Een psychologie forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Een psychologie forum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 13:21

Zoals de titel al zegt , is het nuttig als we er hier ook één doen? Dat alle hulp-zoekenden daar lekker hun hart uit kunnen storten, en dat iedereen die hulp kan bieden daar ook natoe kan gaan.

Ik denk dat de topics in een apart sub-forum wat beter tot hun recht komen.

Tis maar een ideetje he...



ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:50

Hmm mij lijkt dit niet echt nodig.Bokt is een paardenforum, dat wil niet zeggen dat er over andere onderwerpen niet gesproken mag worden, daar hebben we tenslotte algemeen voor en kippnhok en de huiskamer, maar als we voor alle problemen ook nog weer een apart forum gaan maken word het Imo een beetje veel. mensen kunnen hun problemen natuurlijk altijd op bokt kwijt als ze dat willen, maar dan gewoon op het algemene forum, misschien dat bart er anders over denkt maar ga daar maar niet te hard vanuit.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:52

Ben ik met Lonneke eens, er zijn al zoveel fora en zo eentje voegt niks toe lijkt me.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:08

Denk ook niet dat dat extra nodig is...
Problemen e.d. zijn toch eerder iets wat in Algemeen past... heb je geen extra forum voor nodig...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:33

Ook denk ik dat hetniet nodig is.
Word ook zo'n triest forum dan Lachen

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 14:35

Ja okee, jullie hebben allemaal een punt.

Maar nu staat bijvoorbeeld,een topic over zelfmoord naast een topic over een broodje ei, dan mist dat zelfmoord topic zijn uitwerking , denk ik

Nog 1 keer 1 berichtje plaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:38

Of juist niet, nu word gelezen, zonder er helemaal triest van te worden.
Staat het apart heb je misschien niet eens zin om in dat forum te gaan kijken omdat zer zoveel erge dingen staan.

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 14:39

Ja okee, maar dan kan je zelf wel bepalen óf je het gaat lezen. Nu zie je veel topic met een vage topicnaam, dus wordt je misleid.

Nog 1 keer 1 berichtje plaatst.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:45

Nee, maar ik dnek dat je dat soort dingen dan maar op een ander forum moet plaatsen. Dit heet niet voor niets Bokt, en het is een paardenforum. Straks komen er meer topics over andere dingen dan over paarden, ik vind dat de huiskamer+kippenhok+algemeen al goed genoeg is, het is niet voor niets een PAARDENforum...op een voetbalforum praat je toch ook niet over hoe mooi jou hond/paard/koe is??

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 14:48

Dat laatste argument gaat niet op Knipoog
Maar okee, je hebt ergens wel een punt.

Nog 1 keer 1 berichtje plaatst.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:20

Het betreft hier nog steeds een paarden forum. Opzich heb je gelijk, er zijn best wel wat mensen met problemen en deze storten hun problemen uit op Bokt.
Ik ben dan ook vanmening dat dit makkelijk kan in Algemeen of in Jeugdhonk.

We hebben, zo als Sjonniej al zegt, een aantal forums waar je mag kletsen over dingen die niets met paarden te maken hebben. Deze kun je dus voor je problemen gebruiken.

Als je voor elke kleine ingeving die je krijgt, een appart forum gaat maken zakt de term: paardenforum, vind ik ver naar beneden.

Centraal moet blijven staan: De paarden, de sport en alles daarom heen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:14

Voor

Vind idd dat sommige topics niet tot zijn recht komen op andere fora. En als je al die 'ellende' niet wil lezen. Dan scroll je door naar het volgende forum. Simpel

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:49

Piaffe schreef:
Voor

Vind idd dat sommige topics niet tot zijn recht komen op andere fora. En als je al die 'ellende' niet wil lezen. Dan scroll je door naar het volgende forum. Simpel

ben ik geheel met je eens, vaak worden die topics toch verplaatst, omdat ze best ingrijpend kunnen zijn en niet iedereen is er blij mee om met zn neus in de boter te vallen.

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 22:52

Dat is ook mijn redenatie. Soms ben ik zelf al niet geheel vrolijk, en dan een dergelijk topic lezen helpft niet echt.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:55

Ik zou me meer een rampen-toerist voelen wanneer ik [DP] (Depressie-praat, dat word het zo ongeveer dan Scheve mond) zou bezoeken.

Ik vind dat je in Algemeen en in Jeugdhonk prima je verhalen en je problemen kwijt kunt er ook serieus gereageert word.

Als je een forums voor zo iets gaat maken, dan mag er ook een gedichten forum komen, een foto forum wat niet met paarden te maken heeft, een kunst forum, een forum waar je kunt kletsen over je hond of je kat, een forum over school en/of een huiswerk forum.
Wat gebeurd er dan: Juist Lachen
Bokt komt vol te staan met dingen die niets meer met paarden te maken hebben dus kan Bokt gelijk van naam veranderen...

Het lijkt me beter om het aantal paarden delen hoger te houden dan het aantal 'overige' delen. Het is en blijft natuurlijk een paardenforum...

Én even offtopic: Piaffe, gefeliciteerd met je verjaardag! Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:55

ik ben het wel met rolfx eens in die zin dat er een hoop van dat soort persoonlijkeprobleem-topics opgeruimd zou worden naar 1 forum.

Amor Vincit Omnia

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 22:57

En desnoods kunnen we het toch een weekje aankijken hoe het loopt ofzo? Ik wil wel modden totdat er een goede mod is gevonden.

Nog 1 keer 1 berichtje plaatst.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:19

Ik denk dat er dan veel meer van dat soort topics bijkomen, het blijft toch echt een paardenforum. Neem aan dat je een soort forum als dit bedoelt?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:06

Relaties bij de psychologie... Ik vraag me af waar ze die combi vanaf halen Haha!

Ik vind DP Depressiepraat wel een goeie OK dan! Maken we er een tijdelijk forum van, ivm de winterdipjes...

Ik denk toch dat het lekker topics op AM ed moeten blijven, zoals al vaker gezegt: het is niet voor niets een paardenforum. En als ik heel eerlijk mag zijn... Dingen als 'ik wil zelfmoord plegen' - wat ergens aangehaald werd - deel je niet mee aan de wereld... Dat vind ik een kwestie van aandacht trekken...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:07

poe naz, toch een hele hoop topics in AM en JH ed gaan over relaties en psychologie, zou toch wel lekker opruimen Haha!

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:07

Pervinco schreef:
Ik vind DP Depressiepraat wel een goeie OK dan! Maken we er een tijdelijk forum van, ivm de winterdipjes...

Amor Vincit Omnia

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:10

Als je nu dat soort forums gaat toevoegen, heb je er over 2 maanden al 20 bij Scheve mond

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 00:10

haha, inderdaad Lachen mocht het heel goed gaan lopen zie ik ook geen reden het daarna weg te gooien

Nog 1 keer 1 berichtje plaatst.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:35

Gedichten (zijn meestal ook al niet al te vrolijk) kun je er dan bijvoorbeeld ook plaatsen. Natuurlijk 'weer een forum' erbij, maar dan scroll je toch door en kijk je het niet? Ik denk dat het lekker opruimt, waardoor andere topics ook meer kunnen worden gelezen.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:35

SuperPepeijn"]
[quote="Pervinco schreef:
Ik vind DP Depressiepraat wel een goeie OK dan! Maken we er een tijdelijk forum van, ivm de winterdipjes...

[/quote]
Leuk om mee te beginnen, maar in no time is dat niet meer toereikend en zal er een ZelfmoordPraat bij moeten komen waar de meer suicidale bokkers met elkaar van gedachten kunnen wisselen over hoe je het beste een eind maakt aan je leven???

Op DP zou wel een sticky moeten komen met een korte beschrijving van de meest bekende aandoeningen, zodat iedereen zichzelf wat makkelijker een diagnose kan toeschrijven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers