Wat ik net nou hoorde, balachelijk toch pff

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Wat ik net nou hoorde, balachelijk toch pff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 19:58

Net was er op het journaal toch iets raars Verward , op een school in zeeland mogen kinderen geen gel in hun haren, omdat de directeur vindt dat kinderen op school zitten om te leren, niet voor hippe haren. De kinderen mogen dus niks in hun haar doen, als ze het wel doen moeten ze het of op school wassen of kunnen ze naar huis. Belachelijk!!!
Denken die stomme directeuren dat ze alles kunnen maken zeg pff. Boos!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:00

Huh? Nou, ik ga nu zeer zeker het journaal zien.

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:00

btje zielig jah... k zie t al voor me allemaal van die onverzorgde schoffies in de klas haha

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:00

Ik heb het nieuws nog niet gekeken, maar vind het een heel raar verhaal!
Groetjes Melina

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:01

Nou ja zeg, haha. Wat is dat nou weer voor iets?

Straks komen alle schoolkostuums weer terug als het zo door gaat Haha!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:03

Ik snap het wel, het is ws om de grote verschillen tussen 'hippe'en niet hippe leerlingen te verkleinen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:04

Zeeland? Nieuw-Zeeland toch?

Moi gaat nieuws spotten...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:08

nu.nl schreef:
School in Nieuw Zeeland verbiedt gel

Uitgegeven: 26 januari 2004 07:31

WELLINGTON - Een middelbare school in Nieuw-Zeeland heeft het gebruik van haargel verboden. De rector van de Palmerston North High School, ten noorden van Wellington, heeft tegenover de plaatselijke pers maandag verklaard dat het gebruik van de crème te maken heeft met trots en uiterlijkheid en dat die daarom niet op een school past.

Op school komen leerlingen volgens rector O'Connor voor slechts een belangrijke reden en dat is onderwezen worden. Overtreders van de nieuwe schoolregel wacht een douche.


Idd Nieuw-Zeeland.

Anywayz... Ik vind het zo'n gekke regel nog niet. Je gaat immers naar school om te leren, niet voor je uiterlijk. Als ik af en toe zie wat er zoal bij ons op school (inmiddels ex-school Knipoog) rondloopt... Nee, dan maar haar afknippen en gel-loos, want het ziet er gewoon niet uit...

Die uniformen mogen ze wat mij betreft ook weer invoeren hoor!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:09

Ohh in NIEUW Zeeland, ik dacht Zeeland hier in Nederland.... haha Haha!

Ik dacht al Verward

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:16

Hoe deden ze het vroeger dan? Was er ook geen gel, 't maakt mij echt niets uit!

En uniformen wil ik ook wel Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:25

ja nederland is gewoon zielig aan het worden. je mag geen gel in je haar maar iemand doet schieten mag zowat wel want binnen 5 jaar loop je weer opstraat.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:28

Owh ja het was nieuw zeeland ja, foutje Bloos maar vindt het toch vreemd iedereen mag toch zelf bepalen wat die met ze haar doet, stel je hebt heel dun haar en dat alleen een betje leuk zit door wat gel erin Verward

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:29

wat alikesflame zegt, ben ik het ook wel mee eens, maar die twee zaken staan niet echt in verband.

verder ben ik het echter wel volledig eens met luvdatossa en pervinco. ik vind het wel goed, op bepaalde plaatsen. heeft ook zijn nadelen, maar ik vind dat je de sfeer een beetje zuiver, open moet houden. deze maatregel zal daar wel toe bijdragen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:31

haha als ik mijn lange haren niet in een staart zou doen, zouden ze constant als een gordijntje om mn gezicht hangen......das net zo erg als een burqa!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:33

missnynke schreef:
haha als ik mijn lange haren niet in een staart zou doen, zouden ze constant als een gordijntje om mn gezicht hangen......das net zo erg als een burqa!


Er zit toch een groot verschil tussen loshangend haar en een burka... Daarbij gaat het in dit topic over gel...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:33

Alikesflame schreef:
ja nederland is gewoon zielig aan het worden. je mag geen gel in je haar maar iemand doet schieten mag zowat wel want binnen 5 jaar loop je weer opstraat.


Het gaat dus niet over Nederland, maar over Nieuw-Zeeland Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:53

Ow ja, gel in de haren is voor criminelen en is aanstootgevend Haha! . Dat ze piercings en fel gekleurde haren en korte rokjes verbieden, daar kan ik nog op inkomen, maar gel? Verward *beelt zich nu enkele jongens van haar school in zonder gel in het haar* Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:56

Pervinco"]
[quote="missnynke schreef:
haha als ik mijn lange haren niet in een staart zou doen, zouden ze constant als een gordijntje om mn gezicht hangen......das net zo erg als een burqa!


Er zit toch een groot verschil tussen loshangend haar en een burka... Daarbij gaat het in dit topic over gel...
[/quote]

nou ja het bedekt hetzelfde! en een burqa heb je nog met een reden om

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:04

Ik zou spontaan met potten gel naar school komen! Al is het alleen maar om hun dwars te zitten, slaat toch helemaal nergens op! Verschil moet er zijn.. maar dit gaat wel erg ver..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:11

xKatleentjex schreef:
*beelt zich nu enkele jongens van haar school in zonder gel in het haar* Haha!


Dat was dus al wat ik zei: dan maar afknippen. Staat veel netter... Lachen

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:16

Ik was 2 jaar geleden op internationalisering in Engeland, en die kinderen daar op school moesten ook een uniform aan, mochten ook geen make-up op, mochten geen sieraden om, alleen met pennen van school schrijven, alleen een agenda van school gebruiken, en idd ook geen gel of andere zooi in hun haar.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:18

En zo hoort het ook...

Sprak mama Syl Haha! Nee serieus, ik vind dat het doel van scholen echt voorbij gegaan wordt... Het engelse systeem gaat me eigenlijk weer net iets te ver, maar daar mag Nederland een voorbeeld aan nemen!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:36

Ik vond er op zich ook wel wat inzitten. Er zijn op die manier niet echt verschillen tussen leerlingen. en die respect die ze daar voor de leraren hebben. Mogen ze hier wel een voorbeeld aan nemen, sommige mensen hebben nog niet helemaal door dat leraren er voor hun zijn.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:35

Ik vind dat ik als moeder lekker zelf uit moet maken of zoontje gel in zijn haar heeft of niet!!! De kleding die hij (en ik!)draagt bepaal ik ook zelf! Iedereen heeft recht op zijn eigen identiteit! Thimo is nu 3,5 jaar maar later zal ik iets minder te zeggen hebben over zijn uiterlijk maar dan is het nog aan ons (Thimo en ik) en niet aan een school hoe hij er uit ziet als hij de deur uit gaat. En zolang hij zich zelf niet verminkt mag een boel, ik ben zelf punk geweest toen ik op de kunstakademie zat, en ben zeer goed terecht gekomen. Leren heeft niets met gel of zo te maken!!
Als een kind zich lekker voelt met zich zelf (misschien dankzij haargel) gaat het leren toch ook een stuk fijner!!! OK dan!
Laten we aub iedereen lekker zichzelf laten. Slim

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:40

Ah wij hebben hier ook zo'n school waar een oud buurmeisje van mij ooit een keer strafregels moest schrijven omdat ze een luchtje op had..en een goeie vriendin van mij naar de conrector moest omdat ze een paar blauwe extensions in haar haar had (die moesten er dus ook uit!)....