Zit ik zo goed?? (foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Zit ik zo goed?? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:49

Mijn handen mogen iets hoger, vooral op de 2e foto. Dit was nog laag diep en rond, vandaar.
Maar verder???

Afbeelding
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:15

leuk paard.
je zit er wel goed op alleen zoals je zelf zegt je handen, en je schouders kunnen nog iets verder naar achter en voor je blijve kijke...Tong uitsteken
verder ziet het er wel goed uit

www.trimmerijemarije.nl

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:20

Ik zit zelf als een echte zoutzak...
Dus of je er wat aan hebt weet ik niet, maar je zou je rug iets meer kunnen rechten.
Schouders naar achter, borst naar voren zeg maar.


ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:25

je zit te ver naar voren

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:25

Laat maar meer zien dat je een vrouwtje bent Haha!
En niet naar de maantop staren, die gaat wel mee Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:38

bovenlichaam naar achteren, kijken in de richting waar je naartoe wilt, handen idd hoger. Misschien kun je proberen je paard van achter wat actiever te rijden, zodat de achterhand er meer onder komt.

Succes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:08

Zoals gezegd, je schouders rechten, handen hoger en dichter bij elkaar..Kijken waar je heen gaat,Ellebogen aan je lichaam aansluiten en ontspannen..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:47

been iets naar achteren en je tenen naar binnen hakken uitdrukken Lachen verder je schouders naar achteren ja

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:42

Het is eigenlijk allemaal al gezegd, maar let ook vooral goed op je hakken. Zodra je je hakken uitdrukt ga je vanzelf wat verder met je schouders terug zitten.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:04

en eigenlijk lijken je teugels wel erg aan de lange kant, waardoor je als je moet reageren automatisch je handen te ver naar achteren/beneden plaatst. als je ze een centimeter of 10 korter maakt, zit je meteen een stuk beter met je handen

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:37

Probeer ook bij het lang en laag rijden je handen minimaal ter hoogte van en dicht bij elkaar voor het zadel te houden, op die manier werk je automatisch minder terug. Je benen mooi lang laten (o.a. knie naar beneden duwen), zodat je met de bovenkant van je kuit kunt drijven en gelijk een stuk dieper in je zadel zit.

Tjonge, wat een verhaaltje... Moeilijk hoor, goed zitten! Ik rijd speciaal privéles bij een vrouw omdat zij zo consequent op je houding let. Elke week een half uur... Het is moeilijk om tegelijkertijd aan je paard te werken en aan je eigen houding Haha!
Sterkte met oefenen! En wat fijn is... Iemand die aan de kant staat en je steeds aanwijzingen geeft over je houding, dan kun je jezelf het snelst dingen afleren! Diegene hoeft niet eens goed te kunnen rijden, als ze maar kunnen zien hoe je op een paard hoort te zitten...


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:53

Je valt voor over, Probeer eens diep te gaan zitten. Schouders achteruit en niet naar de grond of de maantop kijken. Hakken iets verder uit drukken en voor je gevoel te ver naar achter gaan zitten (zo voelt het als je al heel lang met verkeerde houding rijd)

Je moet eens gaan rijden terwijl je naar de lucht (of het plafond) van je bak kijkt. Daar leer je goed van recht zitten.

Succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:58

Romkabouter schreef:
Laat maar meer zien dat je een vrouwtje bent Haha!
En niet naar de maantop staren, die gaat wel mee Knipoog



LAAT ZIEN WAT JE HEBT!!!! Haha!

groetjes, Primadonna Knipoog

Stal Centaurus

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:48

Tieten naar voren, schouders naar achter Haha!

Dit doe ik zelf ook altijd fout, dus dit hoor ik ook regelmatig in mn les.

[o]

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:49

Tenen naar binnen.
Leuk paard Knipoog

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:57

Iets rechterop, schouders naar achter, handen wat hoger en en wat dichter tegen elkaar.
Sorry dat ik dit allemaal zeg Schijnheilig doe het zelf ook niet allemaal goed Bloos

. . . . . .

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:55

Kiara schreef:
Ik zit zelf als een echte zoutzak...


Dat is in elk geval beter dan als een plank!

Zorg dat je en rechte lijn kan trekken van zijn bit naar jou elleboog! Armen wat meer buigen dus. Dan krijg je veel minder spanning in je schouders.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:55

Je zit wat naar voren en je hebt nogal wat spanning. Daar kan je makkelijk wat doen. Omdat op de foto niet goed zichtbaar hoe je zadel ligt, zou ik je het volgende advies willen geven. Het kan zijn dat je zadel iets te ver naar voren ligt. Dan zit jij niet in het middelpunt en dat kan ook een reden zijn dat je wat naar voren zit. Voor een paard is dat ook vervelend want dat hindert het dier in zijn beweging. Ook kan je zelf last van je rug krijgen. Probeer eens de schouder te voelen van het paard. Je begint bovenaan en zakt iets naar beneden tot je de punt van het schouderblad hebt gevoeld. Die moet vrij liggen om goed te kunnen bewegen. De singel loopt dan over het borstbeen. Veel mensen denken dan dat het zadel te ver naar achter ligt, maar probeer het maar eens. Je hulpen komen dan veel beter door omdat je beter zit en het zadel je gewicht verdeeld. Nog niet helemaal duidelijk PB gerust. Leuk paardje!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

veertjuh14

Berichten: 94
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: sint anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:24

leuk paard. Maar op de eerste foto zit je wat naar voren, en je handen mogen wat hoger maar dat had je zelf al opgemerkt.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 11:02

Aquehorse: dat van het zadel weet ik al. Heeft mijn instructrice ooit eens gezegd, dus daar let ik nu op.

Op de eerste foto gingen we net in een middengalopje. Ze heeft dan zoveel kracht dat ik naar voren ga zitten om te compenseren, om niet uit balans te raken.

Mijn schouders mogen idd wat verder naar achter.
Hakken uitdrukken doe ik wel, net als langmaken.

Mijn armen buigen hoor ik ook wel vaker. Maar dat komt vanzelf wel, als ik ze wat hoger hou.

Deze foto's zijn van de zomer.
Als ik nu ga inrijden, rij ik met mijn handen laag, om haar ook wat lager in te kunnen stellen, zodat ze haar rug goed gaat gebruiken.
Naarmate ze gaat ontspannen en nageeflijker wordt gaan mijn handen nu meer omhoog.

Bedankt voor de complimenten over Kas. Het is echt een wereldpaard en ik ben ook blij dat ik haar mag rijden!!!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:18

bij eerste foto had je je schouders te ver naar voren en bij 2de foto had je je schouder wel goed naar achteren... zelf heb ik mijn schouders ook teveel naar voren.. maar elke keer denk ik van.. schouders naar achteren

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:39

sorayalover1 schreef:
been iets naar achteren en je tenen naar binnen hakken uitdrukken Lachen verder je schouders naar achteren ja

Ben het hier niet mee eens. Ik vind je been al te ver naar achteren liggen.
Als ik het goed zie dan mag je je ellebogen meer aansluiten en je onderrug meer bollen. Nu heb je een holle rug en daardoor valt je bovenlichaam naar voren.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:33

Ik vind het jammer dat je rijbroek donker is, dan kan ik het niet helemaal precies zien.

Als je een goede zij aanzicht foto hebt, kun je jezelf controleren door:

Een rechte lijn te trekken via je hoofd, door je schouders, bekken en je hakken. Dit moet een rechte lijn zijn, je kan dan vanzelf zien welke lichaamsdelen nog niet helemaal op de juiste plaats zitten.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:56

zoals een kennis van me zegt
op je gemak zitten en niet op je genot
oftewel op je kont
voor de rest , tja bovenlichaam naar achteren plaatsen(iets)
en je handen omhoog en je benen langmaken
en idd wat aqua zei over het zadel(zal ik zelf ook eens extra op letten volgende keer me rijden)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:55

deze foto`s hebben er toch al eerder opgestaan kreeg je toen niet precies hetzelfde commentaar?!

maar goed alles is zo`n beetje al gezegt...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers