinegn echt vreselijk onhandig... je moet ze heel strak doen omdat ze anders afzakken, ze nemen heel veel vocht en rotzooi op, dus worden ze zwaar en gaan ze dus zakken... ook geven ze naar mijn idee niet zoveel bescherming als gewoon harde peeskappen van bv eskadron.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:39

Jaike schreef:
Hoi,
welke maat heb je dan?
Maat L/paard is toch de grootste?

Ik ben wel blij dat iedereen zo positief is, dan ga ik ook niet zo twijfelen Haha! !


eh volgens mij is het xl paard, heb ze speciaal moeten bestellen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:49

LiSSy schreef:
ik vind die 3 in1 dinegn echt vreselijk onhandig... je moet ze heel strak doen omdat ze anders afzakken, ze nemen heel veel vocht en rotzooi op, dus worden ze zwaar en gaan ze dus zakken... ook geven ze naar mijn idee niet zoveel bescherming als gewoon harde peeskappen van bv eskadron.



Gedeeltelijk eens....

Ik vind het ook ondingen, ik vind dus dat de klikkenband sluiting heel snel slijt en ze dus los kunnen springen (mijn ervaring althans)
Daarnaast kan je ze idd beter vergelijken met bandages dan met peesbeschermers.

Om op de topic vraag terug te komen... ik denk niet dat het een probleem geeft als je ze gebruikt bij een fries.... zijn sokken zullen echt wel intact blijven. Knipoog

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 13:19

Ik heb ze toch gekocht...... Haha!

Ze passen perfect, Jaike heeft best korte, dikke (komt ook door het behang) pootjes, dus dat is best lastig met beschermers kopen, maar deze zitten perfect!

Helaas staat Jaike nu twee weken op rust door een verrekte spier, dus echt optimaal uitproberen kan niet, maar het lijkt tot nu toe heel goed Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers