Ik weet het ff niet meer!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostlover
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-10-03

Ik weet het ff niet meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 14:07

Hay iedereen!!

Ik heb echt ff raad nodig van jullie..
Het zit zo.. ik rij nou ongeveer 8 jaar paard, 5 jaar daarvan heb ik een eigen paard gehad.. De laatste 4 jaar heb ik een heel lief paard.. alleen ik kom er niet verder mee!! Echt niet leuk want ik ben al 4 jaar met hem bezig maar kom er niet verder mee. Dat is ook een reden waarom ik erover zit te denken om gewoon helemaal te stoppen met rijden, voor mijn doen heb ik het trouwens aardig lang volgehouden aangezien ik nooit iets lang volhou.. Daar komt ook nog bij dat mijn ouders mijn paard + stalling enz. betalen, op het moment gaat het niet zo goed met de zaak van vader en hebben we niet echt veel te besteden.. Ik ga de laatste tijd vaak met tegenzin naar mn paard toe, dus ik denk dat ik hem misschien beter kan verkopen :s Maar dan wil ook helemaal stoppen met rijden.. Denk alleen dat ik het toch wel ga missen.. gewoon ff een buitenritje maken als ik daar zin in heb enzo.. Aan de andere kant denk ik dat ik het gewone rijden na een paar maanden niet meer zal missen.. mn paard weet ik niet.. Mijn vader rijd er trouwens ook zon 3 keer per week op en is helemaal weg van hem Lachen Maar zit dus echt een beetje in de knoop met mezelf.. Wat zouden jullie doen???

alvast bedankt voor reacties!!!

Liefs kus!


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:10

Als je er geen zin meer in hebt kun je je paard beter verkopen
Met tegen zin naar je paard gaan is voor jou niet leuk maar voor je paard ook niet
Overleg het eens met je ouders en vertel hun hoe jij erover denkt

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:36

Het is een moeilijke situatie. Maar misschien kan af en toe eens een lesje van een goede instructeur goed doen? Dan wordt je nog eens op fouten gewezen die jij misschien helemaal nog niet opgemerkt hebt? (het is maar eenvoorstel,...?) Verward

En anders zou je iemand moeten zoeken, zodat je er samen heen kan, wordt het misschien wat toffer? *LOL* Maar als je echt tegen je zin gaat, zou ik toch opteren om hem te verkopen, of anders een leuke bijrijder ofzo te gaan zoeken. of toch op z'n minst iemand die wel met plezier naar hem gaat, desnoods alleen om hem te verzorgen,... Anders kan je ook iemadn zoeken die voor je wilt gaan wanneer je eens geen zin hebt. Kan die persoon veel beter gaan, dan dat jij er tegen je zin heengaat, en dan hoogstwaarschijnlijk bij het minste wat ie verkeerd doet sneller boos zal zijn,...denk ik Verward (kan natuurlijk zijn van niet,... Tong uitsteken )

Ofwel iemand die bijdraagt in de kosten (zodat er een oplossing gezocht wordt voor het *financiƫle-probleem* van je verhaal ) en die er dan ook bijvoorbeeld drie keer per week heen gaat, en hem traint of gewoon recreatief rijdt, dat moeten jullie zelf dan maar uitmaken Tong uitsteken Haha!

Dit is wat ik je kan meedelen Hopelijk heb je d'r wat aan? Verward

xxx Clown

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:14

Misschien moet je je doelen bijstellen.
Kijken naar wat je wilt.
WAT wil je bereiken met je paard? Je zegt dat je niet verder komt. Ligt dat echt aan het paard of ook aan jou?
Samen doen met je vader (hij rijdt toch ook?) of een leuke bijrijder zoeken kan misschien voor wat lucht zorgen.
Praat er anders thuis eens over.
Succes!


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:53

waarin verder komen? wat bedoel je daarmee? ik weet niet hoever je bent

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:57

als je er geen plezier in hebt zou ik er nooit mee doorgaan persoonlijk. je zegt dat je wel af en toe nog een buitenrit ofzo wilt maken, maar dan kan je altijd een paard huren. dat is ook een stuk goedkoper dan een paard houden helemaal.

een andere mogelijkheid is een bijrijdster/verzorgster (m/v) nemen, dat scheelt je een paar dagen en merk of je daar blij mee bent, of je paardje toch gaat missen.

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:06

ik ben het helemaal eens met yessy ik heb mijn paard ook verkocth omdat ik er geen plezier meer in had ( met dat paard) en het is best een opluchting moet ik je zeggen. wil je geen ander paard? of dat je op een manege gaat rijden!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:22

Ik zou eens met je vader overleggen. Misschien aangeven dat het paard voor jou niet per se hoeft te blijven. Kan hij beslissen of hij het de moeite vind om het dier alleen voor hemzelf aan te houden.

Er zijn best wel stallen waar je gewoon een leuke actieve buitenrit kan gaan maken. Je zou dus het paard kunnen verkopen en dat samen met je vader 1x in de maand gaan doen. Kom je toch nog eens buiten op een paard, en is een stuk goedkoper.


Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:30

Ik zou eens goed met je ouders overleggen wat nu te doen. Vertel hun precies hoe jij erover denk en wat je wel en niet wilt. het is natuurlijk zonde om een paard met tegen zin te houden. Het is niet zomaar iets wat je effe aan de kant zet het is een levend wezen en het heeft ook recht op aandacht en liefde. Als je er echt geen zin meer in hebt zou ik stoppen als ik jou was, overleg met je vader voor eventueel een bijrijder(ster) voor het paard als hij het toch wil houden. Zo'n iemand kan nl. ook wel een beetje in de kosten bijdragen lijkt me.

Peuterstee

Berichten: 14
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:56

hoi ik zou het eerst proberen met een bijrijder(ster) zo kan je misschien wat onkosten dekken, en de tijd verdelen. weg doen is zo definitief, en wat nou als je spijt krijg. Als je goede afspraken maak dan kan je toch nog veel plezier hebben van je paardje. En misschien is de eventuelle bijrijder (ster) wel in de mogelijkheid het diertje van je over te nemen op langer termijn. Dan weet je in ieder geval dat je paardje een goede baas heeft.

succes *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 35 bezoekers