Trekpaard op hol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Trekpaard op hol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 15:25

Wat er nou weer gebeurde: bij mij op stal staat tijdelijk een trekpaardhengst, waarmee ze natuurlijk bosbeheer doen. Hij sleept dus de hele dag bomen uit het bos enzo . Ik was net op stal toen ik hoorde dat dat paard in volle galop het terrein op kwam denderen met 2 of 3 boomstammetjes achter zich aan! Het beest is ruim 1.75 hoog en ongeveer ook even breed. Hij was onderweg ook zo ongeveer door twee andere paarden geraasd, die aan het grazen waren aan een hoofdstelletje. Grote paniek natuurlijk, dus die liepen uiteindelijk los over de lozerlaan en dat is een hele drukke weg waar hard wordt gereden. Gelukkig waren drie automobilisten zo verstandig om de boel te blokkeren totdat ze weer waren gevangen. OK dan!
De eigenaren van de twee paarden stonden natuurlijk te trillen op hun benen, maar de paarden mankeren verder niets gelukkig. De eigenaar kwam even later zijn trekpaard en bomen weer ophalen en wist ook nog even doodleuk te beweren dat dit dus niet de eerste keer is dat dat paard er vandoor gaat met bomen en al. Er kon geen sorry van af voor de eigenaars van de ontsnapte paarden, terwijl die paarden heel goed verongelukt hadden kunnen zijn. Mooie boel dat natuurlijk kappen met zo'n paard! Boos!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:28

Oh jeetje, dat klinkt niet echt handig... Niet zo'n slimme actie van die man om dat met zo'n paard te doen (met van die mooie streken). Hij had wel eventjes zich kunnen verontschuldigen zeg, beetje onbeleefd om er zo maar weer vandoor te gaan...

Uch, succes ermee!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:40

Tja, wat een verhaal weer! Ik had het al gehoord van Kimbo (die was erbij). Ik hoord egister al op de manege dat dat beest in eerste instantie in een stand tussen de manegepaarden is gezet (ook merries)... Dat is precies 10 seconden goedgegaan! Toch jammer dat je met zo'n domme actie zoveel problemen kan veroorzaken (gelukkig is alles met een sisser afgelopen).

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 18:22

Ja dat klopt, ze dachten dat het die charlotte van vorig jaar was. Die lijkt er nogal op natuurlijk.