Probleem met hond.......

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Probleem met hond.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:34

Wij hebben een pup van 14`weken jong..... Ze is praktisch zindelijk. Ik zeg praktisch omdat ze er soms een handje van heeft om op haar kleed te plassen zonder dat ze aangeeft dat ze naar buiten moet. Ik begin wat dat betreft (figuurlijk) wurgneigingen te krijgen bij haar en we kunnen nu de 2e kleed in de was smijten. Ik weet onderhand niet meer wat ik hieraan doen kan.
Tevens pakt ze alles van de grond af en heeft ze al meerdere papieren, een spons en een ding van het aquarium gesloopt..... Dat laatste heeft ze zelfs uit een kist gepakt waar ik hem in gedaan had omdat ik dat wel wist en dacht dat ze het er niet zou uitpakken (wel dus).
Verder is het een lieve hond hoor die goed luistert en erg actief is..... Maar dit zijn nou net van die dingen waarvan ik het ff niet meer weet. Het is trouwens een kruising tussen een Friese Stabij en een Wetterhoun.


Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:41

Misschien zou je nog iets vaker met haar naar buiten moeten gaan. Dat ze dingen pakt als sponsen is heel erg normaal. Mijn labrador is nu dik 1 jaar en die vind het nog leuk om allerlei dingen te pakken helemaal nu hij ook dingen van het aanrecht kan pakken.
Gisteren heeft hij een pakje zakdoekjes, een plastic zakje, een servet, een theedoek en een keukenschort van het aanrecht gepikt Haha!

Ik heb soms ook wurgneigingen maar als hij me dan weer aan kijkt dan kan ik gewoon niet meer kwaad zijn Lovers

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:46

ze gaat 4x per dag en dan ook nog tussendoor, dus erg vaak . Dus hier zou het niet aan mogen liggen dacht ik.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:48

idd elk uur even buiten zetten en dan uitbundig belonen als ze een plasje doet.
Kijk uit met sponsen das niet echt gezond voor een hond. En ze is pas 14 weken, het is nog een baby... dat slopen zullen ze nog veeeeeel langer doen, als je dit al moeilijk vindt, de pubertijd is nog veel erger Haha!
IK heb hier honden van 7 en 6 jaar oud en die willen ook nog wel eens wat slopen dus Knipoog
Zolang je je geduld maar bewaard en de hond/pup nooit straft als ze wat hebben gesloopt terwijl je er niet bij was.
Ook het af en toe laten lopen van een plasje negeren, gewoon opruimen.
Babys zijn ook niet zomaar compleet zindelijk, daar gaat gewoon wat tijd overheen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:54

Je moet natuurlijk ook geen spullen op de grond laten slingeren,
als ze van een tafel afpikt is het natuurlijk anders, ze moet weten dat tafels en dingen als een aanrecht verboden terrein is.
Evt. zou je een ding wat ze graag mag pikken een keertje op de rand van de tafel kunnen leggen en het insmeren met sambal, mosterd of cribox ofzo.

Het zindelijkheidsprobleem is wat apart, daar kan ik zo niets op verzinnen (ik ga ervanuit dat ze er regelmatig uitkomt)

Charaz

Berichten: 24261
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:04

Annechien schreef:
ze gaat 4x per dag en dan ook nog tussendoor, dus erg vaak . Dus hier zou het niet aan mogen liggen dacht ik.


het is een pup hoor, 4x per dag is dan niet erg vaak, maar erg weinig. Het is ook niet meer dan normaal dat een pup weleens dingen pakt die ergens liggen, ze zijn speels.

Ik zou nog maar eens een hondenboek gaan lezen.......

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:10

4x per dag naar buiten is erg weinig voor een pup. Eigenlijk moet je elke keer nadat hij heeft gegeten, gespeeld of net wakker is geworden even met haar naar buiten.

Tip: lees het boek van John Fisher - denken als een hond

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:11

De eerste 2 jaar van onze hond, moesten wij alles veilig zetten Haha!
Slippers gingen erdoor heen, dat wil je niet weten Knipoog

Newforestlover, er staat toch dat ze tussendoor ook nog gaat, behalve die 4 keer.
Ik zou het aanpakken net zoals Cloris zegt, uitbundig belonen als ze buiten een plasje heeft gedaan en het zindelijk maken duurt gewoon even Lachen

Het leven is een gebakje!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:15

je moet haar elk uur buiten zetten! en zodra ze wakker is ..ze zal wel veel slapen..en de kleedjes in de was gooien..misschien zelfs 2x wassen zodat de urinelucht er goed uit is want als ze dat ruikt dat zal ze daar automatisch op gaan plassen. en als ze daar haar behoefte buiten gedaan heeft helemaal de hemel in prijzen!! t heeft geen zin om haar te straffen als je er niet letterlijk naast staat terwijl ze binnen plast ..want dan weet ze niet meer wat ze gedaan heeft! en wat betreft die slopen...heeeel veel speeltje kopen zodat ze daarmee bezig kan zijn! en alles wat ze eventueel bij kan hoog zetten!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:17

pukkielover!! schreef:
t heeft geen zin om haar te straffen als je er niet letterlijk naast staat terwijl ze binnen plast ..want dan weet ze niet meer wat ze gedaan heeft!


Ook niet straffen als je er wel letterlijk naast staat, dat heeft geen zin pups zijn babys.... daar worden ze alleen maar angstig van. Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:18

ik heb 2 jaar op een kennel gewerkt en heb dus ook heel veel puppies te maken en heb zelf mn hele leven al honden..die ook van pup af heb..dus als t niet wil lukken kun je me ook pb-en misschien kan ik nog wat suggesties geven...maybe i can help!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:19

Het beste kan je haar denk ik 'betrappen',
terwijl ze plast pak je haar op ondertussen afkeurend "nee, nee" zeggen, en haar snel naar buiten dragen, daar uitvoerig belonen; "goed zo!"
Dat spoortje wat je dan door de kamer trekt moet je maar voor lief nemen Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:24

cloris schreef:
Ook niet straffen als je er wel letterlijk naast staat, dat heeft geen zin pups zijn babys.... daar worden ze alleen maar angstig van. Knipoog


Ben ik het niet mee eens... Zet maar een stem op en maak maar duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Anders blijven ze het doen.

Verder, 4 keer per dag is VEEL TE WEINIG! Het is een pup van nog maar 14 weken, die hoor je elke 2 tot 3 uur mee naar buiten te nemen. Als je dat doet, weet ze straks niet beter dan dat ze alles buiten doet en heb je dat probleem ook al een deel opgelost!

Heel veel succes ermee!

Oh ja, blijf positief naar haar toe als ze buiten WEL wat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:25

Dat slopen vind ik nog meevallen eerlijk gezegd. Bij ons is alles wat niet vast zit, in de ruimtes waar de hond mag, weggehaald. Daarnaast had hij een voorkeur voor mijn geur. Mijn werkschoenen, en iets van 3 paar slippers heeft hij opgevreten en gesloopt, ook mijn tassen zijn niet veilig... Ook zijn er al heel veel theedoeken enz. weggegooid door hem. Maar ik ga maar stoppen, want er komt geen eind aan Mijn punt is, haal alles wat hij niet mag pakken van de vloer af, en leg alles zo veilig (hoog) mogelijk weg. En let erop als hij groter wordt, want dan wordt hij slimmer. Zo sprong hij een tijd terug steeds op de tafel, dan in de vensterbank (die is nogal breed) en mikte dan de planten op de grond. Nu weet hij dat hij niet meer op tafel mag, en springt dus op de stoelen en wil er dan niet meer af Haha! Ik wens je heel veel meer geduld toe, want dit is nog maar een heel klein beginnetje... Scheve mond Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:35

Carlaa"]
[quote="cloris schreef:
Ook niet straffen als je er wel letterlijk naast staat, dat heeft geen zin pups zijn babys.... daar worden ze alleen maar angstig van. Knipoog


Ben ik het niet mee eens... Zet maar een stem op en maak maar duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Anders blijven ze het doen.



Oh ja, blijf positief naar haar toe als ze buiten WEL wat doet.
[/quote]

Nee hoor, ze leggen snel genoeg de link, ik heb mijn honden nog nooit met flinke stem toegesproken als ze als pup een ongelukje hadden... en ze waren allemaal netjes zindelijk, hadden razendsnel door (de reuen wat sneller dan de teven moet ik wel zeggen) dat buiten plassen okej was, dan was er altijd een beloning in de vorm van een brokje of wat dan ook.
IK ben zeker niet tegen het streng toespreken of wat dan ook, ik gebruik bij dingen pakken enz regelmatig het waterpistool, maar met ongelukjes tijdens de zindelijkheidstraining doe ik dat dus absoluut niet, ik heb een hond ooit van iemand over genomen die daar extreem gevoelig voor was, dier durfde niet eens meer te plassen, ook niet buiten, ja als ze alleen was, maar die had het dus verkeert opgevat.. plassen was fout.... de keren dat ze dus beloond werd buiten hadden niet dat effect gehad en ze had alleen het toespreken gelinkt aan het plassen. ik heb er maanden over gedaan om haar weer vertrouwen te geven.
Vandaar dat ik dat dus niet meer doe, 14 weken en dan al zo'n end op weg, een ongelukje mag Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:39

? dan heb ik zeker geluk?
mijn hond heeft nog nooit iets gesloopt, ook niet als pup, alleen de speeltjes die voor hem bedoeld zijn, die sloopt hij wel.
Wij zijn wel begonnen met een vliegtuig-bench, lekker veilig, eerst de bench dicht als we er niet waren, en 's-nachts, en daarna steeds langer open laten, als hij gewend is.
werkte bij ons heel goed, we gebruiken nu helemaal geen bench meer, en kunnen onze hond zo alleen laten in huis, ook in woonkamer en keuken e.d., hij pakt zelfs geen etenswaren van de (lage) salontafel af.
Het enige wat lastig af te leren was is dat hij in de vensterbank ging zitten als we weg waren, en daar kunnen de plantjes niet zo goed tegen...
Eigenlijk hebben wij niet eens zoveel verboden, maar zijn wel consequent geweest, en toen is hij zich vanzelf zo gaan gedragen, moet er wel bij zeggen dat we hem lekker buiten lieten spelen en uitrazen, dus als we dan weggingen, was hij zo moe, dat íe alleen nog wilde slapen, en tegenwoordig gaat hij gelijk slapen als je de deur uit loopt.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:47

Mijn zwager heeft een jonge Jack Russel. Die is nu 8 maanden en doet nog alles in huis. Buiten wordt hij echt wel beloond na het doen van zijn behoefte, maar binnen dus nooit erop aangesproken. Dit verschilt natuurlijk per hond. Deze hond maakt er misbruik van en vind het wel handig zo.
Je moet dus maar net uitvogelen wat werkt op je hond. Mijn hond moet ik af en toe eens goed aanspreken anders zet hij de tent hier op de kop. Haha!

Is per hond verschillend lijkt me, die van mijn zwager is bijvoorbeeld vrijwel nooit ergens van onder de indruk, jat alles van tafel enz. Die zou ik echt eens flink aanspreken...

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:28

een vriendin van mij heeft ook en friese stabij en dat was zeker een actieve en een moeilijke hond!! wel lief verder.. Dat met dingen jatten en kapot maken is heelk erg moeilijk af te leren!! Onze hond (duitse staander) deed dat tot op zijn laatste dag bijna nog!!!!!! wel konden we er voor zorgen dat ze het niet meer deed als we thuis waren. Volgens Martin Gaus moet je mosterd op de spullen smeren die hij pakken wilt en dan doet hij het niet meer.... maar of dat nou werkt??? en met dat plassen moet je hem denk ik zodra je het ziet gebeuren al plassens naar buiten tillen! ( het is toch een pup?) en verder mischien wat vaker naar buiten? Suc6

Leven met paarden is hemel op aarde, maar komt u te sterven, dan valt er niks te erven!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:04

Een pup moet vaak plassen, maar je zegt dat je vaak met haar naar buiten gaat, dus eigenlijk snap ik niet waarom ze dan op haar mat plast. Ik heb altijd geleerd dat een hond zij/ haar eigen plekje nooit zal bevuilen, dus als je het mij vraagt, is dit gedrag absoluut niet gezond. Als ik jou was, zou ik de da even bellen en vragen wat hij ervan vindt.

Verder moet je pup nog alles ontdekken, dus dan sneuvelen er wel eens dingen. Zorg ervoor dat je alles zo weg legt dat ze er niet meer aankan. Een spons kan heel gevaarlijk zijn als ze die doorslikt.

(ps. Ik heb nu een pup van 16 wk, dus ik weet wat je doormaakt en wat ze allemaal uitvreten)

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:10

heb je een bench?
dat doet echt wonderen!!

21-10 indoor mm Barsingerhorn

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:26

bren schreef:
heb je een bench?
dat doet echt wonderen!!


Moet een hond eerst aan wennen, als je een hond daar zomaar instopt zal die niet beter daar van worden....
Plus dat sommige honden ook in hun bench plassen.
Maar idd tegen het slopen is het een middel, alleen wat ik hierboven al zei, laat ze heel rustig daar aan wennen, de slaapplaats van een hond moet een veilige plaats zijn, geen straf Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:03

Over dat ze dingen kapot bijten en pakken mijn hond is nu 17 maanden en probeert nog dagenlijks spullen van mij naar zijn kussen te slepen en daar dan met een big smile Haha! tussen te gaan liggen!!!
Tuurlijk word ik ook wel boos als het al voor de 5e keer in een uur gebeurd, maar aan de andere kant moet ik weer om zijn snoet lachen, en ik wist van te voren waar ik aan begon!! En de waardevolle spullen staan buiten zijn bereik.. (en dat valt niet mee met een dog!!!)

Succes ermee...

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 19:03

newforestlover schreef:
het is een pup hoor, 4x per dag is dan niet erg vaak, maar erg weinig. Het is ook niet meer dan normaal dat een pup weleens dingen pakt die ergens liggen, ze zijn speels.

Ik zou nog maar eens een hondenboek gaan lezen.......


Wil jij weten hoevaak ik hondenboeken gelezen heb?????? Tussen het wandelen door gaat ze nog een stuk of 4-5 x naar buiten en soms nog wel vaker, dus daar ligt het niet aan....... Trouwens 's nachts is ze helemaal "droog" en ik ben 2 x van voren af aan begonnen met de zindelijkheidstraining. En vaak verklaart ze me voor gek als ik haar naar buiten wil doen en dan gaat ze weer naar binnen en dan doet ze niks meer. Ze heeft speeltjes genoeg, waaronder ons Haha! En we kunnen haar met een gerust hart een paar uurtjes alleen laten om boodschappen te doen en dan ligt ze te maffen. Als we terug komen is het eerste wat we doen (na het boodschappen naar binnen brengen dan) de hond naar buiten omdat we anders weer kunnen dweilen. Ze pakt alleen maar dingen van de grond af zelfs waar wij bij zijn. Maar we zijn er ondertussen op getrained om niks meer op de grond te laten slingeren en ik had dat ene ding van het aquarium ook in een kist gelegd. Maar daar heeft ze het dus uitgepakt. Ik zal het sambal of mosterd een keer proberen. Pukkielover 's nachts slaapt ze veel...... en wij houden haar echt niet wakker overdag dat doet ze allemaal zelf.
Verder verklaren ze mij hier in de buurt alvoor gek dat ik haar uitbundig beloon als ze wat doet.
En als sommige van jullie goed gelezen hebben staat er ook dat ze het alleen nog maar op haar kleedje (dus haar bedje/thuis ed) doet en nergens anders in huis, terwijl ze een half uur ervoor nog naar buiten geweest is! En dan twee keer aan de riem plast, als het aan blijft houden zal ik er inderdaad aan denken als ze naar de dierenarts toe gaat. En het komt ook niet zo vaak voor (dus niet elke dag), maar een keer in de 2 weken ofzo, dan plast ze in huis en dan is het weer 2 weken rustig en dan doet ze het weer. Vandaar dat ik het vroeg, als het nou dagelijks geweest was was ik weer opnieuw begonnen met de zindelijkheidstraining
en dan was ze inderdaad weer elk uur naar buiten gegaan en nadat ze wakker word, gegeten heeft, na het spelen. Bench hebben we niet veel ruimte voor omdat er in de toekomst een rolstoel moet kunnen racen in huis en dan staat die erg in de weg. De hond heeft haar vaste plek naast de verwarming voor de bank en nu erg veel speel en ravotruimte. Word de hond van mijn broer nog jaloers op Haha!


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:21

Leuke kruising. Lachen

Probeer wat vaker naar buiten te gaan. Voor een pup van die leeftijd is het soms nog moeilijk het lang op te houden. Anders zou ik het kleedje een tijdje weg leggen. Misschien maakt ze er straks een gewoonte van om daar haar plasje op te doen.
Je moet niet letten op de buurt. Knipoog Toen ik Tibbe leerde volgen was en ben ik ook altijd heel enthousiast bezig, dan zie je de voorbijgangers ook kijken. Haha!
En let op met sponzen, ik moet niet denken aan de gevolgen van het inslikken. Scheve mond

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:46

Een hond die zindelijk is kun je niet straffen wanneer hij een ongelukje binnen maakt. Zelf moet opletten wanneer hij bij de deur gaat zitten.

Een puppy kan nog niet zo lang ophouden. Wanneer er niemand is om voor hem de achterdeur open te zetten of hem een lijntje om te doen kun je verwachten dat ze binnen plassen. Naar mate de hond ouder word gaat dat allemaal wel beter Lachen

Betreft het slopen van dingen; wel straffen.
Deze leeftijd is voor een pup heel belangrijk, in deze leeftijd pikken ze alles veel sneller op. Wanneer je nu niet streng bent en hem alles laat slopen, zal hij het over een jaar nog proberen te doen.

Je hoeft je hond niet te slaan of op te sluiten, maar gewoon een stem op zetten en wanneer ze daar niet naar luisteren even weg duwen om te laten zien dat je het er niet mee eens bent.

Zo als cloris al zegt, Nóóit je pup (of volwassen hond) voor straf opsluiten in zijn bench of andere plek waar hij normaal slaapt.
Slapen moeten ze verbinden met iets fijns, dat moet hun eigen plekje zijn waar ze zich veilig voelen. Niet een plek om straf te krijgen.

Succes met je pupje Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Blue_flower, Esplen, Evito_06, Melzazu, Naboo, noviceh, Rosalie_91, Stybba, Tajmahal, Traiectum, Ubermetrics, WithinYuuri en 55 bezoekers