manen getrokken, maar....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

manen getrokken, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:44

Ze zijn nog veel te dik om er fatsoenlijke knotjes van te maken. Wat nu? Is het wijs ze verder uit te dunne met een uitdunschaar? Of moet ik dat anders oplossen. Wie, o wie heeft een goede oplossing?

Groetjes,

Suzanne



Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:49

je hebt ze korter getrokken neem ik aan.
ik zelf knip ze altijd maar als ze te dik zijn dan trek ik ze eerst, maar niet korter, ik trek de achterkant van de manen(onderkant) eruit, zo worden ze dunner en blijven ze toch op de lengte die jij nu hebt.
een uitdunschaar kan ik niet mee overweg dat werkt ook niet zo goed volges mij

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:51

Ik doe ze altijd eerst trekken en daarna recht bijknippen. Als ze nog te dik zijn kun je beter wachten met opnieuw trekken totdat ze zijn aangegroeid, want hele korte manen zijn lastiger te trekken. Met vlechten gewoon dunnere knotjes maken. Ter illustratie; bij het ene paard (hele dunne manen die ik nooit trek) maak ik altijd 9 vlechtjes, en bij het andere paard (dikke manen, trekken + rechtknippen) zijn het er 15. Maar als de manen te dik zijn kunnen dat er richting de 20 worden.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:57

Princess schreef:
je hebt ze korter getrokken neem ik aan.
ik zelf knip ze altijd maar als ze te dik zijn dan trek ik ze eerst, maar niet korter, ik trek de achterkant van de manen(onderkant) eruit, zo worden ze dunner en blijven ze toch op de lengte die jij nu hebt.
een uitdunschaar kan ik niet mee overweg dat werkt ook niet zo goed volges mij


dat is de mooiste manier op mooie korte DUNNE manen te krijgen

niets is onmogelijk voor hen die willen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:31

wat pricess zegt zou ik doen. uitdunschaarbegin er nooit aan. als je dan knotjes maakt krijg je allemaal pieken. ik spreek uit ervaring en kan mijn paard zijn manen niet eens trekken dus die zijn nu gigantisch dik. maaar de uit dun schaar komt er bij mij niet meer in

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:01

gewoon simpel uitdunne, klinkt een beetje pijnlijk maarja wie mooi wil zijn moet pijn lijden, gewoon korter maken, en daarna(omdat je ze dus al kort hebt zeg ik het zo...)aan de onderkant, dus tegen de hals, plukje manen pakken, om het kammetje heendraaien, en in een ruk trek je de haar zo met wortel en al eruit, zo komen ze lang niet zo snel terug!! dus niet op zo'n eind van de hals af, want dan worden ze niet dunner, dan knapper ze enkel maar af.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:05

Heb je ze wel met wortel en al uitgetrokken?
Ik heb wel vaker mensen geholpen met dit probleem, dan bleek achteraf dat ze een scherp kammetje gebruikt hadden zodat de manen halverwege werden afgesneden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers